آفریقا دادگاه حقوق بشر در آستانه فروپاشی

جامعه مدنی خشنود وقتی تانزانیا-بر اساس آفریقایی دادگاه در انسان و مردم حقوق در سال 1998 تاسیس شد. اما این رویا

توسط NEWSCENTERALS در 22 خرداد 1399

جامعه مدنی خشنود وقتی تانزانیا-بر اساس آفریقایی دادگاه در انسان و مردم حقوق در سال 1998 تاسیس شد. اما این رویا برای عدالت در قاره خطرات سقوط از هم جدا به عنوان عضو غفلت دادگاه.

تانزانیا بنین ساحل عاج — در ظرف شش ماه سه ملتهای آفریقا را لغو حق افراد و سازمان های غیر دولتی به شکایت آنها را قبل از دادگاه آفریقایی بشر و مردم حقوق (ACHPR). این برگ فقط شش کشور عضو که در آن دادگاه چنین حوزه قضایی است.

بالا وجود دارد امیدوار است که 30 کشور راه اندازی ACHPR در سال 1998. شش سال بعد دادگاه کار خود را آغاز کرد و خود قضاوت الزام آور در کشورهای عضو است. اما امروز دادگاه است و دیگر یک اولویت برای بسیاری از دولت های آفریقایی و یا حتی اتحادیه آفریقا (AU).

"افراد و سازمان های غیر دولتی در حال حاضر تنها آنهایی آوردن موارد به آفریقایی, انسان حقوق, دادگاه" معاون سابق رئیس ACHPR, Fatsah Ouguergouz گفت: DW. "کمیسیون آفریقایی بشر و مردم حقوق احتمالا دیگر علاقه به رفتن به دادگاه و نه فرد متحده آماده به انجام," او گفت:. به عبارت دیگر دادگاه به زودی به سادگی اجرا از موارد.

ادامه مطلب: آیا آفریقا باید یک جایگزین به ICC?

احکام احترام نیست

اما دادگاه فقط در صورت مشکلات قبل از یک محاکمه جدید حتی آغاز می شود. برخی از کشورهای جلوگیری از هر گونه تلاش برای به اجرا درآوردن تصمیم دادگاه.

را بنین به عنوان مثال -- سیاستمدار مخالف Sebastien Ajavon به دادگاه تجدید نظر پس از محکوم به 20 سال زندان در سال 2018 است. Ajavon استدلال کرد که او حذف شده بود از شرکت در انتخابات محلی به عنوان یک نتیجه.

دادگاه دستور داد که رای بود به حالت تعلیق در حالی که این مورد در نظر گرفته شد. با این وجود از آن زمان این محل به عنوان برنامه ریزی شده در مارس 17. سپس بنین در حال حاضر در خارج آن داوطلبانه تعهد به دادگاه.

Tanzanian President John Magufuli waves while delivering a speech in Kenya (Reuters/T. Mukoya)

تانزانیا کار را متوقف کرده است با این دادگاه تحت ریاست جان Magufuli تصویر اینجا صحبت در کنیا

در آوریل 28, یک دادگاه در ساحل عاج تحمیل 20 سال حبس در گیوم سورو برای فساد. ACHPR دستور داده بود تعلیق حکم بازداشت سرو. در هر دو مورد دولت شکایت ناخالص دخالت دادگاه که در معرض تهدید "رفاه ملت است."

دادگاه در حال حاضر در تلاش برای ایجاد اتصال استاندارد در سراسر AU ملزم متحده برای اجرای احکام و احکام صادره. تا کنون يافته اند چیزی کمتر از فاجعه.

"بسیاری از کشورهای که در برابر دادگاه صادر احکام یا دستورات پیروی نمی با آنها" رابرت Eno, ACHPR را ثبت و گفت: DW.

در برابر ضعف سیستم عدالت

سازمان حقوق بشری عفو بین الملل هشدار می دهد که بسیاری از دولت ها نه تنها تحریم ACHPR بلکه تضعیف خود را برنده کشور دادگاه های محلی.

"جایگزین این است که به مردم بگویید که به نوبه خود به کمیسیون آفریقایی بشر و مردم حقوق به درخواست تجدید نظر به دادگاه به صورت غیر مستقیم" Fidele Kikan سازمان عفو بین الملل کشور مدیر در بنین گفت: DW.

اما Fidele می گوید عطف به دادگاه است به خوبی کار می کرد در عمل است. "ما می دانیم که از 300 یا خیلی موارد بوده که در برخورد با قبل از دادگاه تنها سه نفر آمده اند تا از طریق این کمیسیون است. این است به خوبی کار می کرد", Kikan گفت. این کمیسیون یکی از نهادهای AU — همچنین می تواند اعمال تحریم بر کشورهایی که چشم پوشی از تصمیم دادگاه. اما آن را هرگز ساخته شده با استفاده از این امتیاز قبل از.

فعالان حقوق بشر مانند Kikan نیز شگفت زده شده توسط این واقعیت است که همان سران دولت و مقامات دولتی که در حال شورش در آفریقا در برابر اتهام پدر سروری توسط دادگاه های بین المللی در حال همکاری نیست وقتی که می آید به حوزه قضایی است.

"این بسیار شگفت آور است که سران دولت که تصویر خود را به عنوان بیشتر و یا کمتر به عنوان پوپولیستی پان Africanists به طور همزمان کار به تضعیف نهادهای منطقه ای."

The outside of the International Criminal Court (ICC) in The Hague (picture-alliance/AP Photo/P. Dejong)

دادگاه های بین المللی از جمله دادگاه جنایی بین المللی (ICC) در لاهه در نظر گرفته شده توسط برخی از دولت های آفریقایی به ابزار نئو استعمار

ادامه مطلب: ICC: چه بعدی برای آفریقا و دادگاه در تلاش برای عدالت ؟

اراده سیاسی وجود ندارد

با توجه به زیمبابوه وکیل Sternford Moyo, مشکل نمی کند دروغ با ACHPR خود را.

"مشکل است و نه عدم را در میان سران دولت به اجرای محاکمه و پایان دادن به مصونیت از مجازات" Moyo, که قبلا به ریاست دو قضات' انجمن ها در منطقه — قانون جامعه از زیمبابوه و گلشیفته فراهانی قانون انجمن — گفت: DW.

این واقعیت است که دادگاه سقوط از نفع با دولت های آفریقایی به عنوان به زودی به عنوان آنها را تا موارد است که همان دولت نمی مانند حادثه جدا نیست. دادگاه جنایی بین المللی (ICC) تا به حال به مبارزه با این مسئله بارها و بارها.

زمانی که ICC در اتاق بازرگانی راه اندازی شد تحقیقات اولیه به بروندی ممکن است جنایت علیه بشریت است که شروع به رخ می دهد در مارس 2015 که اواخر جمهور Pierre Nkurunziza اعلام کرد قصد خود را به اجرا برای یک سوم بحث برانگیز اصطلاح شرق کشور آفریقایی unceremoniously ارائه استعفای خود را از دادگاه.

دیگر کشورها مانند کنیا نیز در نظر گرفته برداشت عضویت خود را. ICC دارای 123 عضو در سطح جهان بلکه برای سال های بسیاری از آن موارد متمرکز شده و در کشورهای آفریقایی. این شده است که اغلب با انتقاد درون قاره — اما Moyo معتقد است چنین انتقادات بی جا هستند: "ما باید به جای جشن به جای شکایت که ما را از توجه ICC. به این معنی که ما در حال استفاده از دادگاه منابع برای پایان دادن به مصونیت از مجازات در منطقه ما است."

Reliou Koubakin کمک به این مقاله است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب