بوروندی زمان انتخابات جرقه ترس از خشونت بیشتر

Burundians در حال رفتن به پای صندوق های رای برای انتخاب رئیس جمهور جدید و مجلس است. مبارزات انتخاباتی شده است

توسط NEWSCENTERALS در 29 اردیبهشت 1399

Burundians در حال رفتن به پای صندوق های رای برای انتخاب رئیس جمهور جدید و مجلس است. مبارزات انتخاباتی شده است خدشه دار درگیری. کارشناسان گفته اند که رای می ایستد هیچ شانسی بودن آزاد و عادلانه.

بوروندی در انتخابات مبارزات انتخاباتی به پایان رسید که در روز یکشنبه چپ چندین کشته و مجروح در درگیری که شکست بین اعضای حکم CNDD-FDD حزب اصلی مخالف حزب CNL

تظاهرات صورت گرفت در میان جهانی coronavirus همه گیر افزایش اتهامات علیه دولت, رییس جمهور پیشین, Pierre Nkurunziza از manhandling این COVID-19 بحران است.

Major General Evariste Ndayishimiye at a rally (DW/A. Niyirora)

Evariste Ndayishimiye گفت: هواداران به ترس coronavirus

'برای مردن آماده برای حزب'

سابق شورشی هوتو رئیس که موجب خشونت مرگبار در 2015 در حال اجرا برای یک سوم دستور پس از بازنویسی قانون اساسی در ماه ژوئن اعلام کرد که او نمی خواهد یک نامزد در سال 2020 است.

اما امیدوار است که این می تواند نوید بخش پایان یک سرکوبگر حکومت نقش برآب شد با انتصاب نامزد حزب خود بازنشسته ارتش به طور کلی Evariste Ndayishimiye.

Ndayishimiye انتصاب یک مصالحه بین Nkurunziza و کوچک اما قدرتمند دوز و کلک از ژنرال که کنترل اهرم دولت با توجه به بروندی حقوق بشر ابتکار.

او انتخاب شد چرا که او "وفادار و برای مردن آماده برای حزب خود گفت:" CNDD-FDD مقام که خواست ناشناس بماند.

بیشتر بخوانید: هشدار coronavirus می تواند کشتن 150,000 در آفریقا به بروندی اخراج کارشناسان

سرکوب و آزار و اذیت

رئیس جمهور ممکن است ترجیح داده اند کسی که او می تواند به کنترل بیشتر به طور مستقیم بعد از پله پایین. اما خود را نامزد شورای ملی رهبر پاسکال Nyabenda بود را رد کرد ،

هنوز Ndayishimiye انتخاب تضمین می کند که هیچ تغییرات واقعی برگزار خواهد شد اگر او برنده است که در این نقطه به نظر می رسد به احتمال زیاد.

"شما دیده ام همه از جامعه مدنی در حال برچیده و یا نیاز به فرار به تبعید گفت:" استفانی Wolters یک محقق با آفریقای جنوبی موسسه امور بین المللی (SAIIA).

"شما دیده ام کامل سرکوب سیاسی, رسانه های شما را دیده ام در سرکوب مخالفان."

Burundi refugees in Tanzania in May 2015 (AP/J. Delay)

در سال 2015 خشونت مجبور به فرار بسیاری از بروندی

چشم از جهان بسته

بوجومبورا اعلام کرد که 14 روز در قرنطینه مورد نیاز برای هر هر ناظران ورود به کشور با توجه به کروناویروس بیماری همه گیر.

که از یک دولت است که همواره به عنوان بحران در صفحه اصلی این تنها می تواند دیده می شود به عنوان یک شگرد برای مشروعیت بخشیدن به انتخابات که قطعا "نمی تواند آزاد و منصفانه" Wolters گفت: DW.

بوروندی دولت نیز حاضر هر انتخاباتی ناظران از سازمان ملل یا اتحادیه آفریقا (AU) متهم دومی بودن بیش از حد نزدیک به مخالفان.

ادامه مطلب: بروندی رد AU خروج نیروهای نظامی تصمیم

President Pierre Nkurunziza (Reuters/E. Ngendakumana)

پس از 15 سال در دفتر Pierre Nkurunziza بعید است که به واگذاری تمام قدرت

تماس برای گفت و گو

سازمان ملل متحد و طلا در روز یکشنبه با صدور یک بیانیه مشترک خواستار مقامات برای اطمینان از رای دهندگان ایمنی.

آن خواست "همه بازیگران سیاسی را به خودداری از اعمال خشونت و نفرت سخنرانی و توسل به گفت و گو برای فعال کردن برگزاری رضایت طرفین و صلح آمیز انتخابات است."

اوضاع در بروندی مطرح شده است و نگران است که تشدید تنش ها می تواند منجر به خشونت بیشتر در طول و بعد از انتخابات.

"با توجه به Burundian دولت سه نفر کشته شده اند پس از مبارزات انتخاباتی آغاز شده است. آن را به نگرانی در مورد آنچه ممکن است اتفاق می افتد" یک شهروند گفت: DW.

دیگران هستند و نه آماده به امید نشده است: "انتظارات من هستند اول از همه صلح آمیز و شفاف و دموکراتیک انتخابات است. دوم من انتظار خوب است و رهبر صالح از کسانی که در انتخابات" گفت: یکی دیگر از.

که بعید به نظر می رسد که این کشور تبدیل به یک بین المللی pariah.

حتی قبل از آن اخراج مقامات فرم سازمان بهداشت جهانی (WHO) در هفته گذشته بدون هیچ دلیل سرکوب و رگرسیون دموکراسی منجر شده بود حتی آلمان — کشور شناخته شده نیست برای به تغییرات سریع از سیاست — برای قرار دادن بروندی در یک لیست از شهرستانها که برای حذف از دریافت کمک های توسعه ای.

بین المللی pariah

NGO آبی کد است که در میان کسانی که خواستار انتخابات به تعویق افتاد برای تعدادی از دلایل از جمله سوء ظن است که Ndayishimiye است اتهام همدستی در جنایت علیه بشریت که در سمت چپ از 1200 مرده پس از 2015 و در حال حاضر در حال بررسی توسط سازمان ملل متحد و دیوان کیفری بین المللی.

اما در عین حال فشار های بین المللی به نظر می رسد به کمی و یا بدون اثر است.

وجود دارد "یک نوع Burundian میهن پرستی که رد هر نوع دخالت این کشور در امور" گفت: Onesphore Sematumba از گروه بین المللی بحران (ICG).

سیاست رویارویی بخشی از یک استراتژی عمدی انزوا کمک کرده است که آمادگی صربستان برای حفظ کنترل کامل بر سیاست های این کشور او اضافه شده است.

بدون انتخابات آزاد و عادلانه

آیا مخالفت با رهبری Agathon Rwasa برنده شدن در یک انتخابات آزاد و عادلانه?

در حالی که او نمی خواهم به حدس و گمان استفانی Wolters گفت: DW: "من فکر می کنم وجود دارد بدیهی است که تمایل واقعی برای دیدن بروندی برای بهتر را تغییر دهید."

ماه پایدار تظاهرات ضد دولتی نشان داده اند که قابل توجه است وجود دارد محبوب مخالفت با رژیم.

"تاثیر از پنج سال گذشته بوده است فاجعه بار برای Burundians" در تمام سطوح از افزایش سرخک و مالاریا موارد به رکود اقتصادی با از دست دادن شغل و درآمد او گفت:.

با توجه به Wolters در حالی که حزب قومی تحت سلطه هوتو اکثریت قومی سوال در بروندی است و تقریبا به عنوان مهم به مردم به عنوان احزاب سیاسی ممکن است می خواهم به فکر می کنم آن است.

"حدس من این است که مردم نمی خواهم به رای دادن به یک حزب که خود را نابود معیشت و زندگی پر از بدبختی برای آنها است."

Apollinaire Niyirora و آنتونیو Cascais کمک به این مقاله است.

DW می فرستد یک انتخاب روزانه از اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن