چرا سرمایه گذاری چین قانونی است خشم در استان بلوچستان پاکستان

Unfazed توسط حملات در غرب استان بلوچستان, اسلام آباد افزایش یافته a $350 میلیون (€306 میلیون دلار) ارزش مس-طلا

توسط NEWSCENTERALS در 26 تیر 1399

Unfazed توسط حملات در غرب استان بلوچستان, اسلام آباد افزایش یافته a $350 میلیون (€306 میلیون دلار) ارزش مس-طلا معدن قرارداد به یک شرکت چینی است. جدایی طلبان ادعا می کنند پکن است که بهره برداری از منابع خود را.

دولت پاکستان اجازه داده در هفته گذشته یک, چینی, شرکت معدن به گسترش کار خود را بر یک مس-استخراج طلا پروژه در شورش-خدشه دار غربی استان بلوچستان.

با توجه به رسانه های محلی کار کرده است دوباره در Saindak مس-طلا – پروژه یک همکاری بین پاکستان و چین است. این معدن واقع در نزدیکی Saindak در بلوچستان منطقه Chagai.

این معدن در ابتدا اجاره برای یک دوره 10 ساله به شرکت متالورژی چین محدود ثبت شده به صورت محلی تحت نام Saindak فلزات محدود (SML).

این تمدید قرارداد خشمگین کرده است جدایی طلبان بلوچ که متهم پکن از غاصب خود استان را منابع معدنی.

این Saindak مس و طلا پروژه بود که در سال 2001 راه اندازی شد تحویل به چین در سال 2002 برای ده سال اجاره. آن تمدید شد و دوباره در سال 2012 و پس از آن در سال 2017. مقامات پاکستانی در حال حاضر به تمدید آن را برای 15 سال بیشتر امید این پروژه را در 45 میلیون دلار (€39 میلیون دلار) سرمایه گذاری برای کشور است.

کارشناسان می گویند این معدن در حدود 412 میلیون تن مس و ذخایر طلا. مقامات پاکستانی گفت: در سال گذشته در این کشور به دست آورده بود 2 میلیارد دلار (€1.75 میلیارد دلار) از طریق Saindak پروژه بین سال های 2002 و 2017.

خشم در برابر چین

بلوچستان پاکستان باقی مانده است فقیرترین و کم جمعیت ترین استان با وجود تعدادی از پروژه های توسعه اسلام آباد آغاز وجود دارد در گذشته است. گروه های شورشی را برپا شورشیان جدایی طلب در استان برای دهه شکایت که دولت مرکزی در اسلام آباد و غنی استان پنجاب ناعادلانه بهره برداری از منابع خود را. اسلام آباد در واکنش به شورش با راه اندازی یک عملیات نظامی در این استان در سال 2005.

ادامه مطلب: پاکستان فعالان انتقاد از دولت جدید ساحلی در بندر گوادر

در سال 2015 چین اعلام کرد یک پروژه اقتصادی در پاکستان به ارزش 46 میلیارد دلار که بلوچستان است که بخشی جدایی ناپذیر. با چین و پاکستان کریدور اقتصادی (CPEC), پکن با هدف گسترش نفوذ خود در پاکستان و در سراسر آسیای مرکزی و جنوبی به منظور مقابله با آمریکا و نفوذ است. این CPEC خواهد لینک پاکستان در جنوب بندر گوادر (626 کیلومتر 389 مایلی غرب کراچی) در بلوچستان در دریای عرب به چین غربی سین کیانگ منطقه است. این همچنین شامل برنامه ای برای ایجاد جاده و راه آهن و خط لوله نفت لینک کلیک کنید برای بهبود اتصال بین چین و خاورمیانه است.

جدایی طلبان بلوچ هر دو نظامی و سیاسی گروه های مخالف چین را افزایش دخالت در استان است.

ماه گذشته چهار مرد مسلح با حمله به پاکستان بورس ساختمان کشته شدن حداقل سه نفر از جمله دو نگهبان و یک پلیس در حالی که چهار نفر از مهاجمان نیز کشته شدند. BLA اعتقاد بر این است در پشت این حمله است.

"BLA است که بودجه توسط هند" دفاع تحلیلگر امجد شعیب گفت: DW. "شورشیان بلوچ در حال پشتیبانی و آموزش توسط سازمان های اطلاعاتی," او اضافه شده است.

ادامه مطلب: پاکستان عمران خان مقصر هند برای بورس حمله

در نوامبر 2018, جدایی طلبان بلوچ حمله چینی کنسولگری پاکستان در جنوب شهر کراچی.

قبلی مصاحبه با دویچه وله Brahamdagh بوگتی رهبر حزب جمهوری خواه بلوچستان در تبعید زندگی در سوئیس و نوه مقتول رهبر ناسیونالیست نواب اکبر بوگتی گفت که چینی پروژه های اقتصادی در بلوچستان بودند با هدف "استعمار" این استان است و باید مقاومت است.

"هیچ یک از قبلی پروژه های توسعه در سیستان و بلوچستان که تا کنون شده است به نفع استان بوده و مردم آن" بگٹی گفت. "ما شکایت شده است برای چندین دهه است که اسلام آباد هرگز به دنبال رضایت مردم بلوچ قبل از شروع این پروژه. کاملا واضح است که آنها راه اندازی به تقویت استان در اقتصاد و یا برای کمک به مردم از فقر است. آنها آغاز شده به نفع حاکمان در اسلام آباد," او اضافه شده است.

در روز سه شنبه حداقل سه سربازان پاکستانی کشته شدند و هشت نفر دیگر از جمله یک افسر زخمی شدند, در یک کمین در ارتش پاکستان در نزدیکی کاروان Gichak ولی در بلوچستان Panjgur منطقه. این Balochistan Liberation Front (BLF) گزارش مسئولیت این حمله است.

Pakistani authorities said the country had earned $2 billion (€1.75 billion) through the Saindak project between 2002 and 2017

مقامات گفت که این کشور تا به حال به دست آورده $2 میلیارد دلار (€1.75 میلیارد دلار) از طریق Saindak پروژه بین سال های 2002 و 2017

احساس محرومیت

"به منظور دلجویی از چین, دولت به قرارداد به پکن بدون در نظر گرفتن مردم بلوچ به اعتماد به نفس. مردم این استان هستند که صاحبان واقعی این مواد معدنی" سناتور اکرم بلوچ گفت: DW هنگامی که درباره Saindak پروژه.

"با وجود سرمایه گذاری های چین بلوچستان همچنان بسیار ضعیف و بدون بهداشت مناسب و امکانات آموزش و پرورش و مسکن و یا حتی آب آشامیدنی," بلوچ گفت.

"اتهام غارت منابع بیشتر خواهد شد استوک ضد چینی احساسات در استان," او اضافه شده است.

Addul مالک بلوچستان رئیس سابق وزیر گفت: DW استان خود را گرفتن است به دلیل سهم و حق امتیاز از این پروژه ها است.

برخی از محققان مستقل نیز در تایید این ادعا که مردم محلی هستند با بهره گیری از پاکستان-چین, پروژه های مشترک.

"قراردادی روند و شرایط با شرکت های چینی شفاف نیست. دولت بلوچستان است محیطی به این توافق نامه. شده است وجود دارد کمی به سود مردم محلی با وجود چندین عملیات استخراج در Saindak," قیصر بنگالی یک اقتصاددان مشهور و محقق گفت: DW.

ادامه مطلب: گوادر پاکستان را فقیر و مستعمره و یا یک قطب اقتصادی?

چرا پاکستان و نیاز به سرمایه گذاری چین

حامیان اقتصادی چین سرمایه گذاری اخراج ادعا می کند که پکن است که بهره برداری از پاکستان منابع است. آنها استدلال می کنند که کشور نیاز به سرمایه گذاری خارجی و کمونیست کشور ثابت کرده است که یک شریک قابل اعتماد است.

"ضد پاکستان عناصر در حال ساخت اتهامات کاذب در برابر چین است. ما آنها را به قرارداد چرا که آنها ارائه. چینی ها سرمایه گذاری کمک خواهد کرد که اقتصاد پاکستان شده است که در برخورد با کروناویروس بیماری همه گیر. بلوچستان بهره مند خواهد شد بیش از حد" اشفق حسن عضو نخست وزیر عمران خان اقتصادی مجلس گفت: DW.

برجسته بازرگانان پاکستانی می گویند که سرمایه گذاری چینی ها ایجاد هزاران شغل در کشور و ده ها هزار نفر از مردم سود از پروژه های فرعی.

پاکستان با آن مواجه است بحران شدید اقتصادی ناشی از این بیماری همه گیر. با بدهی بیش از 100 میلیارد دلار (€87 میلیارد دلار) جنوبی کشور آسیایی است که در آستانه سقوط اقتصادی. Coronavirus ارائه شده است بیش از 20 میلیون نفر بیکار که بیش از 1000 خصوصی و نهادهای بخش عمومی را بسته و عملیات خود را از ماه مارس.

ادامه مطلب: کمربند و جاده فروم: چین-پاکستان کریدور اقتصادی شکست?



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن