مهاجران متهم یونان مجبور به اخراج

یافته های جدید نشان می دهد مقامات یونانی به طور غیر قانونی اخراج پناهندگان در سراسر مرز ترکیه. به عنوان بخشی ا

توسط NEWSCENTERALS در 1 خرداد 1399

یافته های جدید نشان می دهد مقامات یونانی به طور غیر قانونی اخراج پناهندگان در سراسر مرز ترکیه. به عنوان بخشی از یک تحقیق بین المللی تیم, DW شناسایی و ملاقات برخی از قربانیان که مجبور به عقب.

"با ما بیا و ما را از شما شماره جدید مقالات" یک افسر پلیس گفت Bakhtyar در صبح روز چهارشنبه در اواخر ماه آوریل است. 22 ساله افغان معتقد پیشنهاد کلیدی برای تحقق رویای خود را از شروع یک زندگی جدید در اروپا است.

دو ماه زودتر Bakhtyar عبور کرده Evros رودخانه مرز بین ترکیه و یونان و یک کلید مسیر برای پناهندگان به دنبال رسیدن به اتحادیه اروپا است. او ادامه داد: بعد به Diavata رسمی اردوگاه پناهندگان در حومه یونان دومین شهر تسالونیکی. به محض ورود او را به دقت ثبت نام یونانی پلیس پیشرو به دنبال حمایت بین المللی — و اولین گام در روند پناهندگی. یک عکس از سند خود را نشان می دهد تاریخ به فوریه 12 سال 2020 است.

Coronavirus مستند بسته شده بود اکثر خدمات عمومی و Bakhtyar می گوید که او تا به حال شده است اضطراب برای اداره برای بازگشایی بنابراین او می تواند یک مقام رسمی پناهندگی. او نمی خواهد این شانس را به انجام این کار.

یادآوری برخورد خود را با پلیس در ماه آوریل Bakhtyar می گوید او را در یک ون سفید گرفته و به یک ایستگاه پلیس در مرکز تسالونیکی. به جای گرفتن این مهم مقالات او به عنوان وعده داده شده Bakhtyar می گوید پلیس مصادره تمام اموال خود از جمله تلفن خود را. او بعد از نقل مکان به یکی دیگر از ایستگاه پلیس که در آن او می گوید: ماموران سیلی و لگد او را قبل از قرار دادن او بر روی پشت یک کامیون. Bakhtyar به خاطر یک ورق کشیده پایین برای جلوگیری از هر کسی از دیدن بود که در داخل کامیون. او آن را درک نمی کنند اما این کامیون بود به عنوان شرق — retracing سفر دشوار خود را به عقب به سمت ترکیه است.

هنگامی که کامیون متوقف Bakhtyar متوجه شدم او به تنهایی نیست. دیگر پناه جویان مانند او به صف شدند تا همراه بانک ها از Evros رودخانه. او به یاد می آورد دیدن مردان جوان لود شده بر روی dinghies, 10 در یک زمان. قایقرانی, Bakhtyar می گوید: صحبت در یونانی به مردم به عهده گرفتند و به این پناه جویان را به زبان دری. DW نمی تواند به طور مستقل بررسی کنید که مرد یونانی افسران پلیس. برای Bakhtyar او می گوید: واضح بود این بود که قایقرانی را برای اولین بار چنین crosing به ترکیه است.

A young Afghan in Istanbul

Bakhtyar می گوید او به طور غیر قانونی تبعید به ترکیه

با توجه به این بیماری همه گیر کوروناویروس مرز بین یونان و ترکیه بسته شده است. همه رسمی اخراج مراحل شده اند را در خود نگه دارد. زمانی که Bakhtyar و دیگر پناهندگی پناهجویان رسیده کنون بانک در طرف ترکیه وجود دارد هیچ چیز و هیچ کس در حال انتظار برای آنها.

DW ملاقات با مقاومت مواجه قربانیان

وقتی DW ملاقات با Bakhtyar برای این گزارش او ماندن در استانبول منطقه اسنلر صفحه اصلی قابل توجهی افغانستان مردم. این شهر تحت مستند در زمان و آن را سخت به حرکت در اطراف. پوشیدن یک تی شرت قرمز با "نیویورک" نوشته شده است در سراسر جبهه Bakhtyar به نظر می رسد غمگین و ناراحت است. او می خواهد به بازگشت به یونان به عنوان به زودی به عنوان ممکن است به دنبال رویای خود را از زندگی در اروپا است.

بیشتر بخوانید: یونان سوء استفاده coronavirus در پناهندگان اختلاف با ترکیه

Bakhtyar تجربه جدا شده است داستان. در یک نشست مشترک بررسی بین DW هلندی انتشار اخبار Trouw رسانه های غیر انتفاعی فانوس دریایی, گزارش و تایید مستقل جمعی Bellingcat ما قادر به قرار دادن Bakhtyar و دیگر مردان جوان در ترکیه و بررسی کنید که آنها به حال شده است به زور پس از بازگشت قبلا در یونان. حساب خود را از تمام داده ها به طور جداگانه ایجاد یک الگوی مشخص: مرد زیر 30 و سفر خود را. بسیاری از آنها از افغانستان و برخی از آنها از پاکستان و شمال آفریقا است. آنها هم دستگیر شده در یونان اردوگاه Diavata و یا برداشت به ظاهر به طور تصادفی توسط پلیس محلی در نزدیکی اردوگاه.

Make-shift tents outside the refugee camp Diavata near Thessaloniki

موقت چادر در خارج از اردوگاه پناهندگان Diavata نزدیکی تسالونیکی

با ما اخبار همکاران ما با ملاقات و مصاحبه های متعدد شاهدان عینی در یونان و ترکیه جمع آوری شده Greek police اسناد و ایجاد یک زنجیره ای از شواهد از اردوگاه پناهندگان در Diavata استانبول به خیابان ریختند. با استفاده از در دسترس عموم داده از جمله پناهندگان رسانه های اجتماعی پست های که زمان مهر و ویژه, عکس های دیدنی در یونان که بدست آورد, ما قادر به اثبات عناصر کلیدی از شهادت شهود.

در مجموع ما تماس حاصل شش نفر در استانبول که بازگو تجارب خود را با "pushbacks" — پرقدرت بازگشت پناهندگان و مهاجران در سراسر مرز — و در واقع یکی دیگر از چهار جای دیگر در ترکیه همه آنها می تواند به اثبات قبلی خود باقی می ماند در یونان.

Pushbacks در حال اخراج ها انجام شده بدون در نظر گرفتن شرایط فردی و بدون هر گونه امکان برای درخواست پناهندگی و یا برای قرار دادن به جلو در برابر استدلال اقدامات انجام شده با توجه به کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است.

'برده داری مدرن'

یکی از مردان دیگر ما ملاقات در استانبول رشید که از فرار خود را بومی افغانستان سه سال پیش ساخته شده و راه خود را به ترکیه است. او به عنوان یک پکر و تکان دهنده در آنکارا پایتخت ترکیه قبل از رفتن به استانبول که در آن او در بر داشت کار به عنوان یک جوشکار. او وضعیت حفاظت موقت در ترکیه است اما نه با ارائه کمک های پزشکی و یا مسکن.

"در ترکیه زندگی پر از عدم قطعیت برای مردان جوان افغان که فاقد دسترسی به مراقبت های بهداشتی اولیه و خدمات اجتماعی" Zakira حکمت, co-founder از پناهندگان افغان همبستگی تشکل در ترکیه گفت: DW. "آنها precariously شاغل در پایین پرداخت می شود شغل های بدون مجوز. آن است که برده داری مدرن است." افغان در ترکیه بیشتر زحمت در اقتصاد زیرزمینی کار سخت فیزیکی شغل در ساخت و ساز حمل و نقل و یا پارچه.

The Evros River is a frequent crossing point for migrants hoping to enter Europe

این Evros رودخانه مکرر نقطه عبور برای مهاجران امید برای ورود به اروپا

امید برای آینده ای بهتر رشید چپ ترکیه برای یونان در آغاز سال 2020 است. او به یاد می آورد و عبور از Evros رودخانه با حدود 20 نفر دیگر بر روی یک قایق. او می گوید که او در آنجا ماند و در یک چادر برای تقریبا دو ماه بعد به اردوگاه پناهندگان در Diavata. اما همه چیز تغییر برای او در اواخر ماه مارس زمانی که او از بازگشت از نماز جمعه.

رشید می گوید او متوقف شده توسط پلیس که او را به صبر کنید. او سپس به توصیف DW چگونه یک ون سفید کشیده و مردان مسلح بدون لباس به نظر می رسد. آنها به او گفت به در کنید. رشید می گوید: او حتی نمی دانند که مردان بودند و او تنها متوجه بعد که آنها مشغول به کار بودند با پلیس یونان پس از او گرفته شد به یک ایستگاه پلیس. DW نمی تواند منظور بررسی ارتباط بین مردان و پلیس.

خود یونانی اسناد در اصل معتبر برای یک ماه تمام شده بود اما تجدید طول coronavirus شیوع نشده بود ممکن است به عنوان مهاجرت دفاتر بسته شد. در ایستگاه رشید می گوید پلیس مصادره تمام اموال خود را.

"آنها حتی به من یک لیوان آب در ایستگاه پلیس" او به یاد می آورد. رشید بود و نمی خواست به نشانه هر مقاله توسط مقامات یونانی. او می گوید: او بعد از آن رانده شده برای ساعت در یک ون در سراسر یونان و پس از آن مجبور بر روی یک قایق کوچک برای عبور از Evros رودخانه بازگشت به ترکیه.

Infografik Karte Grenze zwischen Griechenland und der Türkei EN

شناخت الگوی

گزارش ادعا pushbacks به خصوص در Evros مرز متعدد هستند. شاهد حساب ما جمع آوری کرده اند با ما اخبار شرکای تایید گزارش از سازمان های حقوق بشر کار با مرز خشونت نظارت بر شبکه مستقل پایگاه داده. آنها نشان می دهد که وجود دارد حداقل پنج تن از نیروهای پلیس انجام شده در Diavata کمپ بین 31 مارس و آوریل 5, و در نتیجه به ظاهر غیر قانونی اخراج ده ها تن از مهاجران. تقریبا در همه موارد پلیس را به نظر می رسد هدفمند جوان مردان مجرد از افغانستان و پاکستان و شمال آفریقا است.

Vassilis پاپادوپاولوس جمهور یونانی شورای پناهندگان و مهاجرت رسمی در دولت قبلی می بیند یک الگوی مشخص در pushbacks.

"پلیس وانت به اردوگاه آمده و ماموران با انجام یک بررسی مختصر از افرادی که هنوز ثبت نام نکرده. آنها برای درخواست مقالات خود را [...] آنها بازداشت آنها و به آنها بگویید که آنها را گرفته و به ایستگاه یا بررسی مقالات خود را و یا آنها را با ارائه مقالات جدید و به جای آن با توجه به شکایات [این افراد] در حال بازگشت به ترکیه," او می گوید.

Police near the Evros River in Greece detain migrants in early March

پلیس در نزدیکی Evros رودخانه در یونان بازداشت مهاجران در اوایل ماه مارس

"آنچه که مهم و بی سابقه ای در این اتهامات اگر ثابت شده معتبر است که ما در حال صحبت کردن در مورد pushbacks از [عمیق] در داخل کشور و حتی پس از یک اردوگاه بدون هیچ گونه رسمی تبعید روش به دنبال داشت."

وقتی DW مواجه, وزارت مهاجرت و پناهندگی با گزارش های غیر قانونی pushbacks جایگزین وزیر Giorgos Koumoutsakos آنها را تکذیب کرد. "اتهامات درباره نقض حقوق بشر توسط یونانی پرسنل اجرای قانون ساخته شده نادرست و uncorroborated," او گفت:.

آب بندی مرزهای

یونان شده است و تحت فشار شدید در مرزهای خود پس از پایان ماه فوریه زمانی که ترکیه به نشانه پایان آن 2016 توافق با اتحادیه اروپا بیش از محدود کردن پناهنده و مهاجر جریان می یابد. آنکارا به حال تشویق مهاجران به سمت زمین و دریایی در مرز با یونان است. آتن در پاسخ به مهر از مرزهای خود و به حالت تعلیق در دسترسی به پناهندگی در ماه مارس. در حالی که سیستم پناهندگی رسما از سر گرفته شد در ماه آوریل تعداد ورود که 97 درصد زیر سطح قبلی مارس با توجه به آمار وزارت مهاجرت و پناهندگی.

Migrants gather on the Greek-Turkish border in early March after the border crossing was closed

مهاجران جمع آوری در مرز یونان و ترکیه در اوایل ماه مارس پس از عبور از مرز بسته شد

در اوایل ماه مه یونانی رسانه ها گزارش دادند که دولت گفته شد به دنبال "تهاجمی نظارت" با هدف جلوگیری از پناهندگان از ورود. دولت مشخص نشده چه مستلزم این است.

DW نزدیک وزارت مهاجرت و پناهندگی برای جزئیات بیشتر به اندازه دولت در فعالیت های. جایگزین وزیر Koumoutsakos گفت: "اقدامات انجام شده تا کنون شده است متناسب با وخامت اوضاع و به دنبال مشروع هدف از جمله در خصوص حفاظت از امنیت ملی و نظم عمومی و سلامت عمومی است."

ادامه مطلب: یونانی غیر نظامی شبه نظامیان گشت مرزی میان مهاجر و پناهنده بحران

Notis Mitarakis یونانی وزیر مهاجرت و پناهندگی به دفاع از این دولت را سخت تر خط پناهندگی و مهاجرت. صحبت کردن به تلویزیون دولتی در طول سفر به ساموس در آوریل 28, او گفت: "وجود داشته است صفر ورود به کشور ما در ماه آوریل سال 2020 به لطف بسیار بزرگ تلاش های نیروهای امنیتی ما."

در همان روز اما ساکنان این جزیره دریای اژه گزارش رسانه های محلی و Facebook است که آنها تا به حال دیده می شود مهاجران تازه وارد در روستای Drakei. فانوس گزارش و Bellingcat تجزیه و تحلیل فیلم از سواحل ترکیه guardand پناهندگان نشان داد که یک کشتی حامل 22 پناهندگی پناهجویان وارد یارو در ساموس در حدود 7:30 صبح آن روز.

تحت فشار قرار دادند از جزیره ساموس

Jouma بود در میان پناهندگان که صعود شیب تند مسیر تا از راه دور یارو در ساموس به روستا. این چهارمین بار مرد جوان از سوریه تا به حال تلاش برای رسیدن به یونان. برای چند ساعت در صبح روز 28 آوریل به اعتقاد او او در نهایت از آن ساخته شده.

دقیق حساب Jouma به یاد می آورد چه او بعد از تجربه پناهندگان رسیده ساموس. او می گوید که یک دختر از این گروه صحبت کرد که کمی انگلیسی خواسته های محلی به اطلاع پلیس یونان است که آنها وارد شده بود. تازه واردان می رود که از آنها می توان به ساموس' اردوگاه پناهندگان. به جای پلیس که بازداشت آنها را گرفت و تلفن های خود را. آنها رانده شدند به یک پورت که در آن آنها منتقل بین قایق قبل از اینکه لود شده بر روی سیاه و سفید-نارنجی زندگی قایق بدون موتور و یا تعطیل. Jouma می گوید: آنها یدک کشیده به سمت ترکیه بود ، قایق راه اندازی شد شناور در دریا با امواج هل دادن آنها را به عقب به سمت یونان و یونانی کشتی سوق دادن آنها به سمت ترکیه است.

In early Spring migrants arrive on the shores of Greece's Aegean islands in little boats

در اوایل بهار مهاجران وارد در سواحل جزایر دریای اژه یونان در قایق های کوچک

بدترین چیز Jouma می گوید: به قایق قدرت مانور در اطراف آنها در تلاش برای فشار آنها را به آب در حالی که ترکیه گارد ساحلی بود فقط رعایت. "گارد ساحلی یونان خواهد عقب نشینی به اتاق را برای خود ترکیه با همتایان آمده و ما را اما آنها نمی آمد و آن رفت و تمام شب" Jouma می گوید.

این گروه شد و در نهایت در ظهر روز بعد توسط ترک ها. مقامات پورت در ساموس گفت: DW که هیچ ورود پناهجویان به جزیره در آوریل 28. ظاهری و استفاده از رنگ نارنجی زندگی rafts قبلی مقاومت مواجه عملیات گزارش شده توسط یونانی ملی روزنامه Efimerida تن Syntakton در 7 آوریل.

در حال pushbacks در انطباق با اتحادیه اروپا ،

یونان مانند دیگر اتحادیه اروپا مرز کشورهایی مانند کرواسی شده است گل نشسته با اتهامات pushbacks. Dimitris Christopoulos بود که تا همین اواخر رئیس فدراسیون بین المللی برای حقوق بشر می گوید که شدت حوادث و تعدادی از شاهدان پرسش تا چه حد مقامات یونانی شده اند اجازه این pushbacks و چقدر اتحادیه اروپا آگاه است از آنچه اتفاق می افتد در یونانی مرز.

بیشتر بخوانید: بحران پناهندگان در یونان: خشم و پیشامد رشد در لزبوس

"بدیهی است که این تاکتیک در حال نقض یونانی قانون اساسی و حقوق بینالملل عرفی در عین حال به نظر می رسد آنها قابل تحمل توسط اتحادیه اروپا پس از آنها در خدمت هدف جلوگیری از بیشتر مردم از عبور از دریای اژه و یا رودخانه Evros به اروپا می گوید:" Christopoulos.

A Syrian family tries to cross the Evros River into Greece in late February 2020.

سوریه خانواده تلاش می کند برای عبور از Evros رودخانه به یونان در اواخر ماه فوریه سال 2020 است.

وقتی DW دوباره سوال, وزارت مهاجرت و پناهندگی در مورد قانونی بودن دولت تاکتیک جایگزین وزیر Koumoutsakos قاطعانه رد کرده است که این عملیات شد. "یونان شده است مطابق و ادامه خواهد داد به انجام این کار با تعهدات خود تحت قوانین بین المللی از جمله مطالب مرتبط با معاهدات حقوق بشر به آن است که یک حزب و همچنین آگاهی از تعهدات خود تحت این مرزها مهاجرت و پناهندگی اتحادیه اروپا, چارچوب قانونی, عنوان مندرج در معاهدات اتحادیه اروپا."

یورگن بست, استاد, قانون اروپا در دانشگاه گیسن در آلمان خواستار چنین مقاومت مواجه استراتژی نقض آشکار قانون "این می رود در برابر همه چیز اروپایی قانون تصریح می کند." این pushbacks به عنوان شرح داده شده توسط پناهندگان شکستن تمام قوانین رسمی بازگشت, بخشنامه لیف درخت می گوید: با اشاره به روش منظم که پناهندگی درخواست مستلزم از جمله مصاحبه های شخصی و حق فرد برای اقامت در یونان تا زمانی که تصمیم گیری ساخته شده است. مقصد کشور, بست ادامه نیز باید آگاهانه و ممکن است حق امتناع از رد پناهندگی پناهجویان از کشورهای ثالث.

هیچ یک از مردان جوان DW ملاقات گفت که آنها تا به حال شده است به اطلاع جلوتر از زمان است که آنها را مجبور به ترک یونان; نه آنها به این تصور که آنها تا به حال بوده است و اطلاع از حقوق قانونی خود. به جای تجربه بازگو توسط Bakhtyar, Jouma رشید و دیگران مصاحبه نشان می دهد که قوی pushbacks در سراسر مرز یونان و ترکیه تبدیل شده اند به طور فزاینده ای رایج الگوی.

از جان گذشته برای رسیدن به اروپا

رشید در حال حاضر زندگی می کند در یک تنگ استانبول تخت با 10 جوان دیگر افغان ها. به عنوان یک مستند نشده مهاجران در ترکیه, او با تهدید اخراج و بازگشت به افغانستان است. با توجه به آمار رسمی 302,278 افغان دستگیر شده اند توسط نیروهای امنیتی در ترکیه در دو سال گذشته است. پس از سال 2018 آن تبدیل شده است بسیار دشوار است برای افغانها به ثبت نام برای پناهندگی در ترکیه است.

احاطه شده توسط آنچه که به نظر می رسد به پایان می رسد مرده برای او در ترکیه رشید است که به شدت در جستجوی یک راه برای یک بار دیگر رسیدن به اروپا است. "من نمی دانم آنچه که من انجام خواهد داد در اینجا. ما گناه نیست. البته من می خواهم برای عبور از مرز دوباره," او می گوید. "من باید."

فانوس دریایی, گزارش یک رسانه غیر انتفاعی است که اجرا می شود تحقیقی اتاق های خبر مستقل تأیید جمعی Bellingcat و هلندی انتشار اخبار Trouw کمک کرده به گزارش این قطعه.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن