آسیایی Snakehead Fish بسیار زشت و بسیار تهاجمی و بسیار خوشمزه

یک ظرف سوپ خوری سوپ و دو معطر پلاتر غیر قابل تشخیص از غذا بخار پز شده در جدول در مقابل من. اصحاب من گفتگو با خ

توسط NEWSCENTERALS در 18 خرداد 1399

یک ظرف سوپ خوری سوپ و دو معطر پلاتر غیر قابل تشخیص از غذا بخار پز شده در جدول در مقابل من. اصحاب من گفتگو با خوشحالی در خمر و شروع به بارگذاری صفحات خود را. من بدقت نظاره گر نزدیک تر و شروع به تشخیص اشکال. بر روی یک صفحه گرامافون شد و برخی کوچک آب شیرین خرچنگ ها که تا به حال بوده است, تکه سرخ شده و خورشتی در ادویه جات ترشی جات. در یکی دیگر را دیدم که سر و منقار مرغ peeking از زیر یک خرد شده توده ای از خود ارگان ها و بخش های بدن است. نشسته در یک طرف لاستیک قهوه ای دیسک. در ظرف سوپ خوری تراشیدن تکه های پوسته پوسته سفید ماهی و یک مجموعه کامل از پخته ماهی قسمتهای داخلی. بوی بودند وسوسه انگیزی—chilis, سیر, سنبل هندی و prahok یک تخمیر ماهی بچسبانید. من خودم آماده کردم و سعی کردم از آن همه است.

آن را خوشمزه بود حتی لاستیک مانند جن از مرغ آب پز خون. تنها ناامیدی بود گوشت مرغ بود که stringy و دشوار است. مرغ سلسله مراتب عصبی در اطراف ما قطعا نگاه کوهستانی و به خوبی اعمال شود. در وعده غذایی یک whizzed گذشته در حال اجرا برای زندگی خود به شدت دنبال شده توسط آشپز که دریافت کرده بود و فقط یکی دیگر از ناهار سفارش. آن را محل و مانند تقریبا همه چیز در کامبوج در خارج از منزل. ما نشسته چهار زانو روی جاروب کف چوب از یک مطرح شده در فضای باز پلت فرم حدود ده فوت مربع و سایه دار توسط یک پشت بام کاهگلی. پراکنده در اطراف ما بودند دیگر سایهدار سیستم عامل و مشتریان. قبل از ما glistened زمرد برکه حلقه دار با پوشش گیاهی سرسبز. آن میرسد توسط یک زهوار در رفته بامبو پل پیاده رو که چهار دست-ورود به سیستم قطع کننده dugouts شد hitched. آب شیشه ای سطح پوست dimpled و swirled با ماهی.

ظریف تکه های گوشت سفید آمد از بد به دنبال موجودی به نام snakehead. Snakeheads یک کلاس از درنده ماهی های آب شیرین بومی آسیا, مالزی, اندونزی و گرمسیری آفریقا است. ساعت زودتر این فرد خاص بوده است yanked از گل خشک برکه مزرعه و به دست ما به عنوان یک در حال حاضر. آن را به حال عضلانی مارماهی مانند بدن با نقاط مانند یک پلنگ عظیم سر و عمیق و bristling با دندان. آن بود مهیب در عین حال من مطمئن بود ، ما کاهش یافته است آن را خاموش و نوشتن در یک کیسه پلاستیکی در رستوران به پخته برای ناهار. Snakeheads تهاجمی شکارچیان ماهی مارها و قورباغه ها و پرندگان دیگر snakeheads و تقریبا هر چیز دیگری که می توانید با شتاب. آنها برای زنده ماندن خشکسالی با نقب به گل به عنوان قورباغه ها انجام دهد. آنها می توانند تنفس زمانی که از آب و پیچ و تاب خوردن زمینی به پیدا کردن یکی دیگر از جریان رودخانه یا برکه. من می دانستم که داستان های ترسناک در مورد این ماهی از شمال امریکا که در آن است به سرعت در حال گسترش گونه های مهاجم با توجه به غیر قانونی معرفی به وحشی. ماهی ها و حیات وحش مدیران در حال تبدیل به سنگ شده توسط خود را همزمان و انعطاف پذیری است. ماهیگیران تفننی آنها تماس بگیرید "Frankenfish" و بیم ورود خود را در مورد علاقه سوراخ ماهیگیری. من تا به حال سخنرانی به شدت مورد snakeheads—و دیگر گونه های مهاجم مانند گورخر صدف قهوه ای درخت مار آب سنبل و نروژ موش—به دانش آموزان در علوم محیط زیست دوره های آموزشی در UCLA.

در سال 2002 یک سر در گم ماهیگیر کشیده اولین گزارش snakehead در ایالات متحده از یک برکه پشت مریلند مرکز نوار. این کشف باعث شد رسانه ها نوعی بازی فوتبال راگبی و حوضچه های زهکشی آشکار ده ها تن از snakehead جوان است. آنها به ترسیم یک جفت زندگی می کنند نمونه که کسی تا به حال خریداری شده در بازار ماهی و منتشر شد به برکه. دو سال بعد یکی دیگر از snakehead در Potomac River مهم انشعاب از خلیج چساپیک آبخيز. تا سال 2018 ماهی در حال گسترش بالادست در سراسر مریلند و استعمار نزدیک به سه زیر حوضه در هر سال است. در این سرعت snakeheads خواهد جمعیت کل حوضه در عرض پنجاه سال از جمله Susquehanna, Rappahannock جیمز و نیویورک رودخانه.

آن disorienting به همان موجودی است که پس از ناسزا در کشور خود من باارزش به عنوان یک ارزش و ظرافت در یکی دیگر از. در بازار خیابان پنوم پن دیدم فلزی وان پر از زندگی snakeheads بودند که تحت شدید مذاکره و فرمانده دلار بالا از شهری مصرف کنندگان است. من تا به حال شناخته شده است, همه چیز در مورد ماهی های زیست محیطی وحشت به عنوان گونه های مهاجم اما تا به حال هیچ ایده آن را مشاهده می شد به طوری مطلوب در خانه است.

این snakehead ما خوردند به خصوص خوشمزه و با ارزش به دلیل آن از کجا آمد. آن اسیر زنده در پایین عمدا خشک تالاب و رشد کرده بود شنا و تغذیه در وسیع حاصلخیز و مزارع برنج اطراف آن است. زمینه خشک بود وقتی که من تعداد بازدید در ماه دسامبر اما از ماه مه تا ژوئیه در طول باران های موسمی آنها را پر کنید با افزایش سیلاب ها از اطراف نهرها و رودخانه ها و ساپ دریاچه. در طول این سالانه submergence مصنوعی حفر حوضچه نهفته در پایین وسیع و کم عمق تالاب به کمتر از یک متر عمیق است. فیلم پرورش ماهی به دام افتاده در برکه در طول فصل خشک تبدیل به آزاد شنا در مسافت های طولانی از طریق اطراف مزارع برنج به تنگه و تخم. ماهی وحشی فرار از نزدیکی جریان انجام همان. آب گرفتگی مزارع برنج منفجر شدن با پلانکتونيک زندگی ارائه مواد غذایی غنی از پایه برای کوتاه مدت, با کیفیت بالا, آب شیرین شیلات.

"با ادغام طبیعی فصلی و جاری شدن سیل با شدت کم و آبزیان و مزارع برنج می تواند تبدیل به بسیار پربار شیلات."

برنج-میدان ماهی رشد سریع و رسیدن به خوردن اندازه در عرض چند هفته. خود را defecations حل و فصل در پایین ارائه رایگان کود به نازك. هنگامی که باران های موسمی پایان سیلاب عقب نشینی دوباره به جریان رودخانه و مصنوعی عمیق تر گرفتن حوضچه حفر شده به زمینه. ماهی که هیچ چاره ای اما به دنبال, و بسیاری از به دام افتاده در برکه. با سقوط این زمینه در حال خشک برنج قد بلند و حوضچه های بسته بندی شده با گربه ماهی snakeheads و دیگر قابل عرضه در بازار ماهی به طور طبیعی اختصاص یافته از مناطق اطراف آن.

با ادغام طبیعی فصلی و جاری شدن سیل با شدت کم و آبزیان و مزارع برنج می تواند تبدیل به بسیار پربار شیلات. نیاز اصلی این است که حفر برخی از عمیق استراتژیک قرار حوضچه برای به دام انداختن و نگه داشتن ماهی از طریق فصل خشک است. کم عمق خندق منشعب به مزارع حداکثر رساندن توانایی ماهی ها برای پراکنده کردن زمانی که سطح آب رود و دستگیر می شود زمانی که سطح قرار می گیرند. برخی از حوضچه خشک هستند و یا مشبک ارائه مواد غذایی و پول نقد به کشاورزان است. دیگران محافظت از ماهیگیری به حفظ برخی از نوزادان سهام. این پناهگاه به نام "جامعه ماهی پناهگاه" خدمت به تکثیر شوند زمینه های با نسل جدید ماهی سال بعد.

تا به حال ما بزرگ snakehead swum به منظره سبز جامعه ماهی پناه بعدی به رستوران آن را زندگی می کردند یک سال دیگر. به جای آن گرفتار شدم در یک برداشت برکه که خشک شد. آب پمپ به اطراف خشک مزارع برنج به آبیاری آنها و دویست کیلوگرم ماهی کنده شد از گل و کاهش یافته است به زندگی می کنند-چاه و بريدن به بازار به فروش می رسد برای $1.50 به $2.00 در هر کیلوگرم بود. به دلیل زندگی در یک برنج-میدان بزرگ ما snakehead با آن پاک و غیر منتظره طعم و حداقل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را آورده $10 در پنوم تقریبا دو برابر قیمت یک مطرح شده در های معمولی, ماهی, مزرعه.

این هیبرید شکل آبزی پروری در آن طبیعی و مصنوعی فرآیندهای همکاری است که به نام برنج رشته شیلات (RFF). RFF به طور فزاینده ای محبوب شکل پایدار شیلات در حال ترویج دولتی و غیر دولتی در جنوب شرقی آسیا. من در بازدید از کامبوج به بازدید از برخی از RFF پروژه kingsnordley fishery بین المللی و غیر انتفاعی تحقیقات سازمان غیر دولتی است که به دنبال کاهش کشورهای در حال توسعه از گرسنگی و فقر از طریق پایدار ماهیگیری.

Kingsnordley fishery, سازمان, سفر به روستاها برای آموزش کشاورزان در مورد چگونه آنها می توانند رشد پروتئین در کنار برنج در زمینه های خود را. از آنجا که بسیاری از روستاهای فاقد منابع مالی برای طراحی و ساخت یک RFF سیستم NGO روش های اهدا کنندگان و دولت برای کمک به صندوق آنها. هزینه بسیار کم—با حفاری های لازم به طور معمول هزینه چند ده هزار دلار—و عمدتا تا جلوی ساخت آن را جذاب به مبانی و اهدا کنندگان.

یکی RFF پروژه بازدید کردم ساخته شد در سال 2015 برای روستا از Korn Thnot نزدیکی ساپ دریاچه. من زده بود چقدر آن تنها 200‑توسط‑500-پا جامعه ماهی پناه برکه همراه با برخی از اطراف و گرفتن حوضچه شد کمک به روستاییان. به عنوان مردم بازیگران شبکه به گرفتن حوضچه برای شام یک چم سالمند توضیح داد که چگونه نه تنها خود ایجاد کرد اما همچنین روستاهای اطراف بودند با بهره گیری از سالانه پراکندگی ماهی را نازك.

این ایده از جفت شدن آبزیان با زراعت برنج توسط یک باستان. در چین این بود که هنگامی که مشترک به چرخش کپور به آب گرفتگی نازك و دیگر انواع برنج زمینه آبزی پروری توسعه یافته اند و فراموش شده را از طریق سنین. امروز مفهوم جذب علاقه جدید به دلیل آن ارائه می دهد یک راه ساده برای بهبود تغذیه و انعطاف پذیری مالی فقیر روستایی. بیش از یک میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه استخراج بسیاری از پروتئین حیوانی از ماهی و یک چهارم میلیون بستگی ماهیگیری و آبزی پروری برای معیشت خود را. از طریق آموزش و پرورش جمع آوری اعانه و سنگین با تجهیزات زمین در حال حرکت kingsnordley fishery و دیگر پایدار آبزی پروری سازمان های غیر دولتی در حال هوشمندانه جفت شدن سیل فصلی چرخه کشاورزی برای کمک به برخی از جهان فقیر ترین مردم است.

تجدید چاپ با اجازه از رودخانه ها از قدرت توسط دکتر لورنس Smith, copyright © 2020. منتشر شده توسط Little, Brown, جرقه یک اثر کمی قهوه ای کتاب است.



is.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب