COVID-19 مکان بار اضافی بر روی زنان آفریقایی

Coronavirus همه گیر است و در معرض و تشدید نابرابری جنسیتی در آفریقا است. بسیاری از زنان را مجبور به کار سخت تر

توسط NEWSCENTERALS در 24 خرداد 1399

Coronavirus همه گیر است و در معرض و تشدید نابرابری جنسیتی در آفریقا است. بسیاری از زنان را مجبور به کار سخت تر از قبل در حالی که درآمد حتی کمتر از آنها به طور معمول خواهد بود.

این واقعیت است که کل جوامع هنوز هم می تواند تابع با وجود این بیماری همه گیر کوروناویروس است که احتمالا به دلیل تلاش های زنان است. آنها اغلب در مراقبت از بیمار و بستگان و مراقبت از کودکان و سالمندان به طور داوطلبانه.

زیمبابوه جامعه شناس مارتا Mutisi معتقد است که این درست است به خصوص در جوامع آفریقایی. "زنان همیشه نقش مراقبين," Mutisi گفت: DW. "اما بدتر شده است به خصوص برای کسانی که تا به حال به مراقبت از بیمار و همچنین برای کسانی که به خانه مدرسه کودکان خود را."

Mutisi می گوید اضافی کارهای خانه را افزایش داده اند و بدون موازی افزایش منابع درآمد. Coronavirus مکان خواسته های بیشتری در بسیاری از زنان — و در همان زمان تهدید به خنثی کردن تلاش های مداوم برای برابری.

Mutisi یکی از موسسان زنان صلح و امنیت (WPS) برنامه در دانشگاه کلمبیا در نیویورک است. هدف آن است که برای اتصال به سازمان زنان در بسیاری از کشورهای جنوب صحرای آفریقا به عنوان امکان پذیر است و ایجاد سیستم عامل که در آن زنان می توانند به اشتراک گذاشتن نگرانی های خود را با نهادهای دولتی و رسانه ها.

"ما می خواهیم به زنان صدای خود را تقویت و تحکیم مشارکت در تصمیمات دولت" Mutisi می گوید."این امر به ویژه مهم در شرایط بحران مانند یکی از ما در حال حاضر تجربه."

ادامه مطلب: ادیان برای صلح: زنان فشار برای جنسیت equailty

'زنانه شدن فقر'

بیش از دو سال گذشته Mutisi انجام داده وب سایت سمینار برای زنان در ده کشور از جمله سودان و لسوتو. به گفته این فعال حقوق زنان هدف شامل زنان بیشتر در مدیریت بحران تبدیل شده است و حتی ضروری تر به دلیل بیماری همه گیر کوروناویروس.

"COVID-19 تشدید بسیاری از خطرات و مشکلات که زنان در حال حاضر در معرض قبل از اینکه برای مثال مشکل خشونت خانگی یا مشکل فقر" Mutisi می گوید. "اجازه بدهید من در کشور زیمبابوه به عنوان مثال. وضعیت اقتصادی بسیاری از زنان شده است قابل ملاحظه ای تشدید این بیماری همه گیر کوروناویروس."

South African police speak with a homeless woman during the coronavirus lockdown (AFP/M. Spatari)

زنان در فقر زندگی می کنند را نیز دارد و یکی از بیماری همه گیر کوروناویروس با داشتن جایی برای رفتن

حتی قبل از coronavirus بحران جنوب کشور آفریقایی در حال حاضر شده است با تلاش عمده مشکلات اقتصادی. همه گیر شده و مشکلات اقتصادی مواجه زنان حتی بیشتر آشکار است.

"ما روشن زنانه شدن فقر" Mutisi توضیح می دهد. "در حال حاضر هزاران نفر از خريداران زنان نشستن در خانه های خود را با هیچ چیز و هیچ منبع درآمد. بسیاری از چپ شده اند کاملا بی بضاعت چرا که دولت مستندات."

در پایان ماه مارس رئیس جمهور زیمبابوه Emmerson Mnangagwa به طور نامحدود تمدید سراسر کشور مستند.

رسمی بازار نیز تا حد زیادی بسته به ترس از بسیاری از زنان Mutisi شکایت. همانطور که در بسیاری دیگر از کشورهای آفریقایی در زیمباوه هستند به طور نامتناسبی تحت تاثیر فقر است. بسیاری رفته اند از حالت "حاد فقر" به حالت "فقر مطلق" به عنوان یک نتیجه از تاثیر coronavirus.

کمتر درآمد بیشتر خطرات

این وضعیت مشابه در غرب کشور آفریقایی گینه بیسائو است که به دام افتاده در یک سیاسی و بحران اقتصادی سال که کروناویروس در حال حاضر تشدید.

"ما زنان رنج می برند به ویژه از عواقب ناشی از این بیماری همه گیر" می گوید آدما Djalo رئيس جمهور از انجمن از لحاظ اقتصادی فعال زنان (AMAE) در گینه بیسائو.

"بخش بزرگی از این مسئولیت از جمله اقتصادی مسئولیت استوار بر روی شانه های ما," Djalo گفت: DW. "بسیاری از ما مغازه های کوچک و خرس مسئولیت برای تغذیه کل خانواده. ما زود از خواب بلند در شش صبح به خانه می آیند در شب بدون یک درصد به دلیل زندگی اقتصادی عملا به وقفه."

رئیس جمهور Umaro Sissoco Embalo تمدید ملی اورژانس تا 25 ژوئن — و با آن چالش هایی که بسیاری از زنان روبرو هستند.

این مستند نیز به شمار خطرات دیگر برای زنان در سراسر آفریقا. حکومت باید منجر به افزایش موارد خشونت خانگی می گوید Mutisi: "ما می بینیم بسیاری خشونت مبتنی بر جنسیت نه تنها بر زنان بلکه با هدف قرار دادن دختران جوان است. بسیاری از مطالعات ما نشان داده است که عاملان خشونت مبتنی بر تمایل به افرادی که در حال نزدیک شدن به قربانی است. مردم محصور در همان محل نداشتن فرصت برای حرکت در خارج از خانه وجود دارد مقدار زیادی از قرار گرفتن در معرض."

 People receive food provided by charity groups in Pretoria, South Africa (Imago/ Yeshiel)

زنان هنوز هم resposible برای بسیاری از وظایف داخلی مانند جمع آوری مواد غذایی در این بیماری همه گیر

ادامه مطلب: سیرالئون: آموزش سوء استفاده شوهران

یک گام به عقب برای برابری حرکات

در سال های اخیر زنان از گینه بیسائو را ساخته اند تلاش زیادی برای اعمال نفوذ بیشتر در تصمیم گیری های سیاسی. اما این کار قطع شده است با این بیماری همه گیر.

"من از ترس است که ما زنان هستند که مجموعه را در تلاش های ما برای دفاع از منافع ما به عنوان مثال در سیاسی و اقتصادی در سطح می گوید:" Djalo. "ما مبارزه برای برابری مشکل تر ساخته شده است با این بیماری همه گیر."

گینه بیسائو بیش از بیست گروه های مختلف قومی کاملا متفاوت با فرهنگ ها و سنت. بسیاری از جوامع مذهبی مانند جامعه مسلمان که Djalo خودش عضو هستند تحت سلطه مردان است که هنوز منسوخ شده نظرات خود در مورد نقش زنان در سیاست و در زندگی حرفه ای. وقت و زمان دوباره زنان هستند گفت: آنها باید در خانه بماند, حجاب, خود, و برداشت از زندگی عمومی است. این ارتجاعی انداز به نظر می رسد به دست آوردن شتاب به خصوص در طول coronavirus بیماری همه گیر.

اما Mutisi بیشتر خوش بینانه است. او اذعان دارد که این بیماری همه گیر است که یک چالش واقعی برای جنبش زنان و توانایی خود را به بسیج محدود بوده است. اما او توضیح می دهد: "ما همچنین نگاه کنید به واکنش است که به امید. ما زنان بالا بردن صدای خود را هنگامی که وجود دارد این است که خشونت علیه زنان و یا دختران زیر سن قانونی." به تازگی حتی یک تظاهرات در سودان جنوبی در طول مستند. معترضان ماسک عینک ،

برای جنبش زنان این بیماری همه گیر به شمار یک چالش بزرگ است. اما آنها نمی خواهد داد تا به راحتی. "آنها را به مبارزه ادامه خواهد داد به طوری که صدای آنها شنیده می گوید:" Mutisi.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب