برکلی اتمی پروفسور را از فرفره سمت راست صربی فعال

برجسته مهندسی هسته ای و استاد در کالیفرنیا با نفوذ بیش از میلیون ها دلار در تحقیقات فدرال بودجه نیز یک بازیکن

توسط NEWSCENTERALS در 5 مرداد 1399

برجسته مهندسی هسته ای و استاد در کالیفرنیا با نفوذ بیش از میلیون ها دلار در تحقیقات فدرال بودجه نیز یک بازیکن برجسته در Dveri دور و جناح راست حزب در صربستان است که علنا پشتیبانی از یک جنایتکار جنایتکار جنگی در میان دیگر مواضع افراطی.

Jasmina Vujic شده در دانشکده در دانشگاه برکلی کالیفرنیا از سال 1992. او قبلا به عنوان صندلی از دانشگاه برکلی هسته ای گروه فنی و مهندسی و مدیر موسس theNuclear علوم و امنیت کنسرسیوم کلیدی hub برای امنیت هسته ای تحقیقات و آموزش که در آن او هدایت 50 وابسته و اعضای هیات علمی و صدها نفر از محققان از هشت دانشگاه در سراسر کشور است.

در سال های اخیر Vujic را اشغال کرده است مواضع در برکلی پذیرش و تنوع کمیته و او کمک می کند تا ظرف حداقل 10 میلیون دلار در هزینه های تحقیقاتی در چند دانشگاه و مرکز تحقیقاتی است که تحت توسط دپارتمان انرژی ایالات متحده.

او همچنین دیرین برجسته عضو Dveri داشتن به عنوان صربی راست معاون رئیس جمهور برای مدت سه سال با توجه به صربی-زبان حساب های رسانه های مصاحبه ها و رسانه های اجتماعی ارسال. او به طور منظم به نظر می رسد در آن رویدادهای سیاسی در کشور است fundraised و لابی برای این گروه است و به نظر می رسد در کنار برخی از چهره های بحث برانگیز ترین در صربستان تاریخ اخیر.

کارشناسان می گویند Dveri معراج به مجلس و سیاست رسمی حتی در یک کشور حکومت جناح راست حزب نماینده گسترده تر پذیرش قبلا غیر قابل قبول مواضع ایدئولوژیک در سراسر اروپا است.

اما Vujic دخالت در این گروه مطرح شده زنگ هشدار میان برخی از همکاران و همسالان در مهندسی هسته ای زمینه به دلیل آن است که یک خارجی نهاد سیاسی است که مخالف طولانی ایجاد سیاست های آمریکا در منطقه بالکان است. Vujic را وابستگی با Dveri باعث حداقل یک فردی به گزارش او وابسته به وزارت نیرو به عنوان یک پتانسیل نگرانی های امنیتی در سال گذشته با توجه به یک منبع مستقیم با آگاهی از این وضعیت است.

نامه ای سرگشاده به دانشگاه برکلی صدراعظم کارول مسیح نیز منتشر شده آنلاین در سال گذشته افزایش Vujic درگیری با Dveri و حزب افراطی views. هنوز هیچ مقام رسمی اقدام گرفته شده توسط دانشگاه.

هیچ نشانه ای وجود دارد که Vujic باورها و اعتقادات سیاسی را تحت تاثیر خود تصمیم گیری در UC برکلی و یا درمان او از مردم که ممکن است بخشی از گروه Dveri بیزار. اما سه نفر آشنا با Vujic علمی کار و مشارکت با Dveri گفت: نقش او را در یک مهمانی با یک موضع تهاجمی نسبت به گذشته صربی جنایات در طول 1990s انحلال یوگسلاوی و virulently ضد تجاوز مواضع مطرح شده ناراحتی در محوطه دانشگاه.

Vujic نیست پاسخ به درخواست های مکرر برای اظهار نظر برای این داستان. در پاسخ به پرس و جو از The Daily Beast, دانشگاه کالیفرنیا, برکلی سخنگوی دن Moguloff گفت که صدراعظم مسیح را دریافت نکرده اند نامه در مورد استاد Vujic فعالیت های. "فعالیت به عنوان توضیح داده شده اگر درست خارج از محدوده استاد اشتغال با دانشگاه" Moguloff گفت. وزارت انرژی نیست پاسخ به یک درخواست برای نظر.

اما برکلی منابع نمی تواند کمک کند اما تعجب می کنم که آیا استاد روابط به سمت راست می تواند—یا باید—تاثیر توانایی خود را برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه امنیتی و کمک های مالی از بخش انرژی است. "این واقعا نگران کننده برای کسی که در یک موقعیت به شکل نسل بعدی امنیت هسته ای دانشمندان به برگزاری چنین افراطی انداز" گفت: یکی از این افراد که نخواست نامش فاش شود به خاطر ترس از حرفه ای تلافی.

در برنامه های کاربردی برای ترخیص کالا از گمرک سازمان حفاظت محیط زیست درخواست اطلاعات در مورد یک فرد انجمنهای گذشته یا حال با هر کسی در ارتباط با ایدئولوژی افراطی و یا سازمان و همچنین دخالت خارجی و احزاب سیاسی. در این زمینه کارشناسان می گویند که Vujic درگیری با یک حزب سیاسی حداقل ایدئولوژیک مربوط به یک قدرت هسته ای (روسیه) خصمانه آمریکا منافع استراتژیک است یک پرچم قرمز بزرگ از یک ضد اطلاعات چشم انداز.

"این نوع از چیزی که اگر آن را نمی آمده در ترخیص کالا از گمرک, بررسی وجود دارد می تواند یک مشکل با این روند گفت:" الکس Wellerstein استاد علوم و تکنولوژی مطالعات در Stevens Institute of Technology. "گروهی که او را وابسته و برای تلفن های موبایل به خصوص ناخوش آیند."

اما Wellerstein گفت: وزارت انرژی هنوز هم ممکن است کمک مالی به او امنیت ترخیص یا نه نظر سیاسی وابستگی به نگرانی اگر او دسترسی ندارد به خصوص اطلاعات حساس است.

استیون Aftergood مدیر فدراسیون دانشمندان آمریکایی " پروژه در دولت پنهان کاری گفت: dual شهروندان مانند Vujic به طور معمول برای بررسی خود را در خارج از کشور, تماس با ما و وابستگی سیاسی به عنوان بخشی از امنیت فرایند بررسی.

"این به طور خودکار رد صلاحیت—ممکن است برای افرادی که تابعیت دوگانه برای به دست آوردن ترخیص کالا از گمرک. اما آن را شامل یک لایه اضافی از بررسی خاص از یک ضد اطلاعات چشم انداز" گفت: Aftergood. چنین موشکافی به طور معمول آموزش در گرایش سیاسی و وفاداری فرد در سوال که آیا این امکان وجود دارد که آنها را با استفاده از موقعیت خود را به کار علیه منافع ایالات متحده است.

متولد در صربی شهر Loznica در سال 1953 Vujic تکمیل اولیه آموزش در مهندسی هسته ای در دانشگاه بلگراد قبل از شروع یک علم هسته دکترای خود را در دانشگاه میشیگان در اواسط 1980s. پس از فارغ التحصیلی در سال 1989 او در راکتور تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه ملی آرگون ای برای سه سال قبل از پیوستن به دانشگاه برکلی هیئت علمی در سال 1992 که در آن او متخصص در طراحی راکتور و امنیتی است.

اگر چه او تا به زندگی در ایالات متحده برای بخشی بهتر از سه دهه Vujic نگه داشته است روابط قوی به کشور از جمله آن متمرد سیاست های داخلی.

بایگانی Dveri وب سایت نشان می دهد Vujic به عنوان حزب معاون رئیس جمهور از سال 2016 تا ژانویه 2019. او قبلا اشغال یک موقعیت در Dveri شورای سیاسی که در آن مسئولیت های خود را شامل کمک رسانی به صربی در خارج از کشور و جمع آوری کمک مالی.

Dveri رو شروع آن در سال 1999 به عنوان یک نشریه صادر شده توسط Bosko Obradovic که در حال حاضر به عنوان Dveri رهبر. آن coalesced به رسمی حزب سیاسی در سال 2011 و سوار موج احساسات بیگانه باعث 2015 مهاجرت جهانی بحران برنده اول آن کرسی در پارلمان صربستان در سال 2016.

حزب بخشی از احیا جنبش جناح راست در سراسر اروپا سیاست است. به عنوان مثال اعضای Dveri به تازگی ملاقات با جایگزین خز آلمان (AfD) آلمانی راست به بحث سیاسی هماهنگی و زمینه های مشترک.

Dveri نه تنها مخالف ناتو—محبوب موضع در صربستان داده ناتو نقش در سال 1999 بمباران بلگراد—اما همچنین عضویت در اتحادیه اروپا به جای طرفدار طرفدار روسیه موضع مشترک دولت فعلی است.

"آنها نشان داد که چگونه یک راست سخنگوی سازمان می تواند تبدیل به مشروع و به دست آوردن کرسی در مجلس گفت:" والری پری ارشد کاردانی در حمایت و گروه تحقیقاتی دموکراسی شورای سیاستگذاری در سارایوو که مطالعات افراط گرایی در منطقه بالکان است. "نسل کشی انکار, انکار در آنچه اتفاق افتاده در جنگ بالکان در حال هسته ای اصول اعتقادات خود."

تقریبا دقیقا 25 سال پیش برخی از 8000 مسلمان کشته می شدند در جنگ بالکان در ماه جولای سال 1995 توسط صرب های بوسنی.

اما Dveri آشکارا جشن بیشتر چهره های بحث برانگیز در صربستان اخیر از جمله به طور کلی Ratko mladic که فرماندهی نظامی ارتش صربستان در یوگسلاوی جنگ و محکوم شد یک دادگاه بین المللی جنایات جنگی مربوط به محاصره سارایوو و سربرنیتسا. Dveri نیز سعی در بازسازی تصویر Chetniks های نظامی ارتش صربستان جدا که همکاری با هیتلر اشغال ارتش در طول جنگ جهانی دوم و مرتکب اعمال تروریستی علیه کشور همسایه کروات و بوسنیایی جوامع است.

یک جفت از توییت های ارسال شده به Dveri را از حساب رسمی توییتر نشان دادن این موقعیت نسبت به ملادیچ. یکی از ویژگی های یک عکس از ملادیچ در کنار آمریکا ژنرال وسلی کلارک همراه با یک عنوان خواندن "که یکی از جنگ جنایی؟" دوم جیر شامل یک عکس از ستایش, لباس ملادیچ به همراه عبارت "مبارزه با داعش از سال 1992" نقشه کشی مورب مقایسه بین مسلمانان بوسنی ملادیچ قتل عام و معاصر جهادی جنبش است.

"آنها بسیار باز و صریح مورد حمایت خود را برای صربی فوق العاده-قهرمانان ملی از 1990s مانند ملادیچ—هیچ تلاش ساخته شده است به مبهم که بخشی از هویت خود گفت:" جاسمین Mujanovic استاد در Elon در دانشگاه کارولینای شمالی که به تازگی منتشر شده یک کتاب در مورد معاصر بالکان سیاست است.

Dveri نیز "بسیار ضد تجاوز و خود را متمایز با در نظر گرفتن این نوع از خانواده-زبان اول بازی تا صربی ارتدوکس کشاکش موقعیت" Mujanovic اضافه شده است.

ده ها تن از مردم مجروح شدند و در طول سال 2010 بلگراد غرور رژه زمانی که گروه های جناح راست از جمله Dveri—به شدت مختل رویداد و درگیر در جنگ با پلیس است. در سال 2011 تهدید خشونت از Dveri و دیگر راست افراطی سازمان باعث صربی وزارت کشور برای ممنوعیت سالانه بلگراد Pride parade برای زیر سه سال بیش از نگرانی های امنیتی. در سال گذشته پلیس دوباره درگیری با راست های ضد همجنس تظاهرکنندگان در بلگراد غرور و افتخار است.

Vujic به نظر می رسد به آغوش بسیاری از موقعیت. در سال 2011 او امضا طومار صادر شده توسط Dveri مخالفت 2011 بلگراد Pride Parade که ذکر شد در گزارش کمیته هلسینکی برای حقوق بشر در صربستان. این درخواست اعلام کرد که Dveri در نظر گرفته "ماه مارس از فعالان همجنسگرا به عنوان مستقیم ترین ابطال از ارزش های اساسی جامعه ما و آغاز قطعی تخریب صربی خانواده" و آشکارا در اشاره به احتمال خشونت اگر به آن اجازه داده شد برای ادامه.

که در همان سال در یک فیلم ویدئویی ارسال شده به یوتیوب در زبان Serbo-Croat, Vujic خواست مردم جوان "که انرژی نبوده است به شنود گذاشته باشند" برای پیوستن به Dveri بیان او با پشتیبانی از حزب به دلیل آن را پشت سنتی خانواده و اخلاق و چون آن را مخالف استقلال کوزوو از صربستان. Vujic همچنین گفت که او مخالف صربستان صعود به اتحادیه اروپا و 2015 قطعنامه تصویب شده توسط صربی مجلس اذعان سربرنیتسا.

Vujic نیز علنا به نظر می رسد با چهره های بحث برانگیز از صربستان گذشته. در مارس 2014 او به نظر می رسد در یک رویداد در کنار همکار Dveri عضو Vesna Kalabic این نوه برجسته Chetnik فرمانده و رئیس Ravnogorsk جنبش که آشکارا طرفداران نسل کشی علیه کروات و Bosnians. به گزارش مطبوعات Vujic و Kalabic قول داد به "همه چیز را که [ولادیمیر] پوتین را در روسیه" اگر انتخاب شود.

و در سال 2013 از او پذیرفته منظور از srpska جمهوری با طلایی تاج گل از میلوراد Dodik رئیس جمهور از صربی منطقه بوسنی و هرزگوین است که تحریم توسط دولت آمریکا برای تداخل با پیمان دیتون از سال 1995 توافق بین المللی آورده است که پایان دادن به جنگ در بوسنی. مانند بسیاری از Dveri و گسترده تر صربی جناح راست جهان Dodik حاضر به قبول سربرنیتسا به عنوان یک عمل نسل کشی و آشکارا تحسین خاورميانه سابق صرب رئیس جمهوری که داشت به جرم جنایات جنگی توسط یک دادگاه بین المللی و زندانی برای زندگی است.

Vujic نیز در شرکت خصوصی سمینارها به دنبال جذب سرمایه گذاری به صربی جمهوری در بوسنی با توجه به صربی گزارش های رسانه ها: سابق Dveri عضو علنا ادعا کرد که Vujic همراه Dveri جمهور Bosko Obradovic در یک تور آمریکای سعی کنید و جمع آوری کمک مالی از صربی خارج است.

در یک نامه سرگشاده در مارس 2019 دکتر امیر Ramic کانادایی علمی بوسنی و نسب نام در دانشگاه برکلی صدراعظم را به بررسی مجدد Vujic تصدی و کار در دانشگاه برکلی است.

"[H]er فعالیت ها و فعالیت های سازمان او به طور فعال فروش و پشتیبانی را مختل کرده است بسیاری از آمریکایی Bosnians که جان سالم به صربی تجاوز و نسل کشی" Ramic نامه می خواند.

این نامه ادامه داد: "ما شگفت زده شده توسط دانش است که یک متخصص مشهور جهان در مهندسی هسته ای مانند دکتر Vujic است که به طور فعال درگیر در تامین مالی و فعالیت های لابی های افراطی و ناسیونالیستی صربی حرکات است که مرتکب جنایات بزرگ هر دو در جنگ جهانی دوم و تجاوز و نسل کشی در بوسنی و هرزگوین."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن