Atos راه اندازی اولین ابر رایانه ها مجهز به کارت گرافیک NVIDIA A100 GPU

Atos یک رهبر جهانی در انتقال دیجیتال امروز اعلام کرد آن جدید BullSequana X2415 اولین ابر رایانه ها در اروپا به

توسط NEWSCENTERALS در 27 اردیبهشت 1399

Atos یک رهبر جهانی در انتقال دیجیتال امروز اعلام کرد آن جدید BullSequana X2415 اولین ابر رایانه ها در اروپا به ادغام NVIDIA آمپر نسل بعدی واحد پردازش گرافیکی معماری NVIDIA® A100 تانسور هسته GPU. این ابررایانه تیغه ارائه خواهد شد بی سابقه قدرت محاسباتی برای افزایش عملکرد نرم افزار برای HPC و AI حجم کار مقابله با چالش های exascale عصر. این BullSequana X2415 تیغه افزایش قدرت محاسباتی بیش از 2* و بهینه سازی مصرف انرژی با تشکر Atos' 100% بسیار کارآمد آب سرد انحصاری DLC (مستقیم خنک کننده مایع) حل آن با استفاده از آب گرم برای خنک کردن دستگاه.

Forschungszentrum یولیش ادغام خواهد شد این تیغه جدید به آن تقویت کننده ماژول گسترش آن موجود JUWELS BullSequana ابر رایانه ساخت آن را به سیستم برای اولین بار در سراسر جهان به استفاده از این تکنولوژی جدید است. این JUWELS تقویت کننده ارائه خواهد شد محققان در سراسر اروپا به طور قابل توجهی افزایش منابع محاسباتی است. برخی از پروژه های آن خواهد سوخت در حال کمیسیون اروپا مغز انسان, پروژه و یولیش آزمایشگاه از "آب و هوا شناسی" و "سیستم های مولکولی". یک بار به طور کامل مستقر در این تابستان به روز رسانی ابر سیستم تحت عمل ParTec نرم افزار ParaStation باقی مانده است و انتظار می رود به ارائه محاسباتی اوج عملکرد بیش از 70 Petaflops/s ساخت آن ترین ابررایانه قدرتمند در اروپا و یک ویترین برای اروپا exascale معماری.

"با ادغام بهترین تکنولوژی در دسترس از جمله این آخرین تیغه از Atos که شامل NVIDIA قدرتمند A100 GPU به ما ابررایانه ما قادر به افزایش ما ابر قدرت است. این یک نقطه عطف مهم در مسیر ما برای رسیدن به هدف نهایی از ارائه exascale قابلیت به علم و صنعت" گفت: پروفسور توماس Lippert مدیر یولیش ابر مرکز (JSC).

"ما در حال افتخار به یکی از اولین ابر رایانه تولید کنندگان در سراسر جهان شامل NVIDIA A100 GPU و قادر به ارائه پژوهشگران در سراسر جهان به بالاترین عملکرد برنامه خود را برای HPC و AI حجم کار" گفت: اگنس Boudot معاون ارشد رئیس جمهور, رئیس HPC & کوانتومی در Atos. "ما واقعا هیجان زده به کار با یولیش به افزایش آن قدرت محاسباتی و برای فعال کردن آن JUWELS سیستم برای تبدیل شدن به قوی ترین ابر رایانه ها در اروپا است."

"Atos یکی از برترین بازیکنان جهان در پایان بالا از سرور بازار است. آن پیشرو در اروپا-بر اساس فروشنده HPC systems تا حد زیادی با توجه به عملکرد و قدرت آن BullSequana سیستم های قوی آن فن آوری و تخصص و نوآوری و توانایی خود را به طور موثر مدیریت پروژه های بزرگ مقیاس در سطح جهان است. آن را دو برابر کرده و حضور خود را در TOP500 رتبه بندی بیش از 5 سال گذشته و سرور آن سهم بازار در سراسر جهان همچنان به رشد. ما Atos به عنوان یکی از کلیدی ابر تولید کنندگان است که به احتمال زیاد سود بیش از چند سال آینده به عنوان تقاضا برای exascale سیستم مهم تر می شود." گفت: استیو کانوی مشاور ارشد در Hyperion پژوهش است.

تیغه جدید ویژگی های یک کارت گرافیک NVIDIA HGX-A100 پایه تخته مجهز به چهار کارت گرافیک NVIDIA A100 gpu ها متصل از طریق نسل سوم NVIDIA NVLink تکنولوژی™ در کنار دو AMD EPYC پردازنده و تا چهار کارت گرافیک NVIDIA Mellanox InfiniBand پورت های متصل از طریق یک سنجاقک+ پیکربندی. NVIDIA آمپر معماری پیشگامانه مهندسی پيشرفت ارائه می شود که عظیم بهبود عملکرد بیش از نسل قبلی برای آموزش هوش مصنوعی و استنتاج. NVIDIA A100 تانسور هسته GPU امکانات بزرگترین 7 نانومتری پردازنده با بیش از 54 میلیارد ترانزیستور است. این تیم از فن آوری همراه با NVIDIA بازار پیشرو اکوسیستم بیش از 700 GPU-accelerated HPC برنامه های کاربردی و حمایت از NGC امکان را می دهد محققان به آمار زمین در حال اجرا با کانتینری نرم افزار بهینه سازی برای توسعه و استقرار GPU-accelerated HPC و هوش مصنوعی پروژه های.

این BullSequana X2415 در دسترس خواهد بود در Q2 سال 2020.

* در مقایسه با Atos موجود GPU تیغه

X2415 مشخصات

 1U, فاکتور شکل تیغه با 1 شتاب گره.

مستقیم مایع خنک کننده.

در هر گره:

1 x CPU هیئت مدیره با

  • 2 x AMD EPYC/میلان پردازنده
  • 16 x 32GB DDR4 @3200MTs حداقل

1 x GPU مدیره "HGX-A100" با 4 x NVIDIA gpu ها A100

2 x اتصال نیم اشکوب تخته (BXI یا HDR200)

اختیاری 1 x M. 2 SATA SSD تا 1.92 سل یا 1 x M. 2 NVMe SSD 960GB

-----

در مورد Atos

Atos یک رهبر جهانی در انتقال دیجیتال با 110,000 کارکنان در 73 کشور جهان و با درآمد سالانه € 12 میلیارد دلار است. اروپا شماره یک در ابر امنیت و عملکرد بالا محاسبات این گروه فراهم می کند پایان به پایان هماهنگ Hybrid Cloud, داده های بزرگ, کسب و کار برنامه های کاربردی و دیجیتال در محل کار, راه حل. این گروه در سراسر جهان فناوری اطلاعات شریک برای المپیک & پارالمپیک و در عمل تحت مارک Atos Atos|Syntel و متحد کردن. Atos یک SE (Societas Europaea), ذکر شده در, CAC40 پاریس شاخص سهام.

هدف از Atos است برای کمک به طراحی آینده از اطلاعات فضا. تخصص و خدمات پشتیبانی توسعه دانش آموزش و پژوهش در یک رویکرد فرهنگی و کمک به توسعه علمی و فن آوری تعالی. در سراسر جهان این گروه را قادر می سازد مشتریان خود و کارکنان و اعضای جوامع بزرگ برای زندگی, کار و توسعه پایدار در امن و مطمئن اطلاعات فضا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن