روزنامه نگاران در معرض خطر: مارس 10 اکثر موارد فوری

هر ماه یکی از مطبوعات آزاد و ائتلاف توجه به موارد حل نشده از جنایت علیه روزنامه نگاران. این لیست شامل موارد ال

توسط NEWSCENTERALS در 26 اردیبهشت 1399

هر ماه یکی از مطبوعات آزاد و ائتلاف توجه به موارد حل نشده از جنایت علیه روزنامه نگاران. این لیست شامل موارد النا Milashina میر شکیل ur Rehman و Azimjon Askarov.

1. Azimjon Askarov (قرقیزستان)

زندانی روزنامه نگار در وخامت سلامت در معرض خطر بالا برای ابتلا COVID-19.

در مه 14, دیوان عالی کشور در قرقیزستان شنیده نهایی تجدید نظر در مورد Azimjon Askarov را تایید کرده و زندگی خود از جمله مخربی امید برای آزادی او. پس از گزارش وضعیت حقوق بشر در کشور خود برنده جایزه قومی ازبک روزنامه نگار دستگیر شد و نه سال پیش در اتهامات کاذب است که شامل تحریک به نفرت قومی و همدستی در قتل یک افسر پلیس است. Askarov را به تازگی نوشته شده است نامه ای به رئیس جمهور قرقیزستان شفاعت برای روزنامه نگار آزادی گفته است: "کاملا بیگناه" و دچار درد استخوان و التهاب مفاصل.

2. Abdulkhaleq عمران, اکرم al-Waleedi, حارث حمید و توفیق al-منصوری (یمن)

یمن روزنامه نگاران طولانی اسیر در زندان در حال حاضر محکوم به مرگ است.

در آوریل 11, چهار یمن روزنامه نگاران - Abdulkhaleq عمران, اکرم al-Waleedi, حارث حمید و توفیق al-منصوری - به مرگ محکوم شدند به اتهام پخش اخبار نادرست. این افراد بازداشت شده برای نزدیک به پنج سال توسط انصار الله و گروه موسوم به حوثی ها در جنگ با سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده و دولت عربستان سعودی رهبری ائتلاف نظامی. روزنامه نگاران' وکیل می گوید آنها اجازه داده شد هیچ نمایندگی در دادگاه در صدور حکم که قرار داده شد که به دلیل جزر و در تلاش بودند برای آزادی آنها به عنوان بخشی از مبادله مقابله با دولت یمن.
 

3. محمود al-Jaziri (بحرین)

گرانقیمت برای گفتن در رسانه ها در مورد زندانيان coronavirus نگرانی.

محمود al-Jaziri منتقل شد به سلول انفرادی در 8 آوریل به عنوان تلافی یک کلیپ صوتی که در ظاهر مخالف-اجرای کانال رسانه های بحرین Today3 که او در آن مورد مناقشه گزارش می دهد که مقامات بحرین تا به حال اقدامات لازم برای محافظت از زندانیان از گسترش COVID-19. یک خبرنگار که در حال حاضر از بین رفته مستقل روزنامه Al-Wasat, آخرین کشور مستقل روزنامه Al-Jaziri زندانی شده از دسامبر 2015 در 15 سال حبس به اتهام تعلق به یک گروه تروریستی است.

4. Solafa مجدی (مصر)

شرایط زندان افزایش COVID خطر برای روزنامه نگار در وخامت سلامت.

ازدحام زندانهای مصر—مانند یک در Al-Qanater مسکن Solafa Magdy و شرایط غیر انسانی را تهدید می کند به نوبه خود بازداشت مکان به خوشه از بیماری است. Magdy فری لنس چند رسانه ای روزنامه نگار و زندانی شده اند از ماه نوامبر سال 2019 به اتهام "عضویت در یک گروه ممنوع" و "گسترش اخبار نادرست." او را تحمل پزشکی غفلت و حتی کاهش یافته است برای درمان ترس از ابتلا به یک عفونت در مرکز غیربهداشتی بیمارستان. در آوریل مقامات زندان ممنوع Magdy را از بازدید و از کمک پول و غذا برای او.
 

5. Darvinson Rojas (ونزوئلا)

روزنامه نگار مستقل و پدر و مادر بازداشت برای او گزارش COVID-19.

ونزوئلا روزنامه نگار مستقل Darvinson Rojas صرف 13 روز پس از بازداشت عوامل پلیس نشان داد تا در خانه اش ادعا می شود انجام COVID-19 تست. آنها شکست در خشونت او را دستگیر کردند و بعد از بازجویی از او در مورد منابع خود گزارش COVID-19. با توجه به محلی آزادی مطبوعات سازمان Espacio Publico, Rojas مخفیانه ارائه شده قبل از یک قاضی در مارس 22 و متهم تحت جنجالی "ضد نفرت قانون" با تحریک به نفرت و تحریک. Rojas رد شد این حق را برای خود وکیل خصوصی به جای نشان داده شده توسط دادگاه منصوب مدافع.
 

6. Truong Nhat Duy (ویتنام)

مقامات سوئیچ اتهامات به حکم وبلاگ نویس به 10 سال پشت میله های زندان.

Truong Nhat Duy یک وبلاگ نویس با رادیو آزاد آسیا زبان ویتنامی سرویس بودجه توسط کنگره آمریکا ناپدید شد از یک بانکوک مرکز خرید در ژانویه 2019 و دو روز بعد در بازداشت پیش از محاکمه جایی که او باقی مانده است 15 ماه قبل از صدور حکم 9 مارس به مدت ده سال در زندان است. بعد از پلیس در ابتدا متهم او را به طور غیر قانونی به دست آوردن اموال اما موفق به تهیه شواهد کافی یک نیم روز محاکمه به ارمغان آورد او را به اتهام "سوء استفاده از موقعیت خود و قدرت در حالی که در وظیفه" به عنوان یک خبرنگار. قبلا او در خدمت دو سال زندان برای وبلاگ نویسی انتقادی از حزب کمونیست.

7. النا Milashina (روسیه)

روزنامه نگار ترس برای زندگی خود را پس از رهبر rebuffs او coronavirus گزارش.

در مارس 12 مستقل روزنامه نوایا گازتا خبرنگار النا Milashina نوشت که قرنطینه چچن متوقف شده بود گزارش coronavirus علائم ترس از برچسب "تروریست ها است." جمهوری, رهبر, رمضان قدیروف که به نام "مزخرف" و سرزنش فدرال خدمات امنیتی برای خاموش کردن او. او به دنبال حفاظت از کمیته تحقیقاتی روسیه و دادستانی عمومی اما بدست هیچ پاسخ و گفته است CPJ توسط تلفن که او "واقعا می ترسم که قدیروف را تهدید واقعا جدی است." شش روزنامه نگاران که پوشش چچن به قتل رسیده اند و در روسیه از سال 1992.

بیشتر بخوانید: تهدید به مرگ روزنامه نگار روسی

USA New York | russische Journalistin | Elena Milashina (imago images)


8. میر شکیل ur Rehman (پاکستان)

به انتقاد از سکوت همه گیر, آمادگی دولت اهداف پخش خروجی و مدیر عامل شرکت.

مدیر عامل شرکت صاحب editor-in-chief of Jang Media Group, Mir شکیل-ur-Rehman دستگیر شد مارس 12 بیش از یک مورد مربوط به اتهامات که او به طور غیر قانونی به دست آورد زمین در سال 1986. روز بعد و پاکستان در رسانه های الکترونیکی سازمان تنظیم مقررات دستور کابل توزیع کنندگان در سراسر کشور برای جلوگیری از انتقال Geo TV که متعلق به Jang گروه رسانه ای است و این کشور بزرگترین تلویزیون اخبار کانال ها و یا حرکت آن برنامه به بالاتر و سخت تر برای پیدا کردن کانال. با وجود اتهامات واصل شکیل-ur-Rehman رد شد به قید وثیقه در 7 آوریل. این کانال انتقاد از دولت coronavirus آماده سازی.

ادامه مطلب: میر شکیل-ur-Rehman: چرا پاکستان در رسانه های مغول است که در پشت میله های زندان

9. Yayesew Shimelis (اتیوپی)

روزنامه نگار به اتهام "بیان نفرت و دروغ" برای COVID پوشش.

در مارس 26 روزنامه نگار Yayesew Shimelis منتشر شده به Facebook و YouTube یک گزارش در مورد COVID-19 ویروس است که اتیوپی وزارت بهداشت محکوم به غلط. او گفت: دوست او می ترسید دولت تلافی—و روز بعد دستگیر شد و در یکی از بستگان خانه. در سه نوبت مارس 15 تا 21 پلیس موفق به احترام دستور دادگاه به انتشار Yayesew به جای معرفی جدید اتهامات علیه او. او در نهایت با قید وثیقه آزاد شد تا مارس 15 جلسه به اتهام توزیع دروغ, مجازات تا سه سال حبس و یا جریمه نقدی از $3,000 در زیر به تازگی به تصویب قانون است.
 

10. جمال Khashoggi (عربستان سعودی)

فشار همچنان ادامه دارد برای پادشاهی برای آزادی روزنامه نگاران زندانی—و آوردن عدالت برای بی پروایی نشان دادن قتل است.

عربستان سعودی زندانی 26 روزنامه نگاران در سال 2019 با توجه به CPJ ردیابی است. و هنوز برای ارائه عدالت در سال 2018 قتل واشنگتن پست مقاله نویس جمال Khashoggi. یافته های حاصل از ایالات متحده و سازمان ملل متحد نقطه به یک "قتل فراقضایی" شامل عربستان ولیعهد و خواستار مستقل تحقیقات جنایی. به نوبه خود, ترکیه متهم 20 اتباع عربستان در 25 مارس به اتهام قتل و تحریک مرتبط Khashoggi قتل.

بیشتر بخوانید: روزنامه نگاران در معرض خطر: آوریل 10 اکثر موارد فوری



is.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن