Ertugrul: "مسلمان بازی تاج و تخت مدتها پاکستان بینندگان

یک درام تبدیل شده است تمام خشم میلیون ها نفر چسب به صفحه نمایش در میان همه گیر. نمایش گسترده انتقاد نه تنها آن

توسط NEWSCENTERALS در 12 تیر 1399

یک درام تبدیل شده است تمام خشم میلیون ها نفر چسب به صفحه نمایش در میان همه گیر. نمایش گسترده انتقاد نه تنها آن خشونت ملی محتوا بلکه برای اشتباهات تاریخی.

Kanwal K یک معلم مدرسه در شهر راولپندی در استان پنجاب پاکستان. Kanwal تلاش می کند به اختصاص زمان به عنوان آنجا که ممکن است به سه فرزند او را به عنوان او با این نسخهها کار در سراسر ساعت به پایان می رسد دیدار. او 14 ساله, پسر علی, به تازگی خریداری یک اسباب بازی جدید شمشیر و گذشت پیر با تفنگ اسباب بازی به او مشتاق برادر کوچک. در ضمن نادیا خود را 10 ساله و خواهر او می گوید نه در همه علاقه مند به بازی های خشونت آمیز اما که به دنبال برادران خود بازی با اسلحه اسباب بازی این باعث می شود او احساس "افتخار" از آنجا که "تفنگ اسباب بازی کت و شلوار پسران است."

ادامه مطلب: هر آنچه که اتفاق افتاده به پاکستان صنعت فيلم?

Kanwal گفت که او را درک نمی کند چرا پسران عشق را به بازی با اسباب بازی سلاح های, اما او متوجه شده است که به طور کلی "کودکان کاملا تماشای فیلم اکشن." اخیرا ترکیه, تاریخی, درام "Ertugrul" است که آخرین مورد علاقه در میان پاکستان و جوانان است.

"این نشان می دهد نه مبتذل و تمام اعضای خانواده می توانید لذت بردن از تماشای آن" Kanwal گفت approvingly و اضافه کرد که او فکر می کند که نشان می دهد همچنین افزایش آگاهی در میان کودکان در مورد تاریخ خود را.

لقب "مسلمان Game of Thrones," Dirilis: Ertugrul, یا "قیامت: Ertugrul" به دست آورده یک توده زیر فن در پاکستان است که در آن در حال حاضر یک نام خانگی.

ستایش نخست وزیر پاکستان عمران خان که خود را همکار پاکستانی به تماشای سری Kanwal مسلم است Ertugral باید از لحاظ تاریخی دقیق و مفید برای کودکان است.

ادامه مطلب: ورنا: پاکستان تجاوز به عنف فیلم هل مرزهای اجتماعی

جایگزین برای هالیوود و Bolllywood?

فقط در عرض دو ماه بیش از 58 میلیون نفر بازدید این اولین قسمت از Ertugrul جریان در تلویزیون پاکستان همکاری (PTV) کانال یوتیوب. این سریال تا به حال بیش از 250 میلیون بازدید تا به امروز است.

این درام حماسی روایت زندگی شخصیت Ertugrul بیگ پدر بنیانگذار امپراتوری عثمانی Osman Bey. مجموعه در قرن 13th, فصل اول, ویژه, یک کمپین علیه صلیبیون در آناتولی فصل دوم ویژگی های یک نبرد در برابر مغولان و فصل سوم جنگ با مسیحی بیزانس.

پخش در ترکیه دولت-اجرای شبکه TRT 1, فیلمهای سری ویژگی های عجیب و غریب, مکان, glamourous و شخصیت کاریزماتیک از این منطقه به عنوان به خوبی به عنوان مسحور تکنولوژی بالا و جلوه های ویژه. قابل توجه نزدیک وتر به خانه Ertugrul تبدیل به جذاب جایگزین برای هر دو هالیوود و بالیوود در پاکستان است.

اما سری مگا ضربه است و بدون آن انتقادات. نه تنها مورد سوال خود از صحت و دقت درام نیز متهم به ترویج بنیادگرایی اسلامی و ناسیونالیسم با سری موضوعات کلیدی مربوط به رئیس جمهور رجب طیب اردوغان پوپولیستی تجدید نظر شود.

بیشتر بخوانید: ترکیه ایاصوفیه تبدیل به یک میدان نبرد سیاسی

مستقر در لندن پاکستان روزنامه نگار و فیلمساز مظهر زیدی می گوید Ertugrul بخشی از یک تلاش جهانی برای از نو خلق کردن "بازنگری" روایت و جلال جنبه از تاریخ رفع نیازهای فعلی پوپولیست رژیم در سراسر جهان است."

"این جدید نیست در همه است که احزاب سیاسی و رژیم از همه سایه ها و گرایش ایدئولوژیک انجام داده اند که در گذشته است. این مشکل در حال حاضر این است که آن در حال انجام است به عمد حذف هر گونه دیگر جایگزین نمایش تاریخچه. این فضا برای هر صدای دیگر است که تجاوز و چنین مردمی تولیدات می شود و مجبور هستند در توده" زیدی گفت.

با این وجود دولت پاکستان است ستایش سری.

ساکنان لاهور حتی بنا دو مجسمه در شهر شمال شرقی به پرداخت ادای احترام به قرون وسطی ترکی رهبر. آن را تبدیل به یک جاذبه توریستی محبوب برای هر دو مردم محلی و طرفداران.

خان طرفداران استفاده از فیلم

در تلاش برای ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش ها در میان جوانان پاکستانی خان تا به حال صادر شده و دستورالعمل های ویژه ای برای این شبکه دولتی به هوا سری.

"در اینجا ما رفتن به هالیوود و سپس بالیوود و بازگشت دوباره – سوم-دست فرهنگ ترویج می شود به این ترتیب" خان اعلام کرد و با اشاره به نفوذ خارجی در پاکستان است.

سپتامبر گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خان پیشنهاد ایده راه اندازی یک کانال تلویزیونی برای مقابله با برداشت نادرست از اسلام به عنوان اسلام هراسی در دنیای غرب در یک نشست سه جانبه با ترکیه و سابق نخست وزیر مالزی Mahathir Mohamad.

ادامه مطلب: نظر: شهید بن لادن' و خان 'لغزش زبان'

پس از جلسه خان توییتی, "سوء تفاهم است که مردم را هم در برابر مسلمانان باید اصلاح شود; مسائل مربوط به توهین به مقدسات باید به درستی contextualised; فیلم تولید می شود در مورد ديگران به آموزش مردم خود ما و جهان; مسلمانان باید با توجه به اختصاصی حضور رسانه ها."

ادامه مطلب: فیلم بالیوود در قاعدگی بهداشت 'PadMan' در پاکستان ممنوع

Iffat عمر یک بازیگر محبوب گفت: DW که توسط پخش Ertugrul, PTV در حال کار در پشت سر هم با دولت در دستور کار است. "همان چیزی که اتفاق افتاده در طول ژنرال ضیا الحق دوره [در 1980s]. یک بار دیگر ما در حال تدریس یک نسخه تحریف شده از تاریخ اسلام. عمران خان فکر می کند خود را به عنوان یک شخصیت قهرمان از تاریخ اسلام. او دچار شدید خود فریبی و معتقد است او می تواند حل و فصل همه مسائل جهان اسلام با شخصیت کاریزماتیک." عمر گفت که دولت پاکستان به جای "باید تمرکز بر روی فیلم و درام است که ترویج صلح و همزیستی" و اضافه کرد: "ما رنج زیادی از نفرت است."

سری شستشوی مغزی کودکان

در حالی که برخی از نظر درام به عنوان یک بی ضرر, سرگرم کننده, راه فرار از پاکستان فعلی واقعیت کارشناسان سلامت روان هشدار می دهند thatErtugrul می تواند به ماندگاری اثرات روانی در کودکان است.

نانسی Hartevelt Kobrin یک روانکاو و متخصص در ادبیات اسلامی گفت: DW که فیلم هایی مانند Ertugrul عادی خشونت و شوونیستی رفتار. او می گوید: کودکان در معرض تبدیل شدن به دام افتاده در توهمات خشونت از خشونت فیلم قرار گرفتن در معرض و تمایل به تقلید از جمله شخصیت در بازی های خود را. او افزود که Ertugrul تم های افتخار و شرم نیز می تواند اثبات مضر به کودک تندرستی است.

"شرم از بین می برد و روح یک کودک در اوایل. اغلب مانند یک درام است گفت: به 'brainwash,' اما آن را بسیار بدتر از آن است که آن را به عنوان مشتعل اشتراکی مشترک خشونت فانتزی" Kobrin هشدار داد. "یک کودک هنوز یاد نگرفته است که جدا از واقعیت و نه قرار دادن کلمات به ترور. مانند یک درام تحریک به خشونت در زمان واقعی در برابر 'دیگر' – آنها غیر مسلمانان یا کسانی که به 'رادیکال' به اندازه کافی."

فیلمساز زیدی یادآوری می کند که یک سری مثل Ertugral می تواند یک تاثیر ماندگار در نسل های آینده است. "در پاکستان یک نسل کامل رشد در سال 1980 مصرف مشابه مداحی از تصور اسلامی تولید شده توسط شبکه دولتی. که نسل هیچ حس تاریخ است و هنوز هم در از دست دادن."

ادامه مطلب: فیلم, بازیگران, گرفتار در هند و پاکستان تنش



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب