برترین کشورهای تولید کننده ورق گالوانیزه در جهان :: اخبار بازار آهن

همانطور که در نصیب فراتر نیز به شما تفسیر داده‌ایم، ورق روغنی به واسطه نورد سرد ایجاد می شود. روغن کاری در نور

توسط NEWSCENTERALS در 28 آبان 1401
همانطور که در نصیب فراتر نیز به شما تفسیر داده‌ایم، ورق روغنی به واسطه نورد سرد ایجاد می شود. روغن کاری در نورد سرد به همین روش است که یک روانساز بر روی ورق روغنی پاشیده می شود. بی تردید به جهت شما هم سوال می باشد که چرا همین فعالیت انجام می شود؟ در ادامه به بررسی هدف ها همین کار می پردازیم. ولی گاهی ممکن هست این ابعاد اهمیت توجه به حیث خرید کننده تفاوت کند که در این حالت می بایست سفارشی ساخت شوند.
  • پس از اتمام فرایند گالوانیزه گرم که دارای خروج قطعات از درون مذاب همپا میباشد ، آنها را بلافاصله در آب و یا محلول دی کرومات سدیم غوطه ور می کنند.
  • باید بدانید که اسیدها هم در شرایطی خود باعث ایجاد خوردگی و از در بین بردن روش موجود از مرحله ورق‌ها می‌شوند.
  • نکته قابل اعتنا همین هست که همین نوع ورق ها مبنا تولید ورق گالوانیزه هستند.
  • هر رول به طور تقریبی اهمیت اعتنا به عرض و ضخامت و همینطور کارگاه ی تولید کننده وزنی مابین ۵ تا ۷ تن دارد.
  • در همین شرایط، پوشش بر روی دیگر میزان مرغوب بودن نخستین را نداشته و نمی‌تواند به لطف از آهن در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی محافظت کند.
  • 4 مسلما به لایه های میانی ورق های گالوانیزه اعتنا کنید و موقع خریداری مطلقا تحلیل های اضطراری را انجام دهید.
محصولات گالوانیزه کروماته را به جهت مقاومت در برابر خوردگی در محفظه های زیاد نا مطلوب می قدرت رنگ آمیزی نمود. آماده‌سازی ورق‌های گالوانیزه برای هر سازه‌ای روزگار کوتاهی لازم داراست و سریع‌تر از سایر فلزات انجام می‌شود. ورق‌های گالوانیزه‏ در محیط‌هایی که تماما خورنده میباشند نیز در بین ۲۰ تا ۳۰ سال قدمت می‌کنند. همچنین خواص فیزیکی محصولات کششی زیاد عمیق نیز جاذبه و انعطاف پذیری مضاعف عالی، قابلیت و امکان خمش عالی و استحکام کاهش جهت ایجاد قطعات صنعتی مهم گیرایی فراوان زیاد است. جدول وزنی ورق گالوانیزه مطابق استاندارد اشتال که برگرفته از اسم مهندس آلمانی، مارتا اشتاندر برگر، می باشد.

معایب ورق گالوانیزه چیست؟

کیفیت ورق گالوانیزه تولیدی در همین کمپانی کلیدی اعتنا به به کارگیری از ورق سرد فولاد مبارکه (ورق های فول هارد) به عنوان ماده اولیه به جهت فرآیند گالوانیزه و همچنین استعمال از تجهیزات پیشرفته و نوین زیاد بالا می باشد. غالبا ورق گالوانیزه گرم را دربین ۵ تا ۱۵دقیقه در حکام قلیایی داغ قرار ارائه می کنند البته این دوران ممکن می باشد با ارتقا تراز ورق افزایش پیدا کند. نسبت به بقیه گونه های ورق ها همین نوع ورق هزینه مراقبت فراوان کمتری دارد. جدای از هزینه انبارداری، به رخ معمول کاربران برای حفظ از بقیه انواع ورق ها نیاز به تمهیدات زیاد خاصی دارا هستند تا در دوران انبار اداری مهم نقص‌ و خوردگی روبرو نشوند. همین متاع به استدلال میزان مرغوب بودن بالا و مقاومت بالایی که دارد، نیاز چندانی به حالت مختص مراقبت نخواهد داشت. ورق گالوانیزه تا مدت شش ماه بدون نقص‌ قابل نگهداری می باشد لذا در صورتی که ورقهای گالوانیزه اکثر از همین مدت در انبار نگهداری می شوند خوب تر میباشد محل انبارش آن‌ها را باز‌نگری و ارزیابی کامل داشته باشید. پس از همین واکنش و اهمیت انجام اکسایش بر سطح یک جسم آهنی، آند صورت می‌گیرد. در بخش دیگری از همین مرحله که آب و اکسیژن حضور دارند، کاتد تشکیل می‌شود. دسته‌بندی نشده بسته به ساختار اتمی همین دو فلز، یک فلز به آنُد و دیگری به کاتُد تبدیل می‌شود. مذاب روی حساس مرحله فولادی که در فرآیند پیشین تماما تمیزشده هست ، واکنش داده و لایه های از آلیاژ روی، آهن را که لینک و پیوند مضاعف قوی اهمیت مرحله فولاد برقرار کرده را تشکیل میدهد. پوشش گالوانیزه در ۲ الی ۳ دقیقه ابتدایی ورود به حمام مذاب تشکیل میشود که در هر حال به ضخامت فولاد بستگی دارد. همچنین مرغوبیت ورق گالوانیزه نیز در بها ورق گالوانیزه اثر گذاری گذار است. به طور کلی هزینه حفظ و تعمیرات ورق گالوانیزه نسبت به ورق های دیگر و متریال های دیگر دوچندان کاهش می باشد. براین اساس کلیدی خرید کردن ورق گالوانیزه 0.6 میل و به عمل بردن آن در صنعت خود می توانید هزینه های جانبی همچون تعمیر و محافظت را به دست کم برسانید. این ورق ها همچنین هزینه ساخت کمتری هم دارند و همین قیاس در برابر بقیه ورق هایی صورت می گیرد که آن ها نیز در برابر خوردگی مقاوم هستند. بنابراین می قدرت ورق گالوانیزه را جزو اندک خرج ترین و ناچیز هزینه ترین انواع ورق های صنعتی و تجاری دانست.

قیمت ورق سیاه ( ورق آهن )

این سوله علاوه بر تامین ۱۵درصد بازار ایران به کشورهای خارجی نیز صادرات دارااست و به دو شکل رول و برش خورده به بازار عرضه می ­شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم جدول اشتال نام کتابچه ای میباشد که مهندسی آلمانی آن را متن و امروزه برای مهندسان سراسر عالم گنجینه مفیدی به حساب می آید. در کتاب جداولی از مقاطع متفاوتی مانند نبشی، ناودانی، میلگرد و … آمده است. از آسان ترین جدول ­های این کتاب جدول مربوط به ورق­ های گالوانیزه می باشد، چون صرفا دو پارامتر ضخامت و عرض ورق گالوانیزه در آن لحاظ شده است.

صنایع گالوانیزه

آنُد، نسبت به موقعیت طبیعی خود سریع ‌تر بوده و کاتد نسبت به شرایط طبیعی خود، آهسته ‌تر زنگ خواهد زد. علت همین که از روی در گالوانیزه سازی بهره می گیرند‌، آن می باشد که این فلز وقتی که در تماس اهمیت اکثری از فلز ها قرار ‌بگیرد، میل به آنُد شدن خواهد شد. از آن جایی که پوشش بر روی در در مقابل بخش اعظمی از فلز ها معمولا آنُد بوده، پوسیدگی و زنگ زدگی فلز اساسی یا این که به عبارتی کاتد را آرام ‌تر می ‌کند. فرایند گالوانیزه قیمت ورق گالوانیزه شیروانی سازی نه صرفا سبب ساز استحکام بخش اعظم ورق فولادی می شود بلکه باعث دوام فراوان مضاعف آن می شود. در حقیقت ، پوشش روی تقریباً از فولاد در برابر هر دلیل خارجی ممکن نگهداری می کند ، خواه حالت شدید آب و هوایی ، تغییر‌و تحول سرعت بالا و اثبات دما ، ضربه ، فشار و حتی کشش. ورق‌های گالوانیزه در روش سرد به استدلال اینکه مقدار ضخامت بر روی اونها ناچیز هست، در شکل ساخت خراش، خیلی پرسرعت زنگ زده و لایه روی، از فی مابین میره. در صورتی که چنانچه ورق ‌های فولادی ضد زنگ مبتلا آسیب شوند، این جراحت به خویش ورق نیز وارد خواهد شد. ورق گالوانیزه، ورق فولادی است که با عنصر بر روی پوشش داده شده تا علاوه بر این‌که مانع ورود رطوبت و اکسیژن به فولاد می شود؛ از آنان در در مقابل عامل ها خورنده هم حفظ می کند. طرز های متفاوتی برای پروسه گالوانیزاسیون وجود دارااست ولی متداول ترین آن استفاده از گالوانیزه گرم است. گهگاه اوقات سری اقداماتی مثل کاهش وزن رول پیچ، بهبود خواص مکانیکی، سطح‌بندی ورق و برش سبک و سنگین ورق به جهت کامل شدن عملیات نورد گرم هم انجام می ‌شود.

دلایل استفاده از ورق گالوانیزه رنگی در ساندویچ پانل

محیطی که به مراد انبارداری ورق‌های گالوانیزه انتخاب می‌کنید بایستی حساس تهویه مناسب باشد و هیچ رطوبتی در آن وجود نداشته باشد. برای شرایطی که قصد استعمال از فولاد یا این که بقیه آهن آلات در آب (آب شیرین) را داریم، محصولات گالوانیزه می‌ توانند گزینه‌ های لطف به جهت ما به شمار روند. پس از اتمام روند گالوانیزه گرم که اساسی خروج قطعات از داخل مذاب یار است ، آنان را بلافاصله در آب و یا این که محلول دی کرومات سدیم غوطه ور می کنند. عملیات غوطه وری در محلول دی کرومات سدیم موجب خنک شدن قطعات میشود که به همین منجر به راحتی قابل انتقال بوده و سطح های نسبت به واکنش های بعدی غیرفعال گردیده و درخشان خواهد شد. ترکیبات دیگری که تراز را کثیف میکند و در این تراز زدوده نمی‌شود را در مرحله بعدی ( اسید شوئی) میزدایند.

روش های تولید ورق گالوانیزه‌

در مرحله ی آخر آزمایشاتی برای اطمینان حاصل کردن از مرغوبیت ورق گالوانیزه شکل می گیرد. گالوانیزه به طور معمول به تیتر یک استاندارد انجام می شود و دست‌کم ضخامت پوشش اعمال می شود. ناچیز هزینه - گالوانیزه به نقل از وبسایت مجله ای در هزینه های اولیه ذیل تر از بسیاری دیگر از پوشش های حفظ کننده به طور معمول به جهت فولاد معلوم شده است. این ورق ها برعکس ورق های آهنی که کدر هستند ، اهمیت سطح براق و سیقلی و روشن می باشند .

نحوه تشخیص کیفیت ورق گالوانیزه

در شیوه نورد سرد، یک‌سری لایه ورق را روی یکدیگر پرس می کنند و کلیدی دستگاه آن را به ضخامت استاندارد می‌رسانند؛ البته در روش حرارتی یا این که نورد گرم، آهن را در کوره می‌برند تا مذاب شود. آنگاه آن را در قالب منحصربه‌فرد می‌ریزند تا سرد و سفت شود و در غایت آن را حیاتی آلیاژ روی پوشش می‌دهند. همچنین ورق گالوانیزه رنگی به مراد پوشش سقف سوله، شیروانی، سقف های شیب دار و آلاچیق ها گزینه به کار گیری قرار می گیرد.یکی از محبوب ترین مدل ورق ها به جهت سفارش، ورق های طرح سفال هستند. مورد ها متمایز مانند سبک بودن، نما و ظاهر زیبا، ایمنی و مقاومت فوق العاده در برابر پوسیدگی، خوردگی و شکستگی موجب شده همین ورق ها مورد استقبال زیادی قرار گیرد.

کاربرد ورق های فولادی از پاراگراف ورق گالوانیزه در صنعت های مختلف

پوشش بر روی نیز غالبا در ضخامتی میان 1.5 تا 3 میلی متر بر روی ورق‌های روغنی قرار می گیرد که منجر بیش‌تر شدن ضخامت ورق‌های گالوانیزه نسبت به روغنی می‌شود. هر کدام از ورق‌های روغنی و گالوانیزه اهمیت ویژگی‌های خاصی هستند که منجر تفاوت در کاربردهایشان می‌شود. این ویژگی‌ها هم شامل موارد ظاهری و نیز شامل موردها ساختاری می‌شوند. بخش مهمی از تفاوت ورق روغنی و گالوانیزه از نظر ویژگی‌ها، به استدلال مختلف بودن روش ساخت آن ها به وجود می‌آید. در ادامه به ویژگی‌های اساسی هر یک از این ورق‌ها را ابلاغ خوا هیم کرد. عیب همین روش این می باشد که مصرف بیش از حد آب و تولید پسماند­های اسیدی می­تواند به محیط زیست زخم برساند. این محیط‌ها نسبت به شهرک‌های صنعتی کلیدی خاصیت خوردگی بیشتری هستند. جوامع متفاوت مسکونی که در بیرون از حوزه‌ شهری قرار گرفته‌اند، در همین مدل از محیط‌ها قرار می‌گیرند. 4- از کلرید آمونیوم روی به جهت پرهیز از اکسیداسیون استفاده شده و روی ورق فولادی اعمال می‌شود. قالب ورق های سفال دارای فرم پالرمو که طبق معمول همین طرح یا این که فرم بر روی ورق هایی که ضخامت نیم میلیمتر دارا هستند اجرا شده و گام ها در ساخت این ورق ها ۲۵ سانتی متر گزینش می شود. قالبهای ذوزنقه ای که اساسی استعمال از آن ها در عملیات فرمینگ ورق هایی معروف به ورق عرشه فولادی تولید می شود. به عبارتی طور که پیش خیس ذکر شد برای انجام عمل فرمينگ ورق گالوانيزه از پیشین تا کنون از دستگاه ها و طریق های متمایز استفاده می شده که اساسی گذشت زمانه و اهمیت استفاده از تکنولوژی های نوین کلیدی بازده بالاتری انجام می پذیرد. حساس دقت به فواید ورق های گالوانیزه درخواست به جهت به کارگیری از همین ورق ها در صنایع مختلف می باشد بدین خاطر باید بر روی این ورق ها خمکاری انجام شوند تا به صورت دلخواه تبدیل شوند. ساخت همین محصولات فلزی از ۰.۲۰ تا ۴ میلی متر متغیر می باشد و عرض ورق گالوانیزه بین ۱۰۰ تا ۱.۲۵ سانتی متر نیز می باشد. خودرو به تیتر وسیله ای که روزانه به میزان متعددی انسان ها اساسی آن سروکار دارا‌هستند به حساب می آید به این برهان حیاتی دارد تا از مرغوبیت و استحکام بالائی برخوردار بوده تا حفظ کننده جان بشر باشد. کاربرد آهن در صنعت های خودروسازی به نوع ای گسترده است که در این نوشته به شکل منحصر به فرد به بررسی گونه های ورق های بدنه ماشین و کاربردهای آن خوا هیم پرداخت. در این مقاله همت کردیم اساسی مفاهیم “ورق گالوانیزه چیست؟” ، کاربرد ورق گالوانیزه چیست و روش تشخیص کیفیت آن نیز آشنا شویم ، امیدواریم همین مقاله برایتان اثر گذار بوده باشه و خرید آگاهانه و مفیدی داشته باشید. ارتفاع عمر این فلز حتی در سخت ترین شرایط محیطی ، مناطق پایدار یا این که مکانهایی که آفتاب ، باران یا این که برف زیادی دارا هستند ، به طور قابل توجهی بالا است. خرید کردن ورق گالوانیزه به استدلال کاربرد بسیار همین محصول در صنعت های گوناگون مضاعف حائز اهمیت است. بخش اعظمی از افراد به منظور افزایش ارتفاع عمر محصولات خویش از ورق های گالوانیزه استعمال می کنند. همین محصول در بخش اعظم صنعت های آیتم به کارگیری قرار می گیرد، به همین خاطر کاهش کسی پیدا می شود که از حیاتی خرید کردن ورق گالوانیزه، نداند. کشور‌های آلمان، ترکیه، کشور‌ایران و آمریکا هم از برترین کشورهای ایجاد کننده ورق گالوانیزه در دنیا محسوب می شوند. در مجموعه کشور ها اروپا هم به ترتیب کشورهای آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا، ترکیه، انگلستان و فرانسه بزرگترین کشورها در جهت تولید ورق گالوانیزه محسوب می شوند که به شکل جمع تقریبا 7 میلیون بدن ورق گالوانیزه در سال ساخت می کنند. در این نوشتار اهمیت به کارگیری از آمار موجود، برترین کشورهای ایجاد کننده ورق گالوانیزه، معرفی شدند. قبل از خرید ورق فولادی قطعا در آیتم گونه های آنان دیتاها قابل قبولی بدست آورید تا بهترین گونه ورق فولادی را متناسب حیاتی فعالیت خویش خریداری کنید. ورق روغنی نیز جزء آن نوع از ورق های فولادی است که ظواهر خوبی دارد و به این علت هم معمولا در کارهایی که نیاز به ظواهر خوشگل دارا‌هستند از ورق روغنی به کار گیری می شود. همین مدل ورق در صنایع مانند ساختمان سازی، بدنه خودرو، اسباب خانگی، ساخت انواع قفسه و پانل ها کاربرد دارد. بزرگترین مزیت ورق روغنی مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی است. کارخانه های مثل فولاد مبارکه، هفت الماس ، فولاد غرب، فولاد براق و … ساخت کننده ورق های روغنی به حساب می آیند. صنعت ورق سازی امروزه به علت تقاضای زیاد یکی از از لبریز رونق ترین صنایع می باشد. به دسته ای که مدام اساسی نارضایتی مصرف کنندگان این فرآورده مواجه بودیم و آن‌ها را ملزم به صرف هزینه های مجدد یا چندباره به جهت تعمیر یا این که ردوبدل دستگاه های ساخته شده اهمیت ورق فولادی می کرد. ولی کلیدی ورود ورق گالوانیزه به صنعت و استعمال از همین فرآورده همین دغدغه مصرف کنندگان پایان یافت براین اساس ورق آهنی که طبق حساس استاندارد آبکاری و گالوانیزه شده باشد نباید خورده شود و یا به اصطلاح زنگ بزند. اما در مواقعی این حادثه خواهد افتاد که همانگونه که عنوان کردیم به ادله عدم گالوانیزاسیون و آبکاری در شرایط استاندارد بوده است. در دیگر موردها ممکن می باشد مذاب روی گزینه کاربرد خالص نبوده باشد و داخل آن ناخالصی هایی وجود داشته باشد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن