قطب مارس در حمایت از قاضی انتقادی از دولت

قاضی ایگور Tuleya می تواند خود محروم ایمنی و محاکمه صورت پس از اجازه می دهد رسانه ها به یکی از خود را در دادگا

توسط NEWSCENTERALS در 20 خرداد 1399

قاضی ایگور Tuleya می تواند خود محروم ایمنی و محاکمه صورت پس از اجازه می دهد رسانه ها به یکی از خود را در دادگاه. معترضان می گویند او در حال هدفمند برای بازجویی دولت بحث برانگیز دادگاه اصلاحات.

صدها نفر از مردم لهستان راهپیمایی در شهرستانها در سراسر کشور در روز دوشنبه برای نشان دادن حمایت خود را برای ورشو منطقه قاضی ایگور Tuleya شده است که انتقاد از دولت اصلاحات قضایی.

تظاهرات سازماندهی شده توسط KOD طرفدار جنبش دموکراسی همراه با گروه های حقوق و قضایی انجمن های.

تظاهرات برگزار شد با شعار "امروز Tuleya فردا شما" در پایتخت ورشو و در تعدادی از شهرستانها از جمله گدانسک کیلتس لودز و پوزنان است. این تظاهرات حضور داشتند تا 150 نفر در خط با کروناویروس محدودیت در مجامع عمومی.

قاضی Tuleya متهم تجاوز اقتدار خود زمانی که او اجازه داد رسانه ها را به دادگاه شنیدن اینکه آیا حاکم بر قانون و عدالت (PiS) حزب نقض قوانین در طول یک سال 2016 رای گیری در پارلمان. یک جلسه در روز سه شنبه تصمیم خواهد گرفت که آیا مصونیت او برداشته خواهد شد, یک گام است که اجازه می دهد او را به چهره دادستان است.

بیشتر بخوانید:آیا لهستان جنجالی قضایی اصلاحات ؟

A protester wearing a mask waves a Polish flag outside the Supreme Court in Warsaw

اعتراض تعداد آنها محدود به 150 با توجه به محدودیت coronavirus

"Tuleya اولین قاضی که می تواند از دست دادن مصونیت او و به عنوان یک نتیجه حتی آزادی" در اعتراض به برگزارکنندگان گفت: در Facebook صفحه رویداد. "آیا دیگر قضات نافرمانی از مقامات سیاسی ... پایان خواهد رسید تا در حوض خود را برای احکام مدنی نگرش یا مشترک جرائم 'ثابت' تقلب در آزمایشات بستگی به قوی ما مخالف است."

قاضی Tuleya پشتیبانی شده توسط قضات از جمهوری چک, نروژ, هلند, و, ترکیه, در میان کشورهای دیگر.

پس از به قدرت رسیدن در سال 2015 حاکم محافظه کار قانون و عدالت حزب (PiS) را تصویب کرده است یک سری از جارو قضایی تغییراتی از جمله ایجاد در سال 2017 دولت منصوب انضباطی مجلسی به تلاش قضات است. مصوبات در اوایل سال جاری نیز به معنی قضات می تواند منظم برای بازجویی دولت اصلاحات. در آوریل دادگاه عدالت اروپا (ECJ) دستور داد تا لهستان به تعلیق انضباطی اتاق بیش از نگرانی در مورد تعصب.

بیشتر بخوانید: لهستان برنامه ریزی قضائیه اصلاحات را 'تضعیف' حاکمیت قانون

PiS اتحاد اتحاد استدلال قضایی تغییرات لازم برای کنترل فساد در سیستم دادگاه اما حزب منتقدان می گویند این اصلاحات فقط تلاش برای پوزه قضات است.

اصلاحات نیز باعث انتقاد شدید از اتحادیه اروپا که متهم PiS از تلاش برای تضعیف استقلال قضایی و حاکمیت قانون. در سال 2017 اتحادیه اروپا راه اندازی دادرسی در برابر لهستان بیش از تعمیرات اساسی که می تواند در لهستان در اتحادیه اروپا حق رای بودن به حالت تعلیق درآمد.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب