خواهد COVID-19 محو کردن قبایل آمازون ؟

کالی, کلمبیا—هیچ کجا وجود دارد به سمت چپ برای پنهان کردن از رمان coronavirus. حتی آمازون—یکی از دور افتاده تری

توسط NEWSCENTERALS در 6 خرداد 1399

کالی, کلمبیا—هیچ کجا وجود دارد به سمت چپ برای پنهان کردن از رمان coronavirus. حتی آمازون—یکی از دور افتاده ترین مناطق بیابانی در جهان—در حال حاضر سرند با عفونت است. غم COVID-19 نیز ویرانگر شکننده جوامع بومی در منطقه, قرار دادن کل فرهنگ و جمعیت گروه های در معرض خطر.

"آمریکای جنوبی تبدیل شده است جدید کانون برای این بیماری است."

Michael Ryan سر از این که شرایط اضطراری برنامه

به سازمان بهداشت پان آمریکا (PAHO) تخمین می زند که وجود دارد حداقل 20,000 فعال coronavirus موارد در حوضه آمازون که بزرگترین حوزه آبخيز و خانه را به بسیاری از جوامع بومی از جمله جدا قبایل که زنده ماندن پایدار بدون تماس با جهان خارج است.

این PAHO هفته گذشته هشدار داد که مردمان بومی که "زنده هر دو در جدا روستاها با حداقل دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و در شهرستانها... رنج می برند مخربی" اگر مراحل را نمی گرفته و به سرعت در حال کاهش این بیماری همه گیر.

تا کنون این مراحل به نظر نمی رسد به احتمال زیاد گرفته شده به زودی اگر در همه. رهبران منطقه ای و راست populists مانند کلمبیا Iván دوقو و برزیل Jair Bolsonaro باید مدل خود را بر رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن تهاجمی بی پروایی. آنها گرفته ام سخت می ایستد در برابر کمک های مالی تلاش ها و هزینه های مراقبت های بهداشتی زیرساخت برای جلوگیری از شیوع, در حالی که همچنین کم اهمیت جلوه دادن بحران سیاسی به دست آورید.

یکی از مناطق خاص توسط PAHO به عنوان به خصوص ضربه است کلمبیا ایالت آمازوناس که نشسته در مرز برزیل و یکی از رهبران جهان در coronavirus عفونت. تست در آن کشور از 212 میلیون بسیار محدود است و با توجه به Worldometer شمارش حدود 735,000 مردم دریافت کرده اند که آزمون حدود 350,000 موارد (یا 47 درصد) تبدیل شده است تا مثبت. شده اند وجود دارد بیش از 22 ، 000 مرگ و میر و انتظار می رود این تعداد به افزایش نمایی. چنین است که گسترش این بیماری در برزیل در نقطه ای که در روز یکشنبه مغلوب ساختن پیشی جستن دولت تحمیل ممنوعیت سفر.

"بزرگان ما در حال مرگ هستند. ما راه زندگی در معرض خطر است."

"آمریکای جنوبی تبدیل شده است جدید کانون برای این بیماری" Michael Ryan, رئیس سازمان بهداشت جهانی در شرایط اضطراری برنامه گفت: در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه.

کلمبیا بسته شده است و نظامی مرزی با برزیل سعی کنید برای جلوگیری از هجوم انتقال. اما مداوم قایق ترافیک در آمازون و همچنین به عنوان یک شبکه گسترده ای از مخفی مسیرهای پیاده روی جنگل هنوز هم برای یک متخلخل مرز و سرعت فزاینده مورد تعداد.

خولیو لوپز رئیس سازمان مردمان بومی از آمازون کلمبیا [OPIAC] گفت: قبایل بومی در منطقه در معرض خطر ابتلا به "مرگ" با توجه به بحران بهداشت و درمان.

"ما می تواند در مواجهه با ناپدید شدن کل فرهنگ. بزرگان ما در حال مرگ هستند. ما راه زندگی در معرض خطر است," او گفت: روزانه وحش. با توجه به مستند "زمینه رفتن untended و ما نمی توانیم کار آنها. بنابراین آنچه ما خوردن در زمانی که فصل بارانی می آید؟"

OPIAC مقر است که در آمازوناس' پایتخت Leticia یک شهرستان در حدود 50000 نفر در یک مقطع زمانی در رودخانه به نام ترس Fronteras (سه مرز) که در آن کلمبیا و برزیل و پرو همه را تامین کند. زیرا قومی مردم در اینجا زندگی می کردند قبل از مرزهای ملی کشیده شد, آنها به طور معمول پرداخت توجه کمی به چنین مصنوعی بخش در سرزمین اجدادی خود. در واقع اغلب خانواده ها زندگی می کنند در یک طرف سه گانه مرز و کار و امرار معاش مزارع در یکی دیگر از. این شرایط در حال حاضر کمک به فروپاشی سیستم مراقبت های بهداشتی در آمازوناس و کمبود های موجود قبرها در لتیسیا.

"دولت با در نظر گرفتن اقدامات احتیاطی در حال حاضر, اما آن را بیش از حد کم و خیلی دیر" لوپز می گوید. "آنها قرار داده و سربازان در خیابان برای کنترل گذرگاه رسمی اما مرز بسیار زیاد است. وجود دارد هیچ راهی برای گشت آن همه است."

'گنجینه های ملی'

Amazonas' شهری-مسکونی بومی باقی مانده است وابسته به محموله های برنج و غلات و سایر کالاهای اساسی از درون برزیل. مرزی ترافیک به معنی Amazonas بدترین سرانه ميزان عفونت در همه کلمبیا, در حالی که همچنین یکی از مهمترین و بیمار مجهز و فقیر متحده در این آند ملت است.

"وضعیت در آمازوناس نگران کننده است با توجه به غلظت موارد [و] از آنجا که منابع بسیار محدود است می گوید:" دکتر آلفونسو رودریگز-مورالس یک پژوهشگر ارشد با کلمبیا انجمن بیماری های عفونی. او می گوید: سرانه مورد تعداد برای آمازوناس 9.5 برابر بیشتر از کارتاهنا منطقه و 22 برابر بیشتر از بوگوتا.

عدم تست کیت و تجهیزات آزمایشگاهی در آمازوناس به معنی واقعی عفونت رای است که احتمالا بسیار بالاتر از آمار دولت نشان می دهد. همین طور رسمی مرگ و میر در شهرداری صندلی Leticia نشسته در 35 تا کنون, اما کادر پزشکی می گویند وجود دارد ده ها تن بیشتر uninvestigated مرگ و میر است که به احتمال زیاد مربوط به شیوع. این شهرستان تنها یک بیمارستان کوچک و بدون مراقبت ويژه. وجود دارد تنها یک در لتیسیا با توجه به لوپز, اما از آن است که در حال حاضر شکسته شده است.

رشد تعداد قربانیان در شهر و مناطق متعلق به انواع گروه های قومی از جمله Huitoto, Moru, Ocaina و بورا.

"من التماس بوگوتا برای هواپیما برای تخلیه مردم ما به شهرهای دیگر با کار [ويژه] امکانات و هواکش می گوید:" لوپز. "اما آنها نشده ارسال هر گونه کمک نشده است."

چند ساعت upriver از Leticia در روستای Puerto Nariño محلی کلینیک شناسایی 46 مورد. زیرا این درمانگاه تنها یک تخت به بیماران بدحال در حال ارسال به منطقه سرمایه از طریق آمبولانس قایق است که می تواند حمل فقط دو قربانی در یک زمان.

"ترس من این است که اگر آن را نگه می دارد در مثل این که ما قصد داریم به طور کامل غرق و اجرا از منابع می گوید:" دکتر دایان رودریگز یکی از تعداد انگشت شماری از پزشکان و پرستاران و کارکنان در Puerto Nariño کوچک سلامت پاسگاه.

"آمازوناس بهشت و بازدید کنندگان خارجی عشق به اینجا می آیند" رودریگز می گوید. در عین حال با وجود توریستی دلار از کشتی رودخانه, جنگل, treks و بازدیدکننده داشته است به "روستاهای قبیله ای" در جریان دهه, دولت, خزانه خالی و حیاتی منابع کمیاب و سلامت سیستم ملال انگیز. "از آنجا که می گوید:" رودریگز "مردمان بومی که باید درمان شود مانند گنجینه های ملی در حال حاضر در معرض خطر است."

یکی از این گنجینه در معرض خطر بود و آنتونیو بولیوار یک Huitoto سالمند که با بازی در نقش سرب در اسکار نامزد شده فیلم در آغوش مارو تسلیم به COVID-19 on May 1. بولیوار شد 72.

شرایط اساسی

متاسفانه بی تفاوتی مقامات چیز جدیدی نیست. در واقع بسیاری از زمینه بهداشت عوامل است که مردم بومی به خصوص مستعد ابتلا به کروناویروس در نتیجه سال از دولتی و غفلت است.

"مردم بومی رنج می برند هر دو از عدم دسترسی به مراقبت های بهداشتی—با آن همراه اثرات در دراز مدت بیماری مزمن مسائل و co-morbidities—که آنها را بیشتر در معرض coronavirus می گوید:" برت Gustafson استاد مردم شناسی در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس است که دارای تخصص در آمریکای لاتین بومی حرکات.

"[آنها] عدم دسترسی به درمان زمانی که نهفته COVID و فقدان وسیله به طور موثر خود منزوی و یا قرنطینه زمانی که نهفته" Gustafson می گوید. همه از این "تشدید اثرات" این بیماری همه گیر.

به گفته دکتر رودریگز برخی از این شرایط خاص شامل دیابت و هپاتیت و سل و حتی HIV.

"بسیاری از خانواده ها حتی نمی باید دسترسی به آب آشامیدنی," او می گوید. "به جای اینکه قادر به خود منزوی خانواده ها اغلب مجبور به خوابیدن در همان اتاق با هم حتی زمانی که کسی در حال حاضر آلوده."

در صورت عدم وجود مراقبت های بهداشتی مدرن بسیاری از بومی های قربانیان را تبدیل به سنتی درمان برای مبارزه با COVID-19.

"بزرگان باید درمان برای سرفه و سرماخوردگی و آنها با استفاده از این به عنوان بهترین آنها می تواند, می گوید:" OPIAC جمهور لوپز. "آنها را brews از ریشه زنجبیل و دیگر گیاهان و ضد عفونی کردن خانه ها از کسانی که آلوده به کاهش [هوایی] انتقال است."

برای Gustafson چنین حسن نیت اما طبعا محدود خود شفا تلاش تنها تاکید دولت نقایص به ارائه حتی مراقبت های اساسی برای در خطر جمعیت.

"با توجه به عدم دسترسی به پزشکی, درمان, امکانات, و یا زیرساخت های آن کاملا قابل فهم است که مردم ممکن است تبدیل به تنها چیزی که آنها را در قالب داروهای سنتی.

"اما عدم دسترسی به [مدرن] منابع دقیقا مشکل است."

یکی دیگر از مشکل گرسنگی است. زیرا بسیاری از جوامع بومی تکیه بر هر دو بعد کار یا کشاورزی امرار معاش برای قرار دادن غذا روی میز, همه گیر اغلب به معنی رفتن بدون مقدار مورد نیاز کالری است.

"حمایت دولت از قرنطینه شده است بسیار ناچیز می گوید:" Lilia Tapayuri یک بومی عضو شورا در Puerto Nariño.

"خطر سرایت بسیار بالا است چرا که اکثر مردم برای رفتن به محل کار. آنها لازم نیست که پول برای خرید مواد غذایی به اندازه کافی برای ذخیره آن را برای چند ماه."

کلمبیا مقامات باید اعمال سخت مستند اقدامات پس از مارس. اما بدون کافی تلاش های امدادی به همراه قرنطینه از جمله مقررات مجبور بسیاری از مناطق روستایی شهروندان برای انتخاب بین مطیع گرسنگی و یا مخاطره آمیز جستجوگری.

"ما نمی توانیم حتی از رفتن به کار در مزارع و بدون شکستن قانون و گرفتن جریمه" Tapayuri می گوید. "در حال حاضر باران خواهد آمد و سیل به مزارع و ما نمی خواهد که برداشت هر چیزی به خوراک خودمان است."

بزرگان

همه از این است که مصرف فوق العاده ای تلفات در جمعیت بومی قرار دادن حیاتی سنت ها و فرهنگ ها و زبان های در معرض خطر, در علاوه بر این به زندگی های بی شماری. برخی از باستان گویش می تواند محدود به بسیار کوچک جغرافیایی مناطق ساخت بقای خود بیشتر از همه به مخاطره انداخته است.

"کل pueblos هستند در معرض خطر انقراض می گوید:" لوپز . "آهنگ ها و شفاهی داستان می ماند برای همیشه لطفا برای مراسم و منحصر به فرد زبان ممکن است از دست داده است."

انسان شناس Gustafson سهام آن:

"به حدی است که COVID به نظر می رسد موثر بر سالمند این برنامه به طور بالقوه نشان دهنده یک کاهش سریع از کسانی که به طور کلی حفظ سنتی زبان و دانش است."

برای تمام تاریخ های فرفورژه در اصطلاحات است که باقی می ماند تا حد زیادی نانوشته چنین جریمه خواهد به نظر می رسد تقریبا آخرالزمانی.

"آگاهی از بزرگان یعنی همه چیز برای ما" لوپز می گوید. "به از دست دادن آنها است به از دست دادن خودمان است."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن