چگونه سریلانکا با موفقیت محدود coronavirus همه گیر

این جزیره در کشور بالا تست رای همراه با آن تاسیس بهداشت و درمان و سیستم های نظارت نگه داشته است COVID-19 مرگ و

توسط NEWSCENTERALS در 29 اردیبهشت 1399

این جزیره در کشور بالا تست رای همراه با آن تاسیس بهداشت و درمان و سیستم های نظارت نگه داشته است COVID-19 مرگ و میر در خلیج. با این حال به نظر می رسد این کشور مسلمان هستند به همان اندازه به دلیل بیم و مزایای.

سریلانکا reimposed 24 ساعت منع رفت و آمد در روز شنبه در یک حرکت ظاهری برای محدود کردن جنبش مردم در طول تعطیلات آخر هفته حتی اگر دولت آغاز شده است کاهش در دو ماه مستند.

حکومت نظامی آرام در صبح روز دوشنبه با مقامات بهداشت گفت: SARS-CoV-2 تحت کنترل در اقیانوس هند کشور جزیره. شرکت های خصوصی و ادارات دولتی در حال حاضر بازگشایی در هفته گذشته.

با جمعیت حدود 21.5 میلیون نفر از مردم سریلانکا تنها 960 موارد تایید شده از رمان coronavirus با نه مرگ. سریلانکا داستان موفقیت می تواند تا حدی نسبت به آن نسبتا بالا coronavirus تست سرعت. به عنوان از آوریل 30 کشور انجام 930 آزمون در هر 1 میلیون نفر در مقایسه با دیگر کشورهای آسیای جنوبی مانند بنگلادش (393), هند (602) و پاکستان (703).

با توجه به سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سریلانکا نیز دیده می شود موارد خفیف تر از COVID-19 دلیل به اوایل مستند.

"بیش از 50 درصد از COVID-19 موارد در سریلانکا از افراد بین سنین 20-60. این نسبتا جوانتر از افرادی هستند که کمتر در معرض شدید, ارائه, از این بیماری است. یک دلیل که چرا بسیاری از موارد خفیف ممکن است که این مستند در سریلانکا آغاز شده و خیلی زود" راضیه Pendse این که نماینده سریلانکا گفت: DW.

اشتراک, به, تاج, جمع و جور — DW خبرنامه ردیابی coronavirus در آسیا

درسهایی از سریلانکا

کارشناسان بهداشت از سراسر جهان شده اند با استفاده از روپیه لانکا سیستم بهداشت و درمان به عنوان یک مطالعه موردی از 1980s.

در سال 1985 بنیاد راکفلر گزارش سلامت خوب در کم هزینه, شناسایی سریلانکا به عنوان یکی از کشورهایی که با موفقیت امن خوب بهداشت و درمان در هزینه کم است. این کشور دارای یک میراث از اوایل دهه سرمایه گذاری در نظام سلامت و کم هزینه های کلی. اکثر سریلانکا زندگی می کنند در عرض 3 کیلومتر (1.9 کیلومتر) از یک مرکز بهداشت و از سال 2000 شده است وجود دارد به طور متوسط سه بیمارستان تخت به ازای هر 1000 نفر (در مقایسه با متوسط دو تخت به ازای هر 1000 نفر در کشورهای با درآمد متوسط).

با توجه به گزارش خوب جغرافیایی دسترسی همراه با فقدان موانع مالی به امکانات عمومی تولید نسبتا عادلانه نظام سلامت در سریلانکا.

ادامه مطلب: Coronavirus: کشورهای تقلا برای بازیابی گردشگران رشته در آسیا

ایجاد سیستم نظارت

داشتن یاد گرفتیم از آن تجارب گذشته را با متعدد واگیر و غیر واگیر, بیماری ها, سریلانکا همچنین سرمایه گذاری در آن نظارت بر بهداشت عمومی سیستم است که ثابت کرده است در مفید آمده است در طول زمان بیماری همه گیر کوروناویروس.

سریلانکا از نزدیک تحت نظارت این بیماری همه گیر جنبش حق پس از مورد اول به نظر می رسد در کشور ردیابی هر گونه بالقوه COVID-19 مظنون است. "اولین مورد در سری لانکا در آخرین هفته از ماه ژانویه و پس از آن وجود دارد موارد تا حدود اواسط ماه مارس. در این فاصله دولت تضمین نظارت بر بهداشت عمومی فعال شد برای پیدا کردن هر گونه موارد با بیماری های تنفسی. هنگامی که این موارد شناسایی شدند ما به انجام مورد نیاز تشخیص به طوری که ما قادر به رد کردن هر گونه مشکوک COVID-19 موارد" توضیح داد Pendse از چه کسی است.

سریلانکا در حال حاضر توسعه یافته سیستم های نظارت مبتنی بر منبع باز DHIS2 پلت فرم در اوایل سال 2020 است. سیستم پس از تبدیل به پایه و اساس در سراسر جهان استقرار DHIS2 COVID-19 پاسخ بسته از طریق سيستمهای اطلاعات سلامت برنامه (HISP) برای پاسخ به شیوع بیماری است.

این کشور نیز منتشر شد, موبایل-برنامه COVID Shield برای کمک به مردم پیگیری سلامت خود و ارائه پشتیبانی در طول self-جداسازی و قرنطینه. این برنامه در حال حاضر در حال مستقر در چند کشور دیگر از جمله مالدیو.

علاوه بر این دولت سریلانکا نیز بسته به کلینیک های بهداشت عمومی و به جای آن شروع به ارائه معمول چک های بهداشتی و دارو به طور مستقیم به خانه از بیماران. یک خط ایجاد شد اجازه می دهد تا غیر COVID بیماران به دنبال مشاوره از کارکنان بهداشتی درمانی.

جمعیتی ماده

Oommen C. Kurian رئیس بهداشت ابتکار در Observer Research Foundation (ORF), یک هندی اتاق فکر گفت: ملت کوچک از سریلانکا را نمی توان به طور مستقیم نسبت به آن بزرگتر و بیشتر جمعیت همسایه هند است.

"یک مقایسه مستقیم بین هند و سریلانکا دشوار است. سریلانکا یک کشور بسیار کوچک است. مدیریت است که جمعیت آسان تر است نسبت به هند" توضیح Kurian. "سریلانکا خوش شانس بود که در مقایسه با هند به عنوان آن coronavirus موارد خوشه. حدود 40 درصد از سریلانکا نفر از نیروی دریایی تسهیلات. این اجازه سریلانکا به یک رویکرد هدفمند برای مقابله با ویروس" او اضافه شده است.

با این حال دولت هند جنوبی کرالا تا به حال یک روش مشابه به این بیماری همه گیر کوروناویروس به عنوان سریلانکا. کرالا اجرا یک مستند بسیار قبل از بقیه کشور است. دولت که در حال حاضر در برخورد با قبلی شیوع بیماری دیگری به طور موثر ترسیم مردم با علائم تنفسی شبیه به کسانی که در COVID-19 و جدا شده از بيماران آلوده.

مسلمانان به عنوان سپر بلا?

با وجود موفقیت آن در برخورد با COVID-19 گیر سریلانکا را از دست داده و وقوع است و بدون آن انتقاد. عضوی از این کشور اقلیت مسلمان را به اتهام تبدیل ننگ به عنوان حامل ویروس. نه افرادی که درگذشت COVID-19 در سریلانکا چهار آمد از جوامع مسلمان.

مذهبی تنش در کشور در حال افزایش بوده است پس ماه گذشته سالگرد 2019 عید پاک بمب گذاری. در آوریل 11, دولت سریلانکا بیشتر تشدید مذهبی بخش که آن را اصلاح دستورالعمل آن برای دفع COVID-19 اجساد – ساخت هولوکاست الزامی است. چندین مسلمانان تقبیح حرکت کرد و گفت که هولوکاست بود خود را در برابر راست مذهبی به دفن مرده است.

مقامات سریلانکا پس از آن دستگیر بازنشسته دولت رسمی Ramzy Razeek پس از او با انتقاد از هولوکاست یک مسلمان COVID-19 قربانی و هشدار داد در برابر افزایش تبلیغات نفرت علیه مسلمانان در رسانه های اجتماعی.

با توجه به دستورالعمل از این که بدن مرده از COVID-19 قربانیان می تواند سوزانده یا دفن شده است.

ادامه مطلب: سریلانکا کاتولیک ها و مسلمانان عمیقا تقسیم حملات تروریستی

چالش با کارگران مهاجر

سریلانکا نیز خطر ممکن است موج جدیدی از ویروس وارداتی از موارد. این کشور دارای بیش از یک میلیون کارگران مهاجر در خارج از کشور از آنها حدود 60000 می خواهید به بازگشت به خانه با توجه به بین المللی کار سازمان است.

اما یکی از شرایط برای بازگرداندن شهروندان به سریلانکا است که بر اساس در دسترس بودن امکانات قرنطینه توضیح داد Pendse.

"هجوم مردم است که توانسته با توجه به محل اقامت در دسترس موجود امکانات قرنطینه. شده است وجود دارد افزایش در ظرفیت برای قرنطینه از زمانی که این بیماری همه گیر برای اولین بار آغاز شد," او گفت:.

ادامه مطلب: سریلانکا یکشنبه عید پاک به یاد قربانیان بمب گذاری



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب