SpaceX موفق Blast-Off سیگنال های عصر جدید انسان اکتشافات فضایی

با یک فلش از نور مواج دود و غرش رعدآسای آمریکایی فضانوردان بعد از ظهر روز شنبه لعنتی به فضای سرنشین آمریکایی ف

توسط NEWSCENTERALS در 10 خرداد 1399

با یک فلش از نور مواج دود و غرش رعدآسای آمریکایی فضانوردان بعد از ظهر روز شنبه لعنتی به فضای سرنشین آمریکایی فضاپیما برای اولین بار پس از ناسا توقف پیری ناامن ناوگان شاتل فضایی در سال 2011.

اولین پرواز سرنشین دار SpaceX خدمه فضاپیمای اژدها نه تنها بازیابی ایالات متحده توانایی برای راه اندازی افراد به مدار آن نیز سیگنال ممکن است به عصر جدید اکتشافات فضایی.

هزاران نفر از مردم به گوش livestreams تاریخی راه اندازی از ناسا John F. Kennedy Space Center, نزدیکی اورلاندو. SpaceX بنیانگذار Elon Musk مدیر ناسا جیم Bridenstine رئيس جمهور و دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن در پرواز به دیدن کردن فضانوردان رابرت Behnken و داگلاس هرلی و مشاهده راه اندازی.

"این در حال رفتن به مانند جهان سری سوپر جام و جام استنلی تمام نورد را به یکی از" Zeb اسکویل ناسا پرواز مدیر به خبرنگاران گفت: در هفته منتهی به راه اندازی.

ماموریت-کنترل کننده های لغو شده قبلی راه اندازی تلاش در روز چهارشنبه با توجه به آب و هوای بد. در اواخر صبح روز شنبه SpaceX توییتی که وجود دارد احتمال 50 درصد از طوفان تداخل با روز lift-off. اما آب و هوا روشن مانده و فضاپیما برداشته فقط قبل از 3:25 p. m. ET.

در شکستن نوک تیز از راه اندازی به فضا کالیفرنیا موشک شرکت اسپیس ایکس صاحب خدمه اژدها و آن خود فرود قابل استفاده مجدد فالکون 9 موشک. ناسا فقط اجاره فضاپیما و موشک در هزینه از حدود 55 میلیون دلار برای هر مسافر.

"ما در حال انجام آن متفاوت از ما تا کنون آن را انجام داده قبل از" Bridenstine به خبرنگاران گفت:. "ناسا در حال رفتن به خرید خود و کار سخت افزار راه ما استفاده می شود به خرید خود و کار سخت است."

آژانس فضایی امیدوار است که این آرایش جدید خواهد سوخت کل صنعت از شرکت های خصوصی ارائه همیشه ارزان تر به فضای علمی و معدن و تولید و حتی گردشگری. هوافضا و شرکت های بوئینگ و لاکهید مارتین نیز در حال توسعه کپسول سرنشین دار.

خود حفظ فضای اقتصاد می تواند سال به تکامل است. اول SpaceX و ناسا باید تحویل Behnken و هرلی به ایستگاه فضایی بین المللی چرخش زمین در ارتفاع 250 مایل است.

"ریسک با وضوح بالا" اریک Stallmer رئیس جمهور از واشنگتن, دی سی, تجاری, Spaceflight فدراسیون گفت: روزانه وحش. "این نشان می دهد که تا چه حد در صنعت پیشرفته است و آماده است تا به حمایت امریکا در فضا—در بیشتر سطح ایمنی و توسعه سریع تر و به مراتب پایین تر از هزینه های سنتی متعلق به سیستم های دولت."

برای مشک شنبه راه اندازی شد اوج نزدیک به دو دهه کار می کنند. مشک یکی از بنیانگذاران PayPal شروع به SpaceX در سال 2002 با هدف رانندگی کردن هزینه راه اندازی موشک. SpaceX اولین راه اندازی در سال 2008 و 2009 شکست شد.

مشک و SpaceX را در آن نگه داشته. در سال 2010 بیشتر از این شرکت راه اندازی شد و موفقیت از شکست. ناسا پمپ مقداری پول به این شرکت است. نیروی هوایی ایالات متحده استخدام آن برای راه اندازی ماهواره و رباتیک فضایی هواپیما. اما یک فضاپیمای سرنشین دار بود که یکی از مشک و SpaceX اهداف نهایی.

جلوگیری از هر گونه اختلال در عملکرد این سفر به ایستگاه فضایی را فقط از یک بعد. سازی توسط پیچیده مصنوعی-هوش خلبان اتوماتیک مخروطی شکل تقریبا dumpster-اندازه خدمه اژدها را مانور به عرض 60 پا از ایستگاه فضایی.

این زمانی است که Behnken و هرلی را بیش از, بهره برداری از صفحه نمایش لمسی کنترل برای فعال کردن پیشرانه است که به آرامی اشاره کپسول به سمت یکی از ایستگاه airlocks. "در حال رشد به عنوان یک خلبان حرفه ای تمام وجودم و با داشتن یک راه خاص به کنترل یک وسیله نقلیه این است که قطعا متفاوت" هرلی گفت.

کپسول و ایستگاه آنها را ترکیب اتمسفر اجازه می دهد که به تازگی وارد فضانوردان با خیال راحت به تخته مداری تسهیلات.

ناسا و اسپیس ایکس هنوز تصمیم گرفت چه مدت Behnekn, Hurley و کپسول را با اقامت در ایستگاه فضایی. سفر خود را می تواند در نهایت در یک ماه یا سه ماه در آن نقطه فضانوردان را سوار خدمه اژدها به پایین به زمین خطی از طریق فضای سپس استقرار چتر نجات قبل از پاشش در اقیانوس آرام است. نیروی دریایی ایالات متحده خواهد بخار در برای بازیابی خدمه و کپسول.

با آن مخروطی شکل و چتر نجات-بهبود روش Crew Dragon دهکدهای مشترک زیادی با کپسول آپولو که انجام فضانوردان به ماه در سال 1969. "اما اجازه ندهید که به نظر می رسد فریب شما" فضای مورخ راجر Launius گفت: روزانه وحش. "تکنولوژی آپولو و تکنولوژی امروز کاملا متفاوت است."

خدمه اژدها دارای آخرین, کامپیوتر, کنترل و امکانات رفاهی از جمله تکنولوژی بالا فضا ، آن خدمه و مسافران پوشیدن, براق, جدید spacesuits. ناسا قصد دارد برای بسته بندی بیش از چهار فضانوردان در یک زمان به خدمه اژدها منظم داخلی اما در آن وسیع تنظیمات انجام آن را به هفت نفر. "این فوق العاده ماشین پرنده" Behnken گفت.

آن زمان سال تحقیق و توسعه هزینه 3 میلیارد دلار برای آماده خدمه اژدها برای اولین ماموریت سرنشین دار. ناسا و آمریکا در صنعت فضا نیست طراحی یک فضاپیما از ابتدا از شاتل فضایی.

بود که 40 سال پیش. بدون بهره گیری از تجربه های اخیر خدمه اژدها توسعه دهندگان تا به حال به relearn درس قدیمی. "این یک کمی غرب وحشی در اوایل" SpaceX جمهور Gwynne Shotwell به خبرنگاران گفت:.

جزئی محاسبات غلط یک خط از کد های بد یک سوراخ کوچک در فضاپیما را در ساختار هر یک از این می تواند داشته باشد محکوم خدمه اژدها.

بوئینگ آموخته است که راه سخت در طول یک بدون سرنشین تست ماموریت مربوط به خود را دارد Starliner کپسول بازگشت در ماه دسامبر. این Starliner را روی خلبان اتوماتیک mistimed یک thruster انفجار سوزاندن آن عرضه سوخت و ساخت آن غیر ممکن است برای هنر و صنعت برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی. بوئینگ قصد دارد به تکرار تست مدتی این سال است.

SpaceX با تجربه یک آزمایش شکست خود را در روز جمعه هنگامی که چهارمین نمونه از کمپانی Starship موشک منفجر شد و پس آزمون در تگزاس است. مشک بود به خوبی آگاه از خطر درگیر در خدمه اژدها راه اندازی. "اگر آن را اشتباه می رود, تقصیر من گفت:" فردا صبح روز چهارشنبه.

پیش بینی تمام راه های ممکن به سفر به فضا اشتباه می تواند یکی از کلیدهای به انجام آن را با خیال راحت. چیزی که نگران جیمز Oberg سابق ناسا ماموریت کنترل. "درجه که SpaceX تیم جذب این بینش و توسعه و اعمال این حکمت باقی مانده undemonstrated," Oberg گفت: روزانه وحش چند روز قبل از راه اندازی.

"سابقه خود را به تاریخ از جمله شدید و در هدف پاسخ به موانع تشویق" Oberg گفت. "من هنوز هم نگه داشتن نفس من است."

به عنوان خدمه اژدها صعود بالا بیش از فلوریدا شتاب به 33 برابر سرعت صوت سریع به اندازه کافی برای فرار از جاذبه زمین—مشک و Oberg در نهایت می تواند نفس کشیدن آسان است. بعد از نه سال فاصله آمریکایی ها بودند که با خیال راحت در راه خود را به فضای سرنشین آمریکایی هنر و صنعت است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن