یمن: جایزه صلح نوبل برنده آغشته در کمپین آنلاین

پس از انتصاب وی به Facebook نظارت هیئت یمنی جایزه صلح نوبل برنده Tawakkol Karman مواجه شده است و خصومت از کشور

توسط NEWSCENTERALS در 24 اردیبهشت 1399

پس از انتصاب وی به Facebook نظارت هیئت یمنی جایزه صلح نوبل برنده Tawakkol Karman مواجه شده است و خصومت از کشور و رسانه ها و شبکه های اجتماعی است. انگیزه به نظر می رسد شفاف است.

یمن فعال حقوق بشر و برنده سال 2011 جایزه صلح نوبل Tawakkol Karman گفت: او بوده است مورد آزار واقع شدند و در معرض زشت در رسانه ها پس از اینکه به عنوان یکی از 20 نفر از اعضای جدید Facebook نظارت هیئت مدیره هفته گذشته است.

شبه مستقل پنل راه اندازی شد برای اطمینان از انطباق با دیجیتال پخش دستورالعمل ها و ارزش ها در آن سیستم عامل رسانه های اجتماعی و تصمیم گیری در مسائل موجب ناراحتی مانند آنچه به منزله گفتار نفرت.

اما هیئت مدیره نیز تعبیر به داشتن نفوذ سیاسی منجر به اتهامات برخی رسانه های عربی که Karman را به اتهام ارتباط با اخوان المسلمین خواهد رنگ تصمیم گیری او.

روز دوشنبه Karman در توییتر نوشت که او امیدوار است به امن از این دیدم که به تجزیه بدن از جمال Khashoggi — اشاره به 2018 قتل عربستان روزنامه نگار به اتهام انجام شده در دستور بالاترین سطوح دولت سعودی است.

توییتهایی به زبان انگلیسی و عربی کارگردانی در Karman او را به نام "تروریست" و "سگ از قطر" با اشاره به دولت های خلیج فارس در نظر گرفته دلسوز به اخوان المسلمین (MB) — یک گروه با نفوذ است که طرفداران اسلام سیاسی.

افراطی و یا مدافع حقوق بشر?

رسانه ها در چند استبدادی متحده در سراسر منطقه متهم Karman بودن نزدیک به اخوان المسلمین با توجه به سابق عضویت در عربستان مورد حمایت اصلاح وابسته حزب سیاسی در یمن.

مصر در نظر MB ترور سازمان و عربستان سعودی و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) آنها را به عنوان رقبای منطقه ای برای برتری و یک تهدید برای حکومت خود را.

بیشتر بخوانید: چگونه عربستان سعودی مانیتور و intimidates منتقدان در خارج از کشور

Facebook "خطر تبدیل شدن به پلت فرم از انتخاب برای اسلامگرای افراطی ایدئولوژی" عربستان خروجی عرب نیوز نوشت: روز دوشنبه به نقل از تحلیلگر غانم Nuseibeh.

اما Karman را جایزه نوبل و کار خود را دفاع از آزادی بیان و دموکراسی به ویژه برای زنان در جهان عرب باعث می شود او قرار ملاقات "کاملا توجیه" گفت: گونتر مایر رئیس مرکز تحقیقات جهان عرب در دانشگاه ماینز.

او سابق عضویت در اصلاح او اضافه کرد: صرفا بهانه ای برای چنین حمله ای.

در 2018, Karman خارج شد از حزب پس از صحبت کردن در برابر امارات متحده عربی و عربستان سعودی را به مداخله در یمن را جنگ و تلفات آن را گرفته بود در این کشور مردم است. اصلاح در آن نقطه بود که تلاش برای ترمیم روابط با عربستان سعودی مایر اضافه شده است.

A destroyed prisoner camp in Yemen

Karman است به نام امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای مشارکت در جنگ یمن

صریح فعال

این فعال حقوق قبلا باعث خشم تعدادی از حاکمان در سراسر منطقه است.

در سال 2011 او در زمان شرکت در تظاهرات علیه اوباما در زمان علی عبدالله صالح متهم او را از عصر اصلاحات دموکراتیک فساد و نقض حقوق بشر است.

در 2018, Karman گفت: قطر خروجی جدید عربی که عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دنبال "بسیار زشت شغل و حتی زشتتر نفوذ" در یمن است و کسانی که در کشورهای حاکمان سزاوار به ارمغان آورد قبل از دادگاه جنایی بین المللی.

پس از 2013 نظامی از برکناری رئیس جمهور مصر محمد مرسی برادری عضو Karman به بی بی سی گفت که MB و پیروان آن "که در مخالفت با حکومت نظامی قرار خواهند انقلاب در راه راست با خون خود تعیین استقامت و ایمان است."

که نظر کشف و ضبط شده است توسط منتقدان او در مصر با یکی قاهره مبتنی بر وکیل خواستار Facebook برداشت قرار ملاقات خود را از طریق یک درخواست آنلاین در "change.org."

ادامه مطلب: گزارش coronavirus: مصر روزنامه نگاران منتقد پوزبند

اما مایر گفت: بیانیه ای به بی بی سی ساخته شده در حمایت از حقوق بشر است. "هزاران نفر از برادران مسلمان که به طور کلی اعلام شده است که تروریست ها در حال در بازداشت برخی از آنها بدون محاکمه برای سال. Karman علنا صحبت کردن برای آنها را" او گفت:.

یک 'هماهنگ عمل'

با وجود این کمپین علیه او همچنین دریافت پیام ها پشتیبانی می کند.

مارک اوون جونز استاد مطالعات خاورمیانه در قطر حمد بن خلیفه دانشگاه گفت: مبارزه با Karman بود "هماهنگ عمل برای بی اعتبار ساختن او" نشان داد که چگونه به طور جدی "رژیم در این کشورها درک رسانه های اجتماعی است."

که تمایلات تکرار Karman را همکار یمن روزنامه نگار سمیر al-Nimri. "انتقاد از Tawakkol Karman عمدتا از دایره رژیم است که ایستادگی در برابر خواسته های شهروندان است." این رژیم گفت: تا به حال منجر به "ضد انقلاب" در طول بهار عربی در آوردن هرج و مرج و "جنگ غم انگیز" به یمن.

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.

آخرین مطالب