پرتره: آفریقایی روزنامه نگاران با افتخار DW آزادی جایزه

روزنامه نگاران از اوگاندا و زیمبابوه در میان دریافت کنندگان DW جایزه آزادی بیان قدردانی از فداکاری آنها ساخته

توسط NEWSCENTERALS در 16 اردیبهشت 1399

روزنامه نگاران از اوگاندا و زیمبابوه در میان دریافت کنندگان DW جایزه آزادی بیان قدردانی از فداکاری آنها ساخته شده در حالی که گزارش در طول coronavirus بیماری همه گیر.

دیوید Musisi Kalyankolo یک روزنامه نگار با اوگاندا Bukedde تلویزیون و سعید Gumbwanda یک خبرنگار با TellZim یک روزنامه هفتگی در زیمبابوه در میان 17 روزنامه نگاران از 14 کشور که DW به رسمیت شناخته شده برای خود را برجسته شجاعت گرفته شده در حالی که گزارش در طول coronavirus بیماری همه گیر.

آنها نمایندگی از تمام روزنامه نگاران در سراسر جهان که ناپدید شده اند یا دستگیر شده و یا تهدید چرا که آنها در گزارش های COVID-19 بیماری همه گیر.

ادامه مطلب: نظر: آیا سکوت روزنامه نگاران در طول بیماری همه گیر کوروناویروس

حمله

پلیس به شدت ضرب و شتم Kalyankolo در حالی که در خانه اش در اوایل ماه آوریل ترک او را در کما به مدت ده ساعت. مردان گفت: آنها در اجرای مقررات منع رفت و آمد. افسر پلیس مسئول شد و بعد از بازداشت به اتهام آزار روزنامه نگار.

"من احساس درد زمانی که پلیس به من رسید. او به من ضربه بر روی سر و آگاهی من از دست رفته" Kalyankolo گفت: DW.

"من تنها به دست آورد آگاهی من بعد از دو روز در Herona بیمارستان در Kisoga — این است که زمانی که من به دانستن هر چیزی است."

پزشکان بخیه Kalyankolo بدون بیهوشی زیرا او بی توجه بود و خونریزی زیادی است. با وجود این حمله او تصمیم گرفته است برای انجام کار خود را با شجاعت.

"این جایزه برای من ارزش زیادی دارد. من حمله کردم اما همچنان با کار من," او گفت:.

"من گنج من و من برای پیدا کردن کار من بسیار مهم است. همه روزنامه نگاران در خارج وجود دارد باید این حرفه را برای اعطا. اگر شما انتخاب می کنید برای انجام دقیقا همان است که. خدا به شما پاداش خواهد داد."

ادامه مطلب: دویچه وله جایزه آزادی بیان افتخارات روزنامه نگاران مورد آزار و اذیت coronavirus گزارش

آزار و اذیت روزنامه نگاران

در سال 2020 در میان coronavirus همه گیر DW تصمیم گرفت به افتخار Kalyankolo و 16 سایر روزنامه نگاران از 14 کشور جهان است.

Gumbwanda داستان متفاوت است. زیمبابوه افسر پلیس است که شناخته شده برای خود دست سنگین رویکرد او را دستگیر کردند در مارس 8 برای نقض مقررات مستند. او بازداشت شد و برای چندین ساعت با وجود تولید خود اعتبار کارت.

"این جایزه آزادی بیان سال 2020 اختصاص داده شده به تمام شجاع روزنامه نگاران در سراسر جهان رنج می برند که به دلیل سرکوب آنها در گزارش بیماری همه گیر" گفت: DW مدیر کل پیتر Limbourg.

"من در حال حاضر با یک چالش است که هر بار که من بیرون رفتن در آفتاب من احساس سرگیجه و این بدان معناست که من را مجبور به عقب نشینی از کار و استراحت در سایه به مدت حداقل 30 دقیقه قبل از من می توانم پشت دوربین" Kalyankolo گفت.

"بسیاری از مردم از من پرسید چرا من نمی دهد تا در کار است و نه ممکن است. واقعا لطمه می زند به خصوص کار کردن در آفتاب, من احساس می کنم بسیاری از درد است."

پس 2015, DW ارائه شده سالانه جایزه آزادی بیان به یک فرد و یا ابتکار عمل نشان داده است که برجسته تعهد به حقوق بشر و آزادی بیان در رسانه ها.

ادامه مطلب: آفریقا است را شست به آزادی رسانه ها در مورد پیروی از رهبر است ؟

هر روز ویراستاران ارسال یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب