لهستان شوکه شده است با آزار جنسی کودکان مستند

پستانداران از لهستان است به اطلاع واتیکان در مورد موارد جدید از آزار جنسی کودکان در کشف اخیر مستند. کلیسا و دو

توسط NEWSCENTERALS در 8 خرداد 1399

پستانداران از لهستان است به اطلاع واتیکان در مورد موارد جدید از آزار جنسی کودکان در کشف اخیر مستند. کلیسا و دولت هر دو تحت فشار و زشتی آنچه اتفاق افتاده است به قربانیان.

یک کشیش مورد آزار جنسی قرار ده ها تن از پسران برای سال و سال اسقف تحت پوشش آن است. "مخفی کردن و به دنبال" یک فیلم مستند توسط مارک و Tomasz Sekielski نشان می دهد که این چیزی بود که اتفاق افتاد در 1990s در شهر کوچک Pleszew در مرکز لهستان. فیلمسازان ساخته شده و اولین فیلم خود را در مورد آزار جنسی کودکان در کلیسا دقیقا یک سال پیش و در انجام این کار شکست یکی از لهستان بزرگترین تابوهای.

در این زمان آنها بگویید داستان از برادران Jakub و Bartek Pankowiak که پدرش که نوازنده ارگ کلیسا در Pleszew در 1990s. کشیش اهل محله در زمان Arkadiusz شد دوست خوبی توسط جوانان محلی و مهمان مکرر در Pankowiaks' خانه — اما زمانی که پدر و مادر نیست و به دنبال او را نوازش نوازش و بوسه فرزندان خود را. Bartek و Jakub وحشت زده شد اما اعتماد نیست در هر سال مورد آنچه اتفاق افتاده بود برای آنها.

رویارویی با سو استفاده کننده

آن بود که تنها 20 سال بعد که آنها قادر به جمع اوری شجاعت به مسیر خود بدرفتار و نگاه او در چشم. "چه شما فکر می کنم یک کودک احساس می کند که او فرانسه را بوسید در پشت درهای بسته?" Bartek می پرسد کشیش در این فیلم است. مکالمه خود را در حال فیلم برداری با یک دوربین مخفی است. "من به یاد داشته باشید که من شما را لمس نزدیک و احساس نعوظ خود را — که شما مرا لمس بیش از حد و به من ارائه در بورس" Bartek می رود. کشیش نیست پاسخ به این اتهامات. او می گویند که او احساس "گناه در برابر خدا" است و او دعا می کند هر روز.

Bartek و Jakub همچنین بازدید از یک راهبه که می دانستند چه می گذرد در آن زمان اما هرگز سعی در محافظت از پسران است. در طول جوان مردانه سفر او به نظر می رسد اشتباه است. او تلاش می کند به توضیح در شکسته جملات که وجود دارد هیچ چیز او می تواند انجام داده اند ،

این آسان نیست برای Jakub Pankowiak عمومی با داستان خود را. در حال حاضر 35 آنچه که او در بر داشت سخت ترین گفتن بود دختر خود را. "من احساس امداد — من پرتاب کردن بار. متاسفانه من تا به حال به آن را انجام دهد علنا; هیچ راه دیگری وجود ندارد." او می گوید که "طول می کشد هیچ در این فکر است که کشیش در حال حاضر ممکن است در نهایت در پشت میله های زندان است." کل لهستان آموخته از گناه; Jakub احساس می کند که "مجازات کافی است."

ادامه مطلب: لهستان کلیسای کاتولیک اذعان روحانیت مورد آزار جنسی صدها نفر از کودکان


اسقف تحت پوشش

فیلمسازان در بر داشت ده ها تن از کشیش قربانیان در Pleszew. او در مواجهه با پدر و مادر یک قربانی در سال 2016. Arkadiusz اذعان گناهان او: "من آگاه هستم که من ناراحت پسر خود را," او گفت: به سرعت اضافه کرد که آن را "گسل از شیطان که از بین می برد که همه و همه مقدس در مردم است." او همچنین می گوید: اسقف می دانستم که همه چیز در مورد آن. گفتگو ثبت شد.

هنگامی که اسقف ادوارد Janiak در مورد جلسه او معلق پدر Arkadiusz بلافاصله. "مشکلات سلامتی" شد دلیل رسمی. وجود دارد هیچ بررسی توسط دادگاه کلیسایی. چهار سال بعد پس از فیلم برتر "مخفی کردن و به دنبال" مقصر پوشش منتقل شد بر روی قربانیان. بیانیه ای توسط اسقف نشین از کالیش که شهر Pleszew متعلق گفت که قربانیان باید گزارش سوء استفاده خود را دارند; واتیکان پس از آن مطلع شده است. هیچ عذرخواهی شد آینده از اسقف ادوارد Janiak.

پس از این فیلم در مراسم افتتاحیه وجود دارد در حال رشد بوده است فشار افکار عمومی و همچنین فشار از داخل کلیسا. Episcopate به تازگی اعلام کرد که اسقف Janiak نمی خواهد هر گونه عمده ظاهر از هم اکنون در. در هماهنگی از جدید کشیش در کالیش کلیسای شنبه گذشته (23.05.20) او در جای دیگری اسقف — که گزارش های رسانه ها ادعا می کنند نیز تحت پوشش سوء استفاده برای سال. این اسقف گفت: به تازگی کشیش مقرر است که گناهان روحانیت او را ناشی از درد — اما که در شرایط خاص پاسخ مناسب به سکوت. روزنامه نگاران که می خواست به گزارش رویداد اجازه نداشتند در داخل کلیسا.

بیشتر بخوانید: مستند در کودکان سوء استفاده جنسی توسط کشیش های کاتولیک برانگیخته بحث در لهستان

Primate of Poland, archbishop Wojciech Polak celebrates the holy mass in Warsaw

پستانداران از لهستان اسقف اعظم Wojciech Polak جشن توده در ورشو.

قطب تقاضا روشن

رسما لهستانی Episcopate شود scandalized. پستانداران از لهستان, Wojciech Polak کرده در واتیکان برای بررسی. او همچنین تا یک سال پیش زمانی که Sekielski برادران' اولین فیلم منتشر شد — اما تا کنون وجود هنوز هیچ رسیدگی به موارد سوء استفاده در کلیسای لهستانی. در سال 2019 کلیسای تحت فشار به انتشار یک گزارش که گفته شده است حدود 400 گونه موارد پس از سال 1990 است. آن نیست اما نام کشیش مسئول; و نه وجود هر گونه اطلاعات در تعدادی از موارد است که قبل از هر کلیسا و یا دادگاه های مدنی.

زمان نظرسنجی ها نشان می دهد که بیش از 70 درصد از لهستانی ها از مقامات می خواهم به اقدام شدیدتر علیه کشیش پدوفیلیا. تقاضا برای یک تحقیق جامع نیز شنیده می شود بیشتر و بیشتر اغلب در مذهبی کاتولیک محافل بیش از حد.

Screenshot Youtube Polen Dokumentarfilm von Tomasz Sekielski (youtube.com/SEKIELSKI)

یک تصویر از Tomasz Sekielski را 2019, مستند, Tell No One

بررسی پدوفیل

بحث داغ در مورد Sekielski برادران مستند که در حال حاضر دیده شده است تقریبا 6.5 میلیون نفر در یوتیوب را مجبور به مقامات برای پاسخ. ملی و دادستانی اعلام کرد که رسیدگی به Pleszew پدر Arkadiusz افتتاح شد در پاییز سال 2019 و در حال انجام است. حکم PiS حزب می خواهد به راه اندازی یک کمیته تحقیق. این امر به طور خاص بررسی آزار جنسی کودکان در کلیسای اما در تمام بخش های جامعه است.

لهستانی مجلس رد تقاضا توسط یک گروه از جناح چپ نمایندگان برای ایجاد یک کمیته جداگانه. این نمایندگان در حال حاضر نگران است که سوء استفاده توسط کشیش را تنها خطاب به عنوان یک طرف مسئله است. آنها ادعا می کنند که در کاتولیک لهستان, نمایندگان کلیسا لذت بردن از حفاظت ویژه توسط دولت است. یک مثال از این: نه یک کشیش نام به نظر می رسد در سال 2018 دولت ثبت نام از پدوفیل. این است که ظاهرا به دلیل اقدامات آنها نه در میان بدترین موارد آزار جنسی کودکان در لهستان.

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب