نظر: Coronavirus تئوری های توطئه در افزایش

در سال 2015 conspiracists می ترسید پناهندگان مصرف شد بیش از. امروز آنها دیدن تیره نیروهای جهانی به دست آوردن ق

توسط NEWSCENTERALS در 24 اردیبهشت 1399

در سال 2015 conspiracists می ترسید پناهندگان مصرف شد بیش از. امروز آنها دیدن تیره نیروهای جهانی به دست آوردن قدرت در میان جهانی همه گیر. الکساندر Görlach می پرسد: چه اتفاقی می افتد زمانی که جامعه دیگر نمی تواند توافق بر پایه حقایق ؟

تئوری های توطئه در حال حاضر رسیده قلب جامعه است. آن را هنوز هم ممکن است در اوایل برای هر گونه داده های تجربی اما طی چند روز گذشته من دیده می شود مقدار زیادی از شواهد: my Facebook timeline شده است از نظر صحبت کردن در برابر virologists, بیل گیتس, واکسیناسیون, آنگلا مرکل و در برابر اقدامات سختگیرانه معرفی به ساقه COVID-19 بیماری همه گیر.

بازگشت در سال 2015 زمانی که پناهندگان بحران آشکار در اروپا, تئوری های توطئه به دست آورد جای پای قوی در آلمان است. طرفداران ادعا کرد که صدراعظم بود مخفیانه برنامه ریزی را در مردم از خاورمیانه و آسیا به منظور جایگزینی جمعیت آلمان; آنها مشکوک یک توطئه جهانی.

نام میلیاردر نیکوکار جورج سوروس بوده است بسیاری از این نظریه ها به کسانی که آنها را بهانه ای برای پین تقصیر را به گردن یک توطئه یهودی در سراسر جهان. پیروان آلمان Reichsbürger جنبش که انکار مشروعیت دولت آلمان و مسئله هویت خود را اسناد باید به طور منظم chimed در از حاشیه. برخی از تئوری های خود را آنقدر تلخ است که در پایان آنها شد تا حدودی سرگرم کننده است. اما پس از آن من احساس نمی طناب دار از توطئه گران را محکم دور گردن من.

Anti-vaxxer protesters in Melbourne hold up a sign blaming Bill Gates

نظریه پردازان توطئه در سراسر جهان را تشکیل بیل گیتس و دیگر چهره جهان برای همه گیر

آن را متفاوت این بار اما چرا ؟ شاید به این دلیل که COVID-19 همه گیر تحت تاثیر قرار داده است به معنای واقعی کلمه همه. کودکان نمی تواند رفتن به مهد کودک, مهد کودک و یا مدرسه و پدر و مادر مجبور به مراقبت از آنها در خانه در حالی که هنوز هم پیدا کردن یک راه برای ایجاد یک زندگی. دانشگاه ها تعطیل شده اند و تعداد بی شماری کسب و کار — از رستوران ها به سالن مو — بسته شد و برای هفته ها از بین بردن معیشت. افراد مسن نمی تواند دیدار با بستگان و دوستان خود. کسانی که بیمار هستند اما لازم نیست که COVID-19 مجبور به صبر برای درمان و جراحی. و افرادی که تا پایان تسلیم شدن به این بیماری همه گیر کوروناویروس مرگ تدریجی, مرگ خفگی.

آیا این واقعا درست است ؟ می توانید یک ویروس واقعا این برای جامعه ما? با یک آه بیشتر مردم خواهد شد به احتمال زیاد می گویند بله شاید حتی با اشک در چشمان خود را. این پر سر و صدا جمعیت تجمع در فضاهای عمومی با صدای بلند خواستار پایان دادن به مستند اقدامات متحد خود اعتقاد راسخ دارد که "کسانی که به اتهام" تبانی با ستمگران.

سوال اساسی حقایق

در 2015, افرادی که همیشه مخالف مهاجرت نیست, انتقاد از واقعیت اما چگونه سیاستمداران در مورد برخورد با هجوم حدود 1 میلیون پناهنده. این روزها آنها عمدتا سوال اساسی حقایق ابراز مخالفت با شواهد علمی چگونه این ویروس گسترش می یابد. اما حتی در این نقطه وجود دارد به نظر نمی رسد توافق. برخی از مردم فکر می کنم COVID-19 است و بدتر از آنفلوانزای فصلی در حالی که دیگران پشتیبانی گله ایمنی موقعیت های پشتیبانی شده توسط یک اقلیت کوچک در جامعه بین المللی است. هنوز هم دیگران — و این جنبش وجود داشته است برای مدت زمان طولانی — رد واکسن از هر نوع اعتقاد آنها به بی فایده است. حتی اگر در این مرحله واکسن هنوز به توسعه در برابر COVID-19.

A protester in Stuttgart wears a mask

تظاهرات اخیر در برابر آلمان همه گیر مستند اقدامات در اشتوتگارت جذب هزاران نفر

چه اتفاقی می افتد هنگامی که یک جامعه دیگر نمی تواند توافق بر پایه حقایق ؟ در نهایت وجود خواهد داشت نه هر مکان یا موسسه به سمت چپ برای باز کردن بحث در مورد راه های مختلف است که می تواند حقایق را تفسیر — در صورتی که در حال حاضر نیست در این مورد. در آلمان این نگرش در حال حاضر در سراسر جامعه: به تازگی چند رده بالا اسقف های کاتولیک انتشار نامه سرگشاده ای spouting کردن در مورد یک "دولت جهانی."

جهان autocrats که در سال های اخیر همواره بی اعتبار کارشناسان و خوار نخبگان در حال جشن این هرج و مرج, خوشحال, در دانش است که آنها موفق به متقاعد کردن مؤمنان خود. آنها را جشن می گیرند آموزش و پرورش و دانش; در عوض, آنها جلال شایعات بی اساس و ستایش قدرتمند تاکتیک. در پایان حماقت و خرافات خواهد شد درایو ناخن در تابوت دموکراسی است. این کاهش هیچ ربطی به coronavirus; populists شده اند به آرامی تزریق جامعه ما با این سم برای سال.

الکساندر Görlach است یک عضو ارشد با کارنگی شورای اخلاق در امور بین الملل و عضو ارشد پژوهش در دین & International Studies Institute در دانشگاه کمبریج. او نیز برگزار شد تعدادی از علمی و مشورتی روسای, دانشگاه هاروارد, دانشگاه ملی تایوان و دانشگاه شهر هنگ کنگ است. او دارای درجه دکترا در دین مقایسه و زبانشناسی.

هر روز DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای عضویت در خبرنامه اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن