آیا میانمار قطع اینترنت در معرض خطر COVID-19 شیوع?

فعالان حقوق بشر نگران هستند که یک سال قطع اینترنت به خطر انداختن سلامت و ایمنی مردم در غرب میانمار, گیر افتاد,

توسط NEWSCENTERALS در 4 تیر 1399

فعالان حقوق بشر نگران هستند که یک سال قطع اینترنت به خطر انداختن سلامت و ایمنی مردم در غرب میانمار, گیر افتاد, بین درگیری طولانی و coronavirus بیماری همه گیر.

در میانمار غربی رخین و چانه متحده حدود 1.4 میلیون نفر در حال حاضر قطع از اینترنت با توجه به یک سال shutdown اعمال شده توسط مقامات می گویند آنها در حال مبارزه با شبه نظامیان جدایی طلب در این روستا گوشه ای از کشور است.

به عنوان COVID-19 pandemic ادامه جوامع به حاشیه رانده شده در منطقه هم مشکل دسترسی به مهم سلامت و ایمنی اطلاعات آنلاین.

میانمار مقامات مسدود شدن دسترسی به اینترنت در نه شهرستان در دو کشور در تاریخ 21 ژوئن 2019 با استناد به نگرانی های امنیتی. شورشی از گروه های قومی در غرب میانمار شده اند مبارزه با نظامی برای خودمختاری بیشتر برای چندین سال.

ادامه مطلب: میانمار: درگیری های مسلحانه قرار می دهد ترمز در COVID-19 پاسخ

مقامات می گویند آنها را به نوبه خود به اینترنت در زمانی که وضعیت امنیتی تثبیت. اما گروه های حقوق بشر خواستار خاموش شدن — که در حال حاضر جهان طولانی ترین در حال اجرا اینترنت قطع برق — به برداشته شود بلافاصله.

یک میانمار مبتنی بر ائتلاف دفاع از آزادی بیان سازمان یافته یک فروم آنلاین برای سالگرد یک سال از تعطیلی که در آن بیش از 150 شرکت کنندگان تاکید کرد که مردم در رخین و چانه متحده نمی تواند دسترسی به اطلاعات بهداشتی و بدون دسترسی به اینترنت است.

این ائتلاف همچنین به درخواست سازمان بهداشت جهانی (WHO) به اصرار میانمار دولت برای پایان دادن به خاموش کردن.

"در برخی از مناطق مردم حتی آگاه از ادامه COVID-19 جهانی همه گیر به عنوان آنها قادر به دسترسی به اطلاعات به روز آنلاین" Htaike Htaike Aung مدیر فناوری غیر دولتی میانمار فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه سازمان (MIDO) گفت: DW.

ادامه مطلب: آزادی مطبوعات در میانمار: رسانه ها تحت فشار در تاج بحران

بان را نشان می دهد 'گستاخ بی اعتنایی" برای زندگی

به گفته دیده بان حقوق بشر (HRW) از shutdown را مختل کرده است کمک های توزیع به جوامع نیازمند و آن را دشوار است برای سازمان های غیر دولتی برای اطمینان از ایمنی کارکنان خود را.

فیل رابرتسون HRW' معاون آسیا و مدیر گفت مداوم اینترنت ممنوعیت نشان می دهد که دولت میانمار را "گستاخ بی اعتنایی" برای زندگی مردم در مناطق آسیب دیده از رخین و چانه متحده است.

"چه چیز دیگری می تواند یک تفسیر دولت اقدامات شرم آور در, مانع, اطلاعات مورد نیاز برای سازمان های بشردوستانه برای ارائه مواد غذایی و کمک های دیگر مانع مردم از یادگیری در مورد COVID-19 و گسترش آن و مسدود کردن گزارش در مورد نقض حقوق" رابرتسون گفت: DW اضافه کرد که دولت غیر نظامی از آنگ سان سو چی در گسل.

"این است که تنظیم کننده های غیر نظامی که اعمال این ممنوعیت است. سوچی باید به صورت هماهنگ و فشار از سوی جامعه بین المللی تا زمانی که او موافقت خود را با سفارش اینترنتی تبدیل شده و در این مناطق گفت:" رابرتسون.

ادامه مطلب: گزارش coronavirus در Rohingya کمپ: 'صرفه جویی در زندگی در حال حاضر مهم ترین وظیفه'

Authorities say they will turn the internet back on when the security situation stabilizes

مقامات می گویند آنها را به نوبه خود به اینترنت در زمانی که وضعیت امنیتی تثبیت

دولت در دفاع بان کی مون
دولت در دفاع از خاموش کردن و ادعا می کند که لازم است با توجه به مبارزه شدید بین میانمار' نظامی و Arakan ارتش و گروه های شبه نظامی مستقر در ایالت راخین.در ایالت راخین میانمار نظامی متهم شده است از ارتکاب موارد نقض حقوق بشر. و سازمان ملل متحد است به نام نظامی امنیتی عملیات پاکسازی روستاهای مسکونی توسط Rohingya اقلیت مسلمان یک "کتاب درسی مورد پاکسازی قومی." خاموش شدن را پایه و اساس قانونی است که در ماده 77 میانمار را قانون ارتباطات از راه دور است که اجازه وزارت حمل و نقل و ارتباطات را به حالت تعلیق خدمات ارتباطات از راه دور و یا محدود کردن اشکال خاصی از ارتباطات در "اورژانس" وضعیت.

ویکی بومن مدیر مرکز میانمار برای کسب و کار مسئول گفت: قانون نتواند برای دیدار با استانداردهای بین المللی حقوق بشری.

"قانون فاقد پادمان از جمله تضمین این که دلایل مسدود کردن هستند به وضوح تعریف شده در قانون; که آنها برای یک هدف مشروع است و آنها لازم و متناسب برای رسیدن به این هدف. و نه وجود دارد هر گونه مقررات برای نظارت دموکراتیک و شفافیت" بومن گفت: DW.

به طور گسترده بیان قانون باید اصلاح شود به آن را در خط با استانداردهای بین المللی برای حفاظت از آزادی بیان با توجه به HRW.

U Zaw Htay یک سخنگوی دولت گفت: دولت می داند نگرانی فعالان حقوق بشر اما امنیتی اضافه شده است یک اولویت در مناطق آسیب دیده و دولت را به ارائه تمام کمک های لازم به ارتش برای مبارزه با شورشیان.

"اگر چه آنها نمی باید سرویس اینترنت اپراتورهای مخابراتی در حال ارسال آنها را COVID-19 اطلاعات متن پیام" گفت: Zaw Htay.

در ژوئن 12, وزارت حمل و نقل و ارتباطات اعلام کرد که این تعطیلی ادامه خواهد داد تا زمانی که حداقل 1 اوت سال 2020 است.

"ما بازگرداندن سرویس اینترنت اگر هیچ تهدید و یا نقض قانون ارتباطات از راه دور" گفت: سؤ Thein وزارت دائم وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی در یانگون.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن