کروناویروس در آمریکا یک کشور در آستانه

یمن دچار طریق سال از جنگ داخلی و فقر و وبا — و در حال حاضر COVID-19 نیز شایع است. سازمان های امدادی می گویند ا

توسط NEWSCENTERALS در 12 خرداد 1399

یمن دچار طریق سال از جنگ داخلی و فقر و وبا — و در حال حاضر COVID-19 نیز شایع است. سازمان های امدادی می گویند این کشور در آستانه سقوط است.

"برای ما مرگ طبیعی است" گفت: امل منصور. "اما من هنوز هم ترس از coronavirus."

منصور, 28, زندگی در پایتخت یمن, Sanaa. او نگران است زیرا coronavirus است که در این کشور از اواسط ماه مارس است اضافه کردن به مشکلات مردم در حال حاضر ساخته شده ضعیف و آسیب پذیر توسط یک اپیدمی وبا و پنج سال از جنگ داخلی.

همانطور که از اوایل ماه ژوئن, دانشگاه جانز هاپکینز, تایید کرده بود بیش از 320 مورد از COVID-19 عفونت در کشور و حداقل 80 مرگ و میر. اما هیچ کس واقعا معتقد است که این پایین آمار و ارقام. "در یمن و ما عملا هیچ امکانی برای انجام تست. ما هیچ ایده چگونه بالا تعدادی از عفونت های واقعا" گفت: Mansoor.

بیشتر بخوانید: یمن پرانتز برای تازه فاجعه انسانی

کمبود سیستم مراقبت های بهداشتی

منصور گفت: DW او یک بار برگزار می شود و امید زیادی برای کشور خود بازگشت در سال 2011 که در دولت سرنگون شد و در پی بهار عربی قیام. "من کاملا می خواست به ماندن در کشور من برای خودم که چگونه آن را توسعه خواهد بود," او گفت:.

Amal Mansoor

امل منصور با این نسخهها کار به عنوان یک روزنامه نگار مستقل در صنعا

اما سپس همه چیز را در زمان های مختلف ، در سال 2015 جنگ شروع شد. "و در حال حاضر ما coronavirus در کشور نیز هست. من خانه نمی تواند مقابله با یک بیماری همه گیر" او گفت:.

به عنوان یک روزنامه نگار مستقل بین المللی رسانه های منصور دهکدهای از نزدیک مشاهده چگونه یمن به کار گرفته شده شیوع. او مربوط چگونه چند بیمارستان که هنوز دست نخورده اند رد را در افراد آلوده تا حدودی به دلیل کارکنان وجود دارد عدم حفاظت کافی از تجهیزات.

بیشتر بخوانید: "جنگ در یمن را نابود کرده است و ما'

"به عنوان یک پرستار من می خواهم به کمک و درمان بیماران گفت:" ایرنه versoza را یک پرستار در دانشگاه علم و صنعت بیمارستان در صنعا در گزارش های اخیر از دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور انسان دوستانه. "حتی اگر من می خواهم برای درمان, چگونه می توانم که بدون تجهیزات حفاظت شخصی? من تمرکز خواهد شیفت از بیمار به نگرانی در مورد اگر من را دریافت کنید."

منصور گزارش می دهد که بسیاری از یمنی نیست جرات رفتن به بیمارستان برای ترس از تبدیل شدن به آلوده خود را دارند. او گفت: مردم یمن تجربه کرده اند و بسیاری از چیزهای وحشتناک اما گفت coronavirus می تواند ضربه نهایی.

درگیری پیچیده

پیچیده پروکسی جنگ شده است مواج در یمن را برای پنج سال گذشته است. در هسته آن را در یک درگیری بین حوثی ها و در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده دولت از تبعید جمهور رویترز عبد ربه منصور هادی ، دومی اما حمایت نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی.

بیشتر بخوانید: جنگ یمن نشانه 5 سال با هیچ پایانی در چشم

عربستان سعودی سنی سلطنت می بیند که حوثی ها به عنوان متحدان آن archenemy که عمدتا اسلامی ملت ایران است. حوثیها توانستند کنترل بخش های بزرگی از یمن در اواخر سال 2014 از جمله صنعا که در آن آنها سوار هادی و دولت او. او و نخست وزیر Maeen Abdulmalik سعید در حال حاضر مستقر در عربستان سعودی است.

عدن در جنوب یمن باقی مانده موقت مقر دولت اگر چه تصرف جدایی طلبان در این شهر ساحلی در ماه اوت گذشته. آنها اعلام کرد قصد دارد برای "self-حکومت" شهر و دیگر استان های جنوبی در مارس میان یک طرفه دو هفته آتش بس اعلام شده توسط عربستان سعودی رهبری ائتلاف نظامی, بعد, تمدید تا پایان ماه مه. آتش بس به معنای شد به سازمان ملل متحد به زمان بیشتری برای میانجیگری میان حوثیها و دولت است.

ده ها تن مرده هر روز در عدن

"اوضاع در یمن بسیار پیچیده است گفت:" منصور. "اما حتی در صنعا وضعیت آسان است." او کاهش یافته است به می گویند بیشتر در مورد وضعیت سیاسی در کشور است.

A view of a nearly empty street is seen after precautions against coronavirus are taken pandemic in Sanaa

در تلاش برای کنترل شیوع و بازارها بسته شده اند در صنعا و شهرهای دیگر

اما او گفت: او به ویژه نگران coronavirus اخبار آینده از عدن که در آن بسیاری از ده ها تن از مردم گفته می شود در حال مرگ در هر روز است. تصاویر را ساخته اند که دور نشان می دهد بدن مرده دروغ در خیابان و گزارش وجود دارد بسیاری از مردم در حال مرگ در خانه به خصوص در مناطق فقیر. این تایید شده است توسط پزشکان بدون مرز (MSF) اجرا می شود که تنها مرکز درمان COVID-19 بيمار در عدن.

ادامه مطلب: Coronavirus سوخت خشونت در خاورمیانه

"آنچه که ما شاهد ما در مرکز درمان است فقط نوک کوه یخ از نظر تعداد افراد آلوده و مرگ در این شهرستان گفت: کارولین سیگوین که سر MSF پروژه ها در یمن در بیانیه ای در اواسط ماه مه. "مردم در حال آمدن به ما خیلی دیر شده برای صرفه جویی در, و ما می دانیم که بسیاری از مردم در حال و نه در آینده همه آنها فقط در حال مرگ در خانه. این وضعیت دلخراش است."

آمار دولت در مجالس ترحیم نیز آن را روشن است که بسیاری از مردم باید در حال مرگ در خانه: هشتاد نفر در عدن در روز در اواسط ماه مارس در مقایسه با فقط 10 روز قبل از شیوع کروناویروس. پزشکان بدون مرز نیز گزارش داد تعداد زیادی از عفونت ها در میان سرپرستان و یاوران.

بدون یک راه برای تست این جمعیت برای این بیماری درست تعداد افراد آلوده و یا کشته باقی خواهد ماند و مشخص نیست. منابع پزشکی نیز اندک وجود دارد: فقط 500 هواکش و 700 تخت های مراقبت ويژه موجود در یک کشور با جمعیت 29 میلیون. در بسیاری از مناطق وجود ندارد و حتی یک دکتر.

16 میلیون می تواند با آلوده COVID-19

اپیدمی وبا تا کنون آلوده 2.3 میلیون یمنی با برخی از 4000 نفر در حال مرگ از بیماری است. سازمان ملل متحد معتقد است که حداقل 40,000 خواهد مرد از COVID-19 در حالی که بیش از نیمی از جمعیت می تواند توسط ویروس آلوده.

سازمان ملل پناهندگان سازمان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل معتقد است بسیاری از یمنی نیز می تواند توسعه شدید COVID-19 علائم با توجه به malnourishment با توجه به UNHCR Jean-Nicolas Beuze. "این یک وضعیت غم انگیز است که نادیده گرفته شده توسط بقیه جهان است," او گفت: هند پخش Wion در مصاحبه اخیر است.

منصور همچنین احساس می کند وضعیت فاجعه بار در این کشور به سختی هر گونه توجه است. "شاید جهان خسته از همیشه شنیدن همان اخبار وحشتناک از کشور من," او گفت:, و اضافه کرد که یمن شده است کنار رانده و حتی بیشتر با توجه به جهانی اشتغال ذهنی با بیماری همه گیر.

کمک های مالی فاقد

این واقعیت است که جهان را تبدیل توجه خود را به دور از یمن تا به حال عواقب فاجعه بار است. چندین محلی کمک سازمان مجبور به بستن درهای خود را بیش از عدم کمک های مالی بین المللی و حتی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل است که پول کمتری در اختیار دارد — و نه حتی 30 درصد از کمک پول آن نیاز به یمن با توجه به Beuze. این امر به ویژه ویرانگر برای بیش از 3.6 میلیون نفر آواره جنگ که دیگر نمی تواند به اندازه کافی پشتیبانی می کند.

برخی از امید است که قرار داده شده به سازمان ملل متحد اهدا کنندگان در کنفرانس برگزار خواهد شد در 2 ژوئن در پایتخت عربستان ریاض است. این کنفرانس با هدف به آمده تا با $2.41 میلیارد دلار (€2.2 میلیارد دلار) برای پوشش فعالیت های ضروری در نیمه دوم سال از جمله $180 میلیون دلار برای مبارزه با بیماری همه گیر کوروناویروس.

منصور گفت: او هنوز هم در میان ممتاز در یمن. او از زندگی با مادر و دو خاله در یک آپارتمان در مرکز صنعا و می توانند برای پرداخت سهم بزرگی از نیازهای خانواده را با شغل. "ما به دنبال سلامت توصیه ها و ماسک و دستکش. من خانه را ترک تنها به انجام آنچه که باید انجام شود اما من همچنین می توانید از خانه کار می کنند," او گفت:.

اما او گفت: این امکان پذیر نمی باشد برای بسیاری از یمنی. "بسیاری از آنها کارگران روز; آنها نمی توانیم به ماندن در خانه. اگر آنها نمی, آنها گرسنگی," او گفت:. "من می ترسم که من ممکن است به زودی به مرحله بیش از بدن در خیابان های صنعا بیش از حد."

هر روز DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای دریافت آن را در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب