سومالی را پر سر و صدا 60-سفر سال پس از استقلال

پس از به دست آوردن استقلال در جولای 1, 1960, سومالی مواجه است جنگ قبیله درگیری secessions و الشباب. جاده به خو

توسط NEWSCENTERALS در 11 تیر 1399

پس از به دست آوردن استقلال در جولای 1, 1960, سومالی مواجه است جنگ قبیله درگیری secessions و الشباب. جاده به خودکفایی برای آفریقا بیشترین فرهنگی-همگن کشور پر از موانع است.

سه دهه از آغاز سومالی را در جریان جنگ داخلی ناآرامی و وحشت تبدیل شده است بصورتی پایدار و محکم ریشه در این کشور پس از استقلال سیاسی تحول.

در صورت ترور هدفمند تیراندازی و بمب های کنار جاده ای جدید تبدیل شده اند طبیعی است. جمعیت این کشور حدود 15 میلیون نفر تحت تهدید از اسلامگرای الشباب گروه که استمرار اکثر این حملات است.

با روابط القاعده الشباب را هدف نهایی این است که برای ایجاد یک دولت اسلامی. آن را در حال حاضر کنترل بخش کوچکی از این کشور و اغلب انجام حملات علیه دولت نظامی و غیر نظامی و اهداف.

سومالی مرگبارترین حمله تروریستی رخ داده در 14 اکتبر سال 2017, زمانی که دو انفجاری-لادن کامیون منفجر شد, در قلب پایتخت موگادیشو. این انفجار به کشته شدن حداقل 512 نفر و زخمی شدن 312 بیشتر. Al-Shabab نیست مسئولیت این حمله اما سومالی دولت نسبت سرزنش خود را به این گروه است.

ادامه مطلب: الشباب را دنباله از ترور

Somali women shout into a megaphone during a protest against the 2017 terror attack in Mogadishu (Getty Images/AFP/M. Abdiwahab)

از موگادیشو حمله تروریستی در سال 2017 منجر به موجی از غم و اندوه و خشم و انزجار سراسر کشور با بسیاری از سومالی را به خیابان ها در اعتراض

آشفته جاده

سومالی جاده از استعمار به استقلال و بعد به جنگ داخلی است یکی از طولانی. سومالی در گذشته مستعمره قدرتهای اروپایی در قرن 19. بریتانیا و ایتالیا تاسیس مستعمرات بریتانیا سومالی و سومالی در سال 1884 و 1889 بود. این دو سومالی اراضی در نهایت متحد و استقلال در تاریخ 1 ژوئیه 1960.

اما امید برای یک ملت مرفه بودند به سرعت نقش برآب توسط ترور رئیس جمهور Abdirashid علی Shermarke در سال 1969. Shermarke را به قتل منجر به یک کودتا توسط شورای عالی انقلاب, شورای رهبری فرمانده ارتش سومالی محسوب می شود Jallee محمد گفت باره.

"کودتا آغاز سال دیکتاتوری و سرکوبگر سیستم تا Barre شد و در نهایت سرنگون توسط جنگ سالاران و گروه های شورشی از قبیله های مختلف," سومالی روزنامه نگار محمد Odowa گفت: DW.

"سیاست مبتنی بر قبیله گرایی باعث بسیاری از بی عدالتی نارضایتی سرکشی و بعد از آن گروه های قبیله ای که واقعا را در دستور کار ندارد آنچه" سومالی تحلیلگر سیاسی محمد حاجی حسین با خشم گفت: DW. "و در آن حس سومالی پرداخت قیمت سنگین...گفت گيلن باره نیز ساخته شده است یک اشتباه استراتژیک زمانی که او سعی در اتخاذ چیزی به نام سوسیالیسم علمی است که کاملا سکولار و الحادی سیستم در یک کشور که عمدتا مسلمانان محافظه کار. بنابراین مردم رد شده است."

این جنگ سالاران و بزرگان قبیله کمک به سومالی تبدیل به یک زمین از هرج و مرج و هرج و مرج است که منجر به صدها هزار کشته و میلیون ها نفر را دیدم بیشتر از خانه های خود آواره. سومالی به زودی بدنام به عنوان یک کشور شکست خورده.

A timeline of Somalia's post-independence history

تلاش برای آوردن صلح به جنگ زده کشور شاهد چندین موقت غیرنظامی رژیم های نصب شده بین سال 1991 و 2000. انتقالی دولت فدرال (TFG) تاسیس در سال 2004 در نهایت موفق به فرض کنترل بسیاری از کشور, جنوب, مناطق جنگی از تازه تشکیل اتحادیه محاکم شریعت اسلامی (ICU).

به ويژه پس از آن متلاشی و خود را مسلح بال الشباب به معنای "جوانان" به زبان عربی شروع به نبرد TFG و اتحادیه آفریقا (AU) حافظ صلح (AMISOM) متحدان. تا اواسط سال 2012 شورشیان از دست داده بود بیشتر از خاک آنها را تصرف کرده بود. جدید موقت قانون اساسی تصویب شد و در اوت 2012, اصلاح سومالی به عنوان یک فدراسیون.

حسین خشم معتقد است مشکلات در ایجاد یک حالت پایدار برمیگردد به سومالی منحصر به فرد در ساختار اجتماعی است.

"همانطور که مردم ما عمدتا عشایر تقسیم clans," او گفت: DW. "که نمی تواند دست در دست با ساختمان مدرن ملت پس سومالی را مشابه مسیر به دیگر کشورهای آفریقایی مانند غنا تانزانیا و یا بوتسوانا که واقعا قوی ستون و سپس ساخته شده است یک کشور قوی که در آن مردم واقعا می تواند هویت خود را با یک کشور است."

هنوز هم با حمایت از او و کمک کنندگان بین المللی, سومالی به تدریج موفق به ساخت یک کار در سیستم سیاسی و نهادهای دولتی به میزبانی اطراف غنی منطقه سبز منطقه در موگادیشو را در فرودگاه بین المللی.

محمد عبدالهی محمد – که همچنین به عنوان Farmajo – در حال حاضر در حال خدمت به عنوان نهمین رئیس جمهور سومالی.

A map of Somaliland

ادامه مطلب: سومالی در یک سنگی مسیر سیاسی

مبارکه مناطق هنوز هم به دنبال به رسمیت شناختن

پس از وحشیانه باره دیکتاتوری نظامی سرنگون شد در سال 1991 در شمال غربی منطقه سومالی بلافاصله اعلام استقلال کرد. اگر چه آن است که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده به عنوان یک دولت مستقل سومالی دارای یک عملکرد نظام و نهادهای دولتی یک نیروی پلیس و پول خود را.

در ژوئن 14, رئیس جمهور محمد از سر گرفته شد مذاکرات با جدایی طلب دولت در جیبوتی. این هیئت شامل رئیس جمهور محمد سومالی رهبر الهه شعر و موسیقی Bihi عبدی و اتیوپی نخست وزیر Abiy احمد که واسطه مذاکرات است.

شمال شرقی منطقه Puntland همچنین اعلام حکومت خودگردان در سال 1998 است اما در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده به عنوان یک منطقه خودمختار سومالی.

امنیت یک مسئله باقی می ماند

پس از سالها جنگ داخلی سومالی دولت انتقالی و دولت فعلی باید تلاش شامل الشباب تهدید.

با توجه به این سال سازمان ملل متحد, کشور, گزارش, سومالی وضعیت امنیتی همچنان فرار با 235 حوادث در ژانویه 274 در فوریه 278 در ماه مارس و 299 در ماه آوریل است. اگر چه تعداد تلفات غیر نظامی است و به طور کلی کاهش al-Shabab افزایش یافته است و خود را با مشخصات بالا حملات.

جامعه بین المللی حفظ حضور در کشور است. ایالات متحده (US) یکی از کلیدی امنیت همکاران در سومالی همراه با ترکیه است. اگر چه آنها تضاد منافع این کشورها در حال حاضر در حال بازی نقش مهمی در کمک به سومالی ساخت قوی ارتش ملی.

A map showing al-Shabab operations across Somalia EN

AMISOM برنامه ای برای کاهش آن 22,000 قوی AU نیروها در این کشور به تدریج و در نهایت تا به حال بیش از همه مسئولیت های امنیتی به نیروهای امنیتی سومالی از جمله سومالی ارتش ملی (SNA). اما نه همه متقاعد شده است که این خواهد بود که توسعه خوبی برای کشور و یا حتی که باید آن را در همه.

"شک و تردید در حال رشد در مورد سومالی ارتش' توانایی شکست افراطی گروه الشباب می گوید:" Odowa. با توجه به Odowa, AMISOM خروج می تواند به توانمند سازی قبیله مبتنی بر ساختار و ارائه یک فرصت برای الشباب به بهره برداری از تقسیم این کشور در صحنه سیاسی.

حسین خشم موافق است که سومالی ممکن است آماده برای کامل بین المللی برداشت: "هیچ صداقت و یا عملی ارزیابی از جامعه بین المللی است. ترکیه و ایالات متحده آمریکا ساخته شده است یک فرمانده تیپ و نظامی نیروها اما مشکل این است که آنها لازم نیست به اندازه کافی تجهیزات با توجه به سومالی بازو embargoes در 1990s به طوری که آنها نمی باید از این ظرفیت برای مقابله با دولت را دشمنان که ناشی از برخی از عناصر الشباب به رشد است."

Somalia's President Mohamed Abdullahi Mohamed shakes hands with Turkey's President Recep Tayyip Erdogan (picture alliance/AP Photo)

سومالی رئیس جمهور محمد عبداللهي محمد (چپ) حرکت دست با ترکیه رئیس جمهور رجب طیب اردوغان (سمت راست). ترکیه علاقه مند به حفظ روابط قوی با کشورهای شاخ آفریقا از جمله سومالی

تاریخی انتخابات به تعویق افتاد با توجه به COVID-19

اما سومالی صحنه سیاسی نیز به تدریج تغییر در همان زمان. در فوریه 20, President Mohamed امضا تاریخی انتخاباتی لایحه به قانون که اجازه می دهد تا شهروندان را به رای مستقیم در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی انتخابات برای اولین بار در 51 سال است. آخرین جهانی رای برگزار شد و در سال 1969 در مدت کوتاهی قبل از کودتا که آورده باره به قدرت است.

قبلی انتخابات ریاست جمهوری در سال 2009 2012 و 2017 شد بر اساس یک قبیله مبتنی بر سیستم است که در آن نمایندگان مجلس رای داده شد در حدود 14,000 قبیله نمایندگان انتخاب شده توسط بزرگان. این سیستم به طور گسترده ای برای انتقاد از حاشیه راندن افراد جوان و زنان و اقلیت های قومی.

اما عوارض به وجود آمد و در مارس 16, زمانی که سومالی را تایید کرد اولین مورد از coronavirus. اتحادیه آفریقا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در حال حاضر قرار می دهد تعداد موارد تایید شده در 2,894 با 90 مرگ و میر (به عنوان ماه ژوئن 29).

SA health worker explains to an internally-displaced Somali woman in Mogadishu how to protect herself from coronavirus (picture-alliance/AP Photo/H. Osman)

یک کارگر بهداشت توضیح می دهد که به یک داخلی-آواره سومالیایی در موگادیشو چگونه برای محافظت از خود از coronavirus

ادامه مطلب: سومالی است آماده برای یک نفر-یک رای در انتخابات ؟

"COVID-19 است که با داشتن شدید اقتصادی با حواله از سومالی خارج از کشور رو به کاهش و دولت فدرال طرح ریزی 11% کاهش در تولید ناخالص داخلی اسمی در سال جاری" جیمز قو سر از سازمان ملل متحد برای سومالی (UNSOM) گفت: DW.

در همان زمان این کشور در برخورد با جاری الشباب شورش و عمده ملخ تهاجم "است که قرار دادن تولید مواد غذایی در خطر" با توجه به قو.

به عنوان یک نتیجه از این بیماری همه گیر ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی در حال حاضر انتظار می رود در اوایل 2021.

Mogadishu: شهر آوارگان

امروز موگادیشو پایتخت پر است از خانه های موقت: اکثر افرادی که در اینجا زندگی می کنند در حال عشایر و ساکنان روستا که مجبور به فرار از جنگ و قحطی در دیگر نقاط کشور است. جمعیت این شهر در حال حاضر دارای عقاید نزدیک به 2.5 میلیون نفر است. حداقل 600,000 به طور رسمی به عنوان آوارگان داخلی (IDP).

شلوغ و غیربهداشتی شرایط زندگی در این اردوگاه نیز در برخواهد داشت خطر سلامت. حاد عفونت های مجاری تنفسی و اسهال شایع هستند. زندگی در اردوگاه های موقت مبارزه روزانه است به عنوان ساکنان نگاه برای وعده غذایی بعدی خود و یا سطل آب.

نزدیک به پنج میلیون سومالیایی تکیه بر کمک های غذایی برای زنده ماندن. اما مهاجر در جوامع شروع به سرمایه گذاری در بازسازی خرد دولت است. بازسازی بیشتر مشهود در پایتخت. با وجود سختی Odowa می گوید سومالی را خوشبین هستند که صلح را در نهایت آمده است: "انتظار برای صلح سومالی بالا است و مردم سومالی انعطاف پذیر به عنوان همیشه."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن