یک بار استانبول آشپزخانه سوپ در حال حاضر یکی از زیبا ترین کتابخانه های

"چه زیبا اصطبل!" مدیر کتابخانه صالح Şahin با خنده می گوید, این رفت و برگشت دست خود را در یک صحنه با هرگز هیچ ا

توسط NEWSCENTERALS در 22 تیر 1399

"چه زیبا اصطبل!" مدیر کتابخانه صالح Şahin با خنده می گوید, این رفت و برگشت دست خود را در یک صحنه با هرگز هیچ اثری از یونجه یا کود. به جای زنی whinnying steeds به روح پر نور اتاق با صفی طولانی gleaming-white میز مطالعه. صاف دیوارهای سنگی و ستون های این اتاق مطالعه حمایت از یک سری از قوس ظریف و سقف گنبد که تقریبا شناور سربار با ظرافت نقاشی شده با پیچیده گل و طرح های هندسی.

آن را سخت برای پیدا کردن هر ساختمان در استانبول که نمی تواند به زندگی گذشته یا سه و اوایل 16 قرن سازه های Beyazıt دولت کتابخانه ها و نسخه خطی کتابخانه—آخرین انتخاب به صورت روزانه وحش ماهانه سری جهان زیبا ترین کتابخانه ها—مستثنی هستند. در ابتدا در خدمت به عنوان سوپ آشپزخانه, کاروانسرا و اصطبل از Beyazıt مسجد در شهر تاریخی مرکز آنها تبدیل به ترکیه را به حالت اول کتابخانه در سال 1884 بعد از آن کاهش یافت و به خرابی و احیا شد در سال 2016 با بسیار مورد تحسین قرار گرفته معماری مرمت که کشف لایه های اضافی در طول راه.

زمانی که اعضای استانبول-شرکت مبتنی بر Tabanlıoğlu معماران اولین بازدید از کتابخانه سایت در سال 2006 پس از سفارش به انجام ترمیم, اما, ترین لایه های قابل رویت در این بخش بودند از گرد و غبار فروپاشی و درهم و برهمی است.

"پس از سال 1934 یک کپی از هر چاپ مواد منتشر شده در Turkey—هر مجله و هر جزوه—آغاز شده و در حال ارسال به کتابخانه وجود دارد فقط پشته و پشته از چیزهای می گوید:" Hande Pusat مدیر طراحی برای Tabanlıoğlu. "سپس یک زلزله در سال 1999 چپ ترک در برخی از گنبدهای اما کار به تعمیر آنها هرگز به پایان رسید بنابراین وجود این شیب در داخل بیش از حد. آن را بسیار غم انگیز برای دیدن این ساختمان شبیه به این."

پس از این اولیه ارزیابی Pusat توضیح می دهد که این تیم را دیدم آن چالش به عنوان دو قسم: برای ایجاد یک امن و مدرن سازی محیط کتابخانه کمیاب ترین و شکننده ترین کتاب ها—برخی از قدمت بیش از یک هزاره—در حالی که همچنین حفظ و برجسته ساختمان اصلی معماری و گسترده تر تاریخی اتصالات.

منطقه اطراف کتابخانه و اسم آن مسجد در حال حاضر شناخته شده به عنوان Beyazıt میدان "بوده است که یکی از نقاط کانونی این شهرستان برای بیش از پانزده قرن" هیلاری سامنر-بوید و جان آزادانه نوشت: در کلاسیک 1972 راهنمای قدم زدن از طریق استانبول. این بزرگترین میدان عمومی در بیزانس-عصر شهرستان شناخته شده به عنوان انجمن تئودوسیوس—بعد چهارم-قرن امپراتور روم که طاق نصرت در حال حاضر در قطعات در سراسر یک جاده شلوغ مشخص شده تنها با یک ثبت نام کوچک. این صحافلار Çarşışı (دست دوم کتابفروشان بازار) در کنار کتابخانه ورودی است که توسط سامنر-بوید و آزادانه به عنوان "یکی از قدیمی ترین بازارهای این شهر در اشغال سایت Chartoprateia کتاب و کاغذ در بازار" برای بیزانس ساکنان چه نامیده می شد و سپس قسطنطنیه.

پس از سقوط قسطنطنیه به عثمانی ها در سال 1453 خود هشتم سلطان Bayezid دوم ساخته Beyazıt مسجد پیچیده در میان بزرگترین آن دوران هنگامی که به پایان رسید در سال 1506. این "Beyazidiye," آن را به عنوان شناخته شده بود شامل یک مدرسه یک مدرسه ابتدایی و یک حمام (حمام ترکی) و چندین مقبره علاوه بر imaret (سوپ آشپزخانه), کاروانسرا و اصطبل. معماری Sumner-بوید و آزادانه نوشت و آن را "نشانه ای از آغاز از [عثمانی] دوره کلاسیک ادامه داد که برای بیش از دو صد سال... [مانده] اولین مثال موجود از چه بزرگ امپریالیستی مساجد از قرن شانزدهم و هفدهم بود به مانند."

بخش هایی از این مجموعه اختصاص داده شد برای ایجاد ترکیه را به حالت اول کتابخانه در سال 1884 تحت سلطان Abdülhamid دوم که گفته شده است که باز خود را شخصی خزانه به اطمینان حاصل شود که کار منتقل سرعت. ماهر نجار سلطان ساخته شده و حتی برخی از مبلمان برای کتابخانه با دست خود از جمله قوی تیره-چوب کتاب کابینه که هنوز هم می ایستد در پایان یکی از کتابخانه نمایشگاه ،

"کتاب آورده بودند در اینجا از 500 کتابخانه های مختلف—از جمله شخصی کوچک کتابخانه ها متعلق به دولت بوروکرات کاخ مقامات مدرسه معلمان و مساجد می گوید:" Şahin است که مدیر Beyazıt نسخه خطی کتابخانه از سال 2013. (اداره کتابخانه دولتی است که در حال حاضر قرار دارد جدیدتر ساختمان درب بعدی و کتاب های کمیاب مجموعه تقسیم شد به دو جداگانه موسسات که در آن سال. گراند اتاق مطالعه عمدتا مورد استفاده توسط دانش آموزان متعلق به کتابخانه دولتی اما دسترسی به اشتراک گذاشته شده توسط بازدید کنندگان به هر دو نهاد.)

"برخی از این مجموعه تا به حال تنها 50 کتاب است که یک کتابخانه غنی در دوران قبل از چاپ را فشار دهید به دلیل آن را در زمان بسیار کار برای ایجاد یک دست نویس کتاب" Şahin می گوید. هر چند در مطبوعات چاپ شد به طور گسترده ای به تصویب رسید در امپراتوری عثمانی تا قرن 19 آن صنعتگران به طور افراطی با استعداد در خوشنویسی اتصال چرم و کاغذ دیگر هنر. دست نوشته جلد است که باید در بر داشت راه خود را به نسخه خطی کتابخانه در طول سال شامل زبان عربی و دستور زبان کتاب, نام Kitabü المللی-من'sur که تاریخ به 893 ساخت آن را قدیمی ترین کتاب در این مجموعه همراه با قرآن تزئین شده با برگ طلا و دیگری نوشته شده در غزال پنهان.

خواسته به بحث در مورد چند به خصوص منحصر به فرد و ارزشمند نسخ خطی در کتابخانه Şahin demurs: "همه ما کتاب ویژه برای ما است." اما او می کشد تا تصاویر دیجیتالی از او نشان می دهد آمریکایی خود را مهمان ممکن است جالب: جغرافیا و کیهان شناسی جلد به نام تاریخ غرب هند. نوشته شده در حدود 1580 the Kitab-ı Iklim-من Cedid (Tarih-من Hind-من Garbi) تحت پوشش چه پس از آن شناخته شده (یا تصور) در مورد آمریکا از جمله تشخیص نقشه جهان. صفحات آن پرخرج تزئین شده با tezhip sanatı (نور و یا تذهیب) هر کدام با یک طراحی متفاوت در اطراف مرزهای خود.

نسخه خطی کتابخانه مجموعه همچنان به رشد از طریق اهدا و خرید کتاب های کمیاب تشکر در بخشی به "الفبای انقلاب" که تبدیل ترکیه زبان و ادبیات در مدت کوتاهی پس از این کشور شد و اعلام جمهوری در سال 1923. در حالی که ترکی عثمانی نوشته شده بود در یک Perso-عربی اسکریپت مدرن حروف الفبا معرفی شده در سال 1928 بود که مبتنی بر لاتین. پس از آن اصلاحات محروم زبان عربی و فارسی-منشاء کلمات جایگزین کردن آنها را با "true" ترکی کلمات و در نهایت ایجاد یک نسل شکاف در درک.

"بسیاری از ما کمک های مالی آمده از خانواده های که در آن وجود دارد و دیگر هیچ کاربرانی که می توانید با خواندن این کتاب که متعلق به خود و بستگان و" Şahin می گوید.

نسخه خطی کتابخانه مجموعه در حال حاضر در مجموع حدود 50000 جلد است. هر یک از آن حدود 13,000 دست نوشته ها و کتاب ها و بسیاری از آن 37,000 چاپ آنهایی شده اند دیجیتالی و محققان است که استفاده از این امکانات در درجه اول روبرو می شوند آنها که در فرم. اما زمانی که Tabanlıoğlu معماران شروع به برنامه ریزی کتابخانه مرمت آنها می دانستند که آنها نمی خواهند به اصل قفل و خارج از دید.

"این کتاب ها مهم نیستند فقط برای آنچه که سند آنها قطعه از هنر هم می گوید:" Pusat. در همان زمان او می افزاید: داشتن کتاب در سراسر دیوار پنهان معماری و تاریخچه ساختمان. "شما نمی تواند ببیند یا احساس فضا است."

راه حل آنها ضربه بر قابل توجه است یکی: اعمال, سیاه, شیشه مکعب کاهش یافته است به صادقانه ترمیم عثمانی اتاق مانند بازدید از آینده هر کدام با تکنولوژی بالا, آب و هوا و درجه حرارت کنترل برای حفاظت از نادر حجم ذخیره شده در.

"این پروژه را با رویکرد حفاظت از محیط زیست, چگونه آن را یکپارچه عناصر جدید در مقایسه با آنهایی که موجود بود یک حرکت جسورانه که به خوبی کار می کند می گوید:" فرخ درخشانی, مدیر, Aga Khan Award for Architecture, که شارت این Beyazıt پروژه کتابخانه در آن 2017-2019 جایزه چرخه. "آنها با استفاده از یک مفهوم قدیمی است که از hazineیا خزانه داری و ترجمه شده است که به این مکعب برای حفظ گنجینه های که شما به راحتی می توانید راه رفتن در اطراف. بدون این نوآوری این کتاب های ارزشمند را ذخیره شده در یک اتاق و دور از دسترس است."

دو حبه نشستن داخل یک سقف گنبدی شکل است که هنگامی که در خدمت به عنوان imaret نانوایی. در یک دیوار سیاه سنگ در داخل قوسی آلاچیق آشکار سابق خود را از زندگی به عنوان یک نان فر—در استفاده از تا اوایل 1880s. یک پلکان مجموعه به دیوار کنار اجاق منجر به طبقه بالا "hamurhane" که در آن خمیر ساخته شده با دست.

"شفاف مکعب ایجاد یک گفت و گو بصری تعامل با فضا می گوید:" Gonca Arık سلیشکن یک دستیار پژوهش در Tabanlıoğlu معماران. "اول شما ببینید این معماری جدید مداخله; سپس پشت شیشه همه چیز حتی مسن تر از خود ساختمان—نسخه های خطی که برخی از بازگشت به قرن نهم—و سپس ساختار اصلی منعکس شده در شیشه ای."

هنوز هم مسن لایه را می توان فقط در خارج از سابق نانوایی اتاق که پشت درب آگهی بر روی یک حیاط کوچک. زیر بازدید کنندگان و قابل مشاهده از طریق شیشه محافظ دروغ en درجا باقی مانده از یک بیزانس کلیسای فکر به تاریخ به اواخر دهه پنجم یا اوایل قرن ششم و کشف در طول کار مرمت.

چشمی گفت و گو بین گذشته و حال حاضر عاشقانه بازسازی بافت تاریخی و به وضوح مشخص معاصر شده است مشهود در سراسر کتابخانه تعادل به دست آورد به همان اندازه از طریق تفریق به عنوان علاوه بر این.

بازدید کنندگان وارد کتابخانه از طریق یک بی سر و صدا, مینیمالیستی, حياط, استفاده می شود به عنوان یک محل برای نشستن و استراحت هر دو ضعیف عثمانی افراد که به imaret به تغذیه می شود و توسط محققان امروز. در یکی از دیوار آویزان yangın çanıیا آتش بل استفاده می شود به منظور بالا بردن زنگ به نزدیکی یک آتش سوزی-سازمان دیده بان برج در صورت فروغ. در مرکز یک استخر کوچک در صدر پیچیده ماکت مسجد پر از اتاق با نرم burbling از آب است. زودتر نوسازی دیده بود حیاط با پوشش سخت بتن چتر آن قارچ مانند بنیادی حاکم بر فضا است. Tabanlıoğlu حذف این سازه تحمیل و جایگزین آن را با یک شفاف تورم غشای که پژواک گنبد از اتاق مجاور در حالی که گرفتن احساس از imaret حیاط که باز شد به هوا.

"بازسازی نشان می دهد که ساختارهای قدیمی باید از این ظرفیت به اقتباس بسیار جدید استفاده می کند که آنها قادر به reimagined و لازم نیست که به تخریب و بازسازی" می گوید درخشانی. این نوع از reimagining درست است هر دو به کلی تاریخچه استانبول یک شهر ساخته شده و لایه لایه و به کتابخانه اطراف فوری.

زمانی که imaret فعال بود خاکستر از آن چوب اخراج کوره خواهد بود ریخته در خارج از محوطه در محوطه باز کنار مسجد و ورود به صحافلار Çarşışı که در اواخر قرن 19 تبدیل شدن به یک مرکز برای کتابفروشان یک بار دیگر. (آن باقی مانده است بنابراین امروز اگر حجم فروش بیشتر جدید کتاب های درسی و سایر مواد مرجع.) پس از imaret بسته تا راه را برای کتابخانه در سال 1884 این "küllük" – به معنای واقعی کلمه "جایی برای خاکستر" و یا "زیرسیگاری" – منطقه تمیز شد. یک فضای باز در قهوه خانه به نام Küllük Kahvesi تاسیس وجود دارد زمانی در اوایل قرن 20 به خود جلب کرد اساتید و دانشجویان از درب بعدی دانشگاه و همچنین اعضای دیگر از شهرستان های ادبی و فکری تنظیم شده است. در حال حاضر معروف ترکی نویسندگان از جمله Yahya Kemal, Ahmet Hamdi Tanpınar, Sait Faik Abasıyanık و Orhan Veli در میان کسانی که آباد قهوه خانه; یکی از منظم Abidin دینو حتی انتشار یک مجله ادبی (Küllük) به نام پس از آن در سال 1940.

"کتابخانه است که فقط یک قسمت از یک تاریخی جزیره از فرهنگ است. در آن سالها وجود نداشت اجتماعی, رسانه ها, تلفن همراه, بنابراین مردم صحبت برای هر یک از دیگر, و برای که آنها نیاز به جمع آوری نقطه می گوید:" Şahin. "این Küllük Kahvesi بود دوم دانشگاه یکی با آزادی بیشتری که در آن وجود دارد هیچ محدودیتی برای آنچه که می تواند مورد بحث قرار گیرد."

این قهوه خانه تخریب شد به عنوان بخشی از یک بازسازی از Beyazıt مربع در 1950s. یک طرح توسط Tabanlıoğlu به ایجاد یک جدید کافه وجود دارد به عنوان بخشی از پروژه مرمت شد nixed توسط مسئولان شهرستان هر چند معماران امیدوارم که این ایده ممکن است هنوز زنده کرد و افزود یکی دیگر از فصل در این منطقه و ادامه داستان.

"با پروژه مرمت بخشی از تاریخ آمده است به زندگی دوباره می گوید:" Şahin. "این ساختمان بوده است در خدمت مردم استانبول برای 515 سال—گاهی اوقات پر کردن افراد معده گاهی اوقات ذهن خود را."

جنیفر Hattam است استانبول-روزنامه نگار بر اساس نوشتن در مورد محیط زیست, اجتماعی و مسائل شهری و همچنین به عنوان هنر و فرهنگ برای نشریات از جمله CityLab, دویچه وله, کشف, Hyperallergic کلانشهر دونده جهان و واشنگتن پست. او در توییتر دنبال کنید @TheTurkishLife یا Instagram @jenniferhattam.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب