EFF و Durie Susan پیوستن به نیروهای خود را برای دفاع از اینترنت بایگانی کتابخانه دیجیتال

بنیاد مرز الکترونیک (EFF) در پیوستن به نیروهای با شرکت حقوقی Durie Susan به دفاع از آرشیو اینترنت علیه یک طرح

توسط NEWSCENTERALS در 7 تیر 1399

بنیاد مرز الکترونیک (EFF) در پیوستن به نیروهای با شرکت حقوقی Durie Susan به دفاع از آرشیو اینترنت علیه یک طرح دعوی در دادگاه است که تهدید خود را کنترل دیجیتال وام (CDL) برنامه کمک می کند که مردم در سراسر جهان اتمام نسخه دیجیتال از کتاب متعلق به بایگانی و خود را شریک کتابخانه ها.

"کتابخانه ها محافظت و حفظ و جهان اطلاعات در دسترس برای همه" گفت: Internet Archive موسس و دیجیتال در کتابخانه Brewster Kahle. "ناشران suing به تعطیل یک کتابخانه و حذف کتاب از ما دیجیتال قفسه. این را باید یک اثر سرما بر یک دیرینه و گسترده کتابخانه عمل وام دهی کتابهای دیجیتالی."

غیر انتفاعی بایگانی اینترنت یک کتابخانه دیجیتال است که حفظ و دسترسی به آثار فرهنگی از همه نوع در فرم الکترونیکی. CDL اجازه می دهد تا مردم را به اتمام نسخه دیجیتال از کتاب به مدت دو هفته یا کمتر و فقط اجازه به کاربران برای چک کردن به عنوان بسیاری از نسخه های به عنوان بایگانی و خود را شریک کتابخانه های فیزیکی خود را. که بدان معنی است که اگر پاسخها و خود را شریک کتابخانه ها باید تنها یک کپی از یک کتاب, پس از آن تنها یک حامی قرض می تواند آن را در یک زمان درست مانند هر دیگر کتابخانه است.

چهار ناشران شکایت بایگانی اوایل این ماه وی از سوی مامورین که CDL نقض حق نشر. در شکایت Hachette, هارپر کالینز, Wiley و Penguin Random House ادعا CDL به هزینه خود شرکت ها میلیون ها دلار است و یک تهدید برای کسب و کار خود را.

"EFF با افتخار ایستاده با بایگانی و حفاظت از این مهم خدمات عمومی" گفت: EFF حقوقی مدیر Corynne McSherry. "کنترل دیجیتال اعطای وام کمک می کند تا دریافت کتاب به معلمان کودکان و عموم مردم در زمانی که بیشتر مورد نیاز و سخت تر از همیشه است. آن است که هیچ تهدیدی برای هر ناشر خط پایین."

"اینترنت بایگانی اعطای وام به کتاب های کتابخانه به یک حامی در یک زمان" گفت: Durie Susan شریک جو گراتس. "این چیزی است که کتابخانه ها انجام داده اند برای قرن ها و ما مفتخریم به نمایندگی اینترنت بایگانی در ایستاده تا برای حقوق کتابخانه ها در عصر دیجیتال است."

آخرین مطالب