هادی حیدری می گوید: باید توجه همه مردم را به کتاب معطوف کنیم ، هر روز خرید کتاب خارجی نیاز افراد به مطالعه را افزایش دهیم و خود را محدود به یک برنامه خاص نکنیم. بنابراین ، هر هفته باید یک هفته کتاب باشد ، نه فقط یک هفته خاص در ماه نوامبر.
هر هفته باید هفته کتاب باشد
هفته کتاب همیشه فرصتی برای انجام برنامه های کتاب برای سازمان ها ، م institutionsسسات و ادارات مختلف مانند افتتاح کتاب های جدید ، مسابقات کتابخوانی و ... بوده است. در هفته بیست و هشتم کتاب ، وقتی شرایط و محدودیت های عروق کرونر بسیاری از برنامه ها را تعطیل کرد ، برخی از برنامه ها به صورت آیکون کتاب pdf و البته با محدودیت های جدید برگزار شد. گردهمایی و افتتاحیه مجموعه تهران از دیدگاه هنرمندان یکی از این برنامه هاست. که بصورت مجازی انجام می شود. در این نشست 6 کتاب از مجموعه کتابهای قرن ، نتیجه همکاری بین انتشارات علمی و فرهنگی و مرکز ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری ، فایلسو ارائه می شود که از دیدگاه هنرمندان در اختیار تهران قرار می گیرد.
کنفرانس تهران از منظر کاریکاتور و کاریکاتور یکی از آن جلسات با ارائه کتاب صد سال کاریکاتور در تهران است که در آن هنرمندانی چون جمال رحمتی ، احمد عربانی ، باهام عظیمی ، هادی حیدری و فیروز مظفری حضور خواهند داشت. به بهانه برگزاری این نشست ، با هادی حیدری ، کاریکاتوریست و روزنامه نگار درباره نقش کتاب کوذکانه بخشهای مختلف فرهنگی در برجسته سازی و مارک گذاری هفته کتاب گفتگو کردیم که در زیر می خوانید.
ما هفته ها و جشنواره های فرهنگی مختلفی در کشور داریم که هرکدام از آنها جایگاه ویژه ای در ارتباط با حمایت از هنرمندان گروه های مختلف هنری و رسانه ای دارند. به عنوان مثال دانلود کتاب الکترونیکی، جشنواره فیلم فجر حتی در بین عموم مردم نیز کاملاً شناخته شده است. اما اگر این امر برای هفته کتاب به عنوان بخشی جدایی ناپذیر و اساسی از فرهنگ اتفاق نیفتد ، چه می شود؟
برای این سال ، من فکر می کنم شرایط جدید نیز بر تاریخ تأثیر گذاشته است. مانند تور کتاب که تا سال گذشته برگزار می شد و با مشارکت خوبی انجام شده بود اما امسال برگزار نمی شود. اخیراً ، ایران پیپر فکر می کنم آنچه در حوزه کتاب رخ داده است - چه در هفته کتاب و چه در سایر روزهای سال - مشارکت هنرمندان را جدی تر کرده است. نتیجه نهایی این است که فکر می کنم هر هفته باید یک هفته کتاب باشد. نه فقط یک هفته خاص در ماه نوامبر. ما باید توجه خرید کتاب لاتین همه را به کتاب معطوف کنیم و نیاز مردم به مطالعه هر روز را افزایش دهیم و خود را محدود به یک برنامه خاص نکنیم.
[caption id="attachment_12330" align="aligncenter" width="421"] دانلود کتاب خارجی پی دی اف[/caption]
و چگونه باید این اتفاق بیفتد؟
طبیعتاً ارگان ها و عوامل مختلفی در ایجاد حساسیت به مطالعه کتاب دخیل هستند. مواردی مانند موانع ناشران در انتشار کتابهای مناسب باید مورد بررسی قرار گیرند. بحث در مورد قیمت کتاب ، اینکه آیا ناشر می تواند کتاب را با قیمت مناسب به پایان برساند یا آن را به مخاطب تحویل دهد یا افزایش قیمت کاغذ لیتوگرافی ، چاپ و ... نیز آنها را مجبور به افزایش قیمت می کند ؛ این نیز یکی از مهمترین موضوعات مربوط به این موضوع است. از طرف دیگر ، باید دید که آیا مخاطبان کتاب که معمولاً طبقه متوسط جامعه هستند ، با توجه به درآمد و هزینه های فعلی ، می توانند کتاب ها را به عنوان یک محصول فرهنگی یا کالایی در سبد خرید خود جای دهند.
در واقع ، تعدادی از حوادث رخ می دهد که مجموعه ای از موانع است که مانع از صرف هزینه جامعه به اندازه نیاز کتاب می شود. البته بحث در مورد موانع انتشار آثار جذاب در مرحله صدور مجوز بی تأثیر نیست و می تواند هنگام خرید کتاب م effectiveثر باشد. البته این اتفاق در همه محصولات فرهنگی که به نوعی رسانه ای محسوب می شوند ، اتفاق می افتد. اینها همه رسانه هستند و مخاطبان دوست دارند تفکر خود را در قالب این رسانه ها خرید کتاب زبان اصلی ببینند. به عنوان مثال ، چرا مطبوعات همان مخاطب قبلی را ندارند؟ فراموش نکنیم که شبکه های اجتماعی تا حدودی بازار آنها را تضعیف کرده اند. اما من مطمئن هستم که اگر رسانه های کاغذی ، مجلات و کتابها در همان فضایی منتشر شوند که مردم نگرش آنها را می بینند ، ما هنوز می توانیم به داشتن مخاطب امیدوار باشیم.
البته برخی از این موانع به طور پیش فرض در زمینه کتاب پذیرفته شده اند. مشکل من بیشتر تعامل و مسئولیت اجتماعی هنرمندان و بخشهای مختلف فرهنگ نسبت به کتاب و مطالعه است. چرا ما نتوانستیم قیمت کتاب خارجی در بین بخشهای مختلف فرهنگی و هنری نگرانی ایجاد کنیم که هفته کتاب باید به عنوان یک هفته فرهنگی برای آنها دغدغه باشد و آنها باید دلسوزانه برای آن تلاش کنند؟
به نظر می رسد که فرهنگ در وهله اول در ذهن قسمت قابل توجهی از کارمندان کشورمان نیست. زیرا وقتی نگران چیزی هستید ، سعی در ایجاد آن دارید. به عنوان مثال ، وقتی نگران معیشت خود هستید ، تمام تلاش شما این است که زیر سنگ ها کار کنید و امرار معاش کنید. بنابراین ، وقتی دغدغه کارمندان ما دغدغه فرهنگ نباشد ، یا به عبارتی فرهنگ از اولین دغدغه های آنها نباشد ، طبیعتاً سازوکاری برای تعامل با ارگان های مختلف ایجاد نمی کنند. آنچه در اینجا باید اتفاق بیفتد این است که تمام اجسامی که به نوعی درگیر این داستان هستند باید بتوانند به عنوان زنجیره های بهم پیوسته عمل کنند و با هم کار کنند تا به فرهنگ ارزش افزوده دهند.
مقالات مشابه
- ویژه شکافها در طول چرخش آزاد هفته از ویژگی های راه رفتن حیات وحش, آبشاری نمادها 60X ضرب
- قیمت موتور برق
- Coronavirus: که خواستار واکسن به اشتراک گذاشته شود 'به صورت عمومی خوب'
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- پاسخ های پنهان به اسباب بازی آشکار شد
- یک نکته برای بهبود شما (r) برج خنک کننده
- 'کف گدازه' محبوب ترین تلویزیون نشان می دهد در ایالات متحده: چه جهنم ؟
- تونس نزدیک صفر coronavirus موارد آن را به عنوان چشم های گردشگری
- صنایع طروف مسی عبداللهیان خرید ظروف سنتی مسی
- سامسونگ & Niio هنر پرده برنده شدن آثار هنری به نمایش گذاشته می شود در سطح جهان بر روی دیوار