Haghia سوفیا مسجد طرح تساوی ترکی-آلمانی انتقاد

رهبر جامعه ترکیه در آلمان گروه اتحاد پیوست و موجی از انتقاد از برنامه به نوبه خود در استانبول را یاد Haghia سو

توسط NEWSCENTERALS در 23 تیر 1399

رهبر جامعه ترکیه در آلمان گروه اتحاد پیوست و موجی از انتقاد از برنامه به نوبه خود در استانبول را یاد Haghia سوفیا موزه به مسجد است. Gökay Sofuoglu گفت: جهان از دست خواهد داد نمادی از هماهنگی.

رئیس یکی از آلمان مهمترین ترکی گروه های اجتماعی در روز یکشنبه انجام می دهد و برنامه ریزی شده تبدیل Haghia سوفیا موزه به عنوان یک "تصمیم اشتباه است."

Gökay Sofuoglu از جامعه ترکیه در آلمان — یکی از این گروه به نمایندگی از جامعه ترکیه در آلمان — گفت: این تصمیم به نوبه خود ساختمان است که به طور گسترده ای به عنوان نمادی از بردباری مذهبی و سکولاریسم به مسجد را منعکس ضعیف در ترکیه است.

"این Haghia سوفیا یک سایت میراث جهانی و نماد همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان" گفت: Sofuoglu. "این کاملا اشتباه و تصمیم به تبدیل آن به یک مسجد," او گفت: خروجی اخبار RedaktionsNetzwerk Deutschland (RND).

بیشتر بخوانید: ترکیه Haghia سوفیا تبدیل به یک میدان نبرد سیاسی

"ترکیه در حال حاضر خواهد شد را محکوم کرد به عنوان کشوری که نمی تواند مقابله با چنین ارث," او اضافه شده است.

ترکیه رئیس جمهور رجب طیب اردوغان که منتقدان می گویند تضعیف اکثریت مسلمان ترکیه سکولار ستون روز جمعه اعلام کرد که نماز آغاز خواهد شد در میراث جهانی یونسکو در ژوئن 24.

یک دادگاه ترکیه روز جمعه حکم داد 1934 تبدیل Haghia سوفیا به یک موزه غیر قانونی.

این خبر موجب موجی از انتقاد با چندین رهبران مسیحی صحبت کردن در برابر این تصمیم است.

در واتیکان اولین واکنش به تصمیم ترکیه, فرانسیس روز یکشنبه پیوست کر از محکومیت.

"من فکر می کنم Haghia سوفیا و من بسیار متاثر" پاپ فرانسیس گفت: در طول ظهر خطبه در سنت پیتر مربع اضافه کردن کمی بیشتر استادانه درست شده.

ادامه مطلب: Haghia سوفیا امام: بخشی از اردوغان در دوران اسلامی ،

یک توریست آهنربا برای استانبول Haghia سوفیا برای اولین بار ساخته شده از 1500 سال پیش به عنوان یک کلیسای مسیحی امپراتوری بیزانس. آن استفاده می شود توسط بیزانس به تاج و تخت خود را گذرانده است.

این ساختمان تبدیل به یک مسجد پس از دولت عثمانی و فتح قسطنطنیه در حال حاضر استانبول در سال 1453 و تبدیل به یک موزه در سال 1935.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن