ماریا ویکتوریا Beltran: فیلیپینی هنرمند مواجه Duterte در COVID-19 پاسخ

ماریا Beltran یک گیرنده از دویچه وله جایزه آزادی بیان بازداشت شده بود در ماه آوریل برای یک طنز Facebook post.

توسط NEWSCENTERALS در 1 خرداد 1399

ماریا Beltran یک گیرنده از دویچه وله جایزه آزادی بیان بازداشت شده بود در ماه آوریل برای یک طنز Facebook post. فعالان می گویند دستگیری او اثبات شد که دولت فیلیپین می خواهد برای مخفی کردن حقایق در مورد COVID-19.

در آوریل 19, سه مرد را نشان داد تا در ماریا ویکتوریا Beltran خانه برای دستگیری او. او از آنها خواست تا به او نشان می دهد که حکم بازداشت. "افسران گفت: این حکم بود که در ایستگاه پلیس. آنها را تهدید به شکنجه من اگر من حاضر به رفتن با آنها را" Beltran گفت: DW.

تنها چند روز قبل از این حادثه Edgardo Labella شهردار شهر سبو در مرکز فیلیپین عهد کرده بود به دستگیری Beltran برای اشتراک گذاری Facebook پست توصیف شهر خود را به عنوان کانون عفونت کروناویروس "در کل منظومه شمسی است."

اشتراک, به, تاج, جمع و جور — DW خبرنامه ردیابی coronavirus در آسیا

این یک طنز پست البته بر اساس هشدار دهنده واقعیت است. بیش از 13000 گزارش شده است آلوده به بیماری و تقریبا 850 نفر کشته شده اند از آن در فیلیپین. تعداد موارد در حال افزایش است در جنوب شرقی آسیا کشور با رسانه های محلی گزارش داد که کل یک روستا در نزدیکی شهر سبو بود "فرض آلوده" به دلیل عفونت های خوشه ای وجود دارد.

یک قانون جدید برای مقابله با این بیماری همه گیر داده است رئیس جمهور رودریگو Duterte اداره اورژانس قدرت برای سرکوب افرادی که با استفاده از رسانه های اجتماعی و سیستم عامل های دیگر به گسترش "اطلاعات نادرست" در مورد COVID-19 بحران است.

ماه گذشته پلیس ملی فیلیپین (PNP) شکایت کرد 24 نفر برای پخش "اطلاعات نادرست" در مورد این بیماری همه گیر.

ادامه مطلب: نظر: آیا سکوت روزنامه نگاران در طول بیماری همه گیر کوروناویروس

سرکوب آزادی بیان

قانون آمده است تحت انتقاد شدید از گروه های حقوق بشر اما هری رقو سخنگوی Duterte می گوید که "آزادی بیان مطلق نیست آن محدودیت دارد."

گروه های حقوق بشر می گویند که Beltran بازداشت شد نمونه دیگری از دولت را به سوء استفاده از قدرت برای پنهان کردن حقایق در مورد آن نادرست از coronavirus بحران است.

ادامه مطلب: Rappler مدیر عامل ماریا Ressa می گوید دستگیری در نظر گرفته شده برای خاموش کردن اخبار سایت

"با دستگیری Beltran از مقامات خواست به تهدید افرادی که در انتقاد از دولت گفت:" Leni ولاسکو از بنیانگذاران DAKILA هنرمند جمعی. "مردم در حال حاضر فکر می کنم دو بار [قبل از گفتن هر چیزی مهم] و تمایل به خود سانسور."

Beltran بود مجبور به پرداخت $800 (€729) پس از متهم شدن به نقض جرائم, پخش اخبار جعلی و نقض قانون گزارش اجباری بیماریهای خاص. پس از گذراندن سه روز در بازداشت پلیس او منتشر شد و در مارس 21.

Beltran است که یک هنرمند فیلمساز و از چهرههای شناخته شده در سبو هنرمند جامعه است. او رستوران Kukuk لانه اغلب بازدید در شهرستان روشنفکران. او یکی از 17 برندگان از 14 کشور که موفق به دریافت 2020 DW جایزه آزادی بیان در مارس 3.

Beltran گفت: DW که او خودش در نظر گرفته غیر سیاسی تا زمانی که رئیس جمهور رودریگو Duterte به قدرت در سال 2016.

"من وحشت زده شد توسط Duterte راه صحبت کردن" Beltran, گفت:, و اضافه کرد که رئیس جمهور را "وحشیانه" مبارزه با مواد مخدر ساخته شده او را عصبانی.

Duterte یک پوپولیستی رهبر هنوز هم لذت می برد محبوبیت در میان توده ها با توجه به بررسی های اخیر.

ادامه مطلب: فیلیپین: چگونه زنان پرداخت قیمت همه گیر ناشی از مراقبت های بهداشتی کمبود

نه حمایت

گفتن DW در مورد وقت خود را در, بازداشت ساله گفت که او دستبند به صندلی و بعد از نقل مکان به یک همراه با دیگر زندانیان. سلامت اقدامات به معنای محدود کردن COVID-19 گسترش مصالحه شد در طول بازداشت او اضافه شده است.

Beltran همچنین نوشت: یک شعر با عنوان "دستبند" در مورد تجربه او در بازداشت است.

"او سزاوار نیست به درمان می شود که راه را برای یک تبادل پست" استلا Monteno یک هنرمند گفت: DW.

Monteno به یاد می آورد که چگونه Beltran دوستان دیوانه وار به جستجو برای او پس از دستگیری او. "ما در یک مستند. قادر به او را ملاقات کند و آسایش او را در حالی که او در بازداشت دردناک بود برای ما."

Beltran است یک بار دیگر های شوخ Facebook پست با عنوان "جوک روز." او همچنین طرح دعوی در دادگاه در برابر شهردار Labella.

"او [Labella] باید پاسخگو برای من بازداشت خودسرانه. این فقط اشتباه" او گفت:.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن