سفیر اتیوپی: 'بیش از حد انتظارات Abiy'

سفیر بریتا Wagener گفتگو با دویچه وله در مورد اتیوپی اصلاحات آن قریب الوقوع بحران قانون اساسی باعث شده به آن ب

توسط NEWSCENTERALS در 6 خرداد 1399

سفیر بریتا Wagener گفتگو با دویچه وله در مورد اتیوپی اصلاحات آن قریب الوقوع بحران قانون اساسی باعث شده به آن به تعویق افتاده اوت انتخابات و چگونه COVID-19 مؤثر است AU-روابط اتحادیه اروپا.

بریتا Wagener شده است آلمان سفیر اتیوپی پس از 2017. بر اساس در آدیس آبابا, او همچنین مسئول آلمان روابط با اتحادیه آفریقا که مقر آن در پایتخت اتیوپی.

DW: چگونه است, اتیوپی در تجربه شخصی خود را, اما عمدتا از نقطه نظر سیاسی تغییر پس از نخست وزیر Abiy احمد به قدرت رسید در مارس 2018?

بریتا Wagener بود که البته یک تغییر بسیار بزرگ است که نسبتا به طور غیر منتظره بود که یک امتیاز مثبت برای بسیاری از ناظران از جمله خودم. من وارد شده بود [در اتیوپی] تقریبا سه چهارم از یک سال پیش از آن و در طول آن ماه من تا به حال مشاهده شده مردم غم و اندوه در دولت های قبلی [از Hailemariam Desalegn بود که مجبور به استعفا شد و پس از طولانی تظاهرات ضد دولتی]. وجود دارد مقدار ناآرامی و در نهایت این کشور را در بن بست بنابراین تغییر در اینجا [در اتیوپی] ایجاد یک احساس تجدید برای همه.

خلق و خوی در کشور مشخص شد بزرگ شادی و سرخوشی. و پس از آن آمد و بتن نتایج مثبت مانند آزادی زندانیان سیاسی و بسته شدن بدنام [Kaliti] زندان در اینجا. روزنامه نگاران به من گفت: "نه ما دیگر نمی ترسم.' ... به تبعید مخالفان سیاسی نیز دعوت به بازگشت و شرکت در روند سیاسی است. قوانین مانند NGO قانون اجرا شد نسبتا به سرعت به سازمان های جامعه مدنی عمل می کنند بسیار آزادانه تر هستند و دیگر بسیار محدود شده است.

این واقعا یک خلق و خوی مثبت بلکه چنین انتظارات بالا در واقع معنی آن را بسیار بعید است که آنها همه برآورده شود. بنابراین بسیاری از چیزهای مثبت اما در همان زمان بسیاری از انتظارات مثبت از یک فرایند است که یک پارادایم و تغییر سیستم — و در نتیجه در نهایت طول می کشد زمان.

شد انتظارات از نخست وزیر Abiy به سادگی بیش از حد بالا ؟ به مسائل بدتر شد و حتی جایزه نوبل را در سال 2019 [برای صلح تلاش به پایان رسید که دو دهه خصومت دیرین با دشمن اریتره]. او می تواند در دیدار با تلویزیون انتظارات بالا از اتیوپی 100 میلیون نفر ؟

این انتظارات به سادگی بیش از حد. بنابراین بسیاری از چیزهایی که از او انتظار می رود که برخی از او قول داد که او هنوز هم می خواهد برای رسیدن به -- اما آن را به سختی ممکن است برای ارائه نتایج ملموس در یک زمان کوتاه است. و همچنین باز کردن سیاست داخلی نیز وجود دارد که خود را در سیاست خارجی فعالیت خود را از قبیل رسیدن به اریتره. بسیاری از چیزهایی که در حال حاضر تغییر کرده اما هیچ یک عصای جادویی است که می تواند اصلاح کل سیستم در عرض دو سال.

به مسائل بدتر coronavirus بحران اتیوپی فقط پس از آن در نهایت تعیین تاریخ برای برگزاری انتخابات ملی در ماه اوت است. قانون اساسی وکلا در حال حاضر در تلاش برای پیدا کردن چگونه به خارج شدن از بحران قانون اساسی: حکم Abiy دولت منقضی می شود در ماه اکتبر [اوت انتخابات شده اند معوق] و آن را واقع بینانه نیست به تعیین یک تاریخ جدید در حال حاضر. چگونه شما مشاهده این معضل ؟

در واقع, آن است که بسیار مایه تاسف است و در نهایت غمگین برای اتیوپی است که بسیاری از اصلاحات و مهمتر از همه برگزاری انتخابات ... هستند که مختل توسط coronvavirus بحران است. تاریخ انتخابات برای پایان ماه اوت لغو شده است. دولت و مجلس و متخصص بدن در حال تلاش برای ایجاد یک روش بر این اساس است که این تاخیر — و با آن که احتمال گسترش دولت فراتر از زمان قانونی دوره را می توان ساخته شده است. چرا که باید از نظر قانونی و همچنین سیاسی قابل دوام.

که در آن شما می بینید آلمان در این روند ؟ پس از همه, آلمان بوده است دیرینه شریک اتیوپی - هر دو دیپلماتیک و سیاسی و همچنین از نظر توسعه است. که از دولت آلمان با ارسال سیگنال های قوی از حمایت در ابتدا از نخست وزیر Abiy تصدی با وزیر امور خارجه آلمان Heiko Maas ساخت مراسم تحلیف خود را مشاهده به آفریقا در آدیس آبابا.

به عنوان به شما می گویند آلمان به سرعت ارسال سیگنال ها و پیام ها که می خواست آن را به حمایت از [Abiy را] اصلاحات جامع. ما انجام داده اند که تا کنون. ما متعهد €340 ($372 میلیون) در کمک های جدید ... اوایل این سال است. رییس جمهور آلمان فرانک والتر اشتاین مایر در اینجا بود در آدیس آبابا در اوایل سال 2019 به آن را روشن است که ما در حال حمایت از هر دو اصلاحات اقتصادی و سیاسی. ما می خواهیم و امیدواریم که این اصلاحات موفق خواهد بود.

ما همچنین در حال حمایت از پیاده سازی و آماده سازی انتخابات در همکاری با اتحادیه اروپا و انتخابات هیئت مدیره از اتیوپی به لحن €10 میلیون. که ادامه خواهد داد. ما هنوز هم بسیار علاقه مند است که اتیوپی دارای شفاف و عادلانه انتخابات است.

اصلاحات در اتیوپی ادامه دارد اما در برخی موارد به تعویق افتاده اند. تا آنجا که به حوزه سیاسی مربوط می شود ما همیشه تاکید کرد که ما ایستاده اصلاحات است و ما همچنان به حمایت از آنها.

اتیوپی سیستم فدرالیسم قومی [که سازمان به نه منطقه ای قومی متحده و دو federally administered شهر-متحده] در حال حاضر موضوع به یک استرس شدید تست به عنوان اکثریت گروه های قومی مبارزه برای قدرت تحریک خشونت است. [به عنوان یک فدرال ملت,], آلمان, به توصیه به اتیوپی در فدرالیسم. آیا آلمان باید نقش ویژه ای اینجا ؟ شما در حال صحبت کردن به مقامات ارائه خاص کمک کند ؟

این درگیری های قومی و یا سیاسی درگیری در امتداد خطوط قومی نگران کننده هستند و قطعا یکی از بزرگترین چالش های پیش روی این دولت است. این یک نکته بسیار مهم است که همچنین نقش مهمی در ارتباط با انتخابات است. آلمان را فراهم کرده است فراگیر پشتیبانی در اینجا از طریق نیروهای سیاسی مختلف. که برای ما مهم است.

ما سازماندهی سفر به آلمان برای اتیوپی صدای نمایندگان مجلس که برای بازدید از Bundesrat (شورای فدرال) و مجلس (پارلمان آلمان). آنها همچنین بازدید فدرال متحده برای به دست آوردن یک تصور ما سیستم فدرال.

Brita Wagener, Germany's Ambassador to Ethiopia

بریتا Wagener شده است آلمان سفیر اتیوپی پس از 2017

فدرالیسم نیز موضوع سفر اخیر خود به آلمان توسط هیئتی از اتیوپی صلح افغانستان ، ما برنامه ریزی شده پیگیری پروژه های در مورد این موضوع اما این نیست و در عین حال بتن. وجود دارد هیچ بزرگ برنامه فدرالیسم اما موضوع این است که آلمان کار کرده است در گذشته با اتیوپی خانه فدراسیون و مجلس است.

کشورهای دیگر با یک سیستم فدرال نیز در این زمینه فعال مانند کانادا ، در واقع این یک بازی بسیار مهم و بسیار حساس موضوع: چگونه به مقابله با به اصطلاح فدرالیسم قومی در اتیوپی در آینده است. اما قطعا نمی تواند هر گونه قاطع تغییرات قبل از انتخابات.

اجازه دهید بحث در مورد تغییر جهانی و جغرافیای سیاسی. آیا شما بر این باورند که آلمان و اروپا شده اند که بسیار نگران با خود امور داخلی در coronavirus بحران بلکه از قبل در حال تبدیل شدن کمتر از یک تمرکز برای اتیوپی? که آنها در حال جعل قوی تر روابط با چین و بازیکنان دیگر مانند ترکیه نیز در این مسابقه ؟ این چیزی است که نگرانی شما ؟

البته اتیوپی را به نوبه خود به جایی که آنها احساس آنها در حال گرفتن پشتیبانی می کند. اما در اروپا و آلمان هنوز هم بسیار شرکای مهم نه تنها در زمینه توسعه مشارکت بلکه در مبارزه با [coronavirus] بیماری همه گیر. شما باید به نگاه بسیار نزدیک در که بازیگران ارائه پشتیبانی می کند. چینی ها که البته بسیار قابل مشاهده در اتیوپی با تحویل تجهیزات پزشکی. آن را ابلاغ در یک راه قابل رویت و اتیوپی و سپس توزیع آن در سراسر آفریقا. اما اگر شما نگاه از نزدیک در که ارائه چه پشتیبانی — ما متعهد شده اند یکی دیگر از €120 میلیون در ارتباط با کروناویروس و این بسیار خوب در نظر گرفته توسط دولت اتیوپی.

Coronavirus بحران همکاری بین اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا در زمانی که رییس جدید کمیسیون اروپا, Ursula Von der Leyden از آلمان شده بود به حمایت از یک اتحادیه در این قاره. واقع شده به عنوان شما را در صندلی AU در آدیس چگونه می بینید روابط بین اتحادیه اروپا و AU?

آن است که قطعا بسیار مایه تاسف است که coronavirus بحران پدید آمده در این لحظه زمانی که افزایش تلاش ها برای آوردن AU-اتحادیه اروپا همکاری نزدیک با هم و بیشتر استراتژیک واقع شده است آغاز شده است. اما این تلاش ها قطعا نمی معلق شده است. انتظار ما به سر مدت کوتاهی شدید تر مذاکرات بین او و اتحادیه اروپا در آماده سازی برای برنامه ریزی های مختلف در همایش ها و جلسات.

در موضوع coronavirus باید گفت که در مبارزه با این بیماری همه گیر شده است وجود دارد بسیار نزدیک همکاری بین اتحادیه اروپا و AU و همچنین بین آلمان و AU به ویژه در آفریقا و مرکز کنترل بیماری. در حال حاضر این است که در پیش زمینه اما این به این معنا نیست که مسائل دیگر شده اند به طور نامحدود به تعویق افتاد.

این مصاحبه شده است به آرامی ویرایش شده برای اختصار و وضوح. آن را انجام شده توسط Ludger Schadomsky.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب