مقاومت فرانسه عضو Cecile رول Tanguy درگذشت 101

رئیس جمهور پاکسازی ادای احترام به رول Tanguy توصیف او به عنوان "مبارزان آزادی." او شناخته شده برای به خطر اندا

توسط NEWSCENTERALS در 21 اردیبهشت 1399

رئیس جمهور پاکسازی ادای احترام به رول Tanguy توصیف او به عنوان "مبارزان آزادی." او شناخته شده برای به خطر انداختن زندگی خود را در مبارزه با نازی ها اشغال پاریس در جنگ جهانی دوم.

مقاومت فرانسه جنگنده Cecile رول Tanguy که در معرض خطر زندگی خود را در طول جنگ جهانی دوم مبارزه برای آزادی پاریس از دست نازی ها به درگذشت, در سن 101.

او در روز جمعه در خانه اش در Monteaux به عنوان بزرگداشت صورت گرفت به مناسبت سالگرد شکست آلمان نازی تسلیم شدن با اخبار عمومی روز بعد.

رئیس جمهور فرانسه امانوئل پاکسازی در روز شنبه پرداخت می شود خود را "احترام و به رسمیت شناختن این آزادی جنگنده" در توییتر.

رول Tanguy پیوست مقاومت در 21 سال سن دعوت به شورش در روز نازی ها نقل مکان کرد و به اشغال پایتخت فرانسه در ژوئن 1940.

همراه با شوهرش هانری رول Tanguy او شروع به کار به عنوان یک رابط افسر فرانسوی نیروهای داخلی (FFI). دو نفر از آنها تا به حال به حفظ رابطه خود و فعالیت های خود را مخفی حالی که با استفاده از هویت جعلی.

در اوت 1944 زمانی که شوهر او بود رهبر FFI مبارزان او در کنار او برای ایجاد یک پست فرماندهی در یک پناهگاه زیرزمینی در پاریس. بعد که ماه آنها تشکیل شده یک جزوه تماس شهروندان با اسلحه در پاریس که آزاد شد و شش روز بعد.

تنها زن در رژه

زمانی که رهبر مقاومت شارل دوگل در راهپیمایی پیروزی پایین شانزه لیزه در 26 اوت 1945, Rol-Tanguy شد تنها زن در پذیرش کلی.

رول Tanguy بعد کمک به برجسته کردن نقش زنان که قهرمانانه جنگیدند فرانسه در طول جنگ. او موفق به دریافت لژیون افتخار فرانسه به بالاترین تمایز در سال 1984. شوهر او در سال 2002 درگذشت.

jsi/rc (AP dpa)

هر شب در سال 1830 UTC, DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن