صربستان و کوزوو مذاکرات به راه اندازی مجدد پس از نشست با آلمان و فرانسه

پس از یک نشست با آلمان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانسه از امانوئل پاکسازی رهبران صربستان و کوزوو توافق برای

توسط NEWSCENTERALS در 21 تیر 1399

پس از یک نشست با آلمان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانسه از امانوئل پاکسازی رهبران صربستان و کوزوو توافق برای از سرگیری مذاکرات. اما اظهارات پس از آن روشن ساخته است که مذاکره کنندگان روبرو خواهد شد نبرد دشوار.

رهبران کوزوو و صربستان توافق کردند که روز جمعه به راهاندازی مجدد مذاکرات بر سر عادی سازی روابط خود زیر تصویری نشست به میزبانی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی.

دور اول را تمدید کرد اتحادیه اروپا-حمایت از مذاکرات بین صربستان جمهور Aleksandar Vucic و Kosovan نخست وزیر Avdullah هوتی آغاز خواهد شد در روز یکشنبه دولت آلمان در بیانیه ای گفت.

این دو سپس با توجه به جلسه فیزیکی با پاکسازی مرکل و به طور بالقوه دیگر رهبران در روز پنج شنبه در بروکسل.

"رئیس جمهور پاکسازی و صدراعظم تشویق رئیس جمهور Vucic و نخست وزیر هوتی به پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات" در این بیانیه اضافه شده است.

French President Emmanuel Macron and colleagues take part in the video conference. (picture-alliance/dpa/AP/C. Ena)

رهبران در برلین, پاریس, بلگراد و پریشتینا همه تنظیم از راه دور و از میان همه گیر

اتحادیه اروپا مصرف سرب

مذاکرات میان این دو کشور شکست دو سال پیش و تلاش های بین المللی برای آوردن دو طرف بازگشت به جدول باید شک و تردید عمل تا به حال.

کوزوو شکست دور از صربستان در سال 1999 و اعلام استقلال پس از مداخله ناتو برای محدود کردن جنگ قومی در منطقه است. صربستان نمی رسمیت شناختن استقلال کوزوو اگر چه این یک پیش شرط برای صربستان آینده عضویت در اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا سیاست خارجی رئیس جوزپ Borrell و میروسلاو Lajcak اتحادیه اروپا نماینده ویژه برای بلگراد-پریشتینا گفت و گو خواهد شد و سر جلسه روز یکشنبه.

ادامه مطلب: صربی معترضان شلاق را در Vucic را botched همه گیر پاسخ

دشوار مذاکرات

با وجود موافقت خود را برای مذاکرات اظهارات از هر دو رهبران پس روز جمعه اجلاس نشان داد که negottitors را به صورت یک نبرد دشوار در حل و فصل یکی از اروپا trickiest قلمرو اختلافات.

کوزوو را هوتی در بیانیه ای گفت که این مذاکرات باید منجر به کوزوو را به رسمیت شناختن. او افزود که صربستان باید متوقف مبارزات علیه کوزوو به عنوان آن را در تلاش برای پیوستن به سازمان های بین المللی. کوزوو پیشنهاد برای تبدیل شدن به یک عضو از سازمان ملل متحد شده است که مهمترین آنها مسدود شده توسط صربستان متحد روسیه است.

هوتی همچنین رد پیشنهاد شناور توسط صربستان دو سال پیش در مورد مبادله یک قلمرو شمال کوزوو با یک بزرگ قومی صرب جمعیت.

پس از مذاکرات Vucic گفت صربی شبکه دولتی RTS که بحث شده بود "دشوار است." در جداگانه اظهارات Vucic گفت که او امیدوار کرد اما نمی توان گفت زمانی که به انتظار یک.

"هیچ کس می تواند تضمین کند چه اتفاقی خواهد افتاد در پایان از روند اما این اولین بار است که نسبتا خوش بینانه اخبار" Vucic گفت: پس از اجلاس.

Protesters throw projectiles at riot police outside Serbia's National Assembly building in Belgrade on July 8, 2020, during a demonstration against a weekend curfew announced to combat a resurgence of COVID-19 infections. (Getty Images/AFP/A. Isakovic)

Vucic تا به حال با آن مواجه است به ویژه در آشفته هفته در خانه در کمتر از یک ماه پس از ستیز مجدد

ناآرامی در منطقه

توسعه می آید در یک زمان پر سر و صدا برای هر دو کشور صربستان و کوزوو است.

این اولین بار بود که هوتی نمایندگی کوزوو در مذاکرات پس از رئیس جمهور هاشم Thaci کشیده. Thaci است که با توجه به صورت سوال در لاهه روز دوشنبه به اتهام جنایات جنگی در طول سال 1998 – 1999 جنگ است.

ادامه مطلب: هاشم Thaci گذشته جلب با کوزوو آینده

صربستان در ضمن با شکوه تظاهرات این هفته بیش از دولت coronavirus پاسخ. Vucic در ابتدا اعلام کرد یک آخر هفته مقررات منع رفت و آمد را برای جلوگیری از گسترش ویروس اما بعد مدرج آن به ممنوعیت تجمع بیش از 10 نفر.

rs/msh (dpa رویترز)



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب