چرا هند و نپال برخورد بیش از مناقشه هیمالیا خاک ؟

با انتشار یک نقشه سیاسی نپال است سخت آن موضع در یک ردیف بیش از یک کشش زمین مورد مناقشه نهفته است که در یک استر

توسط NEWSCENTERALS در 14 خرداد 1399

با انتشار یک نقشه سیاسی نپال است سخت آن موضع در یک ردیف بیش از یک کشش زمین مورد مناقشه نهفته است که در یک استراتژیک سه راه اتصال با چین و هند است. دهلی نو متهم پکن از تداخل.

در میان COVID-19 گیر نپال و هند تبدیل شده اند و در مرز اختلاف پس از رقابت ادعاهای ارضی توسط هر دو طرف بر جای زمین در منطقه هیمالیا است.

آخرین دیپلماتیک از شکاف بین دو کشور شروع به تشدید پس از دهلی نو اعلام کرد در 8 مه افتتاح 80 کیلومتر-طولانی (50 مایل) جاده که عبور از این منطقه از Kalapani یک منطقه مورد مناقشه نهفته است که در یک استراتژیک سه راه اتصال با تبت و چین است.

به طور یک جانبه ساخته شده لینک بزرگراه هندوستان Uttarakhand دولت به تبت کایلاش Mansarovar از طریق Lipu Lekh تصویب یک سرزمین در طول تاریخ ادعا نپال و به عنوان یکی از کوتاه ترین و مهمترین عملی مسیرهای تجاری بین هند و چین است. کوچک هیمالیا ملت به چالش کشیده هند افتتاح جاده مشاهده این حرکت به عنوان یک مثال دیگر از قلدری خود را بسیار بزرگتر همسایه.

نپال مسائل جدید نقشه

در پاسخ دولت نپال نخست وزیر Khadga پراساد Sharma Oli جدید صادر نقشه سیاسی نپال نشان داد که این سرزمین مورد مناقشه از جمله مناطق Kalapani, Lipu Lekh و Limpiyadhura — در درون مرزهای آن. نپال بود که هرگز تحت حکومت استعماری طولانی ادعا کرد این مناطق مطابق با سال 1816 Sugauli پیمان با راج بریتانیا زیر انگلیسی-نپال (Gurkha) جنگ.

معاهده به رسمیت شناخته شده کالی رودخانه به عنوان نپال غربی مرز با هند و زمین دروغ گفتن در شرق رودخانه خاک نپال. زندگی مردم در Kalapani, Lipu Lekh و Limpiyadhura تا به حال رأی در نپال 1959 انتخابات عمومی شده و پرداخت مالیات قبل از جنگ در گرفت. هند پس از آن جنگیدند جنگ با چین در سال 1962 و در این مناطق باقی مانده اند در کنترل نیروهای هندی پس از.

نپال گفته مقامات اندازه دقیق از خاک بود و هنوز در حال محاسبه شده است. نقشه جدید ساخته شده در مارس 20 توسط مدیریت زمین وزیر Padma کردن یدلایمخیرات aryal که گفت: به مناسبت بود "در طول تاریخ دلپذیر" برای نپال و مردم آن است. نپال دولت گفت: نقشه جدید چاپ خواهد شد در مدرسه و دانشگاه کتاب های درسی و رسمی اسناد و مدارک و استفاده خواهد شد برای تمام مقاصد اداری.

اعلام, اما, تیره و تار روابط دیپلماتیک بین هند و نپال و در نتیجه گرم سیاسی ارز از هر دو طرف.

ادامه مطلب: هند-چین مرز بن بست افزایش تنش نظامی

دهلی نو انتقاد نقشه جدید نپال

در حالی که نقشه جدید دریافت حمایت قاطع توسط نپال اپوزیسیون و جامعه مدنی و آوردن نادر نشان از وحدت میان این کشور مجادله احزاب سیاسی آن بود که با استقبال, New Delhi.

هند را رد کرد و آنچه در آن در نظر گرفته نپال را "یک جانبه عمل می کنند" گفت: نقشه جدید بود و نه بر اساس حقایق تاریخی و شواهد است.

"آن است که بر خلاف درک دو جانبه برای حل و فصل برجسته مسائل مرزی از طریق دیپلماتیک گفت و گو" هند در امور خارجی سخنگوی وزارت Anurag Srivastava در بیانیه ای گفت: یک روز پس از نپال صادر نقشه جدید. "مصنوعی مانند بزرگ شدن ادعاهای ارضی پذیرفته نمی شود توسط هند است."

نقشه جدید است که برای اولین بار از دو جنوب آسیا همسایگان درگیر شدند و بیش از نقشه کشی. در ماه نوامبر سال گذشته در دهلی نو منتشر شد, جدید, رسمی, نقشه هند, پس از آن تصمیم به سازماندهی مجدد سابق ایالت جامو و کشمیر را به دو سرزمین های اتحادیه. نقشه جدید شامل منطقه Lipu Lekh به عنوان بخشی از سرزمین های هندی.

نپال دولت محکوم کرد, نقشه پیشنهادی خرما برای حل و فصل اختلافات با گفت و گو اما بنا به گزارش ها بدون دریافت پاسخ از دهلی نو است.

چین عامل

همچنین رویه در هند سیستم عامل های رسانه ها مبنی بر اینکه کاتماندو تبدیل به یک عروسک خیمه شب بازی از پکن با چین افزایش فعالیت های اقتصادی در منطقه تبدیل شدن به یک سردرد برای هند است.

در آشکار اشاره به پکن, هندی, فرمانده ارتش Manoj Mukunda Naravane گفت نپال بود اقدام به دستور "شخص دیگری است."

ادامه مطلب: نپال عمل تعادل ظریف بین چین و هند

Swaran سینگ استاد در دهلی نو دانشگاه جواهر لعل نهرو معتقد است که ظهور چنین روایت است که با هند رابطه پیچیده با پکن است که همچنین به دنبال روابط با قوس دشمنان پاکستان و نپال. دیپلماتیک چشم انداز "تنها تقویت اتهامات نپال تبدیل شدن بیشتر جسارت به سختی ایستاده و با استفاده از سخت زبان در برابر هند به خود لطفا چینی دوستان" بخوان گفت: DW.

علاوه بر نپال حل نشده درگیریهای مرزی با چین پس از یک اطلاعیه مشترک بین چینی و هندی رهبران در مارس 2015 اجلاس که به دنبال گسترش تجارت بین هند و چین از طریق بحث Lipu Lekh منتقل می کند.

نپال وزیر خارجه Pradeep Kumar Gyawali رد شایعات از کاتماندو اقدام تحت فرمان پکن و اضافه کرد که نپال شواهد کافی برای اثبات اخیر آن ادعای ارضی.

"من به طور کامل رد ایده کشیدن کشورهای دیگر در اختلافات مرزی میان نپال و هند است. ما تا به حال اختلافات با چین در Lipu Lekh. و این مسئله هنوز در انتظار" او گفت: DW.

Khadga KC رئیس دیپلماسی در نپال دانشگاه Tribhuvan هشدار داده است که چنین اتهامات از هند بیشتر می تواند لکه دار کردن روابط دو جانبه. "به عنوان یک کشور مستقل و نپال و نیازی به کشیدن یکی دیگر از همسایه در میان," او گفت:. "در واقع نپال شد مجبور به فاش کردن آن جدید نقشه سیاسی پس از هند به طور یک جانبه ساخته شده است و افتتاح این جاده در قلمرو آن است."

ادامه مطلب: هند ساعت با احتیاط به چین عمیق تر شدن روابط با نپال

چه بعدی ؟

تحلیلگران می گویند که در آخرین درگیریهای مرزی افزایش داده است به ناسیونالیسم در نپال در خدمت به عنوان یک تاسیسات به نخست وزیر. Oli مواجه شده است و نصب و انتقاد بر دولت را از دست داده و coronavirus بیماری همه گیر.

احزاب مخالف انداخته اند حمایت خود را از Oli به اصلاح نپال قانون اساسی و تایید نقشه های جدید.

در مصاحبه با روزنامه هندو, Oli گفت که "مناسب ترین راه" برای حل و فصل این کشور اختلافات ارضی است به "عقب نشینی نیروهای امنیتی از Kalapani و دست های اشغالی بازگشت به نپال."

Dinesh Bhattarai نپال سابق سازمان ملل متحد در ژنو گفت: DW که بهترین راه برای ایجاد ثبات در این وضعیت است که برای از سرگیری مذاکرات به سرعت به عنوان امکان پذیر است و مذاکره بر اساس حقایق تاریخی و شواهد و اضافه کرد: "بزرگترین دموکراسی در جهان دریغ نکنید باید به دنبال یک راه حل دوستانه."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب