کشیشان پروتستان ترس اخراج از ترکیه

تنش در حال رشد بین دولت ترکیه و این کشور با جامعه مسیحی است. آزادی مذهبی است در معرض خطر به عنوان Subasigüller

توسط NEWSCENTERALS در 7 تیر 1399

تنش در حال رشد بین دولت ترکیه و این کشور با جامعه مسیحی است. آزادی مذهبی است در معرض خطر به عنوان Subasigüller مورد نشان می دهد.

برای ده سال گذشته, شادی, آنا کلاغ Subasigüller تا به حال لذت یک زندگی شاد در ترکیه است. شهروند ایالات متحده ازدواج کرده بود و یک مرد ترکی و شروع یک خانواده. اما پس از آن یک روز ترکیه مهاجرت گروه با کمال تعجب حاضر به تمدید او اجازه اقامت — بدون ارائه هر گونه توضیحی خاص.

"این تصمیم باعث می شود من بسیار غمگین — من عاشق ترکیه و مردم ترکیه," Subasigüller گفت: DW. "من در اینجا زندگی می کردند به مدت ده سال آنها بهترین سال زندگی من است," او می افزاید. او می گوید: او یک stay-در-خانه-مادر به شمار تهدیدی برای ترکیه در همه.

مادر سه مظنون تصمیم ترکیه برای اخراج او را با شوهرش, که با این نسخهها کار به عنوان یک کشیش پروتستان در پایتخت آنکارا. این زن و شوهر قصد دارد تصمیم به شرکت در مسابقه در دادگاه به امید آن آشکار خواهد شد دلیل واقعی چرا شادی آنا کلاغ Subasigüller در حال حاضر چهره اخراج.

یک تهدید برای امنیت ملی?

"یکی از فرزندان ما یک نوزاد که نیاز به شیر مادر تغذیه می شود" Lütfü Subasigüller گفت: DW. او می گوید سه فرزند خود را باید مادر خود را. او بی اعتقاد است که مقامات ترکیه می خواهید آنها را به ترک خانه خود و بستگان. علاوه بر Lütfü Subasigüller می افزاید: "من یک شهروند ترکیه هستند و بنابراین من سه فرزند."

او می گوید شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ترکیه خواسته به اخراج همسر خود را به دلیل آن را بداند او را یک تهدید برای امنیت ملی و نظم عمومی. او می گوید که اتهام وارد در مقابل چند تن از اعضای دیگر این کشور پروتستان جامعه و یا همسران خود را. اما او اصرار دارد: "ما کسانی هستند که دعا برای ما و کشور ما را تهدید منافع ملی است."

Pastor Andrew Brunson

این بود تنها پس از فشار عظیم در آمریکا که کشیش اندرو Brunson که تا به حال بازداشت شده در ترکیه برای تقریبا دو سال منتشر شد

بیشتر بخوانید: جنگ در سوریه همواره از جامعه مسیحی

این حادثه Brunson

پس از 2019, دولت ترکیه شده است و ساخت آن به طور فزاینده دشوار برای پروتستان خارجی یا خارجی همسران مسیحی ترکان به باقی می ماند در کشور است. اعضای این کشور پروتستان جامعه بر این باورند که دستگیری از ما کشیش اندرو Brunsonby مقامات ترکیه تا حدودی توضیح می دهد که این سرکوب. Brunson بود متهم به دست داشتن در شکست جولای 2016 کودتا علیه رئیس جمهور اردوغان. پس از آن رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن تحت فشار ترکیه به رایگان Brunson. زمانی که ترکیه حاضر به عملکرد مغلوب ساختن پیشی جستن در اعمال تعرفه های ترکی فولاد و آلومینیوم-واردات. تحریم ها را تشدید ترکیه از بحران اقتصادی است.

تیمور Topuz که رئیس جمهور استانبول کلیسای پروتستان پایه (IPKV) می گوید: کشیشان پروتستان هستند رو به رشد خصومت. "از آنجا که Brunson حادثه تمام کشیشان پروتستان در حال درمان با سوء ظن" او مشاهده. او می گوید یک الگو وجود دارد از شبان و خانواده های آنها که یا داشتن پروانه اقامت لغو یا تمدید نشد. "35 شبان ترکی-پروتستان جامعه در حال تجربه مشکلات از این نوع" او اشاره می کند. از آنجا که بسیاری از اعضای خانواده مبتلا هستند و همچنین این به این معنی برخی از 100 نفر از اعضای جامعه هستند در مواجهه با مشکلات.

Topuz می گوید که او نمی تواند درک که چرا هر کسی که در نظر جامعه پروتستان خطری برای ترکیه در نظم عمومی. "پاستور کارلوس Madrigal یک اسپانیولی شده است ما را رهبر معنوی برای 19 سال — و به او اجازه اقامت مجدد در هر زمان توسط وزارت کار پس از دولت و سازمان اطلاعات (MIT) به رفتن پیش" او می گوید. در حال حاضر "از آن شده است را تمدید کرد." این یک تصمیم Topuz به سادگی را درک نمی کنند.

Topuz می گوید او نا امید است که ترکیه محدود کردن آزادی مذهبی گفتن DW که "در سال 2006 ما کلیسا به رسمیت شناخته شد به عنوان محل عبادت که با ارسال یک سیگنال قوی است که به ما امید."

Timur Topuz

رئیس کلیسای پروتستان بنیاد در استانبول تیمور Topuz


ادامه مطلب: نظر: مسیحیان خوش آمدید قربانی در ترکیه

ترکیه مخالف است اقدام

اعضای ترکیه مخالفان را آغاز کرده اند که پرداختن به این مشکل در مجلس. تومان Celik یک نماینده برای این کشور جناح چپ حزب هشدار داد که این کشور اخراج چارچوب نقض اصل آزادی مذهبی و انسجام خانواده را تهدید می کند. او درخواست کرده است یک گزارش در مورد چگونه بسیاری از کشیشان مسیحی در حال حاضر تبعید شده و به همین دلیل است.

Celik مانند بسیاری دیگر معتقد است که این نشان دهنده یک مشکل ساختاری. او می گوید که ترکیه تمایلی به رسمیت شناختن دیگر غیر مسلمان از ادیان به عنوان به همان اندازه مشروع برخوردار است. این است که چرا او می گوید: اعضای دیگر ادیان داشتن حقوق اولیه خود را محدود. او استدلال می کند وقت آن است که به اذعان کرد که حتی اگر آزادی مذهبی وجود دارد و بر روی کاغذ آن است که در واقع نه تایید.

آخرین مطالب