ژاپن coronavirus ابر رایانه به نام سریعترین در جهان

این Fugaku ابر رایانه ها در صدر رتبه بندی جهانی در هنگامی که برای اولین بار در تاریخ. آن قرار داده شده است به

توسط NEWSCENTERALS در 3 تیر 1399

این Fugaku ابر رایانه ها در صدر رتبه بندی جهانی در هنگامی که برای اولین بار در تاریخ. آن قرار داده شده است به کار ایجاد مدل برای مبارزه با بیماری همه گیر کوروناویروس اما طراحان آن در حال حاضر طرح های بزرگتری برای آن است.

یک کامپیوتر استفاده می شود برای مبارزه با کروناویروس گرفته است نقطه بالا به عنوان سریع ترین در جهان در تمام ابررایانه رتبه بندی برای اولین بار اعلام کرد که توسعه دهندگان آن در روز دوشنبه است.

این Fugaku ابر رایانه ها توسعه یافته توسط ژاپن Riken مرکز تحقیقات علمی و شرکت فوجیتسو است 2.8 برابر سریع تر از ما توسعه یافته اجلاس ابر رایانه ها است که در حال حاضر در جایگاه دوم در Top500 ابر رایانه ها رتبه بندی.

ژاپن در کامپیوتر نیز در صدر HPCG HPL-هوش مصنوعی و Graph500 لیست "برای اولین بار در تاریخ به عنوان یک ماشین به طور همزمان ایم" Riken مدیر ساتوشی Matsuoka.

همه سوپرکامپیوترها اجرای بیش از 1000 بار سریع تر از یک کامپیوتر معمولی.

کمک به مبارزه با کروناویروس

Fugaku که به معنی کوه فوجی در ژاپن است و انتظار می رود برای شروع full-زمان بهره برداری از مارس سال 2021 پس از شش سال از توسعه است.

ادامه مطلب: پیش بینی آینده با ابر رایانه

کامپیوتر در حال حاضر قرار داده شده است به کار مبارزه با این بیماری همه گیر کوروناویروس. آن اجرا شده است شبیه سازی در چگونه قطرات خواهد گسترش فضاهای اداری با پارتیشن های نصب شده و یا بسته بندی شده قطار با پنجره های باز.

"من امیدوارم که برش لبه آن را برای توسعه آن کمک خواهد کرد به پیشرفت های عمده ای در شرایط دشوار, چالش های اجتماعی مانند COVID-19," Matsuoka در بیانیه ای گفت.

چه ابر رایانه برای استفاده می شود ؟

با توجه به فوق العاده سریع پردازش قدرت دولت استفاده از ابر رایانه برای شبیه سازی انفجار هسته ای مجازی برای انجام آزمایش سلاح. آنها همچنین مورد استفاده برای مدل سازی سیستم های آب و هوا و بیوتکنولوژی.

بیشتر بخوانید: چگونه یک کامپیوتر کوانتومی کار می کند

Naoki Shinjo, شرکت, اجرایی, از فوجیتسو, گفت که او امیدوار است که: "Fugaku خود را نشان می دهد بسیار موثر در برنامه های کاربردی جهان واقعی." Shinjo افزود که امیدوار است این ابررایانه خواهد شد و نقش مهمی در تشکیل ژاپن جامعه 5.0 پروژه – تکنولوژی های مبتنی بر جامعه با هم کشیدن هوش مصنوعی داده های بزرگ و اینترنت از چیزهایی که به توسعه جامعه است.

kmm/rc (AFP ایسنا)



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب