ثبت شركتها و موسسات غيرتجاري

ثبت حسابداری شرکتهای تولیدی همانطور که تا قبل از این در مطالب ثبت ملل  اشاره کردیم , برای آن که فعالیت&z

توسط NEWSCENTERALS در 8 خرداد 1400

ثبت حسابداری شرکتهای تولیدی

همانطور که تا قبل از این در مطالب ثبت ملل  اشاره کردیم , برای آن که فعالیت‌های کمپانی ما رسمی باشد , بایستی آن را به ثبت برسانیم . هم‌چنین بعداز آغاز عمل کمپانی به صورت رسمی , در شرایطی‌که نیاز به تغییراتی در کمپانی حس شد , به عنوان مثال تغییر تحول آدرس , ارتقاء یا این که کاهش سرمایه و… ,  ثبت شرکتها ثبت ملل این تغییرات هم بایستی به ثبت رسیده و در مجله قانونی و کثیرالانتشار اطلاع رسانی شوند . مرکزی که وظیفه ثبت تاسیس , تغییرات و انحلال شرکت‌ها را بر عهده داراست , سازمان   و شرکت ها غیرتجاری است . در‌پی با این سازمان آشنا می‌شویم .

 

ثبت شرکتها ثبت ملل  در کرج

پیش‌تر , اسم بدون نقص سازمان ثبت شرکتها ثبت ملل  «اداره ثبت شرکتها ثبت ملل  و علامت ها تجاری و اختراعات» بود . یعنی این سازمان علاوه بر ثبت شرکتها ثبت ملل  مکلف بود ثبت مارک و نشانه ها تجاری و ثبت اختراعات را هم انجام دهد .

 

البته با توسعه فعالیت‌های تجاری و ارتقاء درخواست کنندگان ثبت کمپانی , طی مصوبه‌ای این دو سازمان از یکدیگر جدا شدند و اکنون مستقل درگیر به کار میباشند . یکی به عنوان سازمان ثبت شرکتها ثبت ملل  و موسسه ها غیرتجاری و دیگری سازمان مالکیت معنوی که هر کدام وظیفه های جداگانه‌ای دارا هستند .

 

سازمان ثبت شرکتها ثبت ملل  و شرکت های غیرتجاری زیرنظر اداره ثبت ورقه ها و املاک سرزمین و قوه قضائیه سرگرم به کار است .

 

ثبت شركتها+روزنامه رسمي

شرکت‌ها یا این که شرکت های غیرتجاری می توانند با مراجعه به وبسایت سازمان ثبت شرکتها ثبت ملل  , فرم‌های ذی‌ربط را اخذ و با ارسال بدون نقص مدارک , التماس خویش را بر پایه ی تاسیس , تغییرات و انحلال ثبت نمایند .

  

اداره ثبت شرکتها ثبت ملل  زیر نظر کجاست

با ورود به وبسایت این راءس , با بخش‌های متفاوتی مواجه می‌شویم که سرویس ها و وظیفه های متعدد این سازمان را معرفی میکند . گوشه‌ای از این سرویس ها به شرح تحت است :

 

ثبت شرکتها ثبت ملل  سایت رسمی

از روش سرویس ها الکترونیکی سازمان ثبت شرکتها ثبت ملل  و موسسه ها غیرتجاری , می توانید به راحتی خواهش خویش را مبتنی بر ثبت گونه های کمپانی کامل شدن و ارسال فرمایید .

 

در خبرنامه ثبت ملل  , ثبت اشکال شرکت‌های تجاری و شرکت های غیرتجاری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری کاملا , همراه با حالت و مدارک آنان بررسی شده‌است . در صورت نیاز می توانید با کارشناسان ثبت ملل  تماس حاصل نمایید .

 

 

درخواست کنندگان اشکال سرویس ها از سازمان ثبت شرکتها ثبت ملل  و موسسه ها غیرتجاری میتوانند از نصیب «میز سرویس ها الکترونیک» التماس خویش را پیگیری کرده یا این که انصراف آن را درخواست‌کردن نمایند . هم‌چنین فرم‌های ضروری برای اشکال خواهش درین نصیب قرار داده شده‌است .

 

شرایط ثبت شرکتها ثبت ملل ی عمرانی

بعد از طلاق راءس مالکیت معنوی و سازمان ثبت شرکتها ثبت ملل  , در آئین‌نامه اصلاحی , وظیفه‌های هر کدام محدوده خاصی پیدا نموده است . طبق این آئین‌نامه , وظیفه های سازمان ثبت شرکتها ثبت ملل  و شرکتهای غیرتجاری را می‌توان در مورد ها پایین خلاصه کرد :

 

هم‌چنین از سایر وظیفه های سازمان ثبت شرکتها ثبت ملل  می‌توان به موردها پایین اشاره نمود :

 

چک بر فعالیت‌های مرتبط با ثبت شرکتها ثبت ملل  و شرکت ها غیرتجاری

بررسی طرح‌های کلی درباره با ثبت شرکتها ثبت ملل  و شرکت های غیرتجاری

انجام مکاتبات با دفتر ها حقوقی و کارها بین‌الملل در رابطه با وظیفه های و مسئولیت‌های آن

بررسی و اظهارنظر راجع به وکالت‌نامه‌های تنظیم‌شده در آن سوی مرز درباره با ثبت شرکتها ثبت ملل

کمپانی در جلسات وزارتخانه‌ها و شرکتهای و سازمان‌های مدنی درباره با ثبت شرکتها ثبت ملل

بررسی طرح اساسنامه‌های شرکت‌های سهامی عام ( مورد ماده ۸ ضابطه اصلاحی از ضابطه تجارت )

رسیدگی به سندها مالکیت املاکی که جز سرمایه اول کمپانی خواسته شده یا این که در قبال سهام سهم الشرکه نو به شرکت‌ها منتقل‌شده

تهیه و تنظیم اطلاع رسانی تأسیس کمپانی و ارسال آن به دفتر کار ارتباط ها همگانی جهت نشر اطلاع رسانی در خبر نامه کثیرالانتشار

 

تحلیل بر تغییر‌و تحول حالت حقوقی شرکت‌ها مطابق تصمیمات متخذه از سوی دادگاه‌ها و دادسراها

 

ثبت شرکتها ثبت ملل  شناسه ملی

از سایر سرویس ها الکترونیکی سازمان ثبت شرکتها ثبت ملل  و شرکتهای غیرتجاری , ثبت تغییرات است . هرگونه تغییراتی که در کمپانی انجام میشود می بایست درین سازمان به ثبت رسد . این تغییرات را می‌توان مشتمل بر مورد ها تحت دانست : تغییر تحول نشانی کمپانی , تغییرات اعضا و شرکا , ارتقا یا این که کاهش سرمایه , تغییر و تحول در اساسنامه و …

سرویس دیگری که به وسیله سازمان ثبت شرکتها ثبت ملل  و موسسه ها غیرتجاری ارائه می‌گردد , پلمپ دفترها تجاری است . در شرایطی‌که دفتر ها تجاری شرکت‌ها به صورت هر ساله پلمب نشود , دارای اعتبار نخواهد بود و از دید پرداخت مالیات , کمپانی یا این که فرد تاجر را در گیر مشکلاتی خواهد کرد .

 

اداره ثبت شرکتها ثبت ملل  شخصیت حقوقی

گزینش اسم برای هر کمپانی یا این که موسسه غیرتجاری حتمی است ; ولی امروزه با ارتقاء ثبت شرکتها ثبت ملل  و موسسه ها غیرتجاری ممکن است تعیین اسم با سختی‌هایی همراه باشد . سازمان ثبت شرکتها ثبت ملل  و شرکتهای غیرتجاری با ارائه دستورالعملی , ملزومات گزینش اسم را انتخاب نموده است .

 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن