فرانسه هایش با نژادی و بی عدالتی و خشونت پلیس

جورج فلوید مرگ در ما برانگیخته تمدید تظاهرات علیه نژادپرستی پلیس و رفتار نسبت به اقلیت ها در فرانسه. با وجود ا

توسط NEWSCENTERALS در 23 خرداد 1399

جورج فلوید مرگ در ما برانگیخته تمدید تظاهرات علیه نژادپرستی پلیس و رفتار نسبت به اقلیت ها در فرانسه. با وجود امتیازات جزئی کسانی که در قدرت همچنان به انکار این کشور دارای یک مشکل با مسابقه.

در خفیف شب این هفته صدها نفر از مردم به زانو در سکوت در پاریس تاریخی Place de la Republique به پرداخت ادای احترام به جورج فلوید به عنوان او به خاک سپرده شد بیش از 8000 کیلومتر در تگزاس است.

تحت یک قوی مجسمه ماریان تجسم از ایران پلاکارد بخوانید "black lives matter در فرانسه بیش از حد" "نه به نژادپرستی" و "من نمی توانم نفس بکشم." تظاهر کنندگان بسیاری به وضوح ناراحتی تلاش برای ماندن بر روی زانو های خود را برای نزدیک به 9 ساعت زمان است که یک افسر پلیس در مینیاپولیس برگزار زانو در Floyd گردن که منجر به مرگ او.

خشونت از کسانی که در لحظات پایانی فلوید زندگی فیلم برداری در گوشی های دارای طنین انداز به شدت در فرانسه که به مدت طولانی تلاش خود را میراث خشونت پلیس.

A group of protesters kneel on the ground

برخی از معترضان تلاش برای به زانو زدن به صورت کامل نه دقیقه سکوت برای جورج فلوید

"در فرانسه ما می گویند ما همه برابر نیست بلکه همه یکسان. اگر شما یک جوان سیاه و سفید و یا یک مرد شما در حال هدف قرار داده و مورد آزار و اذیت توسط پلیس می گوید:" دنیس 22-سال-پیرمرد که کاهش یافته است به گذشته خود نام. "ما در حال ساخت این اما سفید مردم نمی خواهند به گوش ما و یا باور ما. آنها فکر می کنم ما در حال اغراق."

دینا Sanches توارث یک زن سیاه تکرار کنید. "من 16 سال است که به طور مداوم متوقف شده و کنترل شده توسط پلیس حتی زمانی که او فقط آمدن به خانه از ورزشگاه. من وحشت زده برای ایمنی خود را," او می گوید DW. "شما می توانید تصور کنید که چگونه زخم آن است که به مانند یک جنایتکار به سادگی به دلیل راه شما نگاه می کنید؟"

'ساختاری نژاد پرستی'

خشم قابل لمس است در فرانسه که در آن جورج فلوید را به قتل پرسیده است خواستار عدالت برای آدما Traoré 24 ساله سیاه مردی که در بازداشت پلیس در ماه جولای سال 2016. اگر چه هیچ تصویری, شرایط کشیده اند مقایسه با فلوید مرگ است.

ماه گذشته یک دادگاه موظف به گزارش پزشکی حکم داد که افسران که دستگیر Traoré تا به حال هیچ دخالت در مرگ او و که او با توجه به شرایط بهداشتی اساسی و نارسایی قلبی است. اما مستقل کالبد شکافی به سفارش خانواده به این نتیجه رسیدند که Traoré مرگ ناشی از بازداشت تکنیک های جرقه تظاهرات در سراسر فرانسه با حضور هزاران نفر.

Protesters hold a placard of Adama Traoré and wearing t-shirts reading justice for Adama.

معترضان خواستار شده است برای 'حقیقت' در اطراف مرگ آدما Traoré (تصویر در placard)

"امروز ما نه فقط صحبت کردن در مورد مبارزه از Traoré خانواده است. این مبارزه برای همه. هنگامی که ما برای مبارزه با جورج فلوید ما مبارزه برای آدما Traoré," خواهر خود را Assa Traoré گفت: در یک تظاهرات در اوایل این ماه با توجه به آژانس خبری AFP.

بسیار شبیه در آمریکا اقلیت ها در فرانسه هم خواستار پاسخگویی و شفافیت از پلیس.

"در هر دو ایالات متحده آمریکا و فرانسه پلیس نژادپرستی ساختاری می گوید:" مجید Messaoudene محلی سیاستمدار و فعال در Seine-Saint-Denis, شمال پاریس و حومه. هر چند فرانسه به مراتب کمتر کشنده تیراندازی پلیس از ما بسیاری می گویند آن را انجام می دهند کمتر به مبارزه با خشونت پلیس.

"ما بسیاری از خانواده ها در فرانسه که در حال انتظار برای عدالت برای فرزندان خود کشته شده توسط پلیس. آنها نمی توانند به نوبه خود روی صفحه و حرکت می کند چرا که آنها احساس می کنید زندگی کودکان خود در نظر گرفته نمی شوند مهم است. است که به تغییر."

Adama Traoré's sister Assa Traoré backed by two male protesters wearing a bright blue coat

آدما Traoré خواهر Assa Traoré گفت: معترضین آنها "مبارزه برای همه'

روزانه برس با اجرای قانون

این همه بیش از حد آشنا, داستان, در, Seine-Saint-Denis است که برای بدنام آن نرخ بالای بیکاری کم درآمد و ساختمان های بلند. بسیار شبیه به banlieu — یا حومه — جایی که آدما Traoré درگذشت, این خانه را به بسیاری از عرب و ساکنان که ردیابی ریشه های خود را به مستعمرات سابق فرانسه.

روابط با پلیس به مدت طولانی زمان. زندگی روزمره برای بسیاری از مردان جوان مجید Messaoudene گفت: شامل چک هویت frisking آزار و اذیت و خشونت توسط افسران.

"در جامعه ما زمانی که جوان هستید, اگر شما در حال غیر سفید و اگر شما بروید و شکایت علیه پلیس هیچ کس نمی خواهد گوش دادن به شما. این یک واقعیت ساده," Messaoudene می گوید. "برای عدالت واقعی باید انجام شود هر نژادپرستانه افسر به بررسی و ممنوع از نیروی. اما تا کنون هیچ پلیس رفته به زندان برای کشتن هر کسی که در فرانسه. مصونیت از مجازات است که در اینجا."

Politician Madjij Messaoudene addresses a crowd with a megaphone, wearing a blue, white and red sash.

Madjij Messaoudene تصویر در سال 2017, می گوید نژادپرستی 'سازه' در فرانسه, پلیس

مقامات هنوز هم انکار نژادپرستی یک مشکل

در واکنش به خشم در مورد خشونت پلیس فرانسه وزیر کشور کریستف Castaner این هفته گفت: فرانسه ممنوعیت بحث سبد استفاده می شود به بازداشت مظنون است.

هفته گذشته دفتر دادستان پاریس افتتاح تحقیقات مقدماتی به توهین نژادپرستانه و instigations نفرت نژادی در نظرات گفته شده توسط خدمت افسران پلیس در Facebook ،

اما مقامات بالا را رد کرده است که این کشور دارای یک نژاد پرستی مشکل است. فرانسه را دوست دارد برای دیدن خود به عنوان رنگ-کور که در آن شهروندان انتظار می رود به رعایت یک اصل عام و با شناسایی این کشور بیش از هر قومی یا هویت مذهبی. در 2018, نمایندگان مجلس با رای به حذف واژه "نژاد" از قانون اساسی و دولت مجاز به جمع آوری اطلاعات در مورد افراد نژاد و یا دین.

فرانسه در حال حرکت به دور از رنگ کوری?

اما با توجه به اریک Fassin, یک استاد جامعه شناسی در دانشگاه پاریس 8 همه چیز به آرامی در حال تغییر است. وی با اشاره به گزارش های ملی, بازرس اداره مستقل نظارت بر حقوق بشر در فرانسه است که در بر داشت که آن جوان عرب و سیاه و سفید مردان 20 برابر بیشتر احتمال دارد به متوقف شود از همتایان سفید تایید آنچه فعالان شده بود decrying برای سال.

از زمان تظاهرات roiling فرانسه گفت: بیشتر chipping دور در تابوهای اطراف مسابقه و امتیاز سفید با وجود مقاومت مواجه از رهبران سیاسی مخالف به بحث نژادپرستی نظاممند.

"بسیاری از مفسران و رسانه ها در حال حاضر صحبت کردن در مورد مسابقه آنها در حال حاضر صحبت در مورد هر دو سیاه و سفید مردم در تظاهرات. مردم در فرانسه در حال تحقق است وجود دارد یک مسابقه مشکل است. و این که این مسابقه مشکل نیز یک پلیس مشکل" Fassin گفت.

"امید من این است که ما متوجه است که صحبت کردن در مورد مسابقه نیست در برابر دموکراسی بلکه در مورد دموکراسی است."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب