جنگ جهانی دوم و نبرد بر حافظه جمعی در شرق اروپا

روسیه و اوکراین بزرگداشت پایان جنگ در راه بسیار متفاوت. در حالی که مسکو همچنان ادامه دارد و سیاسی به رویداد تا

توسط NEWSCENTERALS در 21 اردیبهشت 1399

روسیه و اوکراین بزرگداشت پایان جنگ در راه بسیار متفاوت. در حالی که مسکو همچنان ادامه دارد و سیاسی به رویداد تاریخی کیف منتقل شده است به طور فزاینده ای به سمت رویکرد غرب.

هفتاد و پنج سال پیش در روسیه و اتحاد جماهیر شوروی ارتش سرخ سربازان در زمان برلین. هنوز هم وجود دارد نشده است مشترک بزرگداشت این رویداد تاریخی برای سال.

اخیرا با توجه به برلین Tagesspiegel , روزنامه, اوکراین سفیر آلمان Andrij Melnyk تبدیل کردن یک دعوت نامه از شهردار برلین Michael Müller برای شرکت در یک تاج گل-تخمگذار مراسم در مارس 2, در کنار نمایندگانی از روسیه و بلاروس. Melnyk با اشاره به ادامه جنگ در شرق اوکراین که در آن کیف انداز روسیه به عنوان یک نیروی اشغالگر به عنوان دلیلی برای رد خود را.

اما روش به چه روسیه و اوکراین مشاهده پایان جنگ جهانی دوم نیست به طور ناگهانی شروع به انشعاب با الحاق کریمه به روسیه, و یا جنگ در Donbass.

روسیه مهم ترین جشن دولت

در این سال برگزار شده است طرح میتوانست توسط coronavirus همه گیر است به خصوص ناامید کننده برای روسیه کشور است که از دست ترین زندگی در جنگ است. در حالی که تا پایان جنگ هرگز جشن با شکوه در غرب بود که قطعا متفاوت در اتحاد جماهیر شوروی و همچنان در مورد روسیه است.

یکی از تفاوت های عمده تاریخ برگزاری مراسم رسمی پایان جنگ. در حالی که 8 مه 1945 به بعد آلمان نازی امضا تسلیم آن در ریمز فرانسه, مشخص است این رویداد در غرب روسیه جشن روز پیروزی در مارس 9. بعد از آن تاریخ می آید از این واقعیت است که رهبر اتحاد جماهیر شوروی جوزف استالین اصرار بر دیگری وارد برلین در آن تاریخ است.

تصمیم برای به تعویق انداختن این سال سنتی رژه نظامی در روسیه بود بسیار دشوار است برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور با توجه به سخنگوی خود را. آن را تا اواسط ماه آوریل پس از هفته از چسباندن به برنامه های اصلی با وجود گسترش این بیماری همه گیر کوروناویروس که پوتین اعلام کرد هیچ رژه نظامی را در میدان سرخ در مسکو و نه در هر نقطه دیگری در کشور است.

این سال را به جشن راه اندازی شد به یکی از بزرگترین در سال است که دیده اند بازگشت از بالا رتبه بندی مهمانان خارجی از جمله رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی برای اولین بار پس از روسیه را در سال 2014 الحاق کریمه. هنوز هم با توجه به کرملین خطرات بهداشتی به خصوص برای جانبازان به سادگی بیش از حد قبر به ادامه. در حال حاضر تنها بخشی از این رویداد است که هنوز هم برنامه ریزی شده به پیش بروید که هوا را نشان می دهد عنصر از جشن.

Russian military planes fly above the Kremlin's cathedrals (Getty Images/AFP/ V. Maximov)

هوا را نشان می دهد عنصر رژه پیروزی پیش خواهد رفت در این سال با وجود coronavirus بحران

روسیه به ارث برده مارس 9 سنت "روز پیروزی در جنگ بزرگ میهنی" از اتحاد جماهیر شوروی و در عین حال در آن قرار گرفته است تعدادی از تغییرات پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی. در 1990s رژه صورت گرفت به صورت پراکنده شدند و صحنه بدون تانک و موشک ها و دیگر ماشین آلات سنگین نظامی.

هنگامی که ولادیمیر پوتین به قدرت رسید او در زمان یک رویه جدید, غیررسمی ساخت روز پیروزی ملت مهم ترین تعطیلات عمومی. از آن نقطه رژه دیدم همیشه بیشتر سربازان شرکت کننده و همچنین به عنوان ارائه, از, کشور, پیشرفته ترین سخت افزار های نظامی. یکی دیگر علاوه بر این شد که از "هنگ جاویدان" که کرملین اقتباس از گروه های منطقه ای راهپیمایی در خیابان های حمل تصاویری از اعضای خانواده که مبارزه در جنگ است. پوتین نیز راهپیمایی در چنین کروبی.

پوتین در خط مقدم بحث

اما رژه روز پیروزی است نه تنها فروم مدرن است که در آن روسیه گرفتگی های قدیمی اتحاد جماهیر شوروی وقتی که می آید به بزرگداشت جنگ جهانی دوم است. بزرگداشت پیروزی بیش از آدولف هیتلر و آلمان نازی گسترش یافته است که به یک وسیله نقلیه برای بسیج گسترده ردیف هایی از جامعه روسیه نه تنها به لحاظ اجتماعی بلکه از لحاظ سیاسی – تمام اتصالات یکپارچه به پوتین اعلام کرد ایدئولوژی میهن پرستی. دیگر نمادهای این تغییر را می توان در سپر تابلوچسبها خواندن "با تشکر از پدر بزرگ برای پیروزی" یا "در برلین" را به عنوان به خوبی به عنوان یک افزایش در تعداد استالین آثار بالا رفتن در سراسر کشور است.

چندی پیش پوتین interjected خود را به طور مستقیم به بحث در اطراف این ایده از حافظه جمعی و جنگ. در اواخر سال 2019 او با انتقاد از پارلمان اروپا برای این ادعا اتحاد جماهیر شوروی شده بود تا حدی مسئول شیوع waras یک نتیجه از پیمان عدم تجاوز امضا شده توسط آلمان نازی و اتحاد جماهیر شوروی در اوت 1939 – اجازه می دهد دو تقسیم لهستان بین آنها است.

پوتین به شدت رد کرده است که ارزیابی و انتخاب به جای سرزنش لهستان و فرانسه و بریتانیا برای شروع جنگ به عنوان یک نتیجه از تصویب خود را از سال 1938 مونیخ قرارداد.

بیشتر بخوانید: چگونه سیاست های نازی ها از توسعه منجر به جنگ جهانی دوم

پوتین سبک خود را به عنوان یک جنگجو در برابر آنچه که او خواستار "تحریف تاریخ است." مسکو نویسنده و DW نویس ویکتور Jerofejew می گوید از زمان "جنگ از مفاهیم" ادامه خواهد داد تا زمانی که روسیه می بیند خود را به عنوان "سیاسی و تاریخی-ایدئولوژیک وارث" از اتحاد جماهیر شوروی. Jerofejew می گوید: تغییر جهت به سمت یک تصویر مثبت از استالین تنها بخشی از این توسعه است.

اوکراین حرکت به سمت بیشتر و سنت اروپایی

همسایه اوکراین بود که دوم پرجمعیت ترین جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق گرفته شده در مجموع رویکرد متفاوت در مارس 9. از سال 1991 به بعد این کشور را تایید کرد اتحاد جماهیر شوروی سنت و ادامه داد: به مناسبت این تاریخ اگر چه به طور فزاینده ای بدون سخت افزار نظامی.

گذشت زمان نیز وجود دارد افزایش در تلاش به خصوص در غرب اوکراین – برای بالا بردن و افتخار ملی شورشیان که در مبارزه علیه اتحاد جماهیر شوروی. احساسات از جمله بحث برانگیز شد که برخی از کسانی که ناسیونالیست بود و در واقع همکاری با اشغال نازی ها. برخی از سیاستمداران امروز به دنبال بهره برداری و instrumentalize تنش است که این تلاش ها افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: روسیه عصبانی اوکراین رئیس جمهور نازی تبانی سخن گفتن

اوکراین پس از آن در زمان یک گام به دور از شوروی سنت تحت پترو پوروشنکو. پس از سال 2015 در این کشور مشاهده شده 8 مارس به عنوان روز یادبود و آشتی با تمرکز بر روی حافظه از زندگی میلیون ها نفر از جنگ در زمان بسیار شبیه به آن است که در غرب است. در حالی که ممکن است 9 باقی می ماند تعطیلات ملی آن نشانه پایان جنگ جهانی دوم و نه "جنگ بزرگ میهنی."

اوکراین در حال حاضر در مرحله انتقالی است که تا به حال مانع. برای مثال ممنوعیت نمادهای اتحاد جماهیر شوروی مانند چکش و داس شده است منبع تعارض از جمله برخی در مارس 9 راه پیمایی.

سنت جورج روبان یکی دیگر از نماد هایی که ممنوع اعلام شد در اوکراین در سال 2017. سیاه و سفید و نارنجی راه راه, روبان تبدیل به یک مرکزی نمادی از پیروزی روز جشن در روسیه پوتین که در آن فرسوده توسط جانبازان, سیاستمداران, هنرمندان و شهروندان است.

در شرق اوکراین, اما آن را نیز یک نماد مورد علاقه توسط جدایی طلبان طرفدار روسیه. که به احتمال زیاد و در عین حال یکی دیگر از دلایل سفیر اوکراین تصمیم به هدایت روشنی از مراسم بزرگداشت در کنار همکاران روسی خود را.

این داستان به روز شده است تا منعکس کننده مونیخ قرارداد امضا شد و در سال 1938.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب