Burundians در دو ذهن در مورد Nkurunziza میراث

در حالی که این ادعا به حکومت الهی را در چند سال گذشته در قبرس Pierre Nkurunziza تبدیل کشور به یک جهنم زندگی بر

توسط NEWSCENTERALS در 28 خرداد 1399

در حالی که این ادعا به حکومت الهی را در چند سال گذشته در قبرس Pierre Nkurunziza تبدیل کشور به یک جهنم زندگی برای بسیاری از. خواهد بوروندی قادر به غلبه بر میراث او?

اگر چه او با توجه به در پایان دوره سوم در پایان ماه اوت رئیس جمهور Pierre Nkurunziza شد به طور گسترده ای انتظار می رود به لحاظ سیاسی با نفوذ در پشت صحنه. مرگ ناگهانی خود را در 55 سقوط رهبری این کشور به برخی از درهم و برهمی است. دادگاه قانون اساسی حکومت در روز جمعه است که در این اواخر رئیس جمهور را انتخاب جانشین Evariste Ndayishimiye بود سوگند یاد کرد به سرعت.

قانون اساسی خواستار سخنران مجلس شورای ملی به مرحله در صورتی که رئیس جمهور می میرد اما دادگاه تلقی این "لازم نیست" پس از جایگزینی در حال حاضر انتخاب شده است.

این اولین نشانه ای که نخبگان در تلاش است برای چسبیدن به قدرت ؟ وجود دارد برخی از حقیقت در آن گفت: Onesphore Sematumba یک تحلیلگر بین المللی بحران ،

اما دادگاه تصمیم گرفت با انگیزه های سیاسی. "آنها در عمل برای جلوگیری از انتقال رهبری توسط رئیس جمهور به مجلس بود که یک رقیب Evariste Ndayishimiye در حزب داخلی بحث بیش از Nkurunziza را جانشینی" او گفت: DW آن را "حکیم" تصمیم برای جلوگیری از نزاع.

ادامه مطلب: Burundians رای با وجود شیوع کروناویروس

A protester in Bujumbura amid rubble and fires (Reuters/G. Tomasevic)

خشونت را شکست پس از Nkurunziza را انتخاب مجدد در سال 2015

دوره سوم فاجعه

بوروندی بسیاری از مشکلات آن را به عنوان است. سه چهارم از جمعیت ده میلیون نفر در فقر زندگی می کنند با توجه به بانک جهانی. امید به زندگی در حدود 57 سال است. جهان شادی گزارش 2018 رتبه آن را به عنوان جهان را حداقل خوشحال ملت است. که در وسط Nkurunziza سوم دستور تلقی خلاف قانون اساسی توسط خود مخالفان و منتقدان.

سابق شورشی هوتو تصمیم به نگه داشتن بر روی قدرت با تمام معنی و اجرا برای یک دوره سوم در سال 2015 تا به حال عواقب وخیم است. Burundians به خیابان ها ریختند و اعتراض کردند با سرکوب وحشیانه. خشونت چپ حداقل از 1200 مرده است. برخی از 400000 نفر از کشور گریخت. بیش از 10 ، 000 زندانی شدند و 3000 ناپدید شد. رسانه ها محدود بود.

"این پایان رایگان سخنرانی مخالفان سیاسی بودند مجبور به تبعید این کشور رفت و به انزوای سیاسی" گفت: تحلیلگر Sematumba. "بروندی شد و در زندان در قبل از COVID-19."

Aline Ndenzako خواهرزاده از استقلال این کشور قهرمان شاهزاده لویی Rwagasore توصیف Nkurunziza' میراث در شرایط سخت. "او در سمت چپ بروندی در یک حالت رقت انگیز: از لحاظ اقتصادی خشک کشور در خود بسته که در آن ترس حاکم عالی," او گفت: DW. "او ساخته شده ترور عوامفریبی و فساد حالت خود را از حکومت."

متنوع تر مشاهده

روزنامه نگار موسی Havyarimana با اشاره به این که بسیاری از انتقاد می آید از Burundians در خارج از کشور است. در بوروندی خود مردم دیگر چشم انداز در Nkurunziza است.

"با وجود برخی کاستی تصدی خود در این 15 سال اگر شما نگاه کنید به وضعیت فعلی موجب آن رئیس جمهور می میرد و این کشور همچنان پایدار بدون خشونت, بدون خونریزی, این به این معنی زیادی در مورد او میراث" Havyarimana گفت: DW.

"در اینجا در بروندی مردم می گویند که رئیس جمهور Nkurunziza آورده دموکراسی به این کشور به دلیل [2020] بود که برای اولین بار یک رئیس جمهور بروندی به صورت مسالمت آمیز و دموکراتیک دست قدرت به رئیس جمهور دیگر. که هرگز اتفاق افتاده است در بروندی پس از استقلال در سال 1962."

تحلیلگر Sematumba concured: "در طول دو حکم او پنجه خط آروشا پیمان" از سال 2000 به ارمغان آورد که برای پایان دادن به یک جنگ داخلی و به دنبال ایجاد پایه و اساس برای یک صلح پایدار میان این کشور اکثریت هوتو و توتسی اقلیت.

"در این دوره ما شاهد جامعه مدنی فرض نقش مهمی در کشور است. بسیاری از ایستگاه های رادیویی مستقل پدید آمده با توجه به آزادی مطبوعات. این نیز زمانی که Nkurunziza معرفی متعدد اصلاحات مهم مانند دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای زنان باردار و کودکان زیر پنج سال یا هفت سال سن" Sematumba گفت.

A Burundian with a t-shirt calling for freedom of the press (Esdras Ndikumana/AFP/Getty Images)

در اوایل سال 2011 وجود دارد غیر قابل توجیه بازداشت روزنامه نگاران در بوروندی

بین المللی pariah

غربی و کشورهای کمک کننده و سازمان های بین المللی شروع به نگران در مورد Nkurunziza دیکتاتوری گرایش به عنوان اوایل به عنوان دومین دستور. در سال 2014 به دلیل افزایش نارضایتی دویدن ممنوع شد, در کشور برای جلوگیری از گروه ورزش به عنوان یک پوشش برای جلسات سیاسی. پس از خشونت های پس از رئیس جمهور سوم اجرای یک دستور سازمان ملل متحد دستور داد رسیدگی به اتهامات حقوق بشر جنایات رژیم.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا را متوقف مستقیم کمک کند. به عنوان بیش از نیمی از بودجه کشور وابسته به اهدا کنندگان بحران اقتصادی شد بیشتر تشدید. اما روزنامه نگار Havyarimana می بیند یک پوشش نقره ای. "یک کشور که نمی توانید بودجه خود را نمی تواند در نظر گرفته به عنوان مستقل" او گفت:, و اضافه کرد که امروز بوروندی امور مالی تا 90 درصد از بودجه خود را.

رئیس جمهور منتخب Evariste Ndayishimiye به نظر می رسد کمتر خوش مشرب. او روشن ساخته است که او را به دنبال عادی سازی روابط با جامعه بین المللی است. پس روابط بهبود یافته بود به طور قابل توجهی با روسیه و چین و رواندا, کنار, بودند هرگز موضوع را با جامعه شرق آفریقا (EAC) این کشور رهبر آینده تنها می تواند به معنای غرب است. بنابراین او قبل از هر چیز امیدوارم که این است که تحریم ها برداشته و کمک و سرمایه گذاری از سر گرفته برای کمک به راهاندازی این متزلزل اقتصاد است.

Brundi President elect Evariste Ndayishimiy (DW/A. Niragira)

رئیس جمهور منتخب Evariste Ndayishimiye را به حقه بازی ترس ها و انتظارات

Tightrope عمل

مطابق با خواسته های غرب را نیاز به برخی از دستکاری در گفت Onesphore Sematumba. او نمی شک در کل خوب خواهد شد اما "اجازه نمی تواند ساده و بی تکلف," او گفت:.Nkurunziza ممکن است رفته باشد "اما سیستم او ساخته شده است تا در پنج سال گذشته شرکت می ایستد."

حکم CNDD-FDD حزب بیرون آمد و در ماه مه گذشته انتخابات با تجدید قدرت است. همان ژنرال باقی می ماند در قدرت حزب سازمان جوانان Imbonerakure را متهم کرد که از بسیاری از جرایم خشونت آمیز در برابر منتقدان و مخالفان بوده است نه منحل.

"پیاده سازی سیاسی و دیپلماتیک اصلاحات Ndayishimiye را مجبور به مذاکره خود حاشیه مانور در درون مرز که در محل هستند" Sematumba گفت. در همان زمان او باید مراقبت برای ترساندن هر کسی در CNDD-FDD سیستم. در حالی که Ndayishimiye است بسیار متفاوت از سلف خود دیده می شود به عنوان خوش برخورد و خیلی بیشتر باز "من احتمالا لازم نیست به یاد کسی که او یک محصول از سیستم خود" تحلیلگر هشدار داد.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب