چین با استفاده از COVID-19 به دنبال دریای چین جنوبی جاه طلبی ؟

با بسیاری از نقاط جهان مشغول با این بیماری همه گیر کوروناویروس چین همچنان به فشار خود اهداف نظامی در دریای چین

توسط NEWSCENTERALS در 6 خرداد 1399

با بسیاری از نقاط جهان مشغول با این بیماری همه گیر کوروناویروس چین همچنان به فشار خود اهداف نظامی در دریای چین جنوبی است. با این حال ایالات متحده و استرالیا و ویتنام هستند و نه بیکار ایستاده.

در ماه های گذشته به عنوان کشور در منطقه اقیانوس آرام متمرکز شده بود در مبارزه با کروناویروس منابع متعدد گزارش شده است که چین با تشدید گشت و تمرینات نیروی دریایی در بسیار مورد مناقشه دریای چین جنوبی است.

ادامه مطلب: دریای چین جنوبی - آنچه شما باید بدانید

فعالیت های نیروگاه های آسیایی در منطقه داشتند و از لغزش چشم واشنگتن که در ادامه به متهم پکن از "بهره برداری" کشورهای همسایه به عنوان آنها "پریشان" با این بیماری همه گیر.

"ما از PRC [جمهوری خلق چین] به باقی می ماند متمرکز بر حمایت از تلاش های بین المللی برای مبارزه با جهانی همه گیر و برای جلوگیری از سوء استفاده از حواس پرتی و یا آسیب پذیری از کشورهای دیگر به گسترش غیر قانونی خود را ادعا می کند در دریای چین جنوبی" وزارت امور خارجه ایالات متحده در بیانیه ای گفت در اوایل ماه آوریل.

اتهام مطرح در طول تعطیلات آخر هفته در یک کنفرانس مطبوعاتی در چین قانونی جلسات در پکن که در آن چین را رد اتهامات. "هیچ چیز وجود دارد برای حمایت از این ادعا که چین با استفاده از COVID-19 گسترش حضور خود در دریای چین جنوبی" گفت: وزیر امور خارجه چین وانگ یی.

وانگ اظهار داشت که چین مشغول به کار بود برای حمایت از کشورهای همسایه در تلاش های خود را در برابر ویروس ها و انتقاد از آمریکا برای "سیاسی" چین اقدامات به عنوان "دخالت خارجی" در هنگ کنگ با توجه به پیشنهاد چین برای تحمیل امنیتی جدید قانون.

دیرینه تنش بین دولت رئیس جمهور ایالات متحده دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن و رئیس جمهور چین نیز بدتر در هفته های اخیر بیش از ریشه های بیماری همه گیر کوروناویروس.

"در آن آمده است به ما توجه است که برخی از نیروهای سیاسی در ایالات متحده در حال گرفتن چین-روابط آمریکا و گروگان و هل دادن ما دو کشور را در آستانه یک جنگ سرد جدید" وانگ به خبرنگاران گفت: در روز یکشنبه. بالا چینی دیپلمات نیست شناسایی "نیروهای" که به او اشاره شد.

اشتراک, به, تاج, جمع و جور — DW خبرنامه ردیابی coronavirus در آسیا

Infografik Karte South China Sea: Chinese claims and disputed islands

آمریکا و چین رقابت

چین و برونئی و ویتنام و فیلیپین و مالزی و تایوان با هم تداخل دارند ادعا می کند به جنوب دریای چین - یکی از مهم ترین مسیرهای تجاری در جهان است.

نیروگاه چین بزرگترین ادعا تا کنون. آن را به دخالت گسترده در منطقه از دریا با یک به اصطلاح "نه داش خط" که برای اولین بار به نظر می رسد در نقشه های چینی در اواخر 1940s. پاراسل و اسپراتلی جزیره های زنجیره ای و همچنین ده ها تن از سنگی رخنمون و صخره های پاییز در این منطقه است. این بیت از زمین بسیار رقابت عمدتا به دلیل آنها معتقد هستند احاطه شده توسط بزرگ نفت و گاز سپرده است.

این جزایر اسپراتلی برای مثال ادعا به طور کامل در چین و تایوان و ویتنام و در بخشی از مالزی و فیلیپین. پاراسل زنجیره ای است که ادعا ویتنام و چین و تایوان.

برخی از analysists فکر می کنم که چین ادعا می کنند به دریای چین جنوبی -- به اصطلاح "نه داش خط" – باید در نظر گرفته شود غیر قانونی و نقض کنوانسیون های بین المللی.

در پاسخ به پکن در حال رشد با حضور در دریای چین جنوبی, ایالات متحده همچنین ادامه داد: حضور نیروی دریایی خود در این منطقه است.

هسته ای آمریکا طراحی ناو هواپیمابر – یو اس اس تئودور روزولت بود مجبور به ترک از دریای جنوب چین در ماه مارس و بارانداز در گوام با توجه به شیوع COVID-19. حامل در حال حاضر دیده می شود گشت زنی در دریای فیلیپین و به احتمال زیاد سر به دریای چین جنوبی است.

برای سال ما بوده است و انجام به اصطلاح آزادی ناوبری عملیات در دریا در آنچه که واشنگتن در نظر گرفته می شود یک استراتژی دفاع در برابر تهدیدات بالقوه تجاری حمل و نقل و اتهام قلدری از چین در برابر رقیب متقاضیان مانند مالزی و تایوان است.

در ماه آوریل یک کشتی چینی به اتهام منفجر و غرق یک قایق ماهیگیری ویتنامی در نتیجه دیپلماتیک از شکاف بین دو کشور. ویتنام پیوست شده توسط فیلیپین در محکوم کردن این حادثه. چین پس از آن اعلام کرد دو archipelagos در دریای چین جنوبی به عنوان منطقه اداری که ویتنام وزارت امور خارجه گفت: نقض حاکمیت این کشور است.

ادامه مطلب: چگونه در آسیا نقشه رسمی ترویج و تبلیغ

'کسب و کار به عنوان معمول'

با وجود اتهامات از مغلوب ساختن پیشی جستن دولت شده است وجود دارد برخی از اختلاف نظر به اینکه چین تبدیل شده است به طور فزاینده تهاجمی در فعالیت های خود را در دریا و یا اینکه آیا آنها به سادگی صورت بخشی از پکن استراتژی بلند مدت است.

"من مخالف با مغلوب ساختن پیشی جستن مقامات دولت که چین تبدیل شده است قاطعانه تر و یا تهاجمی در دریای چین جنوبی با بهره گیری از COVID-19 pandemic" گفت: Carl Thayer یک استاد بازنشسته در استرالیا دانشگاه نیو ساوت ولز. "اگر شما نگاه کنید در سال گذشته و در این سال چین در حال انجام کسب و کار به عنوان معمول است.'"

با توجه به Thayer پکن را از اقدامات تهاجمی در جنوب دریای چین نشان دهنده نیازهای خود را نه به عنوان ضعیف توسط چین مخاطبان داخلی و خارجی و افکار عمومی. چین نیز رانده ضرورت واکنش به درک چالش ها به حاکمیت ملی خود را به عنوان مثال ناو گشت زنی در منطقه نفت و اکتشافات توسط ویتنام و مالزی است.

پیتر داتون استاد US Naval War College در رود آیلند موافقت کرد که چین فعالیت های اخیر نیست escalations اما به احتمال زیاد در حال واکنش به تحولات سیاسی در منطقه است. این شامل آخرین روز انتخابات و پس از آن افتتاح تایوان جمهور Tsai و نشستند ون (لینک) در علاوه بر این به کاخ سفید را در حال رشد برای حمایت از تایوان. Tsai و نشستند ون نامیده می شود برای یک هویت مستقل برای این جزیره در کشور چین با وجود اصرار که تایوان یک جدایی طلب استان است.

"من فکر می کنم بسیاری از آنچه که شما در حال دیدن می توان به است که حتی در دریای چین جنوبی" گفت: Dutton. "بزرگتر سیاسی پویا در این منطقه از چین چشم انداز هنوز هم برای انجام این کار بسیار با قدرت و پویایی در رابطه با تایوان است."

بیشتر بخوانید: آمریکا-آسه آن با شیلی لگد کردن در آسیای جنوب شرقی

متحدین آمریکا کشیده شده به 'جنگ'

استرالیا پیوست در آمریکا-چین ردیف پس از تصمیم گیری برای حمایت واشنگتن با پرس و جو به نقش چین در coronavirus شیوع و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در پاسخ به این بیماری همه گیر. در اقدامی تلافی جویانه چین در اعمال تعرفه ها تا 80 درصد جو-واردات از استرالیا. در اوایل مارس در استرالیا و همچنین در زمان بخشی در جنوب دریای چین نیروی دریایی ورزش با ما.

رشد تنش بین کانبرا و پکن به مدت طولانی نگران استرالیا مقامات این کشور است و اقتصاد به شدت وابسته به مشتریان چینی و دسترسی به حمل و نقل کانال های که گذشتن از منطقه Thayer توضیح داد.

"چین افزایش نفوذ دیپلماتیک و اقتصادی بلند و قدرت نظامی در هند و اقیانوس آرام و اقیانوس آرام جنوبی است و یک نگرانی عمده به خصوص که چین استرالیا شریک عمده تجاری" Thayer گفت.

Dutton همچنین اذعان کرد که این فعل و انفعال بین سیاست و اقتصاد و امنیت یک واقعیت برای همه کشور که هم مرز با دریای جنوب چین و همچنین برای کسانی که اقتصادشان وابسته به آن حمل و نقل کانال های پیشرو آنها را به باقی می ماند درگیر در یک نظامی سطح.

"وجود دارد یک تعادل قدرت می گویند بین چین و تایوان و یا بین چین و ژاپن است. وقتی که تعادل تغییرات در چین به نفع تولید تنش و بی ثباتی در معرض خطر و غيره" گفت: Dutton. "آمریکا و ژاپن و استرالیا و دیگران علاقه به تلاش برای ایجاد ثبات که قدرت تعادل کمی بیشتر به منظور اطمینان از ثبات در منطقه."

ادامه مطلب: آیا چین متعهد 'جنایت علیه بشریت' در جنوب دریای چین?



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب