بوداپست را به بالای قصر کتابخانه است که آسان به دست

Wمرغ من راه می رفت به بوداپست شهری اروین Szabo کتابخانه من فکر می کردم ممکن است آمده اند به محل اشتباه است. من

توسط NEWSCENTERALS در 27 اردیبهشت 1399

Wمرغ من راه می رفت به بوداپست شهری اروین Szabo کتابخانه من فکر می کردم ممکن است آمده اند به محل اشتباه است. من به دنبال یک کاخ و قرار بود آن را به حق در اینجا, اما علاوه بر این یک گراند زرد سرسرا آن نگاه مانند یک شهر عادی کتابخانه شعبه دارد. فلز پشته چراغ های فلورسنت و بژ cubicles, لمینیت, کفپوش چوب, و نه یک کاخ در معرض دید است.

منشی در میز جلو تکان داد سر خود را در جهت آسانسور. "طبقه چهارم طبقه چهارم."

پس از ورود در طبقه چهارم من خواسته کتابدار که در آن من باید به دیدن این کاخ کتابخانه و او با اشاره به حق است.

"بروید که در اطراف گوشه."

من و پا به یک جهان متفاوت است.

پیچیده مدرن در علاوه بر این به شهری اروین Szabo کتابخانه نئو باروک Wenckheim قصر طلا-لهجه grand سالن سقف چکیدن با مزین لوستر و curlicue راه پله های دایره ای در حال چرخش به پشته. چنین مجلل اطراف آن را آخرین انتخاب به صورت روزانه وحش ماهانه سری جهان زیبا ترین کتابخانه ها. آن را نیز یک شاهد coaster غلتکی تاریخ بوداپست در قرن 20th.

کاخ راه اندازی شد در شکوه ارتفاع امپراتوری اتریش-مجارستان توسط تعداد Frigyes و کنتس کریستینا Wenckheim به یکی از هفت مانور خوابگاه. ساخته شده توسط درسدن-نقطه معمار Artúr Meining بین 1886-1889 سبک کاخ درو در آلمانی سبک باروک بود که فراوان در زاکسن در زمان و محل اقامت نماد اشرافی و جلال. با 48 اتاق از جمله خصوصی boudoirs مردان سيگاری استادانه درست شده سالن و چند ballrooms Wenckheim کاخ میزبانی اشراف و اشراف از جمله (افسانه) امپراتور فرانتس ژوزف I.

"این Wenckheim شد ظریف ترین [کاخ] و همچنین بزرگترین" می گوید: بوداپست-بر اساس مورخ Eniko Benes. "آن را مانند چیزی است که خانواده های سلطنتی در کشورهای دیگر است."

اشرافی و جلال است و نه پنهان در پشت پشته. سابق اتاق سیگار است که توسط دو curlicue اسپیرال پله پیچ و تاب و به سمت بلوط حک شده پانل های سقف. اتاق پذیرایی است که حلقه دار با آینه و spackled با پر زرق و برق عجیب و غریب, دکوراسیون, candelabras و لوستر. (کاخ پر از لوستر.) من از طریق تصویب نقره سالن بزرگ با آن در قرن 19 گوشه کوره تحت پوشش نقره الگوهای گل و سالن تزئین شده با سنگ مرمر شومینه برای رسیدن به سالن بزرگ. طولانی سالن تزیین شده با آینه و چکیدن با تئاتر طلا عجیب و غریب, دکوراسیون, و در حال حاضر شامل طولانی جداول چوبی به کار در. همانطور که من جمع خودم را به یک تیره چرم صندلی من تصور کرم د لا کرم از اشراف waltzing گذشته من از دسته هایی از ارواح از دوران دیگری است.

"این کاملا استثنایی چون 500 نفر می تواند جمع آوری و رقص و وجود یک گالری برای ارکستر می گوید:" Benes.

در قلب اروپای مرکزی در سپیده دم قرن 20th, قصر محکوم به وجود داشته باشد در زمان جالب. جنگ جهانی اول مچاله امپراتوری اتریش-مجارستان و در التهاب پس از آن سقوط سرکش یک کشور کمونیستی که خود را به جمهوری شوروی مجارستان به طور خلاصه تصرف قدرت. (بسیار به طور خلاصه آن حکومت به طول انجامید تنها 133 روز است.) در طول این زمان مجارستانی سوسیالیست acquisitioned استفاده از Wenckheim کاخ در نهایت خواستار آن موزه کمونیست پرولتاریا. هنگامی که سوسیالیست " به رومانی سلطنتی رومانیایی ارتش اشغال بوداپست و در زمان بیش از این ساختمان به عنوان یک مرکز فرماندهی. آنها در نهایت در سمت چپ همراه با برخی از اصلی پرده از اتاق پذیرایی.

در طول تمام این سیب زمینی داغ قدرت مرتب به Wenckheim خانواده ادامه داد: به لحاظ فنی خود را به کاخ. پس از کنتس در سال 1926 درگذشت هر چند خانواده به فروش ساختمان به شهر بوداپست و Wenckheim کاخ خود را آغاز کرد فصل دوم به عنوان یک کتابخانه.

شهری اروین Szabo کتابخانه و نامگذاری این کتابخانه برای اولین بار سر کتابدار وجود داشته و در برخی از فرم پس از سال 1904 اما جنگ جهانی اول تا به حال مانع برنامه ای برای ساخت یک فضای گسترده برای موسسه و استفاده نشده schoolhouse آن را به طور موقت مستقر در خونتان کوچک برای یک شهرستان در کتابخانه. زمانی که شهر به دست آورد Wenckheim کاخ در سال 1931 آن را حل کتابخانه حجم مشکلات; کل عملیات را می توان نقل مکان کرد و در داخل کاخ. وجود دارد punctilious توجه به جزئیات در مقاوم سازی کاخ, با کارت و کاتالوگ مبلمان طراحی شده برای جا به موجود زیبایی از کاخ. توجه به جزئیات پرداخت. معاصر newsreel footage از زمان بوده "چه تجربه نشاط بخشی به گام از ناسزا از خیابان به این معبد مانند کاخ کتاب."

کتابخانه خواهد تنها چند سال از وجود آرام قبل از جهان و ستد دوباره. مجارستان متفقین با آلمان و محور در آغاز جنگ جهانی دوم اما فشار از جنگ آسیب به شهر وارد نیست تا زمانی که 50 روز محاصره بوداپست آغاز شد که در ماه دسامبر سال 1944. آلمان و شوروی جنگیدند برای کنترل شهر و در نقاط مختلف مورد استفاده قرار می Wenckheim کاخ برای پناهگاه. یک چتر نجات تحویل برای سربازان آلمانی در هم شکسته یک سقف شیشه ای اجازه زمستان برف داخل و آلمانی ها وسوسه سرنوشت با پارکینگ مهمات خود را از وسایل نقلیه در حیاط کاخ. خوشبختانه هیچ یک از آنها منفجر. برنز لوستر و پیچیده چوبی راه پله مارپیچ در اتاق سیگار کشیدن آسیب دیده بودند قبل از قصر خالی بود. محاصره زباله به شهرستان با 80 درصد از ساختمان ها و همه هفت شهر پل ها را نابود قبل از شوروی موفق به فشار آلمان از بوداپست و تقریبا 38,000 نفر کشته شدند.

جنگ به پایان رسید و به زودی پس از اما بحران سیاسی در بوداپست نیست. در پایان جنگ جهانی دوم و در کشور مجارستان شد بصورتی پایدار و محکم پشت پرده آهنین و در شوروی سابق و حوزه نفوذ حکومت توسط مجارستانی سوسیالیستی حزب کارگران ابتدا در سال 1949. اما مقاومت پرکوله شده در زیر سطح و در اکتبر سال 1956 تظاهرات دانشجویی در شهر سگد و Pecs گسترش به بوداپست از جمله منطقه اطراف اروین Szabo کتابخانه. این اعتراضات تا این حد رواج در یک 20,000-فرد انقلاب در 23 اکتبر با شرکت کنندگان خواستار بیشتر حقوق و آزادی های سیاسی و سرنگونی مجسمه استالین در مرکز شهرستان. در تلافی پلیس مخفی در اخراج جمعیت و تانک های شوروی وارد بوداپست در اکتبر 24. درگیری تشدید با معترضان با پرتاب کوکتل مولوتف در تانک های شوروی و defacing کمونیست نمادها تا زمانی که نیروهای شوروی قاطعانه در زمان این شهر در تاریخ 4 نوامبر.

در درگیری میان معترضان و نیروهای شوروی کتابخانه کاخ به شدت آسیب دیده بود با پرتابه توپ هدف قرار دادن سالن و از بین بردن دیوار آینه های بزرگ نادر, کتاب و کتابخانه و کاتالوگ. در پایان این کتابخانه زخمی شد و بیش از 1500 نفر مرده بودند با نیمی از آنها زیر سن 30. موج عظیم پناهندگان فرار مجارستان پس از اتحاد جماهیر شوروی سرکوب.

این اروین Szabo کتابخانه باقی مانده است که راه را تا سال 1964 زمانی که مقامات محلی را به عهده گرفت تلاش در ترمیم. شرقی مجموعه تبدیل به unsalvageable و بیشتر بود برچیده شد و overzealous restorationists در زمان پایین تعداد زیادی از آن آسیب دیده و زیور آلات بر روی دیوار های خارجی است که می تواند تعمیر شده است.

در غیر این صورت کار مرمت در طول دوران کمونیستی کمک به حفظ یکپارچگی و استفاده از ساختمان تا در عمق مرمت می تواند انجام آن نبود تا سال 1998 است. که در آن نقطه روشن شد که اصل Wenckheim کاخ بود و نه به اندازه کافی بزرگ شامل کتابخانه مدرن که لازم بود در سپیده دم قرن 21 پس از یک کتابخانه جدید ساخته شده بود حدود اصلی کاخ. جدید بال است که به عمد طراحی معاصر به معنای هر دو کنتراست و محو زیبایی شناسی از کاخ. حک شده پیچ راه پله از اتاق سیگار در حال تکرار حداقل فلزی راه پله مارپیچ در بال اتاق با اشاره به فضای با شکوه در حالی که ماندن به شدت فایده است. بازسازی طراحی شده است زمان دریافت Europa Nostra جایزه و FIABCI جهانی جایزه بزرگ d'Excellence جایزه و این فضا در حال حاضر دارای 1.1 میلیون جلد و 1000 بازدید کنندگان است.

هر چند این کتابخانه به طور موقت بسته به علت این بیماری همه گیر کوروناویروس بازدید کنندگان و اعضای کتابخانه قادر قبلا به کار و خواندن در تعداد Wenckheim سیگار کشیدن, اتاق, در نقره ای سالن و یا به عنوان من تصمیم به در سالن بزرگ. محلی مجار می تواند به مطالعه برای امتحانات غوطه ور در یک گوهر پنهان روزمره ناز و نعمت.

"در بوداپست ما واقعا باید بسیاری از فضای داخلی که جان سالم به در برد و حتی از قرن 19 می گوید:" مورخ Benes. "همین دلیل است که آن را بسیار منحصر به فرد: آن را بسیار دیدنی و جذاب است و همچنین به دلیل آن جان سالم به در برد."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب