گینه خواننده Mory Kante می میرد و در 70

این Yeke Yeke خواننده آورده است که موسیقی غرب آفریقا به جهان در سال 1980 درگذشت او در بومی گینه نو. پسرش گفت:

توسط NEWSCENTERALS در 2 خرداد 1399

این Yeke Yeke خواننده آورده است که موسیقی غرب آفریقا به جهان در سال 1980 درگذشت او در بومی گینه نو. پسرش گفت: coronavirus محدودیت های مسافرتی مانع او را از سفر به فرانسه برای بهداشت و درمان.

گینه خواننده Mory Kante که کمک به گسترش موسیقی آفریقایی به جهان در سال 1980 درگذشت و روز جمعه در سن 70 سالگی اش اعلام کرده است.

Kante بهترین و شناخته شده برای رقص آهنگ Yeke Yeke بود که یک ضربه بزرگ در سراسر قاره آفریقا قبل از تبدیل شدن به شماره 1 در چندین کشور اروپایی از جمله فرانسه و آلمان در سال 1988. این اولین آفریقایی تنها به فروش بیش از یک میلیون نسخه.

"او رنج می برد از بیماری های مزمن و اغلب سفر به فرانسه برای درمان, اما که بود دیگر ممکن است با coronavirus" پسر خود را Balla Kante گفت: AFP news agency. گینه دیده است بیش از 3000 تایید موارد coronavirus و 18 نفر کشته شده اند.

"ما شاهد وضعیت خود را بدتر به سرعت در حال, اما من هنوز هم شگفت زده کرد چرا که او بوده است بسیار بدتر از دوران قبل از," او اضافه شده است. هیچ پیشنهاد که coronavirus او علت مستقیم مرگ است.

Mory Kante performs during the 46th session of the International Carthage festival at the Roman theatre in Carthage, near Tunis

Mory Kante انجام می دهد در طول سال 2010 بین المللی جشنواره کارتاژ در تونس

Kante بود با نام مستعار "الکترونیکی griot." یک griot یک نام سنتی غرب آفریقا نوازندگان و قصه گوهای.

او یاد می شود به عنوان یک عضو موسس "آفریقا" موج و الهام بخش بسیاری دیگر از نوازندگان آفریقایی برای به اشتراک گذاشتن موسیقی خود را با مخاطبان بین المللی است.

اد/rt (AFP dpa)

هر شب در سال 1830 UTC, DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب