کنیا در مقابل جیبوتی: که نماینده آفریقا در شورای امنیت سازمان ملل متحد?

آفریقا معمولا صحبت می کند با یک صدا وقتی که می آید به انتخاب نمایندگان در صحنه جهانی است. پس چرا یک کشمکش دیپل

توسط NEWSCENTERALS در 27 خرداد 1399

آفریقا معمولا صحبت می کند با یک صدا وقتی که می آید به انتخاب نمایندگان در صحنه جهانی است. پس چرا یک کشمکش دیپلماتیک بلندی جلوتر از آینده شورای امنیت سازمان ملل متحد انتخابات در نیویورک ؟

از کنیا چشم انداز به نظر می رسید مانند آنها در حال حاضر آن را در کیسه: در یک رای گیری در ماه فوریه به کشورهای عضو اتحادیه آفریقا (AU) نامزد کنیا به یکی از مردم غیر کرسی دائم در سازمان ملل و شورای امنیت تبدیل خواهد شد که خالی در ژانویه 2021.

با 37 رای به 13 مسابقه برای تبدیل شدن به آفریقای جنوبی جانشین به وضوح در برابر کنیا مدعی جیبوتی. اما پس از آن او مقر در آدیس آبابا دریافت نامه ای از جیبوتی.

فرانسه و عربی زبان در این کشور شاخ آفریقا خواستار آن شدند که او تجدید نظر در تصمیم خود. با توجه به جیبوتی سفیر سازمان ملل متحد, AU حمایت کنیا است که در برابر قوانین. در رای دادن نگرانی مطرح شد که اگر جیبوتی شد تا انتخاب شود و سپس آفریقا می تواند توسط سه فرانسوی زبان کشور در سال 2021 با نیجر و تونس پر کردن دو نفر دیگر آفریقایی صندلی.

در این نامه جیبوتی رد این نگرانی ها به عنوان پوچ. بعد از همه این اتفاق افتاده است قبل از: اخیرا در سال 2001 زمانی که مالی موریس و تونس نشان داده شد در کمیته سازمان ملل متحد در همان زمان.

Jerry Matjila, the permanent representative of South Africa to the UN Security Council, speaks at UN headquarters in New York (picture-alliance/Photoshot/Li Muzi)

جری Matjila دائمی نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد صحبت می کند در مقر سازمان ملل در نیویورک

فرانسوی در مقابل Anglophones?

این جبهه سخت در روز قبل از رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در تاریخ 17 ژوئن به دلیل جیبوتی ادامه داد: به امتناع از برداشت خود را نامزدی.

Roba Sharamo مدیر موسسه مطالعات امنیتی در آدیس آبابا, مظنون, ژئوپلتیک علل این. "جیبوتی است به احتمال زیاد به خواست های قدرت های خارجی برای حفظ نامزدی خود را در برابر همه شانس" گفت: امنیت ، "وجود دارد سوء ظن است که شاید برخی از کشورهای فرانسوی زبان هستند, پشت, آن, اما در حال حاضر آن را در حال تبدیل شدن بیشتر و بیشتر روشن است که چین در حال هل دادن جیبوتی."

در هر صورت آفریقا است که به یک تصویر مخلوط که نیست یک نگاه خوبی برای این قاره است. "من فکر می کنم ایده آل آفریقا باید صحبت با یک صدا و در حال حاضر تنها یک نامزد می گوید:" Sharamo.

ادامه مطلب: در جیبوتی پایگاه نظامی 'جلوه ای از چین جهانی منافع'

چین در پشت جنگ ؟

کنیا دانشمند علوم سیاسی مارتین Oloo اعتقاد ندارد که این ادعا اختلاف بین زبان و Anglophone, کشورهای مسئله اصلی در این مورد است. "AU می خواستم برای تشویق تنها یک کشور برای اجرای," او گفت: DW. "که ما دو کشور در حال حاضر توضیح می دهد که بزرگ تقسیم بین غرب و شرق است."

کنیا — نامزد برای غرب — برخوردار از حمایت آمریکا و بسیاری از اروپا بوده است. جیبوتی در ضمن نامزد انتخاب برای چین و روسیه است که کار با آن را در بسیاری از مناطق در سطح جهانی.

اهمیت داشتن سه آفریقایی, غیر عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نباید کم ارزش بر Oloo: "چین می خواهد به نگه داشتن این گروه است که شناخته شده به عنوان A3."

چین در حال حاضر قابل اعمال نفوذ بیش از دو جیبوتی و کنیا است. اما اگر فشار می آید به پرتاب Oloo معتقد است که چین احتمالا طرف با جیبوتی.

The Addis Ababa-Djibouti railway DW/Y.G.Egziabhare)

چین تامین مالی و ساخت آدیس آبابا-جیبوتی پروژه راه آهن

هر دو کشور ادعای نامزدی خود را است که با حمایت چین است. از دیدگاه کارشناسان این را به عنوان نشانه ای از چین در حال رشد و نفوذ در آفریقا است.

"هر دو کنیا و جیبوتی باید مانور خود را به حال تا حد زیادی وابسته به چین می گوید:" Sharamo. "چین کنیا بزرگترین طلبکار و همچنین عمل بزرگترین بنادر جیبوتی."

به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت, چین شده است و تمایلی به صحبت کردن در مورد این درگیری های دیپلماتیک به جای اعلام کرد که قصد دارد به "حمایت آفریقایی در حل و فصل آفریقایی مشکلات در یک آفریقایی راه است."

ادامه مطلب: دو خطر بدهی برای کشورهای آفریقایی است که به نوبه خود به چین

آفریقا: توپ بازی قدرت های بزرگ?

بنابراین چه نقشی می تواند در کشورهای آفریقایی مانند کنیا و جیبوتی در شورای امنیت?

"توازن قدرت در شورای امنیت به وضوح توزیع" توضیح می دهد که Oloo. "از یک طرف وجود دارد ما که عمدتا با حمایت اروپایی ها و از سوی دیگر روس ها کار در پشت سر هم با چین است."

Oloo معتقد است که تا کنون کشورهای آفریقایی که گرفته اند تا کرسی در شورای امنیت شده اند قادر به تدوین و پیاده سازی منافع خود است. حتی آفریقای جنوبی که را ترک خواهد کرد این شورا در پایان سال به جایگزین کنیا و جیبوتی شکست خورده است را به مجموعه خود را دارد البته در طول دو سال گذشته او می افزاید.

A UN peacekeeping convoy in the Central African Republic (picture-alliance/AA/H.C. Serefio)

آفریقا میزبان تعداد زیادی از ماموریت های حفظ صلح سازمان ملل متحد

Liesl Louw-Vaudran از موسسه مطالعات امنیت در پرتوریا آفریقای جنوبی آن را می بیند متفاوت است.

"آفریقای جنوبی به دست آورد بسیاری از نظر تقویت A3," او می گوید DW. "در آغاز سال 2019 وجود دارد برخی از بحث در شورای امنیت سازمان ملل متحد در اطراف انتخابات در جمهوری دموکراتیک کنگو اما پس از آن آفریقای جنوبی دیپلماسی کمک به مستقل آفریقایی موقعیت."

اما آفریقای جنوبی پیوست و شورای امنیت در یک زمان دشوار او اشاره می کند. انتخابات در جمهوری دموکراتیک کنگو ترک اتاق کمی برای مسائل دیگر و پس از سال 2020 کار آفریقای جنوبی دیپلمات ها شده اند به طور قابل توجهی محدود با توجه به COVID-19 گیر او می افزاید.

شورای امنیت اصلاحات 'دیر'

در حال حاضر وجود دارد به اندازه کافی مسائل آفریقا که به فوریت نیاز به حل و فصل در سطح جهانی می گوید Sharamo و در عین حال صدای کشورهای آفریقایی همچنان به سختی متوجه.

"آفریقا است تا برای اصلاحات در شورای امنیت" توضیح می دهد که Sharamo. "من فکر می کنم در قاره آفریقا است که یک بازیکن در جهان است و در همان زمان یک قاره است که میزبانی بسیاری از ماموریت های صلحبانی. من فکر می کنم وقت آن است که به یک کشور آفریقایی به عنوان یک دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد عضو به عنوان جهان می شود و بیشتر و بیشتر به هم وابسته."

Oloo است و بیشتر بدبین چشم انداز و فکر نمی کنم چیزی تغییر خواهد کرد پس از انتخابات از آفریقا بعدی نماینده در ژوئن 17: "صرف نظر از اینکه کنیا و جیبوتی برنده رای آفریقا باقی خواهد ماند disunited قاره و در نتیجه یک بازی توپ' از قدرتهای بزرگ است."

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن