کوزوو را لغو آمریکا به واسطه مذاکرات با صربستان پس از رئیس جمهور تحت تعقیب

کوزوو نخست وزیر را لغو کرده است مذاکرات با صربستان در واشنگتن پس از او رئیس جمهور بود تحت تعقیب به جرم جنایت ع

توسط NEWSCENTERALS در 5 تیر 1399

کوزوو نخست وزیر را لغو کرده است مذاکرات با صربستان در واشنگتن پس از او رئیس جمهور بود تحت تعقیب به جرم جنایت علیه بشریت. این مذاکرات قرار بود برای اولین بار گفت و گو در 19 ماه.

کوزوو نخست وزیر Avdullah هوتی لغو سفر خود به ایالات متحده در روز پنج شنبه پس از او رئيس جمهور کشور بود تحت تعقیب به جرم جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی در اوایل این هفته.

رئیس جمهور هاشم Thaci نیز مجموعه ای برای حضور در مذاکرات با صربستان مقامات در واشنگتن در روز شنبه قبل از او آموخته از کیفرخواست خود را به لاهه مستقر در دادگاه در روز چهارشنبه.

بحث مشخص شده اند اولین دیدار بین دو کشور در تقریبا دو سال است. کوزوو اعلام استقلال در سال 2008 یک حرکت است که صربستان به رسمیت شناخته نمی شود.

"به دلیل تحولات جدید من مجبور به بازگشت به پریشتینا برای مقابله با این وضعیت" هوتی در توییتر نوشت و گفت او تا به حال به ما اطلاع نماینده ریچارد Grenell از تصمیم خود.

ویژه دادستانی در لاهه در حال حاضر به دنبال شواهد و مدارک علیه رئیس جمهور Thaci و نه تن دیگر کشته شده اند که تحت تعقیب.

ادامه مطلب: هاشم Thaci گذشته جلب با کوزوو آینده

چرا Thaci شده است تحت تعقیب?

Thaci همچنین بازگشت به کشور خود در روز پنج شنبه به صورت fall-out دفاع از "فقط جنگ" از 1998-1999 به طور مستقیم و بدون پرداختن به اتهامات عنوان شده علیه.

Thaci بود رهبر آلبانیایی چریکی گروه (KLA) که درحمله علیه بلگراد که کوزوو یک استان از صربستان. متعاقب آن جنگ به سمت چپ نزدیک به 10 ، 000 مرده در منطقه است.

قبل از محاکمه به اتهام, که هنوز هم نیاز به تایید قبل از Thaci ممکن است مجبور به نظر می رسد در دادگاه متهم کردن رئیس جمهور و دیگران از بودن کلام در حداقل 100 قتل و باعث کشته شدن "صدها نفر از قربانیان شناخته شده در کوزوو, Albanian, صرب, رم و دیگر اقوام و شامل مخالفان سیاسی." اتهامات دیگر شامل ناپدید شدن اجباری و شکنجه و آزار و اذیت.

نخست وزیر هوتی قطع مذاکرات با مقامات رسمی اتحادیه اروپا در بروکسل در روز پنج شنبه به بازگشت به کوزوو است. این کشور امیدوار است برای رسیدن به عضویت در اتحادیه اروپا در چند سال آینده.

معلوم نیست که آیا این مذاکرات خواهد بود موکول و در عین حال تنش بین صربستان و کوزوو باقی می ماند بالا است.

اد/aw (AP, Reuters)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن