پیشنهاد چین امنیتی قانون: حکم اعدام برای هنگ کنگ?

ملی پرده برداری کرده است جزئیات بحث برانگیز قانون امنیت است که کارشناسان می گویند اساسا می تواند تضعیف "یک کشو

توسط NEWSCENTERALS در 3 خرداد 1399

ملی پرده برداری کرده است جزئیات بحث برانگیز قانون امنیت است که کارشناسان می گویند اساسا می تواند تضعیف "یک کشور دو سیستم" چارچوب سیاسی و آسیب های هنگ کنگ برای استقلال.

پس پکن تعجب طرح به تصویب امنیت ملی قانون برای هنگ کنگ روز پنجشنبه چین ملی (NPC) اعلام جزئیات بیشتر درباره این قانون پیشنهادی در صبح روز جمعه.

ادامه مطلب: هنگ کنگ 20 سال تحت چینی حکومت – یک پروژه شکست خورده?

توضیح جزئیات این پیش نویس قانون به نمایندگان وانگ چن معاون رئیس NPC ایستاده کمیته گفت: وجود داشته است افزایش امنیت ملی خطرات در هنگ کنگ در سال گذشته با استناد به برخی از فعالیت های مربوط به ماهها تظاهرات ضد دولتی به عنوان حوادث که به طور جدی به چالش اصول "یک کشور دو سیستم" اصل و تهدید امنیت ملی و توسعه منافع.

"قانون مبتنی بر و پرقدرت اقدامات باید انجام شود برای جلوگیری از توقف و از جمله فعالیت های" وانگ گفت. "با توجه به هنگ کنگ در حال حاضر وضعیت تلاش ها باید در سطح ایالتی برای ایجاد و بهبود سیستم قانونی و اجرای مکانیزم برای HKSAR (Hong Kong Special Administrative Region) برای حفاظت از امنیت ملی برای تغییر طولانی مدت 'دفاع' وضعیت در زمینه امنیت ملی است."

این قانون پیشنهادی را به طور مستقیم اعمال می شود به هنگ کنگ و همچنین اجازه خواهد داد که دولت چین برای ایجاد آژانس های امنیت ملی در هنگ کنگ است. این شهر همچنین ممکن است راه اندازی یک سرور اختصاصی آژانس امنیت ملی است. علاوه بر این در هنگ کنگ اجرایی نیاز به ترویج امنیت ملی آموزش و پرورش و ارائه گزارش مربوط به دولت مرکزی به طور منظم.

این قانون پیشنهادی همچنین خواستار هنگ کنگ برای تکمیل عبور از خود امنیت ملی قانون مطابق با قانون اساسی. در نهایت اداری و قانونگذاری و قضایی در هنگ کنگ باید به جلوگیری و مجازات اعمال تلقی مضر به امنیت ملی است.

اشتراک, به, تاج, جمع و جور — DW خبرنامه ردیابی coronavirus در آسیا

هنگ کنگ استقلال و شهرت در خطر

آلوین یونگ طرفدار دموکراسی در مجلس هنگ کنگ می گوید: پیشنهاد قانون اثبات شده است که پکن نیست در مورد مراقبت از هنگ کنگ استقلال که وعده داده شده بود به شهر در چین و بریتانیا اعلامیه مشترک.

"این فوق العاده است برای راه اندازی یک آژانس امنیت ملی به طور مستقیم برای هنگ کنگ" یونگ گفت: DW. "اگر این روشی است که پکن می خواهد به مقابله با مشکلات در حال ظهور از سال گذشته تظاهرات در برابر استرداد لایحه, من فکر نمی کنم آن را به آنها را حل کند. آن را به ایجاد مشکلات بیشتر در مورد عملکرد "یک کشور و دو سیستم' چارچوب است."

ادامه مطلب: هنگ کنگ مخالفان و فعالان اسلم چین برنامه ریزی شده قانون تامین

زمانی که NPC می خواهد برای تحمیل یک قانون ملی در هنگ کنگ این شرح ماده 18 از قانون اساسی که مقرر کنگره به قرار دادن یک قطعه از قوانین ملی در ضمیمه 3 از قانون اساسی یونگ توضیح می دهد. این است که چگونه دولت چین برای اجرای طرح های پیشنهادی امنیت ملی قانون او می افزاید.

"آنها را انتخاب کنید برای دور زدن هنگ کنگ شورای قانونگذاری. این یک نقض "یک کشور و دو سیستم' چارچوب و رهبری درجه بالایی از خودمختاری که وعده داده شده تحت قانون اساسی" گفت: Yeung.

یک چالش برای هنگ کنگ?

برخی از کارشناسان بر این نظر است که قانون پیشنهادی می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده به هنگ کنگ سیستم قضایی به عنوان تعریف از چهار جرائم کیفری مذکور در پیش نویس لایحه همچنان نامشخص است.

Ma Ngok یک استادیار در دانشگاه چینی هنگ کنگ گفت که در صورت تصویب این قانون سابقه تنظیم است که اجازه می دهد تا دولت چین را برای تصویب هر نوع قانون از طریق شرکت ملی صنایع پتروشیمی و اعمال آن در هنگ کنگ بدون اینکه به چالش کشیده است.

ادامه مطلب: هنگ کنگ: دعوا در مجلس قانونگذاری بیش از سرود لایحه

کارشناسی ارشد معتقد است این قانون پیشنهادی می تواند تهدید باقی مانده حقوق مدنی در هنگ کنگ از جمله آزادی بیان و آزادی اجتماعات.

"در طول سال 2019 تظاهرات ضد دولتی صدها نفر به اتهام شورش و یا آتش سوزی" Ma گفت: DW. "اما اگر امنیت ملی قانون چینی بر اساس استانداردهای جملات می تواند بوده ام بسیار سختگیرانه تر."

آلوین چونگ غیر مقیم وابسته و محقق در دانشگاه نیویورک آمریکا و آسیا قانون موسسه گفت: DW پیشنهاد کرد که قانون اجازه می دهد پکن به بیشتر دیکته تصمیم گیری های مهم در مورد هنگ کنگ.

"یکی عملا واقعیت است که تکرار در هنگ کنگ برای برخی از زمان در حال حاضر است که تمام تصمیم گیری های مهم مربوط به هنگ کنگ ساخته شده توسط پکن گفت:" چونگ. "[این حرکت به تصویب پیشنهادی امنیت ملی قانون] باید بازدید کمتر از حکم اعدام برای هنگ کنگ است."

ادامه مطلب: هنگ کنگ تظاهرات: Watchdog تخلیه پلیس تخلف

بیشتر تظاهرات ضد دولتی به دنبال ؟

پیشنهادی امنیت ملی قانون است به احتمال زیاد به سوخت ضد چین و احساسات در هنگ کنگ, اما آن نامشخص است که آیا جدید تظاهرات را مطابقت با مقیاس ماهها تظاهرات ضد دولتی در 2019.

"من فکر می کنم مردم عصبانی تر از سال گذشته پلیس در هنگ کنگ به احتمال زیاد بی رحمانه تر در خود سرکوب معترضان در این زمان," Ma گفت. "بعید است که مردم را به خیابان ها و مقابله با پلیس پس از هنگ کنگ مقامات دریافت یک پشتوانه قوی از پکن است."

طرفدار دموکراسی قانونگذار یونگ هشدار می دهد که اگر قانون پیشنهادی می رود از طریق آن خواهد بود که پایان یک کشور و دو نظام چارچوب است. "بدون در نظر گرفتن چگونه شما نام این قانون پایه و اساس آزادی که مجموعه هنگ کنگ جدا از سرزمین اصلی چین به چالش کشیده خواهد شد و آسیب دیده و در نهایت از بین رفته اند."

ادامه مطلب: لام بال-Kee: هنگ کنگ کتاب مبارزه در برابر چین با تایوان فروشگاه



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن