بیماری همه گیر کوروناویروس بیشتر گونه های آمریکا و چین روابط

بی اعتمادی و رقابت شده اند نهفته بین ایالات متحده و چین برای سال. پس از شروع COVID-19 گیر این داده است راه را

توسط NEWSCENTERALS در 12 خرداد 1399

بی اعتمادی و رقابت شده اند نهفته بین ایالات متحده و چین برای سال. پس از شروع COVID-19 گیر این داده است راه را برای باز کردن خصومت. می تواند به این منجر به یک جنگ سرد جدید?

یک "جنگ سرد جدید": لود اصطلاح در حال حاضر شده است در هوا شناور برای برخی از زمان, اما در مارس 24 این برای اولین بار مورد استفاده عموم توسط وزیر امور خارجه چین وانگ یی در اخیر کنگره ملی خلق در پکن. او در واکنش به واشنگتن اتهامات که چین مسئول جهانی گسترش این بیماری همه گیر کوروناویروس.

وانگ متهم واشنگتن از گسترش "نهفته است و تئوری های توطئه" گفتن روزنامه نگاران که در علاوه بر این به کروناویروس وجود دارد "سیاسی" ویروس در حال اجرا شایع در ایالات متحده است.

ادامه مطلب: آیا آمریکا و چین coronavirus بازی سرزنش را تهدید می کند تحقیقات علمی?

در کاخ سفید به رویداد در اوایل ماه مه رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن به نام همه گیر "بدترین حمله" ما تا به حال تجربه کرده و با قرار دادن سرزنش مستقیما در چین است.

"این است که بدتر از پرل هاربر. این بدتر از مرکز تجارت جهانی" مغلوب ساختن پیشی جستن گفت. "و باید آن را هرگز اتفاق افتاده است. می میرم متوقف در منبع. کرده اید می تواند متوقف شده است در چین. لازم بوده است را متوقف راست در منبع. و آن نبود."

در روزهای اولیه از این بیماری همه گیر خوش برگزار شد امید است که بحران جهانی می تواند منجر به همکاری بیشتر بین پکن و واشنگتن است. اما این اخیر broadsides علائم عمیق تر جنگ بین آمریکا و چین است.

ادامه مطلب: در دویسبورگ چین گسترش تجارت نفوذ در آلمان

Josef Braml یک کارشناس برای ما امور آلمانی در شورای روابط خارجی گفت: DW همه گیر تا به حال تسریع و تقویت اقتصادی و ژئواستراتژیک رقابت بین دو قدرت جهانی. او گفت: هر دو کشور شد رقابت برای کنترل جریان تجارت, سرمایه گذاری جریان و جریان داده با دومی که مهم ترین است.

Huawei جنجال

هیچ جا این بیشتر آشکار از در مورد چینی غول مخابرات هواوی یکی از شرکت های پیشرو جهان وقتی که می آید به 5G شبکه. "Huawei جهانی است که نوک پیکان چینی نوآورانه قدرت و سیاست" گفت: Sebastian Heilmann یک چین متخصص در دانشگاه کوشا. "این به این معنی است که Huawei اهمیت زیادی فراتر رفتن از خود شرکت. آن است که کاملا جای تعجب نیست که ما با استفاده از هر وسیله ای می توان آن را در این لحظه به پایان Huawei داستان موفقیت."

در کنفرانس امنیتی مونیخ در ماه فوریه وزیر امور خارجه مایک Pompeo Huawei شرح داده شده و دیگر چینی های دولتی شرکت های فن آوری به عنوان "اسب تروا برای هوش است." بیانیه خود نشان دهنده سوء ظن پناه توسط برخی در غرب که هواوی می تواند در ساخت درب پشتی به آن 5G شبکه, دادن, چینی, جاسوس دسترسی آزاد به جریان اطلاعات در قلب جدید اقتصاد دیجیتال.

در مارس سفیر آمریکا, آلمان, Richard Grenell, معنادار با نوشتن نامه ای به وزیر اقتصاد آلمان پیتر Altmaier هشدار است که ما را متوقف خواهد کرد تا همکاری با سازمان های اطلاعاتی اگر Huawei درگیر شدند در ساختمان شبکه های 5G در آلمان است.

ادامه مطلب: ناتو: نیروهای متفقین برای جلوگیری از چین خرید ولگردی و قانونی شکنی

واشنگتن اخراج های اخیر خود را سالوو در برابر هواوی در 15 مه با هدف شرکت بسیار قلب: تراشه تولید. آمریکا گفت: آمریکا, ماشین آلات, ابزار و یا سایر محصولات دیگر می باشد مجاز به درگیر در Huawei تراشه تولید در هر نقطه در جهان یک حرکت Huawei گفت: به مخاطره می اندازد آن بسیار وجود دارد.

کمتر از یک هفته بعد در تاریخ 21 مه رئیس جمهور چین اعلام کرد قصد دارد به سرمایه گذاری 1.4 تریلیون دلار (€1.3 تریلیون دلار) در ساختمان 5G شبکه و توسعه هوش مصنوعی بیش از شش سال آینده کمک به اطمینان از فن آوری چین استقلال.

برخورد قدرت های جهانی

بیش از 30 سال گذشته چین دیده است بی سابقه اقتصادی و تکنولوژیکی افزایش و شروع به پریدن کرد از یک فقیر و در حال توسعه کشور به یک اقتصاد جهانی قدرت است. در قرن پنجم قبل از میلاد مورخ یونانی Thucydides توصیف خطر ناک پویایی بین ظهور و تثبیت قدرت نوشتن که در حال رشد تاثیر این افزایش قدرت به ناچار منجر به تغییر در جغرافیای سیاسی تعادل است. او گفت: این تغییرات باید محافظت شود توسط هوشمندانه تصمیم گیری های سیاسی — و یا آنها را در پایان جنگ.

ادامه مطلب: چین فقدان آزادی مطبوعات باعث مشکلات برای جهان

ما دانشمند علوم سیاسی گراهام آلیسون بازیگران است جدی نگاهی به تاریخ گذشته 500 سال است. آلیسون یک استاد در دانشگاه هاروارد به بررسی 16 مورد که در آن یک قدرت جدید به وجود آمد. نتیجه گیری کرد: در 12 از آنها "Thucydides تله" وارد عمل و در نتیجه خون ریخته بودن.

"ظهور یک 5000 سال تمدن با 1.3 میلیارد نفر است که یک مشکل برای ثابت شود. این بیماری یک بیماری مزمن است که باید مدیریت شود بیش از یک نسل" آلیسون هشدار داد در سپتامبر 2015 مقاله در اقیانوس اطلساظهار نظر در آمریکا و چین در ارتباط است.

درگیری-دوست داشتن رهبران

در عین حال رهبران فعلی در واشنگتن و پکن به سختی به نظر می رسد مایل به انجام این محتاط رویکرد است. تا زمانی که شی جینپینگ شد رهبر حزب کمونیست در سال 2012 چین سیاستمداران تا به حال به دنبال یک سیاست تعیین شده توسط رهبر سابق دنگ شیائوپنگ که پشت چین از سیاست های اصلاحات تدریجی و باز در اواخر قرن 20: "خود را پنهان قدرت و تحمل خود را در زمان."

یازدهم به نظر می رسد به احساس می کنید که چین زمان در حال حاضر. هنگامی که او در زمان او وعده داده شده به مردم برای بازگشت به عظمت گذشته سلسله زدن, پوشیده, در این تصویر از "رویای چینی" تجدید حیات ملت است. چین شده است نمایش این رشد خود ابراز وجود در صحنه بین المللی در هر دو بخش سیاسی و نظامی ، در جنوب دریای چین به عنوان مثال آمریکایی و چینی کشتی های جنگی تا به حال چندین خطرناکی تماس در سال های اخیر است. با توجه به Heilmann "با شی جین پینگ چین آشتی سیاسی و ایدئولوژیک تفاوت را به جلو می آیند."

ادامه مطلب: چین با استفاده از COVID-19 به دنبال دریای چین جنوبی جاه طلبی ؟

حتی قبل از همه گیر مغلوب ساختن پیشی جستن در حال حاضر سرزنش چین برای بیشتر یا کمتر همه چیز را که اشتباه رفته است در ما. پیش از ماه نوامبر انتخابات ریاست جمهوری, او به نظر می رسد دو برابر را در این استراتژی در بخش برای منحرف کردن اذهان از خود وحشتناک مدیریت بیماری همه گیر کوروناویروس.

Heilmann نگران است توسط این واقعیت است که هر دو مغلوب ساختن پیشی جستن و یازدهم در حال بازی کردن ملی کارت. "شی جین پینگ احساس خود را در اوج قدرت خود است و basking در چین موفقیت در کنترل این بیماری همه گیر. دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن است تحت فشار زیادی. و نه از آنها حاضر به سازش," او گفت:.

صفر-مجموع جهان

یک گزارش منتشر شده توسط برگ برنده دولت در مارس 20 می دهد بینش به واشنگتن جهان بینی. در 16 صفحه سند تحت عنوان "ایالات متحده رویکرد استراتژیک به جمهوری خلق چین" نویسندگان صراحت به نوبه خود به دور از این فرض که یکپارچه سازی رقبا به نهادهای بین المللی و تجارت جهانی ساختار به نوبه خود آنها را به خوش خیم بازیکنان و قابل اعتماد شرکای.

مغلوب ساختن پیشی جستن در حال حاضر رفته یک گام بیشتر به سمت افزایش تنش: در مصاحبه با ما پخش رادیو فردا در اواسط ماه مه او mused در مورد اینکه آیا ما می تواند به قطع روابط با چین به طور کامل حتی پیش بینی است که ما می توانید ذخیره کنید $500 میلیارد با انجام این کار.

"آشنایی با شیوه تفکر است که تجارت آزاد کمک می کند تا همه برنده مفهوم در حال حاضر تبدیل شده است بر سر آن گفت:" ما متخصص Braml. "در حال حاضر این ایده است: وابستگی متقابل باعث می شود شما آسیب پذیر است. ما در حال زندگی در یک صفر-مجموع جهان است."

هنوز مشخص نیست که چگونه اروپا جای خود را در این دنیای جدید به عنوان جرارد آرو سابق سفیر فرانسه در آمریکا و سازمان ملل متحد اشاره کرد در توییتر است. رشد قطبش بین چین و آمریکا ممکن است به این معنی که زمانی که معاملات سود آور می تواند ساخته شده با هر دو طرف در حال آمدن است به پایان است.

بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا خواستار گفت و گو باز' با چین

در هر پست-Brexit بریتانیا در حال حاضر ساخته شده تصمیم خود را در مورد Huawei. در اواخر ماه مه نخست وزیر بوریس جانسون به نام در مقامات او را به قطع روابط با شرکت چینی دخالت در انگلستان شبکه های 5G توسط 2023. واشنگتن بدون شک خوشحال بود با این حرکت.

هر روز DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای عضویت در خبرنامه اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن