روزنامه نگاران در معرض خطر: ژوئن 10 اکثر موارد فوری

هر ماه یکی از مطبوعات آزاد و ائتلاف توجه به موارد حل نشده از جنایت علیه روزنامه نگاران. در ماه ژوئن این لیست ش

توسط NEWSCENTERALS در 13 خرداد 1399

هر ماه یکی از مطبوعات آزاد و ائتلاف توجه به موارد حل نشده از جنایت علیه روزنامه نگاران. در ماه ژوئن این لیست شامل موارد Masrat زهرا Ibraimo Abú Mbaruco و Azimjon Askarov.

1. Abdulkhaleq عمران, اکرم al-Waleedi, حارث حمید و توفیق al-منصوری (یمن)

یمن روزنامه نگاران برگزار شد پنج سال و به مرگ محکوم کرد.

پس از مرگ صدور حکم در مه, ژوئن 9 علامت 5 سال در بازداشت به یمن روزنامه نگاران Abdulkhaleq عمران, اکرم al-Waleedi, حارث حمید و توفیق al-منصوری. انصار خدا گروه شناخته شده به عنوان حوثی ها متهم چهار با پخش اخبار نادرست "در حمایت از جنایات تجاوز عربستان و متحدان آن علیه جمهوری یمن است." وکیل خود را که در نظر دارد تا درخواست تجدید نظر اجازه داده شده محدود دادگاه دسترسی داشته باشید. بیش از 150 سازمان نامیده اند تصمیم به لغو شود.

2. Azimjon Askarov (قرقیزستان)

زندگی حکم را تایید کرد در مورد روزنامه نگار زندانی از 10 سال در بدتر شدن سلامت.

ماه گذشته در قرقیزستان دادگاه شنیده نهایی دادگاه تجدید نظر و تایید حکم در مورد روزنامه نگار برنده جایزه Azimjon Askarov. ژوئن 15, علامت 10 سال از قومی ازبک دستگیر شد اتهامات کاذب است که شامل تحریک به نفرت قومی و همدستی در قتل یک افسر پلیس است. همسرش, Khadicha Askarova نوشته است نامه ای به قرقیزستان رئیس جمهور شفاعت برای آزادی او به عنوان سلامت او رو به وخامت با دسترسی محدود به دارو.

Azimjon Askarov (Sherzod Askarov)

Azimjon Askarov

3. Ibraimo Abú Mbaruco (موزامبیک)

خبرنگار از دست رفته برای نزدیک به دو ماه.

Ibraimo Abú Mbaruco یک خبرنگار و مجری اخبار برای پالما, جامعه, رادیو پخش نشده است شنیده ام از پس مارس 7, زمانی که او در سمت چپ کار در شمال Cabo Delgado استان و ارسال پیامک یکی از همکاران گفت که او "توسط سربازان محاصره." سازمان های جامعه مدنی با ارسال نامه ای به Mozambican جمهور فیلیپ جکینتو Nyusi ابراز نگرانی درباره وخامت وضعیت حقوق بشر نمونه Mbaruco آشکار نظامی و ناپدید شدن اجباری.

4. نریمان Memedeminov (روسیه)

روزنامه نگار برای نوشتن در مورد نقض حقوق بشر در برابر بومی Crimeans.

در اواسط ماه مه در یک دادگاه تجدید نظر تایید اتهامات علیه نریمان Memedeminov یک اوکراین مستقل روزنامه نگار محکوم شده بود و در ماه اکتبر گذشته به 2.5 سال در زندان است. او در حال حاضر در خدمت 1.5 سال در بازداشت پیش از محاکمه بین بازداشت خود در روسیه کنترل کریمه و اعتقاد راسخ برای ساخت "فراخوان عمومی به تروریسم" در گزارش. دفاع از خود تیم برنامه ای برای شکایت به دادگاه حقوق بشر اروپا.

5. Nouf عبدالعزیز (عربستان سعودی)

نویسنده زندانی دو سال برای نوشتن در مورد حقوق زنان.

ژوئن 6, علامت دو سال پس از عربستان وبلاگ نویس و دانشجوی کارشناسی ارشد Nouf عبدالعزیز بازداشت شد و در میان یک موج گسترده از فعالان سکوت کار خود را مربوط به برابری جنسیتی. دادگاه در حال بررسی است و برای دادستان به حال چندین اتهام از جمله "ارتباط با سازمان های خارجی". عبدالعزیز است که در ریاض برگزار مو, زندان, یکی از 26 روزنامه نگاران زندانی در عربستان سعودی با توجه به CPJ را 2019 زندان سرشماری گره زدن آن با مصر برای سومین پیشرو زندانبان از روزنامه نگاران.

Amnesty International - Symbolbild (Getty Images/J. Thys)

6. Wawa جکسون Nfor (کامرون)

تاریخ دادگاه را برای روزنامه نگار زندانی در بازداشت پیش از محاکمه دو سال است.

روزنامه نگار واوا جکسون Nfor چهره قبل از تفهیم اتهام جدید قاضی در ژوئن 8, پس از بیش از دو سال برگزار شد و در بازداشت پیش از محاکمه در اتهام نشر secessionist اطلاعات است. حکم گناه می تواند حمل حداکثر مجازات حبس ابد. ملی ژاندارم در Nkambe شهر در کامرون است زبان انگلیسی, غرب منطقه, بازداشت Nfor بدون حکم در ماه مه سال 2018 است.

7. Arphine Helisoa (ماداگاسکار)

محاکمه تهدید به زندان و لغو روزنامه نگار حقوق.

مدیر ماداگاسکار نیویورک Valosoa (پاداش) روزنامه Arphine Helisoa چهره محاکمه به اتهام "تحریک" و "اخبار نادرست" در مورد رئیس جمهور Andry Rajoelina. هر چند او آزاد شده از آوریل 4 دستگیری یک اعتقاد می تواند تا پنج سال زندان و ممکن است ممنوعیت از حقوق اضافی از جمله رای گیری تا 10 سال. Helisoa بازداشت شد و در سال 2019 برای "افترا" برای یک گزارش ادعا استفاده نادرست از تجهیزات نظامی.

8. Masrat زهرا (هند)

پلیس بررسی آزار و اذیت و ارعاب عکاس خبری برای تصاویر ارسال شده به Facebook.

Masrat زهرا مستقل عکاس خبری در کشمیر می تواند جریمه یا تا هفت سال در زندان تحت یک قانون اجازه هند عملیات پلیس برای دستگیری متهمان برای مدت طولانی بدون رسمی شارژ. پلیس احضار او را برای بازجویی در ماه آوریل باز کردن یک بررسی از عکس های ارسال شده بر روی رسانه های اجتماعی "ستایش ضد ملی فعالیت" بدون مشخص کردن که تصاویر آن تلقی می شد "جرم علیه دولت است."

Indien: Vier Männer wegen Vergewaltigung einer Studentin hingerichtet (Getty Images/AFP/M. Sharma)

9. جمال Khashoggi (عربستان سعودی)

تماس باقی بماند برای رسیدگی به این روزنامه نگار در بالا مشخصات بی پروایی نشان دادن قتل است.

دموکرات ها در مجلس نمایندگان ایالات متحده در حال گزارش در قانون جدید به فشار مغلوب ساختن پیشی جستن دولت به راز انتشار یافته در حد کامل از عربستان سعودی نقش جمال Khashoggi مرگ است. در این زمان از واشنگتن پست مقاله نویس کشته شد در داخل استانبول کنسولگری عربستان در سال 2018 را دارد مستقل تحقیقات جنایی و آمریکا مجریه نادیده گرفته یک موظف به انتشار یک گزارش اطلاعات با توجه ژانویه 19 سال 2020 است.

10. Óscar Parra و Rutas del Conflicto تیم (کلمبیا)

دولت به دست آمده از اطلاعات شخصی ده ها تن از ملی و بین المللی روزنامه نگاران است.

خروجی رسانه ها Rutas del Conflicto است که اختصاص داده شده به مستند کلمبیا درگیری های مسلحانه و مدیر آن Óscar Parra شده اند هدف حمله نظامی مقامات امنیتی به طور گسترده و نظارت بر عملیات. اطلاعات جمع آوری شده از بیش از 130 نفر از جمله 30-به علاوه روزنامه نگاران شامل اطلاعات شخصی مانند تماس با ما حرفه ای ، خانواده و دوستان با توجه به مه 1 گزارش از کلمبیا newsweekly Semanaبا عنوان "فایل های مخفی" (لاس carpetas secretas).



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن