هند و پاکستان یدک کش-از-جنگ خدشه دار روند صلح افغانستان

در حالی که کابل حملۀ طالبان در هفته گذشته در بیمارستان, حمله, واشنگتن را متهم به "دولت اسلامی" (). در حال حاضر

توسط NEWSCENTERALS در 29 اردیبهشت 1399

در حالی که کابل حملۀ طالبان در هفته گذشته در بیمارستان, حمله, واشنگتن را متهم به "دولت اسلامی" (). در حال حاضر برخی از بخش ها در پاکستان مدعی هستند که هند با استفاده از خط خارج شدن روند صلح افغانستان.

هند و پاکستان به مدت طولانی درگیر در افغانستان به دست آوردن نفوذ در این کشور جنگ زده کشور و تلخ رقبا به طور منظم یکدیگر را متهم به حمایت از گروه های شبه نظامی به این اثر است.

پس از ایالات متحده امریکا و طالبان در ماه فوریه امضا توافق نقطه عطفی در دوحه به پایان 19 سال جنگ افغانستان, اسلام آباد امیدوار بود که آینده سیاست افغانستان اجازه می دهد یک نقش بزرگتر برای گروه های که از پاکستان حمایت کرده است برای چند دهه.

ادامه مطلب: افغانستان: طالبان زندانی ارز یک گام مهم اروپا و آمریکا فرستاده

تحلیلگران دوبله طالبان و برخورد یک ضربه به دهلی نو که در مورد افزایش نفوذ در افغانستان پس از آمریکا را سرنگون کرد پاکستان مورد حمایت رژیم طالبان در سال 2001 است.

اما آمریکا و طالبان در دوحه معامله هنوز به نتایج نشان می دهد. رئیس جمهور دولت و طالبان هنوز هم نمی به یکدیگر اعتماد; در ابتدا squabbling بیش از آزادی زندانیان طالبان و پس از آن سرزنش یکدیگر در هفته گذشته حمله علیه پزشکان بدون مرز بیمارستان در کابل.

حداقل 13 نفر از جمله دو نوزاد — شد کشته در حمله داشت-e-Barchi, بیمارستان و 15 نفر دیگر زخمی شدند به گفته مقامات.

دولت افغانستان مقصر طالبان برای حمله با غنی سفارش افغانستان به سر تهاجمی عملیات علیه گروه های شبه نظامی. طالبان را رد دخالت در حمله و ما را سرزنش "دولت اسلامی" (IS) یک گروه شبه نظامی rivalling طالبان در افغانستان است.

برخی از بخش های از پاکستان استقرار ارتش گفت: کابل بیمارستان حمله شد یک هندی اقدام به خرابکاری در روند صلح افغانستان. در حال حاضر طالبان نیز گزارش با اشاره انگشتان دست در هند.

شیر محمد عباس Stanikzai, طالبان مذاکره کننده ارشد گفت: هند همواره خائن در افغانستان است.

"هند همیشه یک نقش منفی در افغانستان است. هند پشتیبانی خائن در کشور" مرضیه در مصاحبه ای گفت: با توجه به هاشم Wahdatyar مدیر سابق در آمریکا مبتنی بر سازمان های غیر دولتی موسسه از زمان امور جهان است.

افغانستان وزارت امور خارجه) به سرعت رد Taiban را ادعا می کنند.

"هند یکی از بزرگترین کشورهای کمک کننده و کمک به افغانستان در توسعه و بازسازی مناطق ما قدردانی خود را از همکاری است. انتظار ما از هند و دیگر کشورهای همسایه به بازی نقش مهمی در روند صلح افغانستان," اسدالله ولوالجي ، یک سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت:.

اشتراک, به, تاج, جمع و جور — DW خبرنامه ردیابی coronavirus در آسیا

نقش هند در افغانستان

"هند به شدت سرمایه گذاری در افغانستان است و در حال حاضر جمع کردن یک سیاست تهاجمی خود را برای محافظت از منافع وجود دارد" Sabookh سید اسلام آباد-بر اساس روزنامه نگار گفت: DW.

"هند پس از پاکستان تاکتیک حمایت از گروه طالبان در این مورد است. این باعث شد که ما برای ارسال یک پیام به دهلی نو که هند باید به دنبال مذاکرات مستقیم با طالبان" سید اضافه شده است.

اگر چه واشنگتن سرزنش کرده است برای کابل حمله گروه های شبه نظامی است که همچنین فعال در سوریه و عراق است و در عین حال به ادعای مسئولیت.

"وزیر خارجه آمریکا مایک Pompeo قاطعانه گفت که رئیس جمهور غنی به این معنا که طالبان مرتکب این حمله است. افغانستان ریاست عمومی امنیت ملی NDS) حمایت است که برای محافظت از منافع خود" گفت: سید.

در اوایل این ماه زلمای خلیل زاد, آمریکا نماینده خاص امریکا برای افغانستان در بازدید از هند و پاكستان در خواست نخست وزیر نارندرا دولت برای حمایت از دوحه معامله است.

"هند مهم نیروی در افغانستان و این امر می تواند مناسب برای آن [هند-طالبان] تعامل را به جای" خلیل زاد گفت: هندو ،

ادامه مطلب: روند صلح افغانستان: واشنگتن در حال اجرا از صبر ؟

هند تا کنون تمایلی برای تعامل با طالبان به عنوان آن را در نظر می گیرد که حکومت افغانستان از سال 1996 تا سال 2001 به پاکستان با حمایت سازمان است.

"آمریکا-طالبان معامله به طور گسترده ای در هند دیده می شود به عنوان یک پیروزی برای افغانستان و پاکستان" Sudha Ramachandran یک بنگلور بر اساس تحلیلگر در جنوب آسیا سیاسی و مسائل امنیتی گفت: DW.

"دوحه توافق معاملات یک ضربه کشنده به جامعه بین المللی تلاش های بازسازی در افغانستان است. این شکست نه تنها برای افغانستان بلکه برای هند نگرانی های امنیتی و منافع. معامله تقویت روحیه گروه های جهادی فعال در [هند-اداره] کشمیر," او اضافه شده است.

Sudha است از این نظر که هند نیاز به باز کردن کانال های ارتباطی با طالبان. "این خواهد بود نه حمایت از طالبان ایدئولوژی اما بازتابی از واقعیت های در حال ظهور در افغانستان است."

طالبان نزدیکی به پاکستان

Amar Sinha سابق هند در ایران در کابل گفت: هندو روزنامه در مصاحبه ای که دهلی نو باید به طالبان مشروعیت تا زمانی که این گروه می پیوندد داخل افغانستان شد. سینها نیز مورد ستایش قرار داد قدرت های توافق بین رئیس جمهور و رقیب خود عبدالله Abudllah.

"با وجود تمام مبارزه و جناح های رقیب افغانستان رهبری نشان داده است یک بار دیگر توانایی خود را به گرد هم می آیند زمانی که مورد نیاز است ، ما این را در سال 2009 و دوباره در سال 2014 پس از انتخابات آورده شکسته حکم. و این زمان بیش از حد آن است که دلگرم کننده برای دیدن تلاش های آقای غنی و آقای عبدالله و دیگر رهبران به اثر یک مصالحه. نباید این را نادیده می گیرند توسعه است. آن است که یک توسعه مثبت قطعا" سینها گفت.

هندی مقامات بر این باورند که یک دولت قوی در افغانستان می تواند دفع پاکستان را تهدید به افغانستان است. دهلی نو با این حال هنوز هم تمایلی به رسیدن به طالبان است.

"هند تردید از طالبان رابطه با پاکستان" Hekmatullah Azamy معاون مدیر در کابل-بر اساس Centre for Conflict and Peace studies گفت: DW.

ادامه مطلب: طالبان معامله: چگونه پاکستان 'اسلامگرا پشتیبانی' در نهایت پرداخت می شود

هندی تحلیلگران می گویند که دهلی نو به نگرانی در مورد طالبان مورد حمایت گروه های تروریستی نمی شد خطاب در مارس معامله شد.

"با وجود ایالات متحده-مذاکرات طالبان و دوحه مقابله طالبان همچنان به همکاری نزدیک با anti-هند گروه به خصوص Lashkar-e-Taiba و جیش-e-محمد. من نمی بینم بسیاری از اتاق را برای همکاری بین هند و طالبان" Azamy گفت.

هرج و مرج بیشتر به دنبال

هند نیز معتقد است که پس از خروج نیروهای آمریکا از افغانستان از آن خواهد شد از چپ به دفع کردن برای خود در کشور است.

"هند آگاه است که آن را به خود را در مبارزه با جنگ است. وقتی داخل افغانستان گفت و گو شروع می شود و هند را به حمایت از این گروه است که مشاهده آن در یک نور مثبت" استاد سخت V نفس نفس زدن رئیس مطالعات استراتژیک برنامه در بنیاد تحقیقات آبزرور گفت: DW.

ادامه مطلب: نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا آغاز خروج از افغانستان

مایکل زندگی زیبا, یک جنوب آسیا متخصص در واشنگتن مستقر در مرکز وودرو ویلسون برای پژوهشگران معتقد است که خروج قریب الوقوع نیروهای آمریکا از افغانستان می تواند بی ثبات کردن منطقه است.

"طالبان پدیدار خواهد شد قوی تر است. این امر را در هند به احتمال زیاد بیشتر از طریق پنهانی به معنی سعی کنید برای محافظت از منافع آن وجود دارد. و از آنجا که هند و پاکستان رقبای تلخ, هر چیزی که دهلی نو به دنبال انجام این کار در افغانستان دیده می شود توسط اسلام آباد به عنوان یک شبکه منفی است."

این تحلیلگر معتقد است که دهلی نو را بهترین گزینه این است که در تماس نزدیک با واشنگتن و کابل به اطمینان حاصل شود آن را نگه داشته است تا به سرعت که در آن همه چیز می رویم و برای انتقال آن های مختلف در ورودی ها و انتظارات در مورد روند صلح و آشتی.

گزارش اضافی توسط Dharvi فقط و سید فضل-e-حیدر.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن