اوگاندا به دنبال خلاص شدن از شر سرمایه از استعمار نام

هزاران نفر از اوگاندا امضا طومار خواستار جاده تجلیل استعماری بریتانیا ارقام به تغییر نام داد. درخواست تجدید نظ

توسط NEWSCENTERALS در 31 خرداد 1399

هزاران نفر از اوگاندا امضا طومار خواستار جاده تجلیل استعماری بریتانیا ارقام به تغییر نام داد. درخواست تجدید نظر می آید در میان قتل جورج فلوید و پس از آن سیاه و سفید زندگی می کند ماده تظاهرات.

پایتخت اوگاندا کامپالا به خصوص مرفه تر حومه شهر قلم با خیابان ها و جاده ها به نام بعد از آمار و ارقام مرتبط با بریتانیا استعمار از کشور است.

در حال اجرا را از طریق مرکز شهرستان و گذشته کامپالا قابل توجه بنای یادبود استقلال است Speke جاده پس از نام انگلیسی اکسپلورر و افسر جان Hanning Speke اولین اروپایی برای شناسایی منبع رود نیل.

بعد از آن یک دوغاب از خیابان ها به نام پس از استعمار مدیران مانند هنری Johnston هنری ادوارد Colville و فردریک Lugard به علاوه کسانی که اختصاص داده شده به خانواده سلطنتی بریتانیا اعم از آن و چارلز به ملکه الیزابت دوم و همسرش.

اما در پی پلیس به قتل جورج فلوید در مینیاپولیس و متعاقب آن تظاهرات در اطراف سیاه زندگی می کند, ماده, حرکت یک گروه از اوگاندا است و تجدید آن با فشار به دولت برای خلاص شدن از این نام.

در ژوئن 9, روز اوگاندا جشن قهرمانان ملی روز گروه تنظیم دادخواست خواهان مبارزه با استعمار از نام خیابان ها در یمن و جاهای دیگر در کشور است. هزاران نفر را پس از آن را امضا کردند.

"چرا ما باید نام خود را در جاده های ما و یا بناهای?'

"مردم احساس پرشور در مورد این موضوع گفت:" آپولو Makubuya, یک, شرکت, وکیل و نویسنده کتاب در مورد اوگاندا استقلال مبارزه که در تنظیم دادخواست.

ادامه مطلب: زمان برای آفریقا خود را خلاص نژادپرستانه و استعماری آثار

او شده است به مبارزه برای تغییر نام برای بیش از یک سال در حال حاضر اشاره به این که بسیاری از جشن "سربازان" در پشت "بریتانیا اشغال نظامی" از اوگاندا که استقلال در سال 1962 پس از بیش از شش دهه حکومت.

"چرا ما باید نام خود را در جاده های ما و یا بناهای تاریخی در حافظه خود را؟" Makubuya خواسته در مصاحبه با دویچه وله.

او اضافه می کند که کسانی که استدلال می کنند استعماری نام باید حفظ شود چرا که آنها بخشی از اوگاندا تاریخچه اغلب نمی دانم دقیقا همان چیزی است که آمار و ارقام انجام داد.

"اگر شما عمیق تر بروید و درخواست مردم از جمله رهبران ما آنچه را که آنها به یاد داشته باشید در مورد افراد خاص شما را شگفت زده خواهد شد که اکثر مردم نمی دانند" او گفت:.

اما زمانی که آنها پیدا کردن "آنها خوشحال هستند در مورد کارهایی که این افراد انجام داد."

تغییر زمان را

مجسمه ها و آثار تاریخی مخدوش و یا حذف شده در بلژیک و انگلیس و شهرستانها در سراسر ایالات متحده در هفته های اخیر به عنوان معترضان گالوانیزه توسط Floyd مرگ چالش نابرابری نژادی در سراسر بی شماری از جنبه های زندگی روزمره است.

"مرگ جورج فلوید و حوادث در ایالات متحده در حال نمادی از یک موضوع بزرگتر است که بر جهان است. آن را در مورد پایان دادن به یک فرهنگ که به تسبیح و استعمار فتح و اشغال انقیاد و کنترل" Makubuya گفت: خبرگزاری رویترز در یک مصاحبه جداگانه.

مورخ جان Bosco Kalule استاد در Makerere دانشگاه نیز در پشت این کمپین به خلاص شدن از شر کامپالا را در خیابان های استعماری نام. او گفت: این جاده باید افتخار قهرمانان محلی که "باید نقش بزرگ" در اوگاندا و کار برای کشور خوب است.

ادامه مطلب: آنچه باید انجام شود با بحث آثار?

در سال 2017 به کامپالا پایتخت اقتدار توسعه دستورالعمل در مورد چگونه به نام و تغییر نام جاده ها در کامپالا به مطمئن شوید که تمام خیابان ها تا به حال نام آن را آسان تر به حرکت در اطراف شهرستان.

با توجه به مستقل یک اوگاندا اخبار سایت, این باعث شده است تا در بیشتر جاده ها که پس از نام بزرگان محلی.

اگر چه استعمار دوران نام هنوز ایستاده کامپالا شهردار Erias Lukwago گفته مقامات محلی در حمایت از از بین بردن آنها. او هشدار داده است که این زمان خواهد بود.

"هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا ما باید جشن دیکتاتورها و کسانی که نقض حقوق افرادی که در شرکت تجارت برده ... همه کسانی که مرتکب جنایات علیه اوگاندا در این دوره این موضوع ما در حال گرفتن به طور جدی" او گفت: DW.

"اما ما باید دقت بیشتری در گرفتن یک تصمیم به دلیل آن است که آسان نیست برای تصمیم گیری [نامش] باید در جاده ها و, که نباید," او گفت:.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن