صربستان تظاهرات اتحادیه اروپا را "جعلی" شرح نیکولا تسلا به عنوان کرواتی

صربی وزیر امور خارجه فرستاده است خشم توجه به بروکسل پس از یکی از اتحادیه اروپا منابع آنلاین به نام نیکولا تسلا

توسط NEWSCENTERALS در 20 اردیبهشت 1399

صربی وزیر امور خارجه فرستاده است خشم توجه به بروکسل پس از یکی از اتحادیه اروپا منابع آنلاین به نام نیکولا تسلا مخترع به عنوان یک "معروف کرواتی." صربستان به نام ادعا "خبر جعلی."

صربستان ابراز خشم در اتحادیه اروپا سهشنبه پس از یکی از بلوک انتشارات توصیف مخترع و مهندس برق نیکولا تسلا به عنوان یک کروات.

وزیر امور خارجه Ivica Dacic گفت که او تا به حال با ارسال یادداشت اعتراض به بروکسل پس از اتحادیه اروپا یادگیری گوشه سایت برای کودکان توصیف تسلا به عنوان یک "معروف کرواتی." تسلا یکی از اولین افرادی که به کشف اشعه ایکس تصویربرداری.

ادامه مطلب: حضور حزب تخریب تابلوهای تبلیغاتی با نفرت پیام در کرواسی

صربستان فرهنگ وزیر نیز اتحادیه اروپا را شرح تسلا ریشه به عنوان "جعلی".

Vladan Vukosavljevic گفت: "این ویروس از خبر جعلی پیدا کرده است جای خود را در یک مقام رسمی اتحادیه اروپا وب سایت." او خواستار "عذرخواهی به صربی مردم" از اتحادیه اروپا.

بود تسلا صربی کرواتی?

تسلا یک قومی صرب که صرف بیشتر از زندگی خود را در خارج از کشور پس از متولد شدن در امپراتوری اتریش در یک روستای کوچک در آنچه در حال حاضر کرواسی. تسلا نقل مکان کرد به بوداپست و پاریس و در نهایت ایالات متحده که در آن او به عهده گرفت و شهروندی صرف اکثریت از زندگی و حرفه خود را. او در نیویورک در سال 1943.

صربستان و کرواسی به مدت طولانی مورد مناقشه تسلا کشور مبدا. خاکستر او در حال حفظ در بلگراد پایتخت صربستان در حالی که مجسمه های او به نمایش در بلگراد در کرواسی.

دو تن از اعضای سابق یوگسلاوی فدراسیون درگیر شدند در تلخ جنگ داخلی در دهه 1990 و هنوز هم مضطرب در ارتباط است. کرواسی عضو اتحادیه اروپا در حالی که صربستان است که رقابت برای عضویت در.

به گفته مورخان تسلا خود را با افتخار به شناسایی هر دو با ریشه صرب و کرواتی میهن.

اد/rc (AP, AFP)

DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.

 



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن