آفریقا فراموش شده جنگ جهانی دوم جانبازان

بیش از یک میلیون آفریقایی سربازان خدمت در ارتش استعماری در جنگ جهانی دوم است. بسیاری از جانبازان با تجربه و تع

توسط NEWSCENTERALS در 18 اردیبهشت 1399

بیش از یک میلیون آفریقایی سربازان خدمت در ارتش استعماری در جنگ جهانی دوم است. بسیاری از جانبازان با تجربه و تعصب در طول جنگ و کمی قدردانی و یا جبران خدمات خود را پس از آن.

8 مه 1945 علائم سالگرد 75 از تسلیم شدن نیروهای مسلح آلمان و پایان جنگ جهانی دوم در اروپا.

ژاپن و آلمان متحد ادامه مبارزه و تنها از اذعان به شکست در اوت 1945 هنگامی که آمریکایی ها کاهش یافته است بمب اتمی در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی.

بیش از یک میلیون آفریقایی به عنوان رزمندگان و همچنین جنگ کارگران و حامل در جنگ جهانی دوم برای قدرتهای استعماری - بیش از نیمی داوطلب خدمت سربازی توسط بریتانیا با بقیه خدمت فرانسه و بلژیک.

برخی از خدمت در آفریقا و یا اروپا; دیگران مبارزه در میدان جنگ در خاورمیانه یا جاهای دوردست که هند و میانمار و جزایر اقیانوس آرام. بسیاری از آنها زخمی و یا کشته شدند.

خدمات خود شده اند به ندرت اذعان کرد توسط دولت های سابق استعمارگران.

برخی از پیشرفت های ساخته شده - حداقل نمادین. به مناسبت سالگرد 75 از فرود نیروهای متفقین در پرووانس در جنوب فرانسه رئیس جمهور امانوئل پاکسازی ابراز قدردانی برای این سهم از سربازان در شکست دادن نیروهای آلمانی اشغال فرانسه.

"هزاران نفر از مردم قربانی خود را به دفاع از یک سرزمین دور ناشناخته زمین, یک زمین آنها که تا آن زمان هرگز گام زد زمین آنها را برای همیشه مشخص شده با خون خود" پاکسازی گفت: در یک سخنرانی.

"فرانسه در بخشی از آفریقا و در این Provence خاک این بخشی بود که از ریختن خون است."

French President Emmanuel Marcon, Guinean President Alpha Conde (left) and Ivory Coast President Alassane Ouattara (right) remember fallen soldiers at a 2019 ceremony in Provence marking WWII

مجبور استخدام

اروپا خبری از زمان مراجعه به آفریقایی سربازان به عنوان داوطلب. اما سهم قابل توجهی از کسانی که استخدام شدند به استعمار نیروهای مسلح.

در مصاحبه با دویچه وله در سال 2015, آلبرت Kunyuku که در خدمت به عنوان کنگو بدنی در بلژیک استعماری ارتش توضیح داد که چگونه او و دیگران مجبور شدند به کمک طلب کردن.

"من مشغول به کار در یک شرکت نساجی وقتی که آنها آمدند به ما را دور. سپس آنها را به شرکت های دیگر. تمام کارگران جوان انتخاب شدند. هیچ کس کمتر از 30" گفت: Kunyukua که در حال حاضر 97 و یکی به دو بازمانده کنگو جانبازان جنگ جهانی دوم.

بیشتر بخوانید: جنگ جهانی من: 'سیاه' است که در راهپیمایی از آفریقا

کودک Sy جانباز از بورکینافاسو (كه در آن زمان مستعمره فرانسه از آپر ولتا) گفت: در آن زمان او را درک نمی کنند چه جنگ بود واقعا در مورد.

"مردم درک نمی کنند که آنها شنیده ام بحث فاشیسم" او در مصاحبه با دویچه وله در سال 2015.

"ما فقط گفت که آلمانی ها به حال ما حمله کردند و ما در نظر گرفته آفریقایی به میمون. به عنوان سربازان ما می تواند ثابت کند که ما انسان شدند. که در آن بود. بود که همه سیاسی توضیح وجود دارد در زمان."

همیشه در برابر جنگ

در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری فرانسه کنگو جانباز Kunyuka به خاطر تبعیض نژادی کنگو رنج می برد و حتی به عنوان آنها مبارزه با بلژیک.

"ما مثل بردگان به خاطر آن بود که بلژیک آورده است که ما را به این جنگ است. ما می تواند هر چیزی را نمی گویند," Kunyuka به نقل شد.

در سال 2019 یک بررسی در الجزیره کشف کرد که سربازان آفریقایی که به خدمت در ارتش بریتانیا پرداخت شد بخشی از آنچه را سفید همکاران بودند. تحقیقات خود را به نام درمان "شبیه به برده داری".

African soldiers walk along a dirt road in Burma

نیروهای نظامی از شرق آفریقا بخش مبارزه در برمه میانمار امروز

جنگ تجربه تحت تاثیر جنبش های استقلال

این تماس نزدیک با سربازان و با واقعیت زندگی در اروپا تغییر آگاهی از بسیاری از کسانی که آفریقایی ها در خدمت. بعد آن را برانگیخته و آنها را به لحاظ سیاسی فعال هنگامی که آنها به خانه بازگشت.

سنگال نویسنده و فیلمساز عثمان Sembene خود را یک سابق استعماری سرباز قرار داده و آن را شبیه به این در 2015 مصاحبه با دویچه وله: "در جنگ ما شاهد سفید مردان برهنه و ما فراموش نکرده اند که تصویر است."

ادامه مطلب: Léopold Sédar سنگور: از جنگ جهانی دوم زندانی به رئیس جمهور

این نوع از تجربه بود و پیامدهای گسترده می گوید روزنامه نگار آلمانی کارل Rössel که صرف 10 سال تحقیق در مورد این موضوع در غرب آفریقا است.

در طول جنگ از سربازان آفریقایی دیدم اروپایی ها دروغ گفتن در گل و لای و کثافت و درد و رنج و مرگ.

"به عنوان یک نتیجه, آنها متوجه شدم که تفاوت وجود دارد بین مردم," او گفت:. این. به نوبه خود منجر به بسیاری از سربازان سابق پیوستن به استقلال جنبش در کشورهای خود.

Afrikanische Kolonialsoldaten (public domain)

آفریقایی solidiers در برمه بخوانید درباره پایان جنگ جهانی دوم در اروپا

نه همه جانبازان اما قبول این قاره رو به رشد استقلال جنبش می گوید مورخ Raffael Scheck Colby کالج در ایالات متحده آمریکا است. بسیاری از مبارزان آزادی انتقاد که آفریقایی جانبازان برای خدمت در کنار استعمار ستمگران.

اکثریت قریب به اتفاق جانبازان اند و در این میان.

کسانی که هنوز زنده هستند اغلب احساس خاصی تلخی: اگر چه آنها را به مبارزه برای پیروزی بر فاشیسم را به سختی دریافت هر گونه به رسمیت شناختن آن است.

"من تنها 5,000 کنگو فرانک (حدود پنج یورو) در هر ماه در جنگ بازنشستگی. این مهمل است از کسی که مبارزه برای منافع بلژیک" شکایت جانباز آلبرت Kunyuku.

عدم شناخت و حتی امروز

عدم قدردانی و به رسمیت شناختن در کشورهای اروپایی و به خصوص در آلمان چیزی است که نیاز به تغییر است.

"اگر وجود دارد به یک تلاش جدی برای مقابله با گذشته پس از آن باید درمان فرزندان ما را آزاد به شیوه ای متفاوت تر می باشد و در این مورد در حال حاضر پناهندگان سیاست" Rössel می گوید. "برای جبران پیامدهای ناشی از جنگ باید پرداخت شود در سراسر جهان. اما تقریبا هیچ است پس از جنگ بازسازی صورت گرفته است."

Albert Kunyuka sits in a chair speaking into a microphone

آلبرت Kunyuku صحبت می کند به DW در سال 2015

کنگو جانباز آلبرت Kunyuku خانه بازگشت و در سال 1946 پس از جنگ در میانمار (سپس برمه) در کنار بلژیک نیروهای نظامی در برابر.

وقتی پرسید که آیا او افتخار سربازی او متوقف شد. با اشک جریان پایین گونه خود او پاسخ: "نه".

غم و اندوه خود را برای رفقای کاهش یافته است ، تنها تعداد کمی از 25,000 آفریقایی سربازان که در سمت چپ با او را برای جبهه در جنوب شرقی آسیا آمد.

این مقاله در اصل منتشر شده در مارس 21, 2015 و به روز شده است که شامل وقایع اخیر است. صالح Mwanamilongo در کینشاسا کمک به این گزارش.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب