در زیمبابوه مخالفت می تواند منجر به ناپدید شدن و شکنجه

سرکوب مخالفان در حال افزایش است در زیمبابوه حتی به عنوان کشور تحت COVID-19 مستند. ملت ضبط موجی از آدم ربایی و

توسط NEWSCENTERALS در 29 خرداد 1399

سرکوب مخالفان در حال افزایش است در زیمبابوه حتی به عنوان کشور تحت COVID-19 مستند. ملت ضبط موجی از آدم ربایی و شکنجه مشترک تحت اواخر رهبر سابق رابرت موگابه.

سه مخالف جنبش برای تغییر دموکراتیک-داد (MDC-داد) ناپدید شده در مارس پس از بازداشت توسط پلیس در حالی که در راه خود را به تظاهرات ضد دولتی.

زنان بودند به شدت زخمی خارج از پایتخت آن هراره در حدود 48 ساعت بعد و بلافاصله در بیمارستان بستری است. آنها می گویند آنها ربوده شده از نظر جنسی مورد آزار قرار گرفته و مجبور به نوشیدن ادرار خود را.

معتادان خود باقی می ماند ناشناس اما به عنوان زنان ربوده شدند از بازداشت پلیس فرض بر این است آنها برخی از نوع دولتی عامل.

سه زن عضو مجلس جوانا Mamombe سیسیلیا Chimbiri و Netsai Marova را پس از دستگیر شده به اتهام دروغ گفتن در مورد آدم ربایی و شکنجه.

'الگوی ناپدید شدن و شکنجه'

خود را rearrest آمد که سازمان ملل متحد ابراز نگرانی خود را بیش از آنچه در آن خواستار "گزارش الگوی ناپدید شدن و شکنجه که به نظر می رسد با هدف سرکوب اعتراضات و مخالفت" در زیمبابوه.

با توجه به سازمان ملل متحد 49 مورد از آدم ربایی و شکنجه گزارش شده در کشور در سال 2019 به تنهایی.

سی و هشت ساله فعال حقوق Tatenda Mombeyarara که گرفته بود از منزل خود توسط مردان مسلح در ماه اوت سال 2019 یکی از این موارد است.

پس از اینکه به شدت مورد ضرب و شتم با فلز میله Mombeyarara ریخته شد در یک معدن. در بیمارستان مشخص شد او یک پای شکسته و کبود دنده.

طول: ضرب و شتم Mombeyarara این حمله متهم او را از درگیر شدن در سازماندهی تظاهرات.

Mombeyarara نیز به اتهام براندازی از قبلی دستگیری قدمت آن به مارس 2019.

'تبدیل به سنگ شده و وحشت زده'

این ممکن است ربودن و شکنجه از سه مخالف ساخته شده است که او را حتی بیشتر از ترس.
 
"من تبدیل به سنگ شده و وحشت زده. آن است که یک وضعیت دشوار است برای تبدیل شدن به یک تبه کار زمانی که شما در حال قربانی" Mombeyarara گفت: DW. "شما مجبور به تصمیم گیری را به خودتان نگه دارید و جلوگیری از قربانی. شما باید به باقی می ماند دهان به زخم التیام یابد. طبیعت از آسیب ایجاد شده در شما فراتر از فیزیکی."
 

Südafrika Kapstadt World Economic Forum (AFP/R. Bosch)

زیمبابوه تحت ریاست جمهوری Emmerson Mnangagwa (مرکز) است که هنوز هم تحمل اساسی حقوق صلح آمیز مخالفان و آزادی بیان می گوید: دیده بان حقوق بشر

هویت Mombeyarara این حمله نیز ناشناخته است. اما سازمان های حقوق بشر می گویند در اکثر بروز, الگوی نقض امتیاز نسبت به دولت بودن اولیه مجرم از سوء استفاده.

زیمبابوه دولت داد اما رد هر گونه مسئولیت.

"دولت در تعامل نیست و یا اجازه هر یک از سازمان ها و موسسات برای استفاده از هر روش مانند شکنجه مجبور ناپدید شدن و یا آدم ربایی," زیمبابوه صفحه اصلی وزیر امور Kazembe Kazembe گفت: در یک کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته است.

او را متهم به مخالفت با همکاری با سازمان های خارجی برای بی ثبات کردن دولت از رئیس جمهور Emmerson Mnangagwa.
 
"شکنجه و ناپدید شدن هستند بیگانه به ما" Kazembe گفت. "ما معتقدیم آنها آورده شده است از محیط های خارجی برای ایجاد احساسات منفی در برابر دولت ما."

Women carry bags of corn on their heads

این برنامه جهانی غذا می گوید بیش از نیمی از زیمبابوه جمعیت نیاز به کمک های غذایی

افزایش نا امیدی
 
وجود دارد و با افزايش تنش بين Mnangagwa دولت و شهروندان به عنوان یک نتیجه از دولت ضعیف از اقتصاد است.

بیشتر بخوانید: روزنامه نگاران آفریقایی با افتخار DW جایزه آزادی بیان

هزینه زندگی بالا رفته به طور چشمگیری از ابتدای سال و به خصوص تحت COVID-19 مستند. تورم در حال حاضر ثابت در بیش از 700% و طولانی پیچ در پیچ سوخت صف تقریبا یکی از ویژگی های دائم در این کشور در شهرها و شهرستانها.
 
Zimbabweans را خواستار شده است در دولت برای رسیدگی به وضعیت, اما به نظر می رسد که اگر دولت به جای پاسخ با خاموش کردن صداهای منتقد.

عدم پیگیری

زیمبابوه نیز متهم به عدم بررسی و آزار و اذیت ناپدید شدن.

"زیمبابوه را شکست قاطعانه به مقابله با موارد آدم ربایی ناپدید شدن و شکنجه به شدت تضعیف جایگاه این کشور در جامعه بین المللی گفت:" سازمان دیده بان حقوق بشر آفریقای جنوبی مدیر دوا Mavhinga.
 
در اوایل سال 2000 به نقض حقوق بشر منجر به تحریم از رهبران سیاسی در زیمبابوه پس از آن حکومت رابرت موگابه.

جنایات نیز منجر به انزوای آفریقایی جنوبی کشور از جامعه بین المللی است.

بیشتر بخوانید: فعالان می گویند 'جدید زیمبابوه' شبیه رابرت موگابه
 
تحلیلگران می گویند وعده داده است که ساخته شد در سال 2017 زمانی که موگابه حذف شد از قدرت تبدیل شده اند خالی است. امید مطرح شد اما آن را ساده و بی تکلف به این دلیل که سیستم های مورد استفاده توسط موگابه دست نخورده باقی مانده.
 
"این کشور باید برای پایان دادن به مصونیت از مجازات اگر زیمبابوه است باید محترم شمرده شود. عدم انجام این کار تضعیف این کشور reengagement تلاش جامعه بین المللی" دوا Mavhinga گفت: DW.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن